Oud 06-02-2006, 18:17
rastaindapasta
rastaindapasta is offline
wie kan me helpen??? wat zijn gothickenmerken???
wie kan vertellen THNX!!!
__________________
michael ki jackson ki reflection ki jumping ki jackson janet ki reflection oki mai ki sexion
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2006, 18:29
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
volgens mij heel makkelijk op internet te vinden
http://websitemaker.kennisnet.nl/gothic99/frameset.htm
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 15:40
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ze zijn fan van Within temptation of evanescence (ik kan echt niet spellen) of him of een andere hard-rock groep. Ze dragen veel zwart en meestal hebben ze een 'fuck jullie, jullie begrijpen me toch niet' instelling. Ze zijn soms suicidaal. Als het afgezaagde gothics zijn houden ze van zwarte rozen met doorns en schrijven ze gedichten over zelfmoord.

Edit: dat zijn in elk geval de vooroordelen. Ik ken een hoop wannabe-goths dan zeg. Mijn hele school stikt ervan!

Edit: He, ik kan wel spellen! Ik had geen idee hoe je het spelde
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 11-02-2006 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 19:54
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Google!

http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/i...nfoblok=523162
http://www.schooltv.nl/pagina.jsp?n=304982
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 17:35
Plukje^^
Whahaha,, Goths zijn niet altijd zo!!!
Ze dragen ook geel en groen, kunnen ook lachen, hebben ook begrip voor anderen. Hebben niet altijd suicidale acties. Denken niet altijd fuck jullie!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 19:31
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Plukje^^ schreef op 03-03-2006 @ 18:35 :
Whahaha,, Goths zijn niet altijd zo!!!
Ze dragen ook geel en groen, kunnen ook lachen, hebben ook begrip voor anderen. Hebben niet altijd suicidale acties. Denken niet altijd fuck jullie!
Dat is zoiezo t kutte met dit soort vragen, iedereen is anders. Ik heb mijn versie van die opdracht in een ander topic gepost, t is maar voor school dus dat t vol vooroordelen stond boeide me niet erg, ookal weet ik dat het niet zo is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 09:25
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
zwart
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 23:35
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
ha, ha. .
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 23:37
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Misschien kun je hier wat informatie inwinnen over deze inspirerende lifestyle. .
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 17:58
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Broeder schreef op 08-03-2006 @ 00:37 :
Misschien kun je hier wat informatie inwinnen over deze inspirerende lifestyle. .
Zou die echt zijn?
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 20:31
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Hm, veel mensen snappen niet eens wat goth zijn inhouden. Toch niet de hele dagen als depressief wezentje in zwart rondlopen. Die mondhoeken gaan ook écht wel een keertje omhoog. Ik vind dit eigenlijk een beetje een zielige actie om jezelf zo snel mogelijk in een hokje te proppen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:19
Verwijderd
alle goths zijn depressief en willen dood
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 13:06
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 13-03-2006 @ 16:19 :
alle goths zijn depressief en willen dood
Amen, en ze verfen hun smoel meestal wit. terwijl ze zwarte kleding aanhebben.

Ze doen me meestal denken aan vampieren
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 15:19
Verwijderd
hahahahaha
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 14:32
RobinvS
RobinvS is offline
Misschien nog een leuke maar niet bevestigd: Zijn vaak ook fan van Buffy The Vampire Slayer, Angel, Lord of the Rings en andere sci-fi/fantasy en duiken regelmatig op conventies op.

