Oud 30-01-2005, 11:41
Verwijderd
Wie heeft hier ooit al een keer een (klein) dier zelf af moeten maken...?
ts begint later
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 12:05
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Mijn ma heeft een keer een pad tussen de deur geknelt perongeluk. Hij was meer dod dan levend dus heeft mn pa er een steen op gegooid. Klinkt heel lullig hoor maar het is nog rottiger om hem te laten leven.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 12:10
ironflower
ironflower is offline
We hebben een keer jonge hamstertjes gehad, en 1 van die kleintjes had met zn pootje klem gezeten. Dat pootje werd toen eerst paars en begon langzaam zwart te worden. Op zich kan een hamster met 3 poten wel overleven, maar we hadden toen besloten om hem toch niet te laten leven.

Ook hebben we kittens gehad, het waren er geloof ik een stuk of 5 bij de geboorte. Maar waarschijnlijk was er een tweeling bij. Een van de tweeling was echter heel erg ongevoed en gewoon veel kleiner en slechter dan de andere katjes.
De moeder poes wou dat katje toen ook op gaan eten. (Omdat dat blijkbaar in de natuur gebeurd als ze merken dat er geen overlevingskans is.)
Wij hebben het katje toen zelf weggehaald.

Ik was toen nog wel een stuk jonger, en mijn vader heeft het beide keren gedaan. Maar op welke manier weet ik niet, en hoef ik ook niet te weten
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 14:48
Kapee
Kapee is offline
in jaren dat er veel mixomatose is onder konijnen verlos ik ze nog wel eens uit hun lijden... anders moeten ze wachten totdat ze doodgaan van verhongering of predatie. En ook wel eens vogels enz. die ten dode opgeschreven zijn...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:35
faan
Avatar van faan
faan is offline
Soms leeft zo'n muisje nog als hij in de val geklapt wordt. 'k Moet dan zo'n muisje maar (met afschuw) kapotstampen met mijn klomp. Ook heb ik wel eens een duif vermoord omdat hij mijn cavia's in het hok en buiten in de ren bang maakte en pikte. Hij wou maar niet weggaan, dus toen heb ik hem maar een net over hem heen gegooid en hem met een pook kapot gedrukt.
Verder heb ik 2 oude cavia's doodgemaakt. Ze waren helemaal verlamd in het lichaam (opeens) en ik wou niet nog een dag wachten voordat ik naar de dierenarts kon gaan. Toen heb ik ze met een baksteen doodgeslagen. Gruwelijk.. maar beter 2 dode oudjes dan de rest van mijn cavia's (met jonkies) die aan hun ziekte dood zouden gaan. Ik heb toen ook het hok helemaal gereinigd.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:16
11568
11568 is offline
Nooit gedaan. Ik zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Betaal liever dierenartskosten, mocht het nodig zijn ooit!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 30-01-2005 @ 16:16 :
Nooit gedaan. Ik zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Betaal liever dierenartskosten, mocht het nodig zijn ooit!
Gaat een beetje moeilijk he, s'nachts als iedereen slaapt en het dier hartstikke dood ligt te gaan. Dat je het niet over je hart kunt verkrijgen is prima, dat kan niet iedereen, maar als je een snelle manier gebruikt is het beter dan het dier nog een hele nacht laten creperen.


@Faen; had je die duif niet gewoon kunnen super-soakeren een paar dagen achter elkaar, dat werkt namelijk perfect
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:56
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Mijn moeder heeft ooit een keer haar hamster begraven omdat ze dacht dat hij dood was, maar hij hield dus een winterslaap.

Zelf nog nooit zoiets hoeven doen.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:08
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 30-01-2005 @ 16:21 :
@Faen; had je die duif niet gewoon kunnen super-soakeren een paar dagen achter elkaar, dat werkt namelijk perfect
Nou een vogel wijs maken dat ie op moet rotten werkte niet echt. Ik gooide steeds water ernaast. En als er dan wat op hem viel dan ging ie gewoon op een dakje ergens zitten. Ik moest trouwens op vakantie dus ik dacht: 'ik wil geen gezeik hebben als ik weg ben.'
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:17
Maty
Avatar van Maty
Maty is offline
Ik nog nooit, ja behalve per ongeluk op mieren gestapt ofzo.

