Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2005, 14:06
Verwijderd
Ik zit nu op een mbo opleiding die ik niet zo leuk vind,
ik zit er over te denken om of om de havo af te maken, of een andere mbo opleiding te kiezen.
ik weet alleen niet echt wat ik wil, is het te laat om havo te doen?
groetjes,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2005, 14:17
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Achttien kan nog best. Als jij denkt dat dat beter voor jou is.
Volwassenenonderwijs kan ook.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:19
Go
Avatar van Go
Go is offline
Of het te laat is om op de havo in te stromen? Je zou dan in 4 havo instromen? Als het goed gaat ben je dan 20 als je klaar bent. Natuurlijk kan het, maar ik weet niet hoe jij bent. Ik ken genoeg 'kinderen' van 20, dus op zich hoeft het geen probleem te zijn. En dan nog, ookal ben je wat volwassener dan zul je je misschien niet zo goed thuisvoelen tussen die mensen op de havo, maar dat is nog altijd beter dan wat doorzukkelen op het mbo. Of je moet natuurlijk een geweldige mbo opleiding vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:22
Verwijderd
Volwassenenonderwijs is dan denk ik een goede oplossing, daar zitten voornamelijk mensen van rond de 18.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:28
Verwijderd
oke en wat houd volwassenen onderwijs dan precies in?

ik voel me redelijk volwassen, en ik denk dat ik het er wel moeilijk mee heb als ik tussen kinderen van 15/16 kom, want zo oud is dan mn zusje....

ik kan gewoon echt niet iets vinden wat ik nou helemaal geweldig vind.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:32
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 13-12-2005 @ 15:28 :
oke en wat houd volwassenen onderwijs dan precies in?

ik voel me redelijk volwassen, en ik denk dat ik het er wel moeilijk mee heb als ik tussen kinderen van 15/16 kom, want zo oud is dan mn zusje....

ik kan gewoon echt niet iets vinden wat ik nou helemaal geweldig vind.
Volwassenonderwijs volg je aan een ROC, je kan er dan ook voor kiezen om je Havo opleiding in 1 jaar af te ronden. Er zitten daar, zoals de naam al zegt, veel volwassenen die nog een diploma willen halen. Ik hoor veel positieve verhalen over dit soort opleidingen (ook wel 'sprint' genoemd). Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont, ROC's liggen voornamelijk in grotere steden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 13-12-2005 @ 15:32 :
Volwassenonderwijs volg je aan een ROC, je kan er dan ook voor kiezen om je Havo opleiding in 1 jaar af te ronden. Er zitten daar, zoals de naam al zegt, veel volwassenen die nog een diploma willen halen. Ik hoor veel positieve verhalen over dit soort opleidingen (ook wel 'sprint' genoemd). Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont, ROC's liggen voornamelijk in grotere steden.
ik woon een half uur met de bus van utrecht.
het is dan zeker s'avonds?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:08
FunkYgirl
FunkYgirl is offline
Ik heb zelf VWO gedaan op een ROC.
Je volgt gewoon lessen overdag net als op een `gewone`middelbare school. Het tempo ligt alleen een stuk hoger en je moet thuis ook iets meer doen. Als je er voor kiest om alle vakken in 1 jaar te doen tenminste.
Maar er zijn ook genoeg mensen die er 2 jaar over doen. Het eerste jaar een aantal vakken, en dat jaar erop ook een aantal.
Maar ik raad je aan om het in 1 jaar te doen. Het is mij iig heel goed bevallen!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:14
Verwijderd
oke bedankt,
ik heb een paar middelbare scholen gemailt, maar die laten geen mensen toe die achtien zijn.
ik heb zelf vorig jaar vmbo-t gedaan, dus ik weet niet of een hoog tempo goed is.
maar het is denk ik wel beter dan dingen doen die je niks vind.
waar heb jij dat gedaan?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 16:40
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
kan best

maar volwassen onderwijs zoals al gezegd is is ook een optie.

Mischien is het eerst handig om je te orienteren op opleidingen. Bekijk de opleiding van MBO en HBO en zitten er HBo opleidingen tussen die je zou willen gaan doen dan pas is het slim om HBO opleiding te gaan volgen. Je zo ook alvast naar uni. kunnen kijken want na de havo kan je altijd nog de vwo doen. ( wordt je wel een btje oud) maar mischien volwassen onderwijs havo en dan 5/6 VWO in een jaar.

veel succes.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 16:50
Verwijderd
dankjewel.

