Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2006, 22:52
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
In hoever is werken slecht voor je lichaam?

Stel nu vrijdag werk ik 12 dagen tegen een gemiddelde van 12 uur per dag, is dit dan slecht... Ik werk als Grafisch Vormgever dus veel nadenken en achter je computer zitten.

Zijn er tips? Zoals de beste zithouding, de beste hoogte van scherm, toetsenbord, ontspanning van ogen en ledematen, de creativiteit en productiviteit hoog houden, etc.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 07:01
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Wat bedoel je precies met slecht voor je lichaam? Dat je lichaam er sneller van gaat aftakelen?

Over het algemeen hebben volwassenen een slaapperiode van 7 uur nodig, dat kun je dus gemakkelijk halen. Je hebt geen fysiek zwaar beroep dus qua slechtheid voor het lichaam zal het wel meevallen.

Zorg gewoon dat je rechtop blijft zitten, met een rechte rug dus. Het schijnt beter te zijn als je beeldscherm recht voor je staan en niet schuin voor je zodat je de hele tijd met een gedraaide nek moet zitten. De hoogte van het beeldscherm moet dus ook ongeveer zo zijn dat je niet omhoog of omlaag hoeft te kijken.
Neem op genoeg afstand plaats van het beeldscherm, toetsenbord en muis, zodat je ledematen gewoon ontspannen kunnen liggen (armleuningen op je stoel zijn een must).
Om je ogen en hersenen af en toe rust te geven neem je gewoon om de paar uur even pauze.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Shredder schreef op 26-09-2006 @ 08:01 :