Mijn moeder heeft wel eens vissen doorgespoeld, omdat ze echt gewoon aan het doodgaan waren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 22:02
Verwijderd
Heb ooit een zwaan uit zijn lijden verlost omdat hij onder het olie zat en al bijna dood was. Hoe is verder niet belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 22:56
Maarten84
Avatar van Maarten84
Maarten84 is offline
Muizen weleens....'t gebeurt wel eens dat gevangen muizen door de kat niet worden opgegeten...en als je dan zo'n muis over de stoep ziet slepen, omdat hij weg wil maar zijn achterlijf werkt niet meer...tja, dan help je hem toch maar even uit zijn lijden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 09:35
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ja... heb ooit een klein ratje naar het hiernamaals moeten helpen... ze had doorgegroeide tanden, we moesten onderhand iedere week dr tanden knippen want zelf knaagde ze niet meer... op een gegeven moment stribbelde ze zo tegen dat we maar hebben besloten haar te helpen... oh... wat had ik toen verdriet... vond het wel beter voor haar, want nu had ze tenminste geen pijn meer...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 13:25
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
raar eigenlijk dat we al dat leed dieren willen besparen, maar als het om mensen gaat is het ineens een ander verhaal...
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zou het niet graag doen, maar als het echt nodig is, zal ik het wel doen. Een uur wachten op een spuitje van de da, terwijl het ter plaatsen direct kan gebeuren?
Het is misschien moeilijker voor me, maar wel zo eerlijk voor het dier.

En Autodropje, je hebt een punt. Al die oudere mensen die in een verpleeghuis liggen weg te rotten met z'n 6en op 1 kamer en niet eens een eigen kleren kast hebben en hun luier maar 3 keer per dag wordt verschoond. Die mensjes die niet eens meer willen leven... Die moeten ook zelf kunnen zeggen: Laat mij maar gaan.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 30-01-2005 @ 16:16 :
Nooit gedaan. Ik zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Betaal liever dierenartskosten, mocht het nodig zijn ooit!
En 's nachts zou ik naar de dienstdoende dierenarts gaan of de dierenambulance bellen, dan maar flink wat geld betalen, ik zou het zelf niet kunnen doen...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:18
11568
11568 is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 30-01-2005 @ 16:21 :
Gaat een beetje moeilijk he, s'nachts als iedereen slaapt en het dier hartstikke dood ligt te gaan. Dat je het niet over je hart kunt verkrijgen is prima, dat kan niet iedereen, maar als je een snelle manier gebruikt is het beter dan het dier nog een hele nacht laten creperen.
Als iedereen slaapt kom je er waarschijnlijk zelf ook niet achter. Er zijn overigens altijd dierenartsen die 's nachts dienst hebben, daar kun je binnen tien minuten zijn. Dat liever dan dat ik met een grote schep op de kop van mijn hond [/kat/konijn[en]]zou moeten raggen oid.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 31-01-2005 @ 13:25 :
raar eigenlijk dat we al dat leed dieren willen besparen, maar als het om mensen gaat is het ineens een ander verhaal...
Daar zijn de meningen ook over verdeelt, net als bij dieren. Er zijn een hoop mensen die hun dier ook zo lang mogelijk in leven willen houden met bepaalde dingen, net zo 'belachelijk en egoïstisch' in mijn ogen
Ik ben dan ook een voorstander van euthanasie bij mensen die toerekensvatbaar zijn, dus die de keuze goed hebben kunnen overwegen met een helder verstand.

Ik maak liever zelf een dier af dan dat ik hem mee moet slepen naar een DA, waar het dier al doodsbenauwd voor is, en het daar nog wel een uur kan duren na een hoop gelul etcetc (ligt natuurlijk ook compleet aan de situatie en het type dier, ik zou een hond sneller laten inslapen dan een cavia of muis).
Citaat:
11568 schreef op 31-01-2005 @ 16:18 :
Als iedereen slaapt kom je er waarschijnlijk zelf ook niet achter. Er zijn overigens altijd dierenartsen die 's nachts dienst hebben, daar kun je binnen tien minuten zijn. Dat liever dan dat ik met een grote schep op de kop van mijn hond [/kat/konijn[en]]zou moeten raggen oid.
Ik had het hier dus specifiek over het geval van bvb kleine dieren, en 'iedereen slaapt' als in; de mensen met een auto. De rest staat hierboven als verduidelijking.

