Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2007, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Angel on Earth schreef op 03-06-2007 @ 23:21 :
hoezo niet, is toch volkomen natuurlijk of zie ik dat verkeerd, of is het voor hen niet fijn zoals ongesteld zijn voor ons niet fijn is ofzo?
Hartstikke natuurlijk ja, met als enige verschil dat ze in een natuurlijke situatie de mogelijkheid hebben om daadwerkelijk iets met al die hormonen te doen, terwijl ze als huisdier een beetje gevangen in hun eigen geilheid om een kater lopen te roepen die maar niet komt.
En ook als die kater wél komt, zoals in jouw (onverantwoordelijke) geval waarin je je krolse poes tussen de (ongecastreerde?) katers laat rondbanjeren, ben ik van mening dat het verder meer kwaad dan goed doet, aangezien het daar gaat om onvoorzichtig en lukraak fokken en daar ben ik geen voorstander van.
Maar die tirade zal ik je besparen

Verder zijn er nog allerlei gezondheidsrisico's die meekomen met het niet steriliseren van je poes; denk aan mamatumoren, baarmoeder ontstekingen etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2007, 12:38
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
katten van mijn vriend :

Rascall


Fotomodel Luna








__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 18:22
Verwijderd
@pfano: Misschien is het een idee om ze wat te verkleinen...?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 18:29
Verwijderd
Citaat:
pfano schreef op 05-06-2007 @ 13:38 :

[afbeelding]
haha wat een typische 'ga weg papparazzo!'-foto
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 08:44
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-06-2007 @ 19:29 :
haha wat een typische 'ga weg papparazzo!'-foto


En ja, ik dacht dat ik zo ook verkleind had. Niet dus. Volgende keer doe ik het wel even anders
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 05-06-2007 @ 01:35 :
En ook als die kater wél komt, zoals in jouw (onverantwoordelijke) geval waarin je je krolse poes tussen de (ongecastreerde?) katers laat rondbanjeren, ben ik van mening dat het verder meer kwaad dan goed doet, aangezien het daar gaat om onvoorzichtig en lukraak fokken en daar ben ik geen voorstander van.
Maar wel natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 06-06-2007 @ 12:58 :
Maar wel natuurlijk
Ik wist dat die ging komen

Wat ik bedoel met natuurlijke situatie is dus zonder enige vorm van menselijk ingrijpen, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 06-06-2007 @ 14:10 :
Ik wist dat die ging komen

Wat ik bedoel met natuurlijke situatie is dus zonder enige vorm van menselijk ingrijpen, zeg maar.
Het was een inkoppertje Maar wel enigszins gemeend - ik bedoel, als de katten in staat worden gesteld om op een relatief natuurlijke manier voort te planten (met de kater die ze zelf kiezen, dus, of die sterk genoeg is om het af te kunnen dwingen, geen idee eigenlijk hoe dat gaat), is er niets kwalijkers aan dan wanneer dit bij wilde katten gebeurt. Toch? Behalve dan als de eigenaren niets met de kleintjes kunnen, maar ik ga er nu even vanuit dat dat vervolgens allemaal goed geregeld wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 15:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nou ja, je weet niet watvoor ziektes papakat eventueel bij zich heeft, denk aan kattenaids enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 16:03
Verwijderd
Je hebt ook in zekere zin gelijk hoor, morgan, maar mijn standpunt komt voort uit het bestaan van een met zielige kittens overladen www.marktplaats.nl en idd wat bloem zegt.
Dat vooral.

