Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Een jaar naar school in het buiteland en in een gastgezin wonen lijkt me:
Ontzettend spannend en leerzaam. Als ik de kans kreeg zou ik het zeker doen. 16 53.33%
Ik weet het niet hoor... Wat nou als het niet bevalt? 11 36.67%
Ik heb het gedaan en ik wil het iedereen aanraden. De leukste ervaring van mijn leven! 1 3.33%
Ik heb het gedaan, maar het was niet zoals ik verwacht had. Ik hed geen goed contact met mijn gastgezin, school, of had gewoon heimwee. 2 6.67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2007, 09:02
Ik ben hier
Avatar van Ik ben hier
Ik ben hier is offline
Ik wil heel graag een jaar of een semester naar een middelbare school in het buitenland. Een high school year wordt dat genoemd, en er zijn heel veel organistaties die het aanbieden (tege hele hoge prijzen).

Wie heeft dit gedaan? Hoe is het om een jaar in een onbekende familie te wonen en in een onbekend land naar school te gaan?

Met welke organistaties heb je ervaring? Welke organistatie is goed volgens jou en hoe heb je het aangepakt met je eigen school in Nederland?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Advertentie
Oud 21-01-2007, 09:56
Estar
Estar is offline
Neem contact op met leeuwtje, zij doet dat op dit moment.

Laatst gewijzigd op 21-01-2007 om 09:58.
Oud 21-01-2007, 10:11
Verwijderd
en Jet heeft dit gedaan
Oud 21-01-2007, 11:59
Verwijderd
Een meisje uit 6V van vorig jaar heeft een half jaar college gedaan. Het plan was dat ze een jaar zou blijven maar het beviel haar helemaal niet en ze is dus daarom eerder terug gekomen.

Ik zal eens vragen via welke organisatie ze het heeft gedaan
Oud 21-01-2007, 12:48
Verwijderd
Ik ben volop in de voorbereidingen, de organisatie die alles voor me regelt heet YFU. Ik raad je hun aan, ik weet natuurlijk nog niet hoe mijn jaar gaat bevallen maar tot nu toe loopt alles goed, aardige mensen enzo. Verder is het een nonprofit organisatie, wat voor mij ook een voordeel is. Doen ze het tenminste voor jou, niet voor het geld.
Verder doet Leeuwtje dit volgens mij ook nu.
Oud 21-01-2007, 13:58
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Wie heeft dit gedaan? Hoe is het om een jaar in een onbekende familie te wonen en in een onbekend land naar school te gaan?

Met welke organistaties heb je ervaring? Welke organistatie is goed volgens jou en hoe heb je het aangepakt met je eigen school in Nederland?P



Ik ben er nu middenin ja.. Over minder dan 2 weken zit ik hier alweer een half jaar. Het is echt heel eng in het begin, en je moet echt een band opbouwen.. vooral omdat je ook te kampen krijgt met heimwee... Maar je wordt er zeker wel sterk van (mentaal).

Ik ben hier met STS... Na een jaar gezocht te hebben voor de perfecte organisatie voor mij, en een hoop lijstjes met wat ze allemaal wel en niet aanbieden, hadden we EF en STS uitgekozen als beste organisaties voor ons persoonlijk... Daaruit heb ikzelf STS gekozen, omdat EF veel groter en massaler is, STS heeft iets persoonlijks en dat vind ik wel fijn. (Een van de belangrijke punten waar we ook op keken was of ze een voorbereidingskamp in New York aanboden, en dat deden EF en STS beiden... ook een echte aanrader btw)

Nougoed.. ik heb in Nederland toendertijd wat foldertjes aangevraagd op school van verschillende organisaties, maar dat is het eigenlijk wel... Ik ben gewoon geslaagd voor mijn HAVO, waarmee ik mijn middelbare schooltijd in Nederland dus afsloot. Dit jaar is gewoon een tussenjaar tot ik naar een vervolgopleiding ga.

Als je meer vragen hebt, vraag maar gerust. Ik sta altijd open om te helpen!


(ps. ik heb maar geen antwoord gegeven op je poll omdat ik nog niet terug in Nederland ben, en ik wel weggegaan ben, hehe. )
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 21-01-2007, 15:47
Verwijderd
Een kennis van mij zit er middenin... ze heeft het heel erg naar haar zin en volgens mij is het ook een gave ervaring.
Qua regeling enzo kan ik je helaas niet helpen, maar succes iig!
Oud 21-01-2007, 15:50
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Oja, btw, je kan op mijn weblog kijken, www.kimsnellink.com en dan vooral bij Juli/augustus voor de eerste ervaringen.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Oud 21-01-2007, 20:28
Ik ben hier
Avatar van Ik ben hier
Ik ben hier is offline
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Ik wil graag naar Australie, Amerika spreekt me in ieder geval niet zo aan. Het was ook mijn bedoeling tijdens mijn middelbare school tijd te gaan. AFS lijkt me op zich wel een gode organistatie, STS en EF ook. AFS is in ieder geval ook zonder winstoogmerk, en dat is wel een prettig idee.

Iemand nog ervaring met AFS of een andere organistatie? Nog mensen tips over landen of zijn er mensen naar Australie geweest?
Oud 02-02-2007, 17:36
Ik ben hier
Avatar van Ik ben hier
Ik ben hier is offline
Zijn er nog mensen die een jaar of half jaar in het buitenland op high school hebben gedaan en daar in een gastgezin woonden?

Ik zou toch nog heel graag iemand spreken die er ervaring mee heeft. Gewoon voor een paar vraagjes.

Het liefst als je naar Nieuw Zeeland of Australie bent geweest, maar ervaringen met een jaar van huis zijn in andere landen zijn ook zeer welkom!
Het zou ook leuk zijn als er mensen zijn die iets kunnen vertellen over de cultuur en gewoontes in Australie of Nieuw Zeeland.
Oud 06-02-2007, 16:10
NeLL
NeLL is offline
Heeey,

Ik ben 5 maanden in Canada geweest!! Ik had een supergastgezin en bel nog steeds elke week met ze..!! ik kan het je zeker aanraden!! het is een super ervaring.. ben btw met travel active geweest!!

Groetjes...
Oud 10-04-2007, 22:09
Dreamer233
Dreamer233 is offline
Ik denk er over na om in juli naar Brazilie te vertrekken of naar Argentinie. Iemand ervaring met Zuid-Amerika?

Ik wil overgens met travel active. Met die organisatie heb ik het meeste contact gehad tot nu toe en ze lijken me erg vriendelijk.
Oud 11-04-2007, 06:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je kunt hier een eigen topic voor openen. Dit topic is al wat verouderd.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Jaar naar het buitenland
jasoncole
1 24-01-2015 21:52
Werk, Geld & Recht Een jaar High School America
xeva
39 16-08-2012 12:56
Algemene schoolzaken Mensen die geinteresseerd zijn in een jaar naar het buitenland.
mind_on_hiatus
89 11-04-2006 22:07
Algemene schoolzaken College USA
Noddy
29 19-04-2005 17:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.