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 16:21.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2005, 16:24
11568
11568 is offline
Citaat:
maak liever zelf een dier af dan dat ik hem mee moet slepen naar een DA, waar het dier al doodsbenauwd voor is, en het daar nog wel een uur kan duren na een hoop gelul etcetc (ligt natuurlijk ook compleet aan de situatie en het type dier, ik zou een hond sneller laten inslapen dan een cavia of muis).
Je kan een dier ook thuis in laten slapen, dat scheelt in elk geval het vervoer al e.d.
& Wat maakt het je eigenlijk nog uit of een dier groot of klein is? Een hond krijg je ook wel dood.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:28
nps
Avatar van nps
nps is offline
mijn betumorde ratje van 2 jaar oud. hadden al x abces operatief laten verwijeren maar bleeft eterugkomen met allemaal etter enz hoevaak ik wondo ok schoonmaakte. ze was ook doof en blind en donderder steeds omver. in een plastic zak met prop pleepapier en chloronogiets. was echt moeilijk.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 31-01-2005 @ 16:24 :
Je kan een dier ook thuis in laten slapen, dat scheelt in elk geval het vervoer al e.d. & Wat maakt het je eigenlijk nog uit of een dier groot of klein is? Een hond krijg je ook wel dood.
Grote dieren zijn moeilijker dood te maken, lijkt me logisch, om maar niet te spreken over de intelligentie die meestal meekomt met 'grotere' dieren, in dit geval honden bvb. Ook kun je een hond wel iets moeilijker in de tuin begraven dan een cavia, lijkt me zo.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 19:34
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 31-01-2005 @ 16:19 :
Ik ben dan ook een voorstander van euthanasie bij mensen die de keuze goed hebben kunnen overwegen met een helder verstand.
Het lijkt me juist dat de mensen (van wie in redelijkheid moet kunnen worden verwacht dat ze zelfstandig kunnen nadenken)die dat niet eens kunnen per definitie moeten worden geëuthanaseerd.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 19:41
Verwijderd
Ik heb in m'n leven genoeg insecten doodgeslagen of met een spuitbus koelbloedig vermoord. Ook ben ik er meerdere keren bij geweest dat m'n vader een kip, een konijn oid slachtte. Dat heb ik echter nooit zelf gedaan
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:13
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 31-01-2005 @ 16:19 :
Ik ben dan ook een voorstander van euthanasie bij mensen die toerekensvatbaar zijn, dus die de keuze goed hebben kunnen overwegen met een helder verstand.
Dat bedoel ik dus, bij dieren die dat niet met helder verstand kunnen beslissen, beslissen wij heel makkelijk dat dit of dat beter voor hen is. Terwijl we mensen die niet zelf kunnen beslissen omdat ze geen "helder verstand hebben" niet zomaar uit hun lijden verlossen...
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:50
Verwijderd
Mjah, dat is ook weer waar... maar waar trek je die lijn tussen de typisch manisch depressieve mensen die bwvs altijd dood willen, 'normale' mensen die het zat zijn en geestelijk zieken? Ik denk hier sowieso nog even ver na.