Ik ben er al eens van beschuldigd dat ik vond dat er alleen maar gefokt mag worden met raskatten, maar dat is niet waar, ik vind dat er alleen maar gefokt mag worden met gezonde ouderdieren en dat weet je niet op het moment dat er lukraak kater op poes gezet wordt, of wanneer de poes de kater (op basis van natuurlijke selectie?) uitkiest, want er zijn natuurlijk ook ziektes die niet tonen aan de buitenkant.
In een volledig natuurlijke situatie zou zoiets niet uitmaken; survival of the fittest en de zieke kittens overlijden vanzelf wel, maar aangezien we hier te maken hebben met kittens waar een thuis voor gezocht moet worden, loop je dus de kans dat je mensen opzadelt met een (ernstig) ziek kitten. Met al het verdriet en dierenartskosten van dien.
Een voorbeeldje is wanneer een bloedgroep B poes gedekt zou worden door een bloedgroep A kater; statistisch gezien heeft dan 50% van de kittens A en 50% B, met als gevolg dat de helft van het nest dus komt te overlijden, als gevolg van het hebben van een andere bloedgroep dan de moeder.
Je kunt het overlijden van die kittens voorkomen door de A-kittens de eerste 24 uur niet bij de moeder te laten drinken, maar dan nog blijven dat over het algemeen vaak zwakkere katten.

En natuurlijk kan je niet ALLES uitsluiten, maar als je toch de mogelijkheid hebt.....

Laatst gewijzigd op 06-06-2007 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 23:05
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
weet toevallig iemand hier of ik iets kan doen aan het feit dat mijn kat zijn ogen steeds etteren? ik kuis het wel 10 keer per dag af...

heeft een kat daar last van?



__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"

Laatst gewijzigd op 06-06-2007 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 00:50
Verwijderd
Kunnen verstopte traanbuisjes zijn, vooral katten met wat kortere neusjes kunnen daar last van hebben, maar het komt ook voor bij katten met een normale snuit.
Bij de dierenarts kunnen ze de traanbuisjes, onder narcose, schoonspoelen.

Maar voor hetzelfde geld zijn het gewoon ontstoken ogen die verholpen kunnen worden dmv. een zalfje.
Is het oogwit rood of geïrriteerd?

Nou ja, in beide gevallen is een bezoekje aan de dierenarts raadzaam.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 16:22
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
In de vaas...





Net gekamd...

__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 13:21
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Even een reactie op het hele verhaal van het fokken:
De invaller van onze dierenarts heeft tegen ons gezegd toen we onze poes wilden laten castreren, dat dat pas kon als ze één keer krols was geweest. Dus wij wachten.
En toen ze krols was, is ze ontsnapt met als gevolg dat we nu vijf kittens hebben van een kat van nog geen jaar oud. Heel heel stiekem vind ik het superleuk! En we hebben voor drie van de vijf nu al een huisje gevonden, en die andere twee, dat komt vast ook wel goed.
Maar naar die dierenarts ga ik niet weer .

Voor de liefhebbers ff een mooie pic:

__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 15:03
Verwijderd
Thuis altijd opgegroeid met katten, dus toen ik op mezelf ging wonen kwam er heel snel een kat. Opgehaald uit het asiel.
De eerste was Nona, een poesje van een paar weken. Helaas bleken ze in het asiel een ziekte over het hoofd te hebben gezien en overleed ze na 4 dagen.


Daarna kwam Radja, een mannetje en die was een paar maandjes oud. Hij is een ontzettend knuffelbeest, hij maakt bij vaak je haren schoon als je op de bank zit Het is alleen wel een bangerik, alles wat hij niet kent vindt hij eng en hij begint dan altijd enorm te klagen en vlucht dan achter de wasmachine.


Een paar dagen na Radja werden we gebeld dat er nog een katje was. Ze wisten dat wij dat een leuk beestje vonden, maar hij was toen gereserveerd. Nu mochten we hem wel hebben. We hebben deze Ryu genoemd. Deze is wat jonger, kleiner ook en ontzettend brutaal. Is nergens bang voor en ook een ontzettend knuffelbeest. Hij is gek op aandacht.


