Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2009, 08:22
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
En welke HBO?

[Ik weet wel hoe het zit, maar moet wel alle info hebben..]
Niet elke traject is nl hetzelfde.

Bij het traject VAVO Almelo/Enschede + HBO/Universiteit Twente betaal je nl één bedrag, ecxl. leermiddelen. Je kunt ook nog recht hebben op een tegemoetkoming scholieren, afhankelijk of je blijft ingeschreven bij je VO-school. Is dit bij jou het geval?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2009, 15:32
Jxker
Jxker is offline
kun je je nog inschrijven voor het vavo indien je te laat bent voor inschrijven?
kent iemand toevallig scholen die wel rekening hiermee houden?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 16:35
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Jongens, is 't nou zo dat als je al een HAVO of VWO diploma hebt, maar toch VAVO wilt doen je gewoon je eigen lesgeld moet betalen? Ik hoor daar weer van niet, en daar wel. En van de IB-groep site word ik niet veel wijzer
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 17:42
Verwijderd
Ey jongens ik ben nou 16 jaar en ga beginnen met mijn 4de jaar op het Vmbo Gemengde leerweg.

Ik ging laatst naar een open dag van de Vavo, en ze zeiden dat ik me Vmbo Diploma moet halen als ik daar verder wil gaan!

Mijn plan was om de 4de jaar zo goed mogelijk me best te doen met minimaal achten en dan die mensen overhalen dat ik niet weer Vmbo-T hoef te doen(Tijdverspilling).

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 22:13
Verwijderd
Rda, je vwo moet jezelf bekostigen.
Ramadan, ik vind dat een geweldig plan, heb je trouwens wel alle benodigde vakken voor de havo? Anders zou ik die jaar tl gewoon doen om al die vakken die je niet in je pakket hebt ( bio, nask1, nask 2) te doen, en mooie cijfers te halen.

Voor ng en nt profielen heb je nask 1 en 2 volgens mij wel nodig?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 15:36
Verwijderd
Amoen biologie had ik maar een jaar in de 1ste.
Ja, misschien is dat wel een goed idee ja. Ik zal het navragen!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2009, 22:31
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
morgen ga ik voort eerst naar school, dan krijg ik mn definitieve rooster en PTA....ik ben zo benieuwd! stiekem hoop ik ergens dat dat PTA meevalt maar ik heb de oude op de site bekeken en die zag eruit alsof ik elke dag 4 uur moet leren om een 6je te scoren....
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 01:14
Verwijderd
Is Duits een CE vak als je N&T hebt(vwo)?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 15:55
Verwijderd
Iemand?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 16:31
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
volgens mij hangt dat af of je duits 1 of duits 2 hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 17:43
Verwijderd
Er is iets bij me opgekomen....... Stel nou dat ik mavo in 1 jaar haal, kan ik me daarna dan aanmelden op een normale middelbare school om havo daar te gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 11:41
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Er is iets bij me opgekomen....... Stel nou dat ik mavo in 1 jaar haal, kan ik me daarna dan aanmelden op een normale middelbare school om havo daar te gaan doen?

Ik zeg doen. Maar een bepaalde gemiddelde is een eis. Minimaal een 7 geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 12:15
Verwijderd
Doet mijn leeftijd er dan niet toe? Ik zal dan wss 19 zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 12:43
Eadlyn
Eadlyn is offline
Misschien.. Kan je niet gewoon naar vavo?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 14:28
Verwijderd
Je hebt me geloof ik verkeerd begrepen. Een jaar bij de vavo(sneltraject mavo) en dan de rest bij een normale middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 15:55
Eadlyn
Eadlyn is offline
Waarom de rest op een normale middelbare school? Ik weet niet of je daar wel fijn bij gaat voelen, 16/17 jarigen in 4/5 havo en je bent 19 en zit dan in 4 havo.. Ik zou persoonlijk vavo willen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 10:59
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Duits is een CE vak, ook voor NT. Volgens mij is Duits 1 afgeschaft tegenwoordig.. er is nl een nieuwe 2e fase!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 11:00
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Waarom zou je naar een gewone school willen? Vanwege kostenaspect oid ?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 15:53
Verwijderd
Ja, vwo wordt niet bekostigd door de overheid.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 16:35
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
nou ik doe vwo op de vavo, en het lesgeld wordt volledig betaald door de ibgroep.
ik moet alleen zelf wel de boeken betalen. en ongeveer 100 euro schoolbijdrage.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 21:21
Verwijderd
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen? Via een regeling met je oude school of met de ib groep zelf? Volgens mij heb je dat via je oude school geregeld, want havo is een start bewijs, en daarna bekostigd de overheid het niet meer. Of heb ik het mis?

Laatst gewijzigd op 09-11-2009 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 16:34
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik had ook geen idee dat het eventueel niet bekostigd zou worden.
ik heb havo ook gedaan op de vavo (zelfde school) maar er zitten er bij mij zat in de klas die van andere scholen komen en het ook niet zelf hoeven te betalen.

de oude school heeft er bij mij niks mee te maken, ik heb het gewoon via de ibgroep geregeld.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 20:46
Verwijderd
Dat is helemaal geweldig om te horen. Nu hoef ik me geen zorgen te maken over de kosten, en kan ik me zorgen gaan maken over de toelating tot 1 jarig mavo.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 20:55
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 09:14
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Dat is helemaal geweldig om te horen. Nu hoef ik me geen zorgen te maken over de kosten, en kan ik me zorgen gaan maken over de toelating tot 1 jarig mavo.
Ik zou het maar eens gaan navragen, bij de IB/groep
Er is nl een wet die zegt dat je het vanaf vwo zelf moet betalen. Soms ook al eerder, afhankelijk of je nog ingeschreven staat op een VO/school.