Overigens is dit een hele andere discussie en dus offtopic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2005, 22:15
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
ik heb op een kinderboerderij gewerkt waar zo nu en dan ook dieren afgemaakt moesten worden. Dierenartskosten zijn dan te duur en dus moesten we het zelf doen.
Ik vond alleen de manier waarop te grof. Een cavia met een enorme schop onthoofden vind ik echt te onmenselijk. En een kip de nek omdraaien durf ik gewoon niet.
Ik heb het wel serieus overwogen, er was een babycaviaatje aangevreten door konijnen, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen en heb toch maar iemand anders gebeld
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:26
Verwijderd
Weleens een mol afgemaakt door hem een klap in zijn nek met een plantschepje te geven.
Was klemmen aan het zetten toen ik hem opeens voor me uit zag graven, dus met schepje omhoog gehaald, ging hij gillend rondjes rennen.
TOen bleek ook dat de hond er bang voor was en hem niet durfde te pakken, dus heb hem toen zelf afgemaakt.
Vond het niet echt leuk om te doen (maar ja, was ook geen klemmen aan het zetten om hem weer te laten gaan)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:40
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
nps schreef op 31-01-2005 @ 17:28 :
mijn betumorde ratje van 2 jaar oud. hadden al x abces operatief laten verwijeren maar bleeft eterugkomen met allemaal etter enz hoevaak ik wondo ok schoonmaakte. ze was ook doof en blind en donderder steeds omver. in een plastic zak met prop pleepapier en chloronogiets. was echt moeilijk.
Toch lijkt me zoiets voor het beestje fijner dan de stress van de dierenarts en vervolgens een superdikke (in verhouding met het ratje) spuit.

Ik wilde het eigenlijk ook op deze manier doen bij mijn betumorde ratje, gelukkig ging ze "uit zichzelf"dood.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:21
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Mijn konijn was ooit aangevallen door een hond en meer levend als dood. Ik heb dit toen wel overwogen, maar niets gedaan. Ik heb haar in een doos gelegd, lekker warm binnen.
Uiteindelijk knapte ze geweldig op, en het enige wat ze eraan over gehouden heeft waren wat littekens op haar rug.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:31
niam
Avatar van niam
niam is offline
Ik reed pas op de fiets, terwijl het schemerde. Ik zag een pad aan de kant van de weg zitten, dus ik ga wat verder uit de kant rijden. Ben ik bijna die pad gepasseerd, springt hij ineens op de weg, zo voor mijn band, waarna ik dus pardoes over hem / haar heen rijd.

Ik na 15 meter doorrijden omgedraaid, hopend dat de pad- voor zijn eigen bestwil- al dood was. Niet dus. Opengescheurde buik, maar het bewoog nog wel stuiptrekkend. Toen ben ik er nog een keer overheen gereden om het beestje uit z'n lijden te verlossen.

Het bleek dat padden hele taaie dieren zijn: wilde maar niet dood. Ook niet toen ik er op stampte. Uiteindelijk stond ik haast met tranen in mijn ogen, aangezien ik wel een grote dierenvriend ben.

Ik ben toen naar huis gegaan, even douchen, om later tijdens het uitlaten van de hond weer langs die plek te komen: de pad lag nog steeds te creperen, tot mijn ontsteltenis. Nog een aantal maal geprobeerd hem dood te maken, maar het lukte wederom niet.

Toen heb ik de pad zo neergelegd dat een auto er waarschijnlijk overheen zou rijden, en bij de eerste de beste auto lukte dat ook.

Ik heb die nacht niet zo goed geslapen.
__________________
Emoties, grootse Emoties!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:33
kastdeur
kastdeur is offline


En nee, daar bestaan dierenartsen voor.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:49
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
ooit een keer een vis, maar meer niet...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:10
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 31-01-2005 @ 21:50 :
Mjah, dat is ook weer waar... maar waar trek je die lijn tussen de typisch manisch depressieve mensen die bwvs altijd dood willen, 'normale' mensen die het zat zijn en geestelijk zieken? Ik denk hier sowieso nog even ver na.

Overigens is dit een hele andere discussie en dus offtopic
Naja het gaat er min of meer over of dat we het doen uit bestwil voor de dieren or misschien toch niet?

Als we echt het beste voor de dieren willen door ze te doden, waarom doen we dat dan ook niet met mensen die een ongeluk ofzo hebben gehad of ziek zijn en meer dood dan levend zijn? Wie zijn wij dan om te besluiten dat het beter voor ze is
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:15
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee gelukkig niet!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:13
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Wij eten een paar keer per jaar konijn, deze fokten wij zelf. M'n vader is ze nu zo zat dat we binnen 3 weken 3 keer konijn gegeten hebben. Ik zal er niet echt mee zitten, ik ben niet zo'n dierenfreak. Maar het is toch best lullig als je schuur in komt gelopen en er hangt recht voor je gezicht een konijn zonder zijn vel aan een touw.

