Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2011, 13:53
prinuss
prinuss is offline
Ik zit nu in de 2e op 2talig VWO en ik heb egt geen idee welk profiel ik volgend jaar ga nemen en ook niet wat ik precies wil worden... dus weten jullie Profielkeuze testen enzo, sites enzo. alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2011, 13:57
Verwijderd
Als je nu in de tweede zit, zul je volgend jaar nog uitgebreid ingaan met je mentor of decaan op het kiezen van het juiste profiel. Ik zou me naar nu nog niet zo'n zorgen over maken. Wel kun je alvast op een rijtje zetten welke vakken je leuk vindt of juist niet leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 15:14
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@SweetSmile,
dat is nogal link,
bij ons(vmbo-t)kiezen ook veel mensen die niet weten wat ze willen expres zorg en welzijn om geen wiskunde examen te hoeven doen, en er vervolgens achter te komen dat dan bijna geen enkele opleiding je aanneemt.

Ik raad de TS dus sowieso aan om de ''sterke'' vakken zoals wiskunde,nask,bio en economie er op zn minst 2 van in zijn/haar pakket te houden en daarvan wiskunde zeker te kiezen.
Want met die vakken kun je eigenlijk nog alle richtingen op
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 15:38
Verwijderd
Op het vwo is het doen van wiskunde verplicht. En je moet zeker niet alleen maar de vakken nemen die je leuk vindt, maar zo kun je wel achter de richting komen die je leuk vindt. Natuurlijk valt het dan niet uit te sluiten dat je een vak neemt dat je (veel) minder leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 17:13
Verwijderd
Citaat:
@SweetSmile,
dat is nogal link,
bij ons(vmbo-t)kiezen ook veel mensen die niet weten wat ze willen expres zorg en welzijn om geen wiskunde examen te hoeven doen, en er vervolgens achter te komen dat dan bijna geen enkele opleiding je aanneemt.

Ik raad de TS dus sowieso aan om de ''sterke'' vakken zoals wiskunde,nask,bio en economie er op zn minst 2 van in zijn/haar pakket te houden en daarvan wiskunde zeker te kiezen.
Want met die vakken kun je eigenlijk nog alle richtingen op
Je moet sowieso al ANW en wiskunde doen op het vwo. Als je er dan nog exacte vakken bij wil doen, moet je persé een exact profiel kiezen en kan je (althans, bij ons) heel veel vakken alweer niet.

Ik ben het met SweetSmile eens.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 10:25
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
http://www.123test.nl/profielkeuzetest-VWO/ (erg uitgebreid, doch goed)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken (Tips) Geen zin om huiswerk te maken
Fellowes
98 23-05-2018 16:12
Studeren Profielkeuze
Deniman
2 25-02-2013 13:04
Studeren Hulp gevraagd bij talen (profielkeuze EM)
Emieletje
4 06-04-2011 18:41
Wegwijzen & Voorstellen Halloo! :)
juul2011
3 09-01-2011 15:10
Studeren profielvraag
profieltje
12 17-10-2008 18:46
Studeren Aankomende vierdeklassers; welk profiel hebben jullie gekozen?
Charl0tteee
16 16-06-2007 15:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.