Oud 09-09-2004, 17:56
tuinkabouter
Avatar van tuinkabouter
tuinkabouter is offline
een tijdje geleden heb ik een egel gevonden in onze tuin dus heb ik hem in kartonnen schoenendoos gedaan. Hij begon toen helemaal raar te bibberen enzo Ik heb hem toen maar een beetje melk gegeven en dat vond ie wel lekker. Ook probeerde ik hem stukjes tomaat en wortel te voeren maar dat lust ie niet echt. We hebben hem nu al een paar dagen maar het gaat nu heel slecht met haar (we hebben haar spiky genoemd ). Ze is de hele tijd heel stil en ze is heel erg aan de diarree wat best wel stinkt . Wat moet ik nu doen? Ze heeft ook heel weinig gegeten. We hebben haar al wortel gegeven en zelfs tonijn uit blik!
heeft iemand een website over het verzorgen van egels? help!
__________________
heiho-heiho
Advertentie
Oud 09-09-2004, 18:07
BrightEyes
BrightEyes is offline
egels
__________________
<3 Noah <3
Oud 09-09-2004, 18:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Nooit een egel melk geven! Kom op, waar heeft iedereen dat fabeltje toch vandaan?!

Bel gewoon de dierenambulance, die weten er wel raad mee. Met melk heb je kans dat je t alleen maar verergert hebt

Een egel is geen groenten eter dus wortel en tomaat zal ie dus ook echt niet eten.

Breng hem aub bij de dierenambulance of dierenarts, maar ga niet zo'n beestje helpen als je er niks vanaf weet. Een cavia geef je toch ook geen biefstuk


Je kunt 'm beter kattenvoer uit blik, aangemengd met lauw water geven. Dat vinden ze heerlijk. Pas wel op met vlooien en luizen bij je andere huisdieren.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 09-09-2004, 18:16
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
als je niet weet wat een egel eet zoek dan eerst informatie!!
idem kattebrokken is veel beter!!!
nu op naar de dierenambulance die zijn er tenslotte voor
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 09-09-2004, 19:27
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
(bijna) iedereen weet toch dat je egels echt géén melk mag geven!!
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Oud 09-09-2004, 21:30
tuinkabouter
Avatar van tuinkabouter
tuinkabouter is offline
maar iedereen om mij heen zegt dat egels melk drinken en ze vond het dan ook heel erg lekker dus volgens mij kan het niet aan de melk liggen...iemand anders nog suggesties waar ze zo ziek van is?
Ik heb de tomaat uit haar doos gehaald want die eet ie toch niet maar toen ik hem stukkjes shoarma vlees gaf luste ze het ook niet
het gaat steeds slechter met spiky, het lijkt of hij een beetje aan het hoesten is ofzo...vet vaag
__________________
heiho-heiho
Oud 09-09-2004, 21:42
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Ik vind het heel goed van je dat je je zo inzet voor dat beestje maar ik denk dat je er gewoon professionele hulp bij moet halen. We kunnen vanachter onze comp. niet 1,2,3 zeggen wat dat beestje mankeert dus ik denk dat je naar de dierenambulance ofzo moet gaan.

succes
__________________
*aangenaam......*
Oud 09-09-2004, 21:43
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
tuinkabouter schreef op 09-09-2004 @ 22:30 :
maar iedereen om mij heen zegt dat egels melk drinken en ze vond het dan ook heel erg lekker dus volgens mij kan het niet aan de melk liggen...iemand anders nog suggesties waar ze zo ziek van is?
Ik heb de tomaat uit haar doos gehaald want die eet ie toch niet maar toen ik hem stukkjes shoarma vlees gaf luste ze het ook niet
het gaat steeds slechter met spiky, het lijkt of hij een beetje aan het hoesten is ofzo...vet vaag
Spiky is ziek van de MELK!! in melk zit LACTOSE en dat kunnen egels (en bijna alle andere dieren) niet verwerken, dan gaan ze dus aan de diaree en dat kan ze hun leven kosten. Shoarma vlees?? dat is toch gekruid?? Ook dat is harstikke slecht. Bel in godsnaam de dierenarts of dierenambulance, maar stop met het beestje te vermoorden!
__________________
*geen sig*
Oud 09-09-2004, 22:19
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
*zucht* Sorry, maar ik moet er wel een beetje om lachen.
Tomaat aan een egel geven
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 09-09-2004, 22:20
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een "hoestende" egel heeft hulp nodig, en wel NU. Bel als de sodemieter een egelopvang of een dierenarts ofzo.