En zelf heb ik een paar keer kikkers vermoord. Een kat ernstig letsel toegebracht(hoe zal ik maar niet vertellen, ik walg er zelf namelijk van). En een reiger neergeschoten omdat die alsmaar vissen opat uit ons vijvertje.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 02-02-2005 @ 16:10 :
(...) waarom doen we dat dan ook niet met mensen die een ongeluk ofzo hebben gehad of ziek zijn en meer dood dan levend zijn? (...)
dat zouden we wel moeten doen, dat is het nu juist.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-02-2005, 01:16
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
zo, lees hier verhalen

maargoed, ik ben dan ook maar een bevooroordeeld vegetariertje.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 03:58
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
autodropje schreef op 02-02-2005 @ 16:10 :
Naja het gaat er min of meer over of dat we het doen uit bestwil voor de dieren or misschien toch niet?

Als we echt het beste voor de dieren willen door ze te doden, waarom doen we dat dan ook niet met mensen die een ongeluk ofzo hebben gehad of ziek zijn en meer dood dan levend zijn? Wie zijn wij dan om te besluiten dat het beter voor ze is
Dat is een ethische discussie waar geen pasklaar antwoord op is.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 07:47
Verwijderd
ik heb ooit een hele grote aangereden pad gevonden op de weg. dat beest kon zich niet meer voortbewegen, maar was nog zeer duidelijk niet op het punt om binnenkort dood te gaan. en dan sta je daar met kisten aan....

da's toch wel een raar en uniek gevoel
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 07:51
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 02-02-2005 @ 16:10 :
Als we echt het beste voor de dieren willen door ze te doden, waarom doen we dat dan ook niet met mensen die een ongeluk ofzo hebben gehad of ziek zijn en meer dood dan levend zijn? Wie zijn wij dan om te besluiten dat het beter voor ze is
dat is ook waarom er voorstanders van euthanasie bestaan . het is wel zo dat het makkelijker is om een persoon in leven te houden dan een dier. deels qua ervaring, maar vooral omdat we onszelf meer kunnen verplaatsen in de persoon dan in het dier.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 14:09
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
bench140 schreef op 02-02-2005 @ 19:13 :
Wij eten een paar keer per jaar konijn, deze fokten wij zelf. M'n vader is ze nu zo zat dat we binnen 3 weken 3 keer konijn gegeten hebben. Ik zal er niet echt mee zitten, ik ben niet zo'n dierenfreak. Maar het is toch best lullig als je schuur in komt gelopen en er hangt recht voor je gezicht een konijn zonder zijn vel aan een touw.

En zelf heb ik een paar keer kikkers vermoord. Een kat ernstig letsel toegebracht(hoe zal ik maar niet vertellen, ik walg er zelf namelijk van). En een reiger neergeschoten omdat die alsmaar vissen opat uit ons vijvertje.
ieuww jij liever als ik

Maar ik neem aan dat je deze dieren dus zonder enige reden afgemaakt hebt? Ik bedoel die kat en die kikkers. Dat zou ik dus nooit kunnen en ik snap uberhaupt niet wat mensen bezielt die zoiets doen
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:30
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 03-02-2005 @ 14:09 :


Maar ik neem aan dat je deze dieren dus zonder enige reden afgemaakt hebt? Ik bedoel die kat en die kikkers. Dat zou ik dus nooit kunnen en ik snap uberhaupt niet wat mensen bezielt die zoiets doen
jah precies, dan ben je gewoon ziek in je hoofd ofzo. als ik zulke mensen zoiets zou zien doen, zou ik ze echt verrot trappen, serieus.

