Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2006, 22:52
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
In hoever is werken slecht voor je lichaam?

Stel nu vrijdag werk ik 12 dagen tegen een gemiddelde van 12 uur per dag, is dit dan slecht... Ik werk als Grafisch Vormgever dus veel nadenken en achter je computer zitten.

Zijn er tips? Zoals de beste zithouding, de beste hoogte van scherm, toetsenbord, ontspanning van ogen en ledematen, de creativiteit en productiviteit hoog houden, etc.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 07:01
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Wat bedoel je precies met slecht voor je lichaam? Dat je lichaam er sneller van gaat aftakelen?

Over het algemeen hebben volwassenen een slaapperiode van 7 uur nodig, dat kun je dus gemakkelijk halen. Je hebt geen fysiek zwaar beroep dus qua slechtheid voor het lichaam zal het wel meevallen.

Zorg gewoon dat je rechtop blijft zitten, met een rechte rug dus. Het schijnt beter te zijn als je beeldscherm recht voor je staan en niet schuin voor je zodat je de hele tijd met een gedraaide nek moet zitten. De hoogte van het beeldscherm moet dus ook ongeveer zo zijn dat je niet omhoog of omlaag hoeft te kijken.
Neem op genoeg afstand plaats van het beeldscherm, toetsenbord en muis, zodat je ledematen gewoon ontspannen kunnen liggen (armleuningen op je stoel zijn een must).
Om je ogen en hersenen af en toe rust te geven neem je gewoon om de paar uur even pauze.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 26-09-2006 @ 08:01 :
Over het algemeen hebben volwassenen een slaapperiode van 7 uur nodig, dat kun je dus gemakkelijk halen.
Dat geldt voor volwassenen van 30-50 jaar; mensen van 20-30 of 50-65 jaar hebben gemiddeld 8 uur nodig, mensen van 13-20 jaar of 65-80 jaar zo'n 9 uur . Maar dat zijn gemiddeldes (dus niet voor iedereen hetzelfde) en ook 9 uur kan-ie nog makkelijk halen.
Verder zijn je tips inderdaad goed.

Je kunt door een professional laten kijken naar hoe je werkplek het beste kan worden ingericht om klachten te voorkomen (valt te regelen via je baas, je hebt er opzich gewoon recht op), maar er zijn op internet zat schemaatjes te vinden over hoe ver alles van elkaar moet staan. Zorg ook dat je je voeten recht op de grond kunt zetten, als je stoel daar te hoog voor is kun je een plank of kistje op de grond leggen, als je stoel te laag is neem je een hogere stoel en plaats je je beeldscherm op een verhoging zodat je hiervoor niet naar beneden hoeft te kijken. Het programma 'typesafe' is gratis te downloaden en geeft eens in de zoveel tijd aan dat je een paar minuten pauze moet nemen (aanbevolen is 5 minuten per half uur, maar als je merkt dat voor jou 2 minuten per half uur of 5 minuten per uur genoeg is mag dat ook); als je dan even opstaat en wat rondloopt voorkom je daarmee rugklachten en rsi.
Zorg ook dat het licht is in de ruimte waarin je werkt, zodat het beeldscherm niet te vermoeiend is aan je ogen.

Zo lang je werkgerelateerde aandoeningen voorkomt, is werken niet slecht voor je lichaam. Sommige mensen zouden zo veel werken als te veel stress ervaren, maar als jij het leuk vindt dan moet je het niet laten om wat andere mensen zouden doen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 19:53
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Bedankt voor de tips!

Ik zal 'ns vragen of er een dokter of kinesist mag langskomen om de stand van zaken op te nemen.
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 20:14
Verwijderd
Meestal heb je bij dat soort werk wel een soort van beeldscherm-tachograaf die je na een bepaalde tijd adviseert om even pauze te nemen enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 00:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Volgens mij komt er alleen iemand van de ARBO (o.i.d.) als er een indicatie is, bijvoorbeeld als je last van je rug hebt. Ik denk niet dat die zomaar langskomen, maar je kunt het proberen.

Zoek informatie op over RSI, want met jouw werk heb je daar kans op, en volg die tips goed op
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Werk nu al 3,5 jaar bij restaurant maar totaal geen erkenning
studentje16
7 04-12-2015 15:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Mijn werk
Gast4545
2 29-02-2008 15:39
Werk, Geld & Recht Twijfels over opleiding [gaat eigenlijk over werk/stage]
colors
11 30-01-2005 09:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 20:12
Werk, Geld & Recht Werken op Canarische eilanden
wissie
6 08-07-2003 12:59
Werk, Geld & Recht Werken om te leven, leven om te werken?
Martin
12 15-04-2003 19:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.