Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2016, 18:51
Bamienator
Avatar van Bamienator
Bamienator is offline
Hallo

Ik heb na havo 5 (economie en maatschappij + biologie) een tussenjaar genomen en werk nu in Finland en zal hier nog zo'n 2 jaar blijven. Maar ik wil ook studeren en ik denk dat de Open University UK wel een goede oplossing is voor mij.
Ik studeer in mijn vrije tijd veel vakken en koop veel boeken online die zelfstudie zijn maar het probleem is dus dat die niet geaccrediteerd zijn. Ik zal na 2 jaar terug in Nederland zijn en hoop dan een fatsoenlijke baan te kunnen vinden met het diploma.

Ik heb me ingeschreven voor de Open Degree en heb de volgende studie keuzes gemaakt voor mijzelf:
mst124 essential math 1
mst125 essential math 2
t192 Engineering basics
lb160 Business communications
t207 Engineering
m248 Statistics
m249 Statistics
t357 Micro Engineering
t356 Structure Engineering
BZX628 Business management
BZX629 Business management
(Na de business management modules kan je een certificaat verkrijgen in Business management)
Voor degenen die het niet willen opzoeken zet ik er in een woord of twee naast wat het ongeveer inhoud.
Vraag me alleen wel af of deze aanpak slim is als ik een baan wil vinden. Ik voel namelijk aan dat ik een generalist word zonder echte skills.
Op veel forums lees ik dat aannemers deze universiteit respecteren omdat het zo zelfstandig is. Wat zijn goede vakken die ik zou kunnen kiezen tijdens mijn studie om een fatsoenlijke baan te kunnen vinden? En is het beter als ik gewoon een opleiding doe met een specifieke naam. De reden dat ik een Open Degree kies is vooral omdat ik niet genoeg mentale uitdaging zie in de andere opleidingen met naam.

Ik kan Engels, Chinees, Nederlands en een beetje Fins spreken, zou ik deze dingen op mijn Cv zetten? En ik studeer in mijn vrije tijd veel verschillende onderwerpen waar ik interesse in heb zoals: economie, investeren, accounting, scheikunde, electrical/mechanical engineering, coding(op freecodecamp), statistiek en ''self-improvement'' boeken, heb ik hier nou eigenlijk iets aan met betrekking tot een baan zoeken(mijn motieven voor zelfstudie d.m.v deze boeken zijn niet om een baan te vinden maar dat is natuurlijk wel mooi meegenomen)
Later hoop ik te werken in een commercieel bedrijf of mijn eigen bedrijf te starten. Mijn eigen restaurant openen lijkt me ook interessant omdat mijn vader zijn eigen restaurant heeft en koken echt mijn passie is.
Na mijn studie wil ik mischien ook nog een masters doen, kan dit wel met de Open University UK?.
Een paar maanden terug heb ik het boek ''worthless'' gekocht online en hierin staan veel tips over educatie wat mij erg geholpen heeft, dit is een soort bijbel voor mij en ik denk altijd aan wat er in het boek wordt gezegd over bepaalde vakken of studies.

Sorry als mijn Nederlands niet zo duidelijk is, ik heb dit jaar voornamelijk Engels gepraat

Enige tips of advies? Ik heb meer vragen maar wil het graag nu op een van deze onderwerpen houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2016, 18:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Levert een "Open Degree" van de Open University UK een bachelortitel op? Zo nee, dan is dat (in Nederland) een probleem.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2016, 19:09
Bamienator
Avatar van Bamienator
Bamienator is offline
Ja, in mijn geval zou het een bachelor of science zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren University College #9
Verwijderd
500 05-04-2012 09:17
De Kantine Opnieuw renderen met ondersaaiing #1535
Martiño
500 22-10-2011 13:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 18-09-2006 07:15
Algemene schoolzaken HAVO-Universiteit
Pyromaniac
50 06-12-2005 23:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cito kijk-luistertoets Engels 2005
.Pure
21 30-03-2005 09:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.