mijn vis ligt al maaaaanden op de bodem van de aquarium, hij zwemt scheef, maar eet nog wel. ik heb wel aan zitten denekn om hem dood te maken, maar ik kán dat gewoonweg niet.
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:34
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 03-02-2005 @ 03:58 :
Dat is een ethische discussie waar geen pasklaar antwoord op is.
Dat is het hele idee van een discussie, als ergens een pasklaar antwoord voor is hoef je er ook niet over te discussieren.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:37
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
red5 schreef op 03-02-2005 @ 07:51 :
dat is ook waarom er voorstanders van euthanasie bestaan . het is wel zo dat het makkelijker is om een persoon in leven te houden dan een dier. deels qua ervaring, maar vooral omdat we onszelf meer kunnen verplaatsen in de persoon dan in het dier.
Bij euthenasie beslis je het zelf, het gaat er hier om dat wij beslissen wat het beste voor een dier is, terwijl we dat eigenlijk niet kunnen weten.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 00:12
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 03-02-2005 @ 17:37 :
Bij euthenasie beslis je het zelf, het gaat er hier om dat wij beslissen wat het beste voor een dier is, terwijl we dat eigenlijk niet kunnen weten.
niet perse.. als je bijvoorbeeld zelf hersendood bent of niet in staat op een hoger niveau te functioneren, is het ook wel zo humaan om te euthaniseren. contoversieel is het echter wel.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:27
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik niet. Kan ik echt niet.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 08:34
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Mijn vader heeft wel een x een duif van hem doodgeslagen. Die duif had zijn lievelingsduif doodgepikt.

Ik kan er echter niet aan denken want mijn eigen vader en het is zo gruwelijk ik vind het echt vreselijk
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:30
Mara
Mara is offline
Ik lees hier dingen

Nog nooit hoeven doen trouwens. Heb wel een keer ratje gehad, dierenarts zei "kan nog wel even" is uiteindelijk in m'n armen gewoonweg gestikt omdat ze geen lucht meer kreeg.

Later dacht ik dat 't misschien beter was geweest om d'r uit d'r lijden te verlossen, dit was echt niet leuk. Dan had ik 't overigens wel m'n vader laten doen, hakmes kop eraf ofzo, ze had niet moeten lijden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 16:48
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Jezus je gaat toch geen baksteen op een dier slaan of een duif doodmaken met een paal ofzo? Das toch niet normaal..
Vooral diegene die zei dat die duif de cavia's aan het vervelen was, dan laat je hem toch gewoon schrikken zodat ie wegvliegt?

Ik heb nog nooit een dier doodgemaakt en zal ik ook niet doen.
Ik haat alleen insecten dus heb dr ook al een hoop doodgemaakt, en ik voel me dr ook helemaal niet schuldig over.
Vliegen zijn namelijk zooo facking irritant..niet normaal
Dr is niet voor niks een vliegenmepper te koop in de winkel..

Ik ben ook nog (gelukkig) nooit getuige geweest van iemand die een beest vermoord. Ik heb alleen mijn dode hond gezien die een spuitje kreeg van de dierenarts, 3 doodgeboren cavia's in mn 1e nest en 2 in een ander nest, en ik heb 3 cavia's dood gezien, hele lieve cavia's waarvan dr 1 is doodgegaan door de bevalling en de anderen waren gewoon oud enzo.
Maar daarentegen kan ik het wel begrijpen dat iemand een dier uit zn lijden lost, bv als dat dier ontzettend ziek is en pijn lijdt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 18:17
faan
Avatar van faan
faan is offline
Snoopy, het is jammer dat die cavia's op die manier de dood troffen. Ik denk ook dat het aan jou lag.
Een duif kun je niet wegjagen; kheb geen elektronische shock-stang. Het leek mij gewoon de beste oplossing voor dat moment.

Laat een ding duidelijk zijn: we verschillen.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Onderneem actie: Wilde dieren de tent uit!
TechXP
25 30-11-2005 17:08
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 19:43
Flora & Fauna Vogelpest
C'est moi
46 25-05-2003 14:57
Flora & Fauna vlees eten ....
sicilion
323 12-04-2003 22:33
Flora & Fauna De vossenjacht MOET blijven bestaan
kees17
58 25-04-2002 20:43
Flora & Fauna Bontjassen
Verwijderd
12 11-02-2002 23:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.