Nou ja, zo snel mogelijk.

http://home.planet.nl/~rwilbers/welk...hulp_nodig.htm
Citaat:
De egel is in Nederland een bedreigde diersoort, en mag niet door mensen zonder vergunning opgevangen worden. Bovendien bekopen de meeste egels het met de dood wanneer zij geen deskundige hulp krijgen. Vindt u een zieke of gewonde egel, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met een egelopvang of een dierenarts.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 09-09-2004 om 22:24.
Oud 09-09-2004, 22:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Doe er dus nu wat aan, voordat er hier een slimmert is die de LID of politie belt, en je een boete op je mat hebt liggen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 09-09-2004, 22:35
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
naja, ik reageer misschien wat overdreven, maar zo'n diertje is doodziek en heeft nu direct hulp nodig. Ik kan er gewoon niet tegen als ze zo onnodig lijden en ook nog es fouten van de mens op hun dak krijgen. Ik heb dan liever dat je zn nek omdraait, dan dat je m in leven laat en er geen hol aan doet.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 09-09-2004, 22:44
Verwijderd
Waarom heb je dat beestje überhaupt in een doos gedaan? Zijn egels die in je tuin scharrelen per definitie stervende met jou als enige redder in nood?

Mijn god.
Oud 09-09-2004, 22:51
tuinkabouter
Avatar van tuinkabouter
tuinkabouter is offline
ja ik kijk morgen wel ff wat ik kan doen. Ik heb nu de deksel over de doos heen gelegd en er paar gaatjes in geprikt zodat ie kan slapen en we niet zo last hebben van het geluid. Ze heeft ook weer net gepoept en de hele doos is vet vies en nat. ik heb de doos op de radiator gezet want ik denk dat ze verkouden is ofzo en daarom hoest
__________________
heiho-heiho
Oud 10-09-2004, 00:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Slapen? Egels zijn nachtdieren. Damn...

Breng dat beest aub zo snel mogelijk naar iemand die er wél verstand van heeft. Egels horen niet in dozen, als dat beest straks niet doodgaat omdat ie ziek is dan is het wel van de stress.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 00:12.
Oud 10-09-2004, 01:35
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik dacht altijd dat egels insecteneters waren, maar ik sluit me aan bij de rest, het zijn geen huisdieren...
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 10-09-2004, 06:36
Verwijderd
Ik sluit me aan bij de rest.

En eigenlijk heb ik een beetje het idee dat TS zoveel mogelijk dingen verzint om het leven van die (denkbeeldige?) 'egel' tot een hel te maken. 't ligt er iets te dik boven op. Bovendien zeggen mensen dat het slecht is om zo'n beestje in een doos te stoppen, vervolgens zegt TS een deksel over de doos heen te hebben gedaan omdat hij dan kan slapen en ze niet zo last hebben van het geluid en dan ook nog dat hij die doos op de radiator heeft gezet... Of TS is gewoon niet bijster slim, zou ook kunnen; in dat geval: bel de dierenambulance en laat dat beestje ajb over aan iemand die er wel verstand van heeft. En laat als je een volgende keer een dier tegen komt in de tuin dat beest daar gewoon rondlopen, tenzij die echt ziek is; dan bel je meteen de dierenambulance.

Als er btw echt tot morgen gewacht is, dan vrees ik eerlijk gezegd dat het enige wat je vandaag kunt doen, dat beest begraven is. (En ter informatie voor TS: dat moet je alleen doen als ie niet meer leeft. En ik denk dat je dat het beste kunt laten beoordelen door een dierenarts, want dat kun jezelf niet, denk ik.)
Oud 10-09-2004, 07:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
O, god...ja tot morgen wachten... Als mijn oma een hartinfarct krijgt wacht ik toch ook niet tot morgen! Maar....onee...het is een diertje, daarbij kan dat wel... Als je nou gewoon niet zo bijster lomp bent bel je per direct een dierenambulance! Je verneukt dat beest gewoon. de meeste dierenambulances werken 24 uur per dag, maar goed, als jij de dood van dat diertje op je geweten wilt hebben moet je vooral zo doorgaan. Geef m dan nog maar drie liter melk.

In dit geval kan de egel beter maar dood zijn ook...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Ads door Google
Oud 10-09-2004, 09:36
ellaversa
ellaversa is offline
@ ts, wat een stom rund ben je (als het waar is dan)

of je bent echt superstom of je bent ons het bezeiken..
Oud 10-09-2004, 09:42
tuinkabouter
Avatar van tuinkabouter
tuinkabouter is offline
spiky leef nog en het gaat volgens mij iets beter met haar, ze zit nu opgerold in een bolletje en beweegt niet zoveel meer. Ik heb een beetje kattevoer gegeven met lauw water en melk, dat heeft ze vanacht opgegeten. ik heb haar vanmorgen ook bij Jamie mijn cavia gedaan zodat ik een nieuwe schoenendoos kon pakken want die andere viel helemaal uit elkaar, maar Jamie werd helemaal druk en begon hard te piepen . Ik mag hem niet naar de dierenarts brengen want dat kost te veel geld volgens mijn ouders, en dat ik het dan zelf moet betalen.
Hij is nog steeds best wel verkouden en zijn neus is helemaal glimmend en snotterig. In haar doos ligt nu een kruik, een paar dekentjes, een honden speeltje (idee van me zusje ) en een drinkfles van de cavia met melk maar wel met veel water er doorheen. De doos is nog steeds dicht want ik wist niet dat het een nachtdier was
__________________
heiho-heiho
Oud 10-09-2004, 10:02
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik vind 't ook wel verdacht eigenlijk... je doet alles wat mensen zeggen dat je níet moet doen en je huisdieren hebben blijkbaar namen van Di-rect

Maar als het wel serieus is: hoe verzin je het om een egel bij een cavia te zetten?? Ten eerste zitten egels vol met vlooien en teken en ten tweede, natuurlijk gaat die cavia dan piepen. Een cavia weet helemaal niet wat een egel ís, die vindt dat eng En denk je nou echt dat een egel uit een drinkfles voor knaagdieren kan drinken?