(My own experience, regelmatig gezien op cons)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 09:55
miss_heks
Avatar van miss_heks
miss_heks is offline
Hey,
Ik weet niet hoor, maar ik krijg een beetje de indruk dat de meesten hier alleen maar Gothics vanuit de verte gezien hebben en te bang zijn om er op een af te stappen.
Zelf ben ik geen Gothic (de hippie-stijl ligt me beter) maar ik ken er wel veel.
Het idee achter Gothic-stijl is dat de dood een deel van het leven is en ook mooi kan zijn, vandaar de zwarte kleding en bleke huidskleur.
Dit betekend niet dat iedereen die er zo uitziet/denkt ook meteen dood wil.
Het is gewoon de acceptatie van een feit; als je leeft ga je dood.
__________________
on ne nait pas femme, on le devient
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 19:14
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik zie mijn eigen ring die ik nu draag in de eerste link
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 22:31
EXBO
Avatar van EXBO
EXBO is offline
Citaat:
Plukje^^ schreef op 03-03-2006 @ 18:35 :
Whahaha,, Goths zijn niet altijd zo!!!
Ze dragen ook geel en groen, kunnen ook lachen, hebben ook begrip voor anderen. Hebben niet altijd suicidale acties. Denken niet altijd fuck jullie!
inderdaad! Ik ben niet echt een gothic (luister wel naar evanescence e.d btw), maar ik heb wel veel gothic vrienden en ze zijn geen van allen suicidaal hoor! Ook denken ze niet fuck jullie en kunnen heeeel lief zijn..
__________________
Don't take your organs to heaven. Heaven knows we need them here.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2006, 11:34
Laika
Avatar van Laika
Laika is offline
pfoe ik had hier wel minder vooroordelen verwacht...

maarja gothics, tsja het is zeker een rare stijl. maar om nou meteen te zeggen 'ze zijn net vampiers, ze snijden zichzelf, ze zijn depressief, ze willen dood'

natuurlijk zijn er gothics die zo denken maar er zijn net zo goed andere mensen (lees: die zich anders kleden) die zo denken...

*yay ik heb net een king-kong roller gekregen bij mn cornflakes!*

maarja, ik ben wel bevriend met 'gothics' en word zelf ook nog wel eens door de hersenlozen 'kanker gothic' genoemt, do i care? neeh... kan me geen ene 'kanker' (lees: fuck) schelen ...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 11:52
Verwijderd
ja ze willen dood, liefst heel snel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 16:31
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Laika schreef op 10-04-2006 @ 12:34 :


*yay ik heb net een king-kong roller gekregen bij mn cornflakes!*

Wat is in vredesnaam een king kong roller en wat doet zo'n ding tussen je cornflakes?
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 17:20
boxx
Avatar van boxx
boxx is offline
Citaat:
rastaindapasta schreef op 06-02-2006 @ 19:17 :
wie kan me helpen??? wat zijn gothickenmerken???
wie kan vertellen THNX!!!
Gek gestoord en enge kleding. Ze kijken ook vrijwel altijd depressief.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 20:37
Laika
Avatar van Laika
Laika is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 10-04-2006 @ 17:31 :
Wat is in vredesnaam een king kong roller en wat doet zo'n ding tussen je cornflakes?
het is een zeer ingenieus plastic apparaatje, je moet het inklappen en dan zorgen dat je vrienden ook 1 van de 4 king kong rollers (tm) krijgen, je moet ze richting elkaar rollen en de eerste die 'ontklapt' heeft verloren!

ze werken voor geen meter!



maar weer even over de gothics, had echt niet verwacht dat de mensen hier zo 'shallow' waren (kom niet op het nederlandse woord =\)...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 20:54
Prodigy__<3
Avatar van Prodigy__<3
Prodigy__<3 is offline
Citaat:
Laika schreef op 10-04-2006 @ 21:37 :
het is een zeer ingenieus plastic apparaatje, je moet het inklappen en dan zorgen dat je vrienden ook 1 van de 4 king kong rollers (tm) krijgen, je moet ze richting elkaar rollen en de eerste die 'ontklapt' heeft verloren!

ze werken voor geen meter!



maar weer even over de gothics, had echt niet verwacht dat de mensen hier zo 'shallow' waren (kom niet op het nederlandse woord =\)...
Oppervlakkig?
__________________
The Bamboocha Feeling!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 20:56
Laika
Avatar van Laika
Laika is offline
dank je schat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 20:58
Prodigy__<3
Avatar van Prodigy__<3
Prodigy__<3 is offline
Graag gedaan Hunneh <3
__________________
The Bamboocha Feeling!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 14:02
boxx
Avatar van boxx
boxx is offline
Nee gothics zijn nu eenmaal vreemd. Dat is wetenschappelijk bewezen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 19:54
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Gothics zijn Cool
En ik bne er geen, al luister ik wel alleen amar gothixc muziek
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 21:00
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik was op zon feest waar je allemaal tegenstellingen aan stijl had..

