Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2008 / HAVO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2008, 12:51
Verwijderd
Ik krijg mezelf maar niet aangezet om dit te leren. Hoe gaan jullie dit doen?
Kijken jullie er tegen op of juist helemaal niet?
En de onderwerpen? Beter dan voorgaande jaren of niet?
En het onderwerp "klimaatsveranderingen", behoort dat nu wel of niet tot de leerstof?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2008, 22:53
Bertje B.
Bertje B. is offline
Gewoon natuur en milieu + die transport dingen?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Gewoon natuur en milieu + die transport dingen?

Ja maar laatste hoofdstuk natuur en milieu gaat over klimaatsveranderinggezeur.
Dit staat op internet:


Natuur en milieu *
Migratie en vervoer

* Er worden over Subdomein D3, veranderingen in het natuurlijk milieu op langere termijn (eindterm 17) geen vragen in het ce gesteld. Dat is hoofdstuk 3 uit Wereldwijs
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 12:14
Verwijderd
ik heb handige filmpjes voor je van het landschap.
ik sta er wel goed voor, en we hebben een leuke lerares die leuk uitlegt, dus het gaat wel lukken. gewoon even doorbijten!

http://www.schooltv.nl/beeldbank/zoe...=1540336&gr=vo

hier zijn de filmpjes
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 13:33
Verwijderd
Citaat:
ik heb handige filmpjes voor je van het landschap.
ik sta er wel goed voor, en we hebben een leuke lerares die leuk uitlegt, dus het gaat wel lukken. gewoon even doorbijten!

http://www.schooltv.nl/beeldbank/zoe...=1540336&gr=vo

hier zijn de filmpjes
Ja ik sta er op zich ook gewoon goed voor (een 8) maar mijn docente is een beetje "vaag" en ik heb er dit jaar vrij weinig aan gedaan. Ik vind het gewoon niet zo leuk geloof ik Dank je wel voor de link!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 15:25
Verwijderd
dan kan je een drie halen en dan heb je nog een 5.5
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 15:26
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
Ja maar laatste hoofdstuk natuur en milieu gaat over klimaatsveranderinggezeur.
Dit staat op internet:


Natuur en milieu *
Migratie en vervoer

* Er worden over Subdomein D3, veranderingen in het natuurlijk milieu op langere termijn (eindterm 17) geen vragen in het ce gesteld. Dat is hoofdstuk 3 uit Wereldwijs
Klopt. Toevallig had ik het er vandaag over met mijn docent, aangezien we dat hoofdstuk niet behandeld hebben. Hij vertelde dat dat niet hoefde.

Natuur en milieu is wel lastig zeg, voor me SE met heel veel moeite 6,6 gehaald, met nog een punt cadeau ook. En dat was dan het hoogste cijfer van de hele havo afdeling. Vandaag gingen we het weer kort doornemen, en het blijft lastig vind ik. Gelukkig is migratie en vervoer niet zo moeilijk. Die 4 moet wel te halen zijn, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 17:34
Verwijderd
ik heb een 6 voor die se gehaald, maar sta nog een 7.7
ik sta eigenlijk overal goed voor, maar heb deze vandaag herkanst zodat ik de stof er beter in krijg. ik hoop dat het examen net zo moeilijk zijn als de se's, maar soms denk ikdat het heel anders wordt omdat het nu niet de leraren zijn die de toetsen maken
maargoed, ik ga volgende week wel even wat examens doen van vorige jaren
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 10:50
Verwijderd
Citaat:
dan kan je een drie halen en dan heb je nog een 5.5
Ja maar dat was niet echt mijn bedoeling. Ik wil op z'n minst een 7,5 halen, anders vind ik het zonde van wat ik twee jaar lang heb gedaan.
Ik ben niet zo van de instelling:"ik mag dit halen om nog voldoende te staan."
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 18:34
bloempjeistrug
Avatar van bloempjeistrug
bloempjeistrug is offline
Citaat:
Klopt. Toevallig had ik het er vandaag over met mijn docent, aangezien we dat hoofdstuk niet behandeld hebben. Hij vertelde dat dat niet hoefde.
oftewel, hoofdstuk 3 van Natuur & Milieu hoeft in zn geheel niet?
__________________
Where words fail, music speaks
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 19:27
Bertje B.
Bertje B. is offline
Inderdaad ja. Is geen onderdeel van het CE 2008.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 17:29
originelenaam!
Avatar van originelenaam!
originelenaam! is offline
Oke, je hoeft dus geen Politiek en Ruimte te leren?! DOH!
Natuur en Milieu H 1 en 2, Migratie en Vervoer H..1+2 ook?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 21:19
Bertje B.
Bertje B. is offline
Migratie en vervoer hele boek.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 13:19
Verwijderd
Wat moet ik me nou precies voorstellen bij de milieugebruiksruimte?
"bestaat uit benuttingsmogelijkheden van de natuurlijke hulpbronnen, zonder de voorraad aan te tasten of uit te putten. Bestaat uit 4 elementen:
-(landbouw)grond
-zoet water/lucht
-energie
-grondstoffen(zowel vernieuwbaar als niet-vernieuwbaar)"