Nog een keertje samen, Ryu voor en achter Radja


En over een paar weken komt deze schoonheid, omgedoopt tot Reza (Pluis vonden we niet wat) bij ons wonen. Zij is de poes van mijn oude buurman en kroop altijd bij ons naar binnen. Ze lijkt op de poes die mijn moeder vroeger had. Maar de buurman wilde haar niet meer, dus komt ze naar ons toe zodra de kleintjes weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 08-06-2007 @ 16:03 :
Thuis altijd opgegroeid met katten, dus toen ik op mezelf ging wonen kwam er heel snel een kat. Opgehaald uit het asiel.
De eerste was Nona, een poesje van een paar weken. Helaas bleken ze in het asiel een ziekte over het hoofd te hebben gezien en overleed ze na 4 dagen.
[afbeelding]

Daarna kwam Radja, een mannetje en die was een paar maandjes oud. Hij is een ontzettend knuffelbeest, hij maakt bij vaak je haren schoon als je op de bank zit Het is alleen wel een bangerik, alles wat hij niet kent vindt hij eng en hij begint dan altijd enorm te klagen en vlucht dan achter de wasmachine.
[afbeelding]

Een paar dagen na Radja werden we gebeld dat er nog een katje was. Ze wisten dat wij dat een leuk beestje vonden, maar hij was toen gereserveerd. Nu mochten we hem wel hebben. We hebben deze Ryu genoemd. Deze is wat jonger, kleiner ook en ontzettend brutaal. Is nergens bang voor en ook een ontzettend knuffelbeest. Hij is gek op aandacht.
[afbeelding]

Nog een keertje samen, Ryu voor en achter Radja
[afbeelding]

En over een paar weken komt deze schoonheid, omgedoopt tot Reza (Pluis vonden we niet wat) bij ons wonen. Zij is de poes van mijn oude buurman en kroop altijd bij ons naar binnen. Ze lijkt op de poes die mijn moeder vroeger had. Maar de buurman wilde haar niet meer, dus komt ze naar ons toe zodra de kleintjes weg zijn.
[afbeelding]
Aww, dat stipje op Radja's neus
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 11:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ahw, die kittens zijn echt aanbiddelijk <3
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 19:14
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-06-2007 @ 12:30 :
Ahw, die kittens zijn echt aanbiddelijk <3

Dankje. Nog twee foto's omdat het echt té leuk is.

Hier zitten ze samen in de weegschaal, ze wegen een halve kilo.



Dit is het katje dat wij waarschijnlijk gaan houden, we denken dat het een meisje is en ze heet Spoenk. Hier zit ze in een theeglas.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 11-06-2007 @ 20:14 :
Dankje. Nog twee foto's omdat het echt té leuk is.

Hier zitten ze samen in de weegschaal, ze wegen een halve kilo.
[afbeelding]


Dit is het katje dat wij waarschijnlijk gaan houden, we denken dat het een meisje is en ze heet Spoenk. Hier zit ze in een theeglas.
[afbeelding]
*smelt*
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 09-06-2007 @ 16:47 :
Aww, dat stipje op Radja's neus


En kittens zijn niet goed voor me. Zodra ik ze zie wil ik ze houden * smelt *
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 12:18
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Nala schreef op 12-06-2007 @ 00:14 :
En kittens zijn niet goed voor me. Zodra ik ze zie wil ik ze houden * smelt *

Ik wil ze ook het liefste alle vijf houden, maar dat gaat niet. Zes katten is echt te veel. Gelukkig mag ik er ééntje houden.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 12:21
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik en mijn moeder zijn er net achter gekomen dat één van de katten vermagerd. Ze heeft gewoon de kans niet om te eten, zien we nu. Ze eet heel traag en met nog 3 katten..tja dan krijg je bijna niks. Ik heb nu allemaal lekker vlees gekocht en ze krijgt 2 van die bakjes per dag (sheba of gourmet), dan kan ze even alleen eten. Verder 2x per dag apart brokjes. Hopelijk komt ze snel weer wat aan. Ik voel me best schuldig dat ik het niet eerder heb gezien, maar er word nu iig wat aan gedaan
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 17:03
Verwijderd
Dat hadden we met de kat van mijn moeder ook. Met nog een kat en een hond stond hij onderin de rang, waardoor hij niet rustig kon eten. Nu staat zijn bakje ergens boven op waar de hond niet komen kan. En als de andere kat dan ook te eten krijgt is hij even uit zicht zodat hij rustig eten kan
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 12:50
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik had nooit echt wat met katten, maar sinds Puk (kort voor ukkepuk ) is aan komen lopen bij de paardenstal ben ik echt verkocht. Nou ja verkNocht aan hem! Hahah, hij gedraagt zich als een hondje en loopt je altijd achterna, wil overal bij zijn en speelt graag met mijn longeerzweep (lange stok met nog langer touw; cat-dream)