Goths HipHop Hippie Rock Casual enz enz....

Viel op dat de Goths alleen in de donkere kamers zaten (lees: open keuken met kleine opening). en wij (hiphop) binnen in het licht. Sorry, maar dat maakt de vooroordelen wel waar
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 22:59
Boebsie
Boebsie is offline
Ik vind dat serieus wel sexy soms zo een gothic chick.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Plukje^^ schreef op 03-03-2006 @ 18:35 :
Whahaha,, Goths zijn niet altijd zo!!!
Ze dragen ook geel en groen, kunnen ook lachen, hebben ook begrip voor anderen. Hebben niet altijd suicidale acties. Denken niet altijd fuck jullie!
mee eens
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:39
Verwijderd
Zitten in een identiteitscrisis en zetten zich af tegen de massa als een reactie daarop. Een gothic periode is meestal een levensfase (pubertijd en soms verlenging daarvan).
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 08:32
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 24-04-2006 @ 20:39 :
Zitten in een identiteitscrisis en zetten zich af tegen de massa als een reactie daarop. Een gothic periode is meestal een levensfase (pubertijd en soms verlenging daarvan).
Een jaar of zes geleden heb ik iets gehad met een jongen die toen 26 was en ontiegelijk gothic. Hij is nu in de dertig en hij is alleen maar fanatieker geworden. Het rare is, dat hij me óók niet kan uitleggen wat gothic nou precies is. Ik vind die kleren trouwens best cool, maar ondanks mijn naam heb ik er verder niet zo veel mee te maken.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 19:30
emma.i.e
hi... onze 1e en 2e klassen zitten ook vol met wannabe goths.. niet normaal...
nouja mijn mening? onderaan beginnen met lezen(A):




ik vind dat mensen die er echt alternatief en leuk uitzien ( misschien wel de echte gothics) respect voor zichzelf moeten hebben en zichzelf geen gothics moeten noemen.. want ik vind het nep om jezelf zo te noemen.. terwijl het zonde is van die meisjes die er echt leuk uitzien!
emma (7-5-2006 20:20)

maar bij ons is het zo dat gothics het expres zo laten lijken dat ze echt depressief zijn en zelfmoord willen plegen door; so sick of life... wanna die... dat soort dingen in hun msn naam te zetten... dat vind ik pas echt zielig...

emma (7-5-2006 20:20)

hi!... opzich mooie site enz... ik ben alleen een beetje tegen het woord gothic... omdat ik van menging ben dat je jezelf in een hokje stopt... ik vind het vaak ook zo dat de mensen die zichzelf écht gothic noemen het een beetje te snel willen zijn... bij mij op school is het ook vaak zo dat die meisjes vinden dat het snijden en depressief zijn bij gothic hoort... dat vind ik jammer...
vaak als mensen zeggen dat gothics altijd depressief zijn, is dat een vooroordeel..
emma (7-5-2006 20:20)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 11:16
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
dat zijn emo's .. ŹŹ jij snapt er helemaal niets van
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2006, 21:46
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
creatieve vakken + gothic : dit crëeert bij mij een associatie met de gothische bouwstijl..
of ligt dat nou aan mij..
__________________
"Ňf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 11:14
Verwijderd
Citaat:
rastaindapasta schreef op 06-02-2006 @ 19:17 :
wie kan me helpen??? wat zijn gothickenmerken???
wie kan vertellen THNX!!!
welke gothic kenmerken, die van de cyber goths, lolita goths, middeleeuws of klassiek??
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:11
Verwijderd
GOTHIC