Maar als je niet vernieuwbare grondstoffen benut tast je toch sowieso de voorraad aan?

En oh, hoort "schending van mensenrechten"nou bij sociale migratie of bij politieke migratie? (gelukkig is dat boekje zo ontzettend duidelijk)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 15:22
Verwijderd
ik denk politiek --> politiek geen regels?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 15:51
Verwijderd
Citaat:
ik denk politiek --> politiek geen regels?
Ja daar ga ik ook maar van uit.
Wat een verschrikking is dit
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 19:46
Verwijderd
welk boek heb je? ik vraag me af of iedereen hetzelfde heeft, net als bij gs.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 19:50
Verwijderd
ik heb hier wat word documentjes voor jullie.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc H2_Samenvatting.doc (44.0 KB, 28x gelezen)
Bestandstype: doc H5_Samenvatting.doc (32.5 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: doc H6_Samenvatting.doc (32.5 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: doc h7 lessschema deel 1 tm par. 22.doc (46.0 KB, 9x gelezen)
Bestandstype: doc H7_Samenvatting deel 1 tm par 22.doc (32.0 KB, 11x gelezen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2008, 19:50
Verwijderd
nog één
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc H3_Samenvatting.doc (47.0 KB, 5x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 21:01
Bertje B.
Bertje B. is offline
Die 2 dunne katernen zijn kut in ieder geval. In de leertekst staat er: "De tansportketen bestaat uit 3 delen bla bla", maar in de begrippen staat er verplaatsingsnetwerk "Deel van transportnetwerk". Overmorgen maar aan Natuur en milieu beginnen, helemaal een ramp dat.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
welk boek heb je? ik vraag me af of iedereen hetzelfde heeft, net als bij gs.
Volgens mij niet, ik heb wereldwijs, jij?
Mijn docente kwam met de opmerking:"Als ik jullie was zou ik alle oefeningen heel goed leren. Want ik heb contact met een examenmaker en die zei dat er altijd één vraag bij zit die zo uit het werkboek komt van wereldwijs!"
Net of je daarvoor die twee werkboeken uit je hoofd gaat leren
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 13:24
Verwijderd
Citaat:
nog één
Van die samenvattingen begrijp ik dus echt helemaal niets, dat LIJKT nog niet eens op wat wij hebben gehad (wellicht iets te overdreven, maar djee!)
Maar waarschijnlijk zullen ze verschillende antwoorden goedrekenen, althans dat hopen we dan maar.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 15:18
Verwijderd
oh naja het zijn ook beknopte dingen, ik dacht misschien heb je er iets aan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 15:19
Verwijderd
wat hebben jullie dan gehad?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 15:19
Verwijderd
btw: ik heb de geo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2008, 16:44
Bertje B.
Bertje B. is offline
Hoofdstuk 3 en 4 van Migratie en vervoer Wereldwijs zijn toch nog vrij lastig. Mjah, gewoon begrippen geleerd + belangrijke kenmerken en punten. Is toch vooral toepassen met aardrijkskunde. Nu nog beginnen aan Natuur milieu, ook al zijn het maar 2 hoofdstukken. Die 1e is verdomd lastig.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Hoofdstuk 3 en 4 van Migratie en vervoer Wereldwijs zijn toch nog vrij lastig. Mjah, gewoon begrippen geleerd + belangrijke kenmerken en punten. Is toch vooral toepassen met aardrijkskunde. Nu nog beginnen aan Natuur milieu, ook al zijn het maar 2 hoofdstukken. Die 1e is verdomd lastig.