De gemeente wil echter ook nog wel eens jouw school betalen, maar dan moet je wel diep in de shit hebben gezeten en goede redenen moeten hebben dat het je nu wel gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 21:51
Verwijderd
Bedankt. Hoe zit het met de vakken op het vavo? Moet je een geschiedenis hebben met de vakken die je wilt volgen, of gaan ze daar makkelijk over?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 22:29
Verwijderd
Heb inmiddels contact opgenomen met een vavo(niet een vavo in mijn regio), en die vertelde mij dat het kon, ik kan MAVO in 1 jaar halen, met de vakken die ik wil(na,sk,bio en wiskunde).

Nu nog de vavo in mijn regio contacteren, en daarna kan ik eindelijk met een gerust hart verder leven(mijn toekomstige vavo jaren worden de belangrijkste van mijn leven).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 08:05
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
UP voor de VAVO vragen!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 09:01
Ewmeizepl
Avatar van Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Hallo,

Ik heb enkele vragen over, niet alleen vavo, maar ook over een eventuele overstap van MBO naar Havo.
Over de waarom ga ik het niet hebben, wel zou ik graag wat informatie willen hebben van mensen die hier ervaring mee hebben!

Specifieke vragen zijn:
Kun je, nadat je niveau 3 MBO afgesloten heb, naar een havo?
Is het mogelijk om op middelbare scholen in te stromen op havo of is vavo hiervoor noodzakelijk?
Zijn er mensen die ervaring hebben met aparte instellingen, bijvoorbeeld LOI, waar vavo opleidingen aangeboden worden? Zo ja, is dit aan te raden?

Verder is alle informatie over wat vavo nou precies inhoud altijd welkom, mensen met ervaring e.d.!

Alvast bedankt,
Emiel
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 15:43
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Welk vmbo diploma heb je behaald?

Meestal is het op middelbare scholen niet meer mogelijk. Op een VAVO vaak wel. (je doet er dan 2 jaar over je HAVO)

LOI; tja. Het is wat jij wilt. Je doet eigenlijk gewoon de staatsexamen en LOI verzorgt het materiaal. (wat je ook prima zelf kun kopen lijkt me) Persoonlijk zou ik liever 4x per jaar een toetsweek doen, ipv je schoolexamens in juli (?) in 1 keer te moeten doen. Je moet dan voor een commissie verschijnen die je vragen gaat stellen. Je moet ook wat presenteren ed. Als jij denk dat dat haalbaar; doen. Maar het lijkt mij niet zo'n fantastisch iets om je havo mee te halen. Voor deelcertificaten lijkt me het geschikter. Op een VAVO krijg je net nog wat meer begeleiding.

(Heb overigens VAVO vwo gedaan)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:00
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
vavo is geen thuisstudie. volgens mij kan het sowieso niet via loi (wel je havo halen natuurlijk)
vavo is gewoon een school waar je naartoe gaat als je gezakt bent of om andere reden niet meer terug kan/wilt naar de gewone middelbare school. je hebt er geen vakken zoals ckv en gym. en het is een stuk zelfstandiger dan een gewone middelbare school. je krijgt er gewoon ook een lesrooster, maar de controle of je ook echt komt is een stuk minder (tenzij je nog leerplichtig bent)
ze noemen het volwassenonderwijs, maar de gemiddelde leeftijd voor havo ligt denk ik rond de 18/19 jaar.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:11
Ewmeizepl
Avatar van Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
@Lotte
Als ik vavo->havo wil volgen ben ik ook 19, dan zie ik mij ook niet meer tussen leerlingen op een middelbare school..
Vavo is dus ideaal als je havo nodig hebt voor het vervolg van je studie!?

@Celine
Ik heb een vmbo kader diploma..
Heb informatie aangevraagd van de Deltion in Zwolle, ik weet dat ze daar vavo aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 16:14
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hier vind je info over Deltion Zwolle VAVO;

http://www.deltion.nl/volwassenen-on...-sprint-lyceum

Weet je overigens al wat je wilt met een havo diploma?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 18:46
Ewmeizepl
Avatar van Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Ik zal het even uitleggen, mijn middelbare school is een ramp geweest. Waar ik begon in een havo/vwo klas eindigde ik dus uiteindelijk met een vmbo kader diploma.. Houd het er maar op dat ik aardig ongemotiveerd was als puber.
Daarna gekozen voor MBO, sport & bewegen op landstede.
Waar ik dit jaar achter kwam is dat ik voor mijn vervolg studie een hbo bachelor of een havo opleiding nodig heb.. (Bron: Overzicht politie opleidingen)
Deze studie is Politiekundige Bachelor (hbo-opleiding).

Als ik dit nou eerder wist was ik natuurlijk direct voor mijn havo gegaan, nu