Kleding: vaak zwart, maar niet verplicht. Het gaat erom je gevoelens erin te uiten en er creatief mee te zijn.
Waar kopen ze hun kleding: Kan overal,
Kleur: Zwart (ook bordeaux-rood, blauw, donkerpaars, groen en soms wit of geel)
Symbolen: ankh, pentagram
Muziek: Industrial muziek, Death rock, EBM, neofolk, darkwave, darkambient, synth, modieval, gothabilly, new wave, electro enz.
Teksten v/d muziek: gaat vaak over de slechte kant van de mens en slechte dingen in de wereld.
Denken over belangrijke dingen: Voor alle gothics verschillend, volgens henzelf moet gothic zijn in je zitten en je gevoelens ermee uiten, dus ze hebben waarschijnlijk allen andere ideeen.

mss kan je hiermee iets moes k n x voor levo opzoeke..,

Xx
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 15:41
Bezoekur
Citaat:
Cherry Springs schreef op 11-02-2006 @ 16:40 :
Ze zijn fan van Within temptation of evanescence (ik kan echt niet spellen) of him of een andere hard-rock groep.
Dat is helemaal fout. Het wil niet zeggen dat een artiest (of iemand anders) donkere kleren of een lange jurk aan heeft dat het om Gothic gaat. Gothic is een muziekgenre en dat is dus geen Rock of Metal. Die groepen en de mensen die er naar luisteren zonder naar echte Gothic muziek te luisteren zijn niet Gothic. Alhoewel veel van de fans van die groepen dat wel denken.
Gothic gaat enkel om muziek en al het andere zoals kledij is maar bijzaak. Als je graag naar Gothicmuziek luisterd ben je Gothic. Luister je daar niet graag naar ben je niet Gothic. Met andere woorden, de meeste mensen die zich tegenwoordig Gothic noemen zijn dat eigenlijk niet.
Wat is Gothic muziek dan wel? Op Gothic Nederland staat een cursus Gothic voor beginners die misschien handig is om nieuwe muziek te leren kennen:

Citaat:
Zo! maar eens een informatieve topic aangemaakt, zodat mensen deze thread alleen maar hoeven door te geven als er weer een n00b komt met een voorsteltopic van: "Ik ben beppie, ik ben 14, en ik hou van Evanescence en Within temptation". Dat soort muziek is dus NIET gothic. Wat dan wel? Nou, dat gaan we hier dus uitleggen, met VOORBEELDEN! Wieeeeeeeeeeee. Lieve kinderen die verkeerd voorgelicht zijn wat gothic betreft: Klik op de links, en dan kan je ZIEN en HOREN wat echte gothic nu is! Nou, dat is toch leuk, niet? Ik vind van wel! Ja toch? Niet dan? Zo leer je nog eens wat!

We beginnen bij het begin, en we houden het simpel! Het is heel belangrijk om te weten dat wat vroeger NEW WAVE werdt genoemd, nu zo'n beetje Gothic is. Er zijn tegenwoordig ook weer NEW WAVE bands actief, en die horen er dus ook gewoon bij.

Bauhaus

Joy division

The sisters of mercy

Depeche Mode

Front 242

Dead can dance

Ja, is dat duidelijk? Nu, die beginbands hebben veel bands beinvloed, en er is ook veel gecrossoverd naar andere genres, en dat heeft geleid tot een aantal substromingen die we heden ten dage onder de GOTHIC plaatsen! Te weten:

GOTHIC ROCK:
Cinema Strange
Bloody, dead & sexy

DARKWAVE:
Deine Lakaien
The Frozen Autumn

ELECTRONIC BODY MUSIC (ook wel: EBM)
Combichrist
Covenant

NEOFOLK:
Death in june
Sol invictus (matige live opname. Blijkbaar zijn vidjos niet gebruikelijk bij de neofolk mannen)

INDUSTRIAL:
Imminent
Monolith(geluid erg matig)

SYNTHPOP:
Mesh
Welle:erdball

(moderne) NEW WAVE:
White rose movement
Colder

MEDIEVAL:
Qntal
Corvus Corax

MARTIAL:
Rosa Crux

Handig man, dat YouTube. Hoewel ik van genres als Darkambient en zo, weinig bruikbaar materiaal tegenkwam. Dat geldt ook voor industrial. Blijkbaar nemen de moderne bands geen moeite om videoclips te maken. Mjah, dat is wel begrijpelijk, als ze toch niet op MTV komen, niet?
Als je nog meer muziek wil leren kennen kun je luisteren naar een Gothic internetradio zoals deze: Gothville . Of je kan hier: Kagan Kalender een Gothicfeest in je buurt opzoeken en daar naartoe gaan.