Heerlijk al die landschappen, ik heb alles al twee keer doorgenomen maar het blijft echt lastig hangen (ene-oor-in-andere-oor-uit-syndroom).
Migratie en vervoer valt wel mee, maar is gewoon heel erg saai.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 16:11
Verwijderd
als ik het geleerd heb, vraag ik me nog af wat ze gaan vragen. dus ik ga denk ik morgen ofzo zo'n examen maken
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 16:30
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
Ik heb net zo'n examen gemaakt, mijn conclussie ; je hoeft er helemaal niet voor te leren! Je kan alle antwoorden afleiden van de bronnen en de atlas.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 16:43
Bertje B.
Bertje B. is offline
Nou weet jij wat fysischgeografische en sociaalgeografische factoren zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 17:56
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Dat kan je makkelijk uit het woord afleiden: sociaal gaat om de samenleving en de verbindingen ermee. Geografisch is de ligging. Dan heb je er al ééntje.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 19:00
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
En je mag bij elk vak een woordenboek gebruiken, als het goed is!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 19:04
tonio
tonio is offline
Citaat:
En je mag bij elk vak een woordenboek gebruiken, als het goed is!
Klopt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Nou weet jij wat fysischgeografische en sociaalgeografische factoren zijn?
Dat weet ik zelfs niet terwijl ik het wel heb geleerd, en bij nazoek: het staat ook niet in mijn boek. Maar dat heb ik wel bij meer dingen, zoals die stroming van hoogopgeleide jongeren ofzo: braindrain.
Hebben meer mensen dit soort problemen? Want ik heb het echt alleen maar bij aardrijkskunde dat ik zoiets heb van: waar hebben ze het over?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 12:25
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
Mag ik vragen welke boeken jullie gebruiken? Want braindrain staat bij mij uitgebreid vermeld wat het is.. En fysischgeografische factoren staat in het boekje ''samengevat'' wat wij ook gebruiken bij ons op school.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 13:34
Bertje B.
Bertje B. is offline
Braindrain idd ook niet. Wereldwijs is sowieso kut vind ik. Begrippenlijst hebben ze ook veel fouten gemaakt, verkeerde dingen vetgedrukt en sommige dingen zelfs vergeten vet te drukken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2008, 15:05
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
Ik heb les uit het boek van ''atlantis'' en daar word braindrain duidelijk uitgelegd.. en anders zoek ik het op in ''samengevat''.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Mag ik vragen welke boeken jullie gebruiken? Want braindrain staat bij mij uitgebreid vermeld wat het is.. En fysischgeografische factoren staat in het boekje ''samengevat'' wat wij ook gebruiken bij ons op school.
Wat zijn dat dan?

