Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2008, 20:59
A.nthony
A.nthony is offline
Heyy,

Myn naam is dus Anthony, en ik word zaterdag 17.

Ik volg (vooralsnog) een MBO ICT-Beheerder (Niv. 4) opleiding en ben van plan te stoppen.
Waarom?

1. De stof en de studie ligt me gewoon niet.
2. Het is niet wat ik ervan verwachtte, en de docenten leggen het trouwens ook slecht uit.
3. Het huiswerk (wanneer het alleen al opgegeven word ) is bijna altijd hetzelfde (eentonig)

De vraag:

Ik wil dus stoppen met mijn opleiding, maar ben nog geen 18, wat zoals jullie allemaal weten dat ik nog steeds leer plichtig ben en ik kan dus niet voor de rest van het jaar alleen gaan werken.

Hoe is het geregeld? Wat zou ik moeten gaan doen als ik stop met deze opleiding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2008, 21:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Je brengt dat je nog niet kan werken door de leerplicht alsof het een probleem is. Waarom?

Vraag jezelf eens af of je je hele leven onderaan de keten wilt staan, altijd minder betaald krijgt dan mensen die soms minder zullen weten dan jij en altijd naar anderen zult moeten luisteren in plaats van omgekeerd.

Wil je dat niet, dan moet je of niet stoppen met de opleiding en door de zure appel heen bijten, of een andere opleiding zoeken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 21:45
Morri
Morri is offline
@T_ID: volgens mij bedoelt hij niet dat hij nooit meer een andere opleiding wil doen, alleen dat hij wil stoppen met de opleiding die hij op dit moment volgt en dan in september opnieuw aan een opleiding beginnen. Alleen is hij nog partieel leerplichtig en mag hij dus niet tot september thuiszitten.

@TS: Hoe het precies zit weet ik niet, maar misschien kan je eens met je decaan/studieadviseur oid praten. Vraag ook eens naar de mogelijkheid om ergens in februari in te stromen... Heb je eigenlijk al een nieuwe opleiding op het oog?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:56
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ten eerste moet je even contact opnemen met de decaan van jouw school. Misschien weet je al welke richting je wel trekt of zijn er mogelijkheden de opleiding af te maken als BBL opleiding, waardoor je ook werkervaring op doe. Als het goed is heeft jouw school nl ook nieuwe instroommogelijkheden in februari. Maar in jouw geval is dat alleen handig als je al weet wat je wel wilt.
Maak iig een afspraak met je decaan.

Verder ben je inderddaad nog leerplichtig, waardoor je niet zomaar kunt gaan werken. Als je je dus uitschrijft van jouw school, zal de leerplichtambtenaar dit doorkrijgen (automatisch) waarna je opgeroepen zal worden voor een gesprek omdat je niet aan je leerplicht voldoet. Nu is dit gesprek niet erg en miss. zelfs handig omdat er naar oplossingen gezocht kan worden, maar daarvoor is het voor jou beter in dat geval zélf contact op te nemen met de leerplichtambtenaar van jouw gemeente en dit probleem voor te leggen, als je er met je school niet uitkomt. Maak wel eerst een afspraak dan met die lpa en niet eerst uitschrijven.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2008, 12:57
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
@T_ID: volgens mij bedoelt hij niet dat hij nooit meer een andere opleiding wil doen, alleen dat hij wil stoppen met de opleiding die hij op dit moment volgt en dan in september opnieuw aan een opleiding beginnen. Alleen is hij nog partieel leerplichtig en mag hij dus niet tot september thuiszitten.

Morri, de partiele leerplicht bestaat niet meer. In het geval van TS moet hij nog zowel dit schooljaar naar school als volgend schooljaar tot de dag waarop hij 18 wordt omdat hij nog niet in het bezit van een MBO diploma (minstends niveau 2) of HAVO of VWO.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 02:17
Verwijderd
Is werken bij een leerbedrijf geen optie?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 12:47
K-evin89
K-evin89 is offline
Kan je niet instromen in een andere opleiding?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 12:22
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Je kan overgeplaatst worden naar een andere school van jouw keuze, binnen dezelfde opleiding. Ik denk dat dat goed haalbaar is, ook al weet ik niet zeker of het wel in dit zelfde jaar kan.. Voordeel hiervan is dat je nog wat tijd heb om te oriënteren. Ga op zoek naar een andere school die jouw opleiding ook geeft, en leg het voor aan je conrector.. Tis het proberen waard vind ik. Succ
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met MBO, HAVO gaan doen?
Diviance
7 11-03-2010 16:08
Studeren Vraag over studie keuze
Laila-chan
1 11-02-2009 08:55
Drugs & Alcohol Enquete drugsgebruik 16-21 jarigen
Alda19
29 14-05-2008 15:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.