Is het allemaal uw ding niet kun je jezelf nog altijd een Metalhead/chick of Rocker noemen. Dat kan ook leuk zijn :-) .
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 16:24
deleugen
deleugen is offline
Ik hou ook van gothic muziek, maar ben geen gothic. En wie houdt er nou alleen maar van gothic muziek , en meestal is het weer een tak van.. bijv gothicrock dat soort onzin. En Within Temptation vind ik een commerciele kutband, maargoed, mijn mening. (de meeste bands zijn commercieel, maar zo noem ik t maar even)
Ik draag ook geen gothickleren maar gewoon normaal. Ik denk dat gothic meer een soort levensstijl is ofzo...
Ik vind echte gothics eng, (maarja wat zijn dan weer "echte gothics") en mensen die zich gothic noemen niet. Die vinden het vaak alleen stoer staan ofzoiets.
En er zijn altijd van die teringdiscussies over wat gothic is en wat niet.
Ik denk dat mensen van op van die feesten (bijv industrial muziekzooi) wel gothics zijn, maar ook niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 16:29
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
hoe bedoel je; fb's hebben hier niks te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 17:18
Bezoekur
Citaat:
deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 :
En wie houdt er nou alleen maar van gothic muziek ,
Bijna niemand waarschijnlijk, ik alvast niet. Om Gothic te zijn kan je niet naar iets te veel luisteren wel naar iets te weinig, Gothic muziek.


Citaat:
deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 :
Ik denk dat gothic meer een soort levensstijl is ofzo...
Nee dat is niet waar, het is eerst en vooral een subcultuur gebaseerd op muziek. Net zoals Hiphop of Metal dat is.

Citaat:
deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 :
Ik vind echte gothics eng, (maarja wat zijn dan weer "echte gothics") en mensen die zich gothic noemen niet. Die vinden het vaak alleen stoer staan ofzoiets.
Op uiterlijk kan je niet echt afgaan om te weten als iemand een echte Goth is. Een echte Goth kan zich inderdaad nog het extreemst kleden. Maar er zijn er ook die enkel om de muziek geven en zich doodnormaal kleden. Dit is vooral de gewoonte bij veel oudere Goths.

Citaat:
deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 :
Ik denk dat mensen van op van die feesten (bijv industrial muziekzooi) wel gothics zijn, maar ook niet allemaal.
Waarom niet helemaal? Dat zijn de mensen die echt in de scene staan en de muziek kennen. Meer Goth dan dat kan je niet worden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 14:27
deleugen
deleugen is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 :
Ik denk dat gothic meer een soort levensstijl is ofzo...
--------------------------------------------------------------------------------


Citaat:
Nee dat is niet waar, het is eerst en vooral een subcultuur gebaseerd op muziek. Net zoals Hiphop of Metal dat is.
Oke, daar ben ik het wel mee eens, alhoewel mensen die dan Gothic zijn, vaak erg dicht in de buurt komen van andere muziekstijlen omdat ze daar ook van houden en zich daar ook weer aan aanpassen, zegmaar. Sommige 'metalheads' noemen zich ook gothic, dat snap ik dus niet.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 :
Ik vind echte gothics eng, (maarja wat zijn dan weer "echte gothics") en mensen die zich gothic noemen niet. Die vinden het vaak alleen stoer staan ofzoiets.
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Op uiterlijk kan je niet echt afgaan om te weten als iemand een echte Goth is. Een echte Goth kan zich inderdaad nog het extreemst kleden. Maar er zijn er ook die enkel om de muziek geven en zich doodnormaal kleden. Dit is vooral de gewoonte bij veel oudere Goths.
Oké dat kan, maar is vaak niet zo, denk ik. In ieder geval denken die mensen niet zo na van: "Oeh, ben ik nou gothic..."