__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 11-06-2007 @ 20:49 :
*smelt*
*ook* Getver, ik moet hier helemaal niet komen, ik word er zó jaloers van. Als mijn allergische huisgenoten ooit weggaan nemen we hier gewoon met het huis een kat vind ik
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 16:07
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Hier is Rooie, mijn grote kleine man

__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 12:27
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
^ wat n mooi beestje
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Elmoo schreef op 14-06-2007 @ 17:07 :
Hier is Rooie, mijn grote kleine man

[afbeelding]
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 31-05-2007 @ 12:51 :
Ik moet toegeven dat 'onze' Muis (hierboven) ook zo genoemd is toen ik gelezen had dat jouw kat zo heette. Toen dacht ik "tof!"
De mijne heet ook muis, maar dan op z'n Fries! Mouske.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 14:06
Verwijderd
Ik heb echt duizend katten gehad. Dit was de eerste, die hebben we 20 jaar gehad;





Dat was echt de koningin van de hele buurt. Ontzettend dik en héél lief en aankruiperig, en heel eigenwijs. Uit de kraan drinken ipv haar bakje, etc.
Ze heeft zelfs een keer een hele dikke duif gevangen die bijna 2x zo groot als zij was.
Zij kreeg poezenbabies en ééntje daarvan hebben we gehouden, dat was Henkie. Die was gemeen en die klauwde iedereen. Die is verdronken.
Toen kregen we Sjakie, dat was een Felixkatje. Zo'n zwart witte. Heel lief. Die was nog niet eens een jaar toen die werd overgereden.
Daarna hebben we het gewoon bij onze eerste kat gehouden, maar die had een tumor in haar buik, en moesten we dus in laten slapen, 2 jaar terug.

En toen kreeg mijn beste vriendin haar poes poezenbabies en toen mocht ik er één mee nemen, en mijn moeder wou wel een vrouwtje, en ik werd er van overtuigd dat het katje dat ik wou hebben een vrouwtje was, tot wij er een half jaar later achter kwamen dat het een mannetje was.

Die heet Maui. (Die naam heb ik niet bedacht overigens )









Hij is heel koppig en lui. Het enigste dat hij doet is eten en slapen. En af en toe neemt 'ie een musje mee.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 10:30
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Nu onze kittens bijna drie weken oud zijn, is het tijd voor een update. Ze hebben nu allemaal de oogjes open, een prachtige blauw-paarse kleur en beginnen een beetje te lopen soms, maar meestal is het echt nog buikschuiven. Afgelopen weekend zijn ze meegeweest in de caravan, onder het motto jong geleerd, oud gedaan. Helaas heb ik daar geen foto's van op deze computer.
Foto's:

Hier liggen ze met mama in hun mandje.


En twee close-ups.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 16:25
Verwijderd
Drukknoopje: Wat een geweldige foto's! Wat een schattige poesjes ook. Ga je ze allemaal houden? Of hebben ze inmiddels al onderdakjes enzo?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 16:58
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
@Mushu: Dankjewel. We houden één kitten en de mamapoes. De rest zijn tegen de tijd dat ze groot genoeg zijn, gratis af te halen. We moeten er nog 1 á 2 kwijt, ligt een beetje aan hoe het loopt. Dus mocht er nog iemand een katje zoeken...
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 18:22
Verwijderd
Nieuwe foto's

Blork:


Neko:


Aaaaaw:
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:08
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 25-06-2007 @ 17:58 :
@Mushu: Dankjewel. We houden één kitten en de mamapoes. De rest zijn tegen de tijd dat ze groot genoeg zijn, gratis af te halen. We moeten er nog 1 á 2 kwijt, ligt een beetje aan hoe het loopt. Dus mocht er nog iemand een katje zoeken...
Het schijnt dat kittens ook wel worden gebruikt door slangenhouders, als voer. Misschien kun je beter een kleine vergoeding voor zo'n kitten vragen. Iemand die echt een katje wil zal dat er wel voor overhebben.
__________________
put on your red shoes
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:19
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Pandora schreef op 25-06-2007 @ 23:08 :
Het schijnt dat kittens ook wel worden gebruikt door slangenhouders, als voer. Misschien kun je beter een kleine vergoeding voor zo'n kitten vragen. Iemand die echt een katje wil zal dat er wel voor overhebben.

Ze zijn ook niet zomaar door iedereen af te halen, het moeten wel mensen zijn die we kennen en ervoor zorgen, die ze een goed thuis geven.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2007, 22:39
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 25-06-2007 @ 23:19 :
Ze zijn ook niet zomaar door iedereen af te halen, het moeten wel mensen zijn die we kennen en ervoor zorgen, die ze een goed thuis geven.
Dat bleek niet echt uit je vorige post. Maar het was ook meer een suggestie.
__________________
put on your red shoes
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 10:46
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Pandora schreef op 25-06-2007 @ 23:39 :
Dat bleek niet echt uit je vorige post. Maar het was ook meer een suggestie.

Ow nou dat was iig niet de bedoeling, ik wil echt graag een goed huis voor de katjes! En het is goed dat je het even zegt, want ik wil niet dat ze eindigen als slangenvoer.
Nog een foto, voor degene die het zich afvragen, zo gingen ze zelfs spontaan liggen haha.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 22:07
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Een van mijn twee poesjes is eergister doodgereden. Hij was 11 maandjes oud, hoop maar dat hij geen pijn heeft gehad. Begin komende week ophalen bij de dierenarts en hem dan ergens begraven. En nu is zijn zusje alleen.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 12:36
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Ik heb weer een nieuwe aanwinst
Hij heet Micky en is een langharige witte pers (blauwe ogen) van 15 weekjes oud. Rooie (onze andere kater van bijna 1) is helemaal gek op hem. Ze spelen samen en proppen zich vervolgens samen in één mandje om daar te gaan slapen
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2007, 12:37
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 06-07-2007 @ 23:07 :
Een van mijn twee poesjes is eergister doodgereden. Hij was 11 maandjes oud, hoop maar dat hij geen pijn heeft gehad. Begin komende week ophalen bij de dierenarts en hem dan ergens begraven. En nu is zijn zusje alleen.
Heel veel sterkte joh! Vind het echt zo naar als een kattenbeessie zo aan zijn eindje moet komen...
Hou je haaks!
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2007, 19:04
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 06-07-2007 @ 23:07 :
Een van mijn twee poesjes is eergister doodgereden. Hij was 11 maandjes oud, hoop maar dat hij geen pijn heeft gehad. Begin komende week ophalen bij de dierenarts en hem dan ergens begraven. En nu is zijn zusje alleen.

Aww.... . Sterkte!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 18:06
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Micky en Rooie

__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 16:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Sorry voor de up, maar ik wilde even mijn scheetje tonen




Echt een lieverd, ze bijt tijdens het spelen alleen graag in m'n hand, dat moet ze nog ff afleren. Verder speelt ze of slaapt ze (voornamelijk op m'n schoot) en daar zit zo'n beetje niets tussenin. Ze houdt gelukkig niet van het meeste blikvoer (maar ook een beetje lastig natuurlijk), dus moet ik maar wat anders verzinnen (heb Prins besteld bij de dierenwinkel, kijken wat ze daar van vindt). Een rauw kippetje gaat er iig wel in en een 2 minuten gekookt eitje ook. Eigenlijk wil ik haar 'rauw' vlees gaan geven (BARF), maar dat kan ik niet echt hier in de buurt kopen, dus moet ik nog ff kijken wat ik ga doen.

