Oud 24-04-2008, 16:05
Gilrea
Avatar van Gilrea
Gilrea is offline
Hallo allemaal!

Ik vertel mezelf al de hele week dat ik écht ga leren. Ik heb nu welgeteld drie paragrafen geleerd. Ik heb een leerrooster gemaakt, alleen werkt het niet helemaal. Het is gewoon zoveel stof om te leren!

Hoe bereiden jullie je voor op de examens? Hebben jullie nog tips?

Ik hoor het graag!

Groetjes, Gilrea
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2008, 21:17
Verwijderd
ja, ik moet ook nog steeds echt beginnen..... en morgen ga ik op vakantie
ja gewoon leren, er zit niets anders op;p oude examens maken etc
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 22:46
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Kijken welke vakken je het moeilijkst vind en welke vakken je wel redelijk makkelijk vind. Dan het leren van moeilijke en makkelijke vakken afwisselen. Jezelf belonen als je bepaalde dingen hebt geleerd. En vooral, maak een duidelijke planning, wanneer je wat en hoeveel gaat doen zodat je niet verdrinkt in alles
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 22:46
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik zal een hint geven hoe ik het vorig jaar heb gehaald: absoluut niks doen. heeft voor mij goed gewerkt
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 23:04
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
ik zal een hint geven hoe ik het vorig jaar heb gehaald: absoluut niks doen. heeft voor mij goed gewerkt
Ehh, voor vmbo-tl hoef je ook niet heel veel te leren. Havisten en vwo'ers moeten veel en veel meer leren
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 00:03
jav
jav is offline
Citaat:
ik zal een hint geven hoe ik het vorig jaar heb gehaald: absoluut niks doen. heeft voor mij goed gewerkt
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 07:25
Verwijderd
Ik heb niet echt tips, ben zelf ook nog niet begonnen met leren maar ik ga vandaag opnieuw een poging doen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 13:37
Verwijderd
Ik bereid me voor door samenvattingen te maken (vooral van geschiedenis en economie), door oude examens te maken en na te kijken en door opgaves uit de boeken nog eens te maken of naar te kijken. Ondanks dat maak ik me toch wel een beetje zorgen, want het is best wel veel en maak nog aardig wat stomme fouten die ik op het examen echt moet voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 14:47
Bertje B.
Bertje B. is offline
Tering, nog steeds niet begonnen. Vandaag nieuwe poging wagen maar.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 18:32
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Ehh, voor vmbo-tl hoef je ook niet heel veel te leren. Havisten en vwo'ers moeten veel en veel meer leren
ik heb havo gedaan -.-'
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 21:35
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
ik heb havo gedaan -.-'
Verschilt per persoon @ je vorige post.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 20:55
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
als je op het eind nog zo veel moet leren, vraag ik mij af wat jij het hele jaar gedaan hebt eerlijkgezegd.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 21:20
Bertje B.
Bertje B. is offline
Weer een dag uitstelt. Nu maar ff wat doen anders wordt het weer krap aan.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 11:29
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
als je op het eind nog zo veel moet leren, vraag ik mij af wat jij het hele jaar gedaan hebt eerlijkgezegd.
Dus omdat je al zolang op school gezeten hebt hoef je niet te leren? Dat slaat nergens op, vooral bèta vakken zijn best veel theorie wat je toch wilt doornemen/oefenen.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Dus omdat je al zolang op school gezeten hebt hoef je niet te leren? Dat slaat nergens op, vooral bèta vakken zijn best veel theorie wat je toch wilt doornemen/oefenen.
Voor mij gold dat ik daar dus juist dat hele laatste jaar al mee bezig was, ik heb alleen voor geschiedenis nog echt zitten leren, verder was alle stof al herhaald en weer herhaald. Ga voor jezelf na welke vakken je moeilijk vindt, en vervolgens welke onderdelen van dat vak je moeilijk vindt; die ga je leren. Ga niet beginnen met dingen samenvatten of leren die je toch al weet, dat heeft echt geen nut. Begin met het moeilijkste en als je dan nog tijd over hebt dan kan je de andere stof nog globaal doornemen. En tja, je zal jezelf wel aan het werk moeten zetten als je wil leren, dus dwing jezelf er toe. Desnoods roep je de hulp van je ouders in, zodat ze je niet voor de tv laten zitten bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 19:34
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Dus omdat je al zolang op school gezeten hebt hoef je niet te leren? Dat slaat nergens op, vooral bèta vakken zijn best veel theorie wat je toch wilt doornemen/oefenen.
Júist bètavakken zijn weinig theorie, en een kwestie van genoeg ervaring hebben met (bepaald soort) opgaves maken.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 21:59
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
en doornemen!
van optica bijvoorbeeld is het enige wat ik er nog van weet dat ik er heel goed in was. maar hoe het moet? :/
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 22:45
Bertje B.
Bertje B. is offline
Ja, je moet het sowieso allemaal opnieuw doornemen. Grote kans ook dat je het nu beter oppakt. Alleen jammer dat het allemaal zo enorm ver is weggezakt. Is gewoon weer opnieuw leren eigenlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hoe leren jullie je voor op de examens?
Verwijderd
8 24-03-2012 19:37
Eindexamens 2011 hoe bereiden jullie je voor?
Verwijderd
11 14-05-2011 14:29
Eindexamens 2006 Hoe bereid jij je voor?
blubblubblub
32 05-05-2006 20:57
Studeren Politie
100%hallal
7 08-02-2005 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.