Oud 27-04-2011, 12:40
.Daan
.Daan is offline
Hallo scholieren,

Nadat ik 7 jaar over de HAVO heb gedaan (en uiteindelijk op 0,1 geslaagd) heb ik besloten om een MBO-opleiding, marketing en communicatie, te gaan doen. Deze opleiding heb ik een half jaar gevolgd waarna ik erachter kwam dat MBO voor mij toch echt te gemakkelijk was, hierdoor had ik geen doel voor ogen en zakte mijn motivatie weg.

Nu heb ik besloten dat ik graag duaal wil gaan studeren, 3 dagen werken en 2 dagen school. Ik wil graag de opleiding Small Business and Retail Management volgen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze opleiding en dan in het bijzonder de duale versie?

Daarnaast ben ik ook opzoek naar andere studenten die ervaring hebben met duaal studeren. Hoe zijn jullie aan een baan gekomen en hoe bevalt de combinatie van werken en leren?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2011, 18:27
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Ik ben geen student, maar het lijkt me wel een goed idee wat je zegt. Het ligt er dan alleen wel aan wat voor werk je ernaast wilt gaan doen en of je genoeg disipline hebt voor zelfstudie naast die 2 dagen school. Want als je niet de hele week gaat, moet je je er dus meer in verdiepen en dus ook eeen bijpassende baan kiezen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 15:06
brands
Avatar van brands
brands is offline
Ik ben zelf ook geen student die duaal doet, maar heb wel een klasgenoot die het wel doen. Zij werkt 3 dagen en gaat 2 dagen per week naar school.

Per periode heb je bij duaal ongeveer 4 of 5 vakken die er op het rooster staan, bij mijn opleiding. Mijn mede-student geeft wel aan dat je na een lange dag werken, meestal geen zin meer hebt om dan in de avond nog iets aan school te doen. Dus als je er nog iets voor school gedaan moet worden, dan moet dit op de 2 schooldagen of in het weekend.

Aangezien jouw opleiding een HBO opleiding is krijg je voor het gedeelte werken ook al studiepunten (EC's), voor de te volgen/halen vakken krijg je ook studiepunten, wat een totaal moet doen uitkomen op 60 studiepunten per jaar .

Opleiding: HBO accountancy
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 17:18
.Daan
.Daan is offline
Bedankt voor de reacties!

Aangezien het voor mij een uitdaging is denk ik dat mijn motivatie zeker groot genoeg is om te werken en te leren. Het is een mooie uitdaging wat mij motiveert.

Heeft er nog iemand tips hoe ik het beste aan een duale werkplek kan komen?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 15:27
ladyburd_
Avatar van ladyburd_
ladyburd_ is offline
Moet gerelateerde werk zijn tog? Met deze opleiding kun je vooral manager of eigenaar zijn van een bedrijf, dus als je ergens die richting kiest...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 12:52
hepkesake
hepkesake is offline
Wat dacht je van deze duale financiele bedrijfseconomische HBO opleiding www.spdduaal.nl.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 21:15
.Daan
.Daan is offline
Bedankt voor het meedenken, maar die opleiding is het probleem niet.

Ik sta al ingeschreven bij Small Business & Retail management, ik moet hier alleen nog een baan voor 3 dagen in de week bij vinden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Duaal studeren en baan vinden?!?!?!
.Daan
0 18-05-2011 14:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.