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 :
Ik denk dat mensen van op van die feesten (bijv industrial muziekzooi) wel gothics zijn, maar ook niet allemaal.
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Waarom niet helemaal? Dat zijn de mensen die echt in de scene staan en de muziek kennen. Meer Goth dan dat kan je niet worden denk ik.
Ik zei: "niet allemaal", ik bedoel dat bijv ik daar misschien wel tussen zou kunnen staan als niet-gothic-zijnde.

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 15:08
Bezoekur
Citaat:
deleugen schreef op 13-10-2006 @ 15:27 :

Oke, daar ben ik het wel mee eens, alhoewel mensen die dan Gothic zijn, vaak erg dicht in de buurt komen van andere muziekstijlen omdat ze daar ook van houden en zich daar ook weer aan aanpassen, zegmaar.
Nee veel Goths die dat doen heb je niet. Er zijn wel Goths die ook deels Punker zijn omdat Gothic muziek uit Punk ontstaan is.

Citaat:
deleugen schreef op 13-10-2006 @ 15:27 :

Sommige 'metalheads' noemen zich ook gothic, dat snap ik dus niet.
Dat is de schuld van de oppervlakkigheid van de media. Omdat in Metal tegenwoordig ook veel zwarte kleren en dergelijke voorkomen heeft de media Metalmuziek gelijk gesteld met Gothic. Dat is helemaal verkeerd maar vele mensen geloven alles wat ze op televisie horen. Dus zijn er nu veel Metalheads die zichzelf Goth noemen omdat ze denken Gothicmuziek te beluisteren. En soms zie je dan eens op een Gothicfeest iemand met veel zwarte make up en Dimmu Borgir t-shirt. En die beleefd dan de schok van zijn leven wanneer hij ontdekt wat Gothic is .

Citaat:
deleugen schreef op 13-10-2006 @ 15:27 :

Oké dat kan, maar is vaak niet zo, denk ik. In ieder geval denken die mensen niet zo na van: "Oeh, ben ik nou gothic..."
Nee de mensen die zich extreem kleden of juist heel normaal zijn vrij zelfzeker van zichzelf. Ze noemen zich trouwens zelden Goth, eerder New Waver, Deathrocker,... naar gelang hun favoriete Gothic genre.

Citaat:
deleugen schreef op 13-10-2006 @ 15:27 :

Ik zei: "niet allemaal", ik bedoel dat bijv ik daar misschien wel tussen zou kunnen staan als niet-gothic-zijnde.
Nee die mensen hoeven er ook niet minder extreem bij te lopen. Ze zien er even Goth uit als de andere Gothic soorten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 18:44
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Nee veel Goths die dat doen heb je niet. Er zijn wel Goths die ook deels Punker zijn omdat Gothic muziek uit Punk ontstaan is.
Nou, ik doel eigenlijk op de mensen die zich Goth noemen en het niet zijn.

Citaat:
Dat is de schuld van de oppervlakkigheid van de media. Omdat in Metal tegenwoordig ook veel zwarte kleren en dergelijke voorkomen heeft de media Metalmuziek gelijk gesteld met Gothic. Dat is helemaal verkeerd maar vele mensen geloven alles wat ze op televisie horen. Dus zijn er nu veel Metalheads die zichzelf Goth noemen omdat ze denken Gothicmuziek te beluisteren. En soms zie je dan eens op een Gothicfeest iemand met veel zwarte make up en Dimmu Borgir t-shirt. En die beleefd dan de schok van zijn leven wanneer hij ontdekt wat Gothic is .
Ik heb het over de mensen die metal čn gothic luisteren. Maar meer van metal houden. Dan ben je een gothal ofzo, ik vind gewoon die hele benaming zo'n onzin!!! maargoed
Ik ben toch ook geen gothic omdat ik soms naar gothicmuziek luister! Vaak vind ik veel dingen niet eens leuk!

Citaat:
Nee de mensen die zich extreem kleden of juist heel normaal zijn vrij zelfzeker van zichzelf. Ze noemen zich trouwens zelden Goth, eerder New Waver, Deathrocker,... naar gelang hun favoriete Gothic genre.