En als ik me niet vergis kun je zo'n beest gewoon gratis naar een egelopvang brengen, en de dierenambulance is ook gratis. En als je dat niet van plan bent: geef hem wat fatsoenlijks te eten (koop een blikje kattenvoer van 50 cent ofzo) en zet hem dan gewoon vanavond in de tuin, dan gaat ie vanzelf wel weg. In die doos wordt ie zeker niet beter.
Citaat:
autodropje schreef op 10-09-2004 @ 02:35 :
Ik dacht altijd dat egels insecteneters waren
Ja, dat zijn het ook Maar kattenvoer vinden ze heerlijk.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 10:10.
Oud 10-09-2004, 10:55
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
dit kan gewoon niet echt meer zijn
een egel bij een cavia in de kooi stoppen, alles doen wat wij zeggen dat niet gedaan moet worden..

Jongens dit is een trol!
__________________
*geen sig*
Oud 10-09-2004, 13:15
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Hij neemt ons in de zeik, tadaaaaaaaa.

Zoniet: Jammer dan, maar ik ga hier niet serieus meer op in.

Ik lach me rot
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 10-09-2004, 13:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-09-2004 @ 11:02 :
Ja, dat zijn het ook Maar kattenvoer vinden ze heerlijk.
Heb je ook maar van mij
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 10-09-2004, 13:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Weet je wat nu juist goed is voor die egel? Hem in je bed zetten. Zorg dat ie lekker onder je dekens mag zitten en dat je er 's avonds lekker naast gaan liggen. En zeik alsjeblieft niet over vlooienoverlast, dan had je dat beest maar niet mee moeten nemen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Advertentie
Oud 10-09-2004, 13:25
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-09-2004 @ 14:18 :
Weet je wat nu juist goed is voor die egel? Hem in je bed zetten. Zorg dat ie lekker onder je dekens mag zitten en dat je er 's avonds lekker naast gaan liggen. En zeik alsjeblieft niet over vlooienoverlast, dan had je dat beest maar niet mee moeten nemen
ook vinden ze het erg lekker als je al hun stekeltjes lekker stevig masseert!!! echt doen hoor!
__________________
*geen sig*
Oud 10-09-2004, 13:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
ja, maar wel met blote handen, anders valt het effect weg. Ook een lekkere schrobbeurt vinden ze heerlijk (dit ook met blote handen)
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 10-09-2004, 13:43
tuinkabouter
Avatar van tuinkabouter
tuinkabouter is offline
Citaat:
Belle schreef op 10-09-2004 @ 14:25 :
ook vinden ze het erg lekker als je al hun stekeltjes lekker stevig masseert!!! echt doen hoor!
te laat de stekeltjes zijn er allemaal uitgevallen en nu is ie helemaal kaal en rose
__________________
heiho-heiho
Oud 10-09-2004, 14:03
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
eeeuh, juist...

zwermen er ook allemaal vliegen omheen en stinkt ie een beetje? Dat betekent namelijk dat hij dood is. Gewoon melk geven, komt ie wel weer tot leven
__________________
*aangenaam......*
Oud 10-09-2004, 14:03
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 10-09-2004 @ 15:03 :
eeeuh, juist...

zwermen er ook allemaal vliegen omheen en stinkt ie een beetje? Dat betekent namelijk dat hij dood is. Gewoon melk geven, komt ie wel weer tot leven
en tomaat niet vergeten!
__________________
*geen sig*
Oud 10-09-2004, 14:06
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
tuinkabouter schreef op 10-09-2004 @ 14:43 :
te laat de stekeltjes zijn er allemaal uitgevallen en nu is ie helemaal kaal en rose
whehehe, egels zijn niet roze maar bruinachtig onder de stekels
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 10-09-2004, 14:12
tuinkabouter
Avatar van tuinkabouter
tuinkabouter is offline
ja maar we zijn aan het verven in huis en de pot rose verf is omgevallen bovenop arme spiky, we hebben al met thinner geprobeerd het er af te krijgen alleen dat lukt niet
__________________
heiho-heiho
Oud 10-09-2004, 14:17
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline


lijkt me duidelijk
__________________
*aangenaam......*
Oud 10-09-2004, 14:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 10-09-2004, 16:26
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Ooit al is een serieus topic van tuinkabouter gezien ze zijn wel grappig iig.
Oud 10-09-2004, 16:50
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
tuinkabouter schreef op 10-09-2004 @ 15:12 :
ja maar we zijn aan het verven in huis en de pot rose verf is omgevallen bovenop arme spiky, we hebben al met thinner geprobeerd het er af te krijgen alleen dat lukt niet
Oke, ik ben erin getrapt
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Ads door Google
Oud 10-09-2004, 17:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
ehm ja duidelijk.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.