Ik vind het eigenlijk belachelijk dat je speciaal andere boeken moet gaan aanschaffen omdat de lesboeken niet voldoen, want dat is niet de bedoeling van samengevat.
Ze mogen toch eigenlijk ook geen dingen vragen die niet in de schoolboeken voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 08:53
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
Wij kregen dat samengevat boekje er gewoon bij, niet extra hoefen na te bestellen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 11:36
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
Weet iemand of aardrijkskunde vorige jaar goed gemaakt is? Ik heb net namelijk geprobeerd het examen te maken van vorige jaar en ik snap er werkelijk NIKS van.. heeft iemand hetzelfde probleem? Of snappen jullie het zelf wel allemaal?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 11:47
tonio
tonio is offline
Normering was 1.6 en voor tweede tijvak zelfs 1.8, dat is vrij hoog en waarschijnlijk was het examen dan erg moeilijk
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Wij kregen dat samengevat boekje er gewoon bij, niet extra hoefen na te bestellen.
Het enige wat wij kregen waren door plakband bij elkaar gehouden boekjes, waar heel veel niet in staat.
Samengevat is bedoelt, zoals het al doet vermoeden: als samenvatting, wat betekent dat het een samenvatting is van alle leerstof; ik ga ervan uit dat het niet de bedoeling is dat Samengevat uitgebreider is dan de eigenlijke leerboeken?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 13:35
smileysarah
smileysarah is offline
Dus, het enige wat we moeten kennen voor CE 2008 zijn de katernen
Natuur en milieu - zonder hoofdstuk 3
Migratie en vervoer

Ik heb de boeken van thiememeulenhoff staat onderaan de voorkant van het boek..

klopt dit? Het lijkt me zo weinig (heb ik geen probleem mee natuurlijk haha maar..)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 13:57
Lisa.Escobar
Lisa.Escobar is offline
Ja het klopt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 15:31
~x~daantje~x~
~x~daantje~x~ is offline
Gelukkig maar, want ik snap er echt niks van terwijl ak best wel een sterk vak van mij is!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 19:40
smileysarah
smileysarah is offline
haha nou die heb ik tenminste
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 00:58
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
(ik voeg dit topic even samen met het andere aardrijkskundetopic)
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 14:57
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Aardrijkskunde.... In "mijn tijd" had je er meer aan om te weten hoe een atlas werkt... Traditiegetrouw is Aardrijkskunde het vak met de hoogste moeilijkheidsgraad, omdat de meeste examens niet kloppen..

Gewoon je lesmateriaal doorlezen, weten hoe je een Atlas gebruikt en je hebt hem gehaald..
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 18:56
Moozze
Moozze is offline
Citaat:
Aardrijkskunde.... In "mijn tijd" had je er meer aan om te weten hoe een atlas werkt... Traditiegetrouw is Aardrijkskunde het vak met de hoogste moeilijkheidsgraad, omdat de meeste examens niet kloppen..

Gewoon je lesmateriaal doorlezen, weten hoe je een Atlas gebruikt en je hebt hem gehaald..
Er staat zo onwijs veel informatie in de atlas, weet zeker dat je daar iets aan kan gaan hebben als je weet waar het staat.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 19:30
Dooky
Dooky is offline
Hey hey
ik heb een vraag: weten jullie waar ik de antwoorden kan vinden van de Aardrijkskunde Examen 'Migratie en Vervoer' 2005 en de Aardrijkskunde Examen 'Natuur en Milieu' 2007?
want ik heb net de examen gemaakt vd AK examenbundel (helemal achterin blz 259-274), maar er staan geen antwoorden bij!.. en ik wil graag weten hoe ik het gemaakt hebt.

ps: http://www.havovwo.nl/havo/hak/index2.htm doet mij niet, als ik op de link klik dan krijg ik een blanco pagina..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Aardrijkskunde :S
LauraJansen
1 21-05-2013 20:37
Algemene schoolzaken Aardrijkskunde, profielkeuze
Verwijderd
20 24-11-2011 14:32
Algemene schoolzaken duits of aardrijkskunde??
anouk1994
16 26-03-2009 17:38
VMBO Examen aardrijkskunde
brands
9 01-06-2006 13:00
Eindexamens 2003 [aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
Verwijderd
220 26-05-2003 09:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.