Dat lijkt me een stuk beter als dat vooral zou zijn, alleen ben ik niet zoveel mensen tegengekomen... De meesten zijn gewoon dom en oppervlakkig... (Ja, deze uitspraak is ook oppervlakkig, maar je weet wel waar ik het over heb, toch?!)

Citaat:
Nee die mensen hoeven er ook niet minder extreem bij te lopen. Ze zien er even Goth uit als de andere Gothic soorten.
Ik vind/denk nog steeds dat ze niet allemaal 'Gothic' zijn...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 12:17
Bezoekur
Citaat:
deleugen schreef op 13-10-2006 @ 19:44 :
Ik heb het over de mensen die metal čn gothic luisteren. Maar meer van metal houden. Dan ben je een gothal ofzo
Ben je zeker dat ze ook echt naar Gothic luisteren en niet enkel naar muziek waarvan ze denken dat het Gothic is. Bijvoorbeeld zachtere Metal zoals Within Temptation, After Forever, Asrai, Nightwish, Tristania,... Ik zou zo'n mensen als ze echt bestaan eerder Metalhead en Gothic noemen.


Citaat:
deleugen schreef op 13-10-2006 @ 19:44 :
Dat lijkt me een stuk beter als dat vooral zou zijn, alleen ben ik niet zoveel mensen tegengekomen... De meesten zijn gewoon dom en oppervlakkig... (Ja, deze uitspraak is ook oppervlakkig, maar je weet wel waar ik het over heb, toch
Dat zijn waarschijnlijk geen echte denk ik. Op feesten kom je alleen aangename en intelligente mensen tegen.


Citaat:
deleugen schreef op 13-10-2006 @ 19:44 :
Ik vind/denk nog steeds dat ze niet allemaal 'Gothic' zijn...
Ik denk toch van wel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 14:25
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Ben je zeker dat ze ook echt naar Gothic luisteren en niet enkel naar muziek waarvan ze denken dat het Gothic is. Bijvoorbeeld zachtere Metal zoals Within Temptation, After Forever, Asrai, Nightwish, Tristania,... Ik zou zo'n mensen als ze echt bestaan eerder Metalhead en Gothic noemen.
Ja ik weet wat je bedoelt, maar ze luisteren dan toch echt óók naar Gothic muziek. Die mensen bestaan echt...

Citaat:
Dat zijn waarschijnlijk geen echte denk ik. Op feesten kom je alleen aangename en intelligente mensen tegen.
Hahah! Naar wat voor feesten ga jij?

Citaat:
Ik denk toch van wel.
Ik denk nog steeds van niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 14:56
Bezoekur
Citaat:
deleugen schreef op 14-10-2006 @ 15:25 :
Ja ik weet wat je bedoelt, maar ze luisteren dan toch echt óók naar Gothic muziek. Die mensen bestaan echt...
Ja die bestaan waarschijnlijk wel maar veel voorkomend zijn ze toch niet denk ik.

Citaat:
deleugen schreef op 14-10-2006 @ 15:25 :
Hahah! Naar wat voor feesten ga jij?
Meestal naar de Night of Darkness in de Steeple in Waregem. Er is daar twee keer per maand een fuif. Het zal er ook wel veel te maken hebben dat er niet veel gedronken wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 19:00
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Ja die bestaan waarschijnlijk wel maar veel voorkomend zijn ze toch niet denk ik.
Ik denk juist van wel, jij kent misschien wel een hele andere 'soort' mensen. In welke omgeving woon je? Misschien heeft dat er ook wel mee te maken.

Citaat:
Meestal naar de Night of Darkness in de Steeple in Waregem. Er is daar twee keer per maand een fuif. Het zal er ook wel veel te maken hebben dat er niet veel gedronken wordt.
Daar heb je een punt, ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Syndroom van Asperger
Sienna M
26 10-04-2010 20:32
Lifestyle Goth(ic)s gezocht voor onderzoek!
Amisha
4 21-03-2008 17:42
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 08:42
Psychologie Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic
justanothern00b
51 10-02-2005 15:15
Muziek Gothic muziek
white star
123 14-08-2003 20:30
Lifestyle /jOngerenliFEstylen/----cULTuren?
Floef
43 08-06-2002 20:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.