Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2016, 18:51
Bamienator
Avatar van Bamienator
Bamienator is offline
Hallo

Ik heb na havo 5 (economie en maatschappij + biologie) een tussenjaar genomen en werk nu in Finland en zal hier nog zo'n 2 jaar blijven. Maar ik wil ook studeren en ik denk dat de Open University UK wel een goede oplossing is voor mij.
Ik studeer in mijn vrije tijd veel vakken en koop veel boeken online die zelfstudie zijn maar het probleem is dus dat die niet geaccrediteerd zijn. Ik zal na 2 jaar terug in Nederland zijn en hoop dan een fatsoenlijke baan te kunnen vinden met het diploma.

Ik heb me ingeschreven voor de Open Degree en heb de volgende studie keuzes gemaakt voor mijzelf:
mst124 essential math 1
mst125 essential math 2
t192 Engineering basics
lb160 Business communications
t207 Engineering
m248 Statistics
m249 Statistics
t357 Micro Engineering
t356 Structure Engineering
BZX628 Business management
BZX629 Business management
(Na de business management modules kan je een certificaat verkrijgen in Business management)
Voor degenen die het niet willen opzoeken zet ik er in een woord of twee naast wat het ongeveer inhoud.
Vraag me alleen wel af of deze aanpak slim is als ik een baan wil vinden. Ik voel namelijk aan dat ik een generalist word zonder echte skills.
Op veel forums lees ik dat aannemers deze universiteit respecteren omdat het zo zelfstandig is. Wat zijn goede vakken die ik zou kunnen kiezen tijdens mijn studie om een fatsoenlijke baan te kunnen vinden? En is het beter als ik gewoon een opleiding doe met een specifieke naam. De reden dat ik een Open Degree kies is vooral omdat ik niet genoeg mentale uitdaging zie in de andere opleidingen met naam.