Mevrouw vindt het leuk om net op de kattenbak te gaan pissen als ik even de 'rommel' eruit wil scheppen. Blijkbaar om te laten zien dat het van haar is. Ze hoeft maar een plastic zakje te horen (daar doe ik de troep in) en ze rent al naar de kattenbak, hihi.
Ook onhandig dat ze aan het begin steeds de brokjes uit haar bakje veegde. Het 'natvoer' en de brokjes stonden naast elkaar. Elke keer ging ze bij het 'natvoer' met d'r poot staan vegen en dat was dan natuurlijk precies door de brokjes, die dan al snel door de hele bijkeuken lagen. Nu staan die bakjes maar wat verder uit elkaar .

Ze slaapt achter de koelkast (zeker lekker warm), voor zolang het nog kan tenminste (smalle opening).

Ze maakt hele droppige geluidjes als ze half slaapt of als ik haar optil. Ze is lekker zacht en kijkt heeeeel schattig. Ik moet alleen nog een naam voor haar verzinnen. Dacht aan Puk of Floor of ... ?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo

Laatst gewijzigd op 08-08-2007 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 17:17
Verwijderd
Muis geen optie meer? Puk en Floor (of Fleur ) vind ik allebei leuk.

Misschien zou je haar hart kunnen geven? Dat verkopen ze bij veel slagers (en soms ook in supermarkten) ed volgens mij nog wel? Dat moet je ook koken ed...de vorige kat van mijn ouders kreeg dat ook altijd.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 09:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-08-2007 @ 18:17 :
Muis geen optie meer? Puk en Floor (of Fleur ) vind ik allebei leuk.

Misschien zou je haar hart kunnen geven? Dat verkopen ze bij veel slagers (en soms ook in supermarkten) ed volgens mij nog wel? Dat moet je ook koken ed...de vorige kat van mijn ouders kreeg dat ook altijd.
Volgens mij kun je het gewoon rauw geven, als je maar wel lamshart of evt runderhart geeft.

Muis vindt Jaap echt niet leuk . Ik wel trouwens. Floor vind ik wel passen denk ik. Jaap (vriend dus) wil het gewoon bij 'Poes' houden.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 09:36
Verwijderd
Mijn ouders kookten het volgens mij altijd...maar misschien eigenlijk ook wel niet...ik weet het eigenlijk niet meer. Ik zal het ze eens vragen.

Zelf zou ik rauw maar een 'eng' idee vinden, je weet nooit wat voor enge bacteriën er in ronddwalen...

Poes vind ik ook geweldig. Dat was in eerste instantie ook één van de twee opties die we voor onze tweede kat hadden (maar bij Poes en Beer (dat was de andere optie) moest ik aan een flinke mollige kat denken en dat was ze toen absoluut niet...dus hebben we iets anders gezocht/bedacht, inmiddels zou het natuurlijk perfect passen ).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 16:58
Verwijderd
Ik had bedacht om al mijn katten belletjes om te hangen, zodat vogels ze zouden aan komen horen.
Maar vandaag kwam er toch echt eentje aan met een vogel
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 17:59
Verwijderd
heeft geen enkele zin, katten kunnen zo stil sluipe dat dat belletje ze niet verraad, je zou kunnen stellen dat het alleen maar een oefening is voor ze.

Nooit afstraffen, meestal gaat het wel over, het is vrij natuurlijk gedrag -je hebt een roofdier in huis-.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 10-08-2007 @ 18:59 :
Nooit afstraffen
Doe ik ook niet. Schijnt dat ze dan denken dat ze het niet goed hebben gedaan en het dan nog een keer proberen om het goed te maken. Ik ben altijd vreselijk enthousiast, wou alleen dat ze die beesten wat sneller afmaakten


En nog een foto van Reza. Haar zwangerschapsbuikje is nu mooi aan het wegtrekken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Het hondentopic
fractal-illusio
45 02-09-2007 05:55
Flora & Fauna Poes doof?
Verwijderd
20 06-01-2003 19:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.