Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2013, 17:26
Reyell
Reyell is offline
Hallo, mijn naam is Ricardo en ik ben 17 jaar,
ik volg momenteel een ICT opleiding niveau 2 wat me eigenlijk niet bevalt zoals ik het me eigen had voorgesteld, nu wil ik stoppen met deze opleiding, en de rest van het jaar werken indien mogelijk, en dan volgend jaar naar het leger voor infranterie. Moet ik hier iets voor aanvragen om me eigen uit te schrijven op school en een jaar opleidingloos te zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2013, 19:22
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Kinderen van 5 tot 16 jaar zijn leerplichtig. Zij moeten naar school. Zo kunnen zij zich voorbereiden op de maatschappij en de arbeidsmarkt. Jongeren die na hun 16e nog geen startkwalificatie hebben, moeten tot hun 18e onderwijs volgen. Een startkwalificatie is een diploma havo, vwo of mbo (niveau 2 of hoger).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2013, 20:43
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Wat Schrödinger zegt. Je bent leerplichtig. Wil je toch stoppen? Neem dan contact op met de leerplichtambtenaar van jouw gemeente. Je hebt een vrijstelling nodig, zodat je geen problemen krijgt als je niet naar school krijgt. Of de leerplichtambtenaar je die vrijstelling gaat geven? Dat is de vraag natuurlijk. Je zult in ieder geval een goed verhaal moeten hebben en de leerplichtambtenaar ervan overtuigen dat je niet thuis gaat zitten, niks doen. Tevens zal de gemeente je waarschijnlijk blijven lastigvallen zolang je niet aan de kwalificatieplicht voldaan hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2013, 09:51
omnomnom
Avatar van omnomnom
omnomnom is offline
Citaat:
Hallo, mijn naam is Ricardo en ik ben 17 jaar,
ik volg momenteel een ICT opleiding niveau 2 wat me eigenlijk niet bevalt zoals ik het me eigen had voorgesteld, nu wil ik stoppen met deze opleiding, en de rest van het jaar werken indien mogelijk, en dan volgend jaar naar het leger voor infranterie. Moet ik hier iets voor aanvragen om me eigen uit te schrijven op school en een jaar opleidingloos te zijn?
Je komt in contact met leerplichtambtenaar, een of ander vervelend sadistisch mens, dan word er gekeken of je een andere opleiding kan instromen. Zo niet, dan moet je de vakken nederland, engels en rekenen volgen en daarbij een studiekeuze-cursus achtig iets. Dat is mijn ervaring ten minste.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2013, 00:34
gentlemen
Avatar van gentlemen
gentlemen is offline
Je tekst klopt niet meer. Je bent tot je 18de leerplichtig/ tot je 21ste zonder de kwalificaties die je net zei
__________________
aan werk ga je niet dood , maar probeer niet de grens op te zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 17 jaar stoppen met school tot nieuwe schooljaar
Repsajman
2 04-04-2016 13:42
Studeren Stoppen met MBO en vavo doen
evr2479
2 01-10-2013 20:38
Studeren Gestopt met mbo terug naar havo?
dailysmoker101
3 11-10-2011 08:52
Algemene schoolzaken Vragen over Opleidingen
stooker
5 04-07-2010 09:42
Studeren stoppen met MBO op je 17e.
r0bindr0st
4 05-03-2008 06:05
Studeren 17 Jaar - Stoppen met MBO Jaar 1, wat nu?
A.nthony
7 26-01-2008 12:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.