ik ben al aan het rondneuzen.
ik heb al wel wat leuke opleidingen gezien.
ik vind deze opleiding gewoon erg kinderachtig, en volgens mij kan ik beter.
ik heb een volwassenen opleiding gevonden ik ga het is bespreken met mn ouders.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 21:59
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Maak je havo af als je echt niets op het mbo leuk vind of er toekomst in ziet. Als je niet naar een gewone middelbare wil doe je het via een roc in een jaartje, zitten overal wel.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 19:37
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik doe nu havo in het volwassen onderwijs. In één jaar al je vakken doen is best mogelijk, er zijn een paar vriendinnen van mij en die vinden het best te doen, alleen is het af en toe wel even hard werken. Zelf doe ik het in 2 jaar en ik vind het best relaxed.
Er werd ergens gezegd dat het tempo hoger ligt dan op een gewone havo, maar dat heb ik niet echt gemerkt. Wat wel het verschil is, is dat je niet echter je vodden aangezeten wordt en dat het allemaal je eigen verantwoordelijkheid is, dat is denk ik een groter verschil.
Ik zit nu met voornamelijk jongeren in de klas (alleen bij nederlands zit iemand van 38 en bij frans een van 69 en een van 72 ), waarvan er best een stel rond de 22 zijn, dus met je 18 ben je echt niet laat
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:07
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Je kunt een gewone middelbare school proberen, maar ik kan me voorstellen dat je je daar niet echt bepaald tussrn vind passen. Dan lijkt mij volwassenen onderwijs meer voor jou!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Toet0r schreef op 14-12-2005 @ 20:37 :
Ik doe nu havo in het volwassen onderwijs. In één jaar al je vakken doen is best mogelijk, er zijn een paar vriendinnen van mij en die vinden het best te doen, alleen is het af en toe wel even hard werken. Zelf doe ik het in 2 jaar en ik vind het best relaxed.
Er werd ergens gezegd dat het tempo hoger ligt dan op een gewone havo, maar dat heb ik niet echt gemerkt. Wat wel het verschil is, is dat je niet echter je vodden aangezeten wordt en dat het allemaal je eigen verantwoordelijkheid is, dat is denk ik een groter verschil.
Ik zit nu met voornamelijk jongeren in de klas (alleen bij nederlands zit iemand van 38 en bij frans een van 69 en een van 72 ), waarvan er best een stel rond de 22 zijn, dus met je 18 ben je echt niet laat
wow 72 waarvoor zoudendiehet nodig hebben
waar zit jij op school?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 17:09
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 14-12-2005 @ 23:07 :
Je kunt een gewone middelbare school proberen, maar ik kan me voorstellen dat je je daar niet echt bepaald tussrn vind passen. Dan lijkt mij volwassenen onderwijs meer voor jou!
dat heb ik al geprobeert maar daar laten ze geen mensen van 18 toe.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 17:32
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Oh, hier in de buurt zit er een vanaf 18 jaar. Waar woon je ergens in de buurt eigenlijk?
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 18:04
Verwijderd
utrecht.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2005, 13:11
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 15-12-2005 @ 18:09 :
wow 72 waarvoor zoudendiehet nodig hebben
waar zit jij op school?
die wil geloof ik niet achter de geraniums

Ik doe het in Vlissingen, maar ik geloof dat het door het hele land mogelijk is!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:15
Verwijderd
ja ik ga dan in utrecht, maar gewoon nieuwschierig waar jij zat.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 15:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 14-12-2005 @ 20:37 :
Ik doe nu havo in het volwassen onderwijs. In één jaar al je vakken doen is best mogelijk, er zijn een paar vriendinnen van mij en die vinden het best te doen, alleen is het af en toe wel even hard werken. Zelf doe ik het in 2 jaar en ik vind het best relaxed.
Er werd ergens gezegd dat het tempo hoger ligt dan op een gewone havo, maar dat heb ik niet echt gemerkt. Wat wel het verschil is, is dat je niet echter je vodden aangezeten wordt en dat het allemaal je eigen verantwoordelijkheid is, dat is denk ik een groter verschil.
Ik zit nu met voornamelijk jongeren in de klas (alleen bij nederlands zit iemand van 38 en bij frans een van 69 en een van 72 ), waarvan er best een stel rond de 22 zijn, dus met je 18 ben je echt niet laat
het tempo op de vavo ervoer ik wel als sneller dan de gewone havo. niet als te snel, overigens, alleen maar als 'sneller'. Dat zegt meer over het tempo op de havo dan over de vavo denk ik, je hebt weinig irritante leerlingen die niks doen en de hele klas 'ophouden'. (sowieso, dat werkt niet echt met 'klassen' zoals op de havo, tenminste bij mij niet. gelukkig.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Studeren Met HAVO diploma naar MBO of HBO?
jaronh94
12 25-06-2012 14:19
Studeren Havo
Zie-zo
2 11-02-2010 18:51
Studeren Havo in 1 jaar afmaken?
chrism
6 24-08-2009 10:42
Huiswerkvragen: Exacte vakken Herexamen traingen wisk havo en vwo
Joostx
1 01-06-2003 12:47
Algemene schoolzaken Kappen met school, en dan...
Creep
7 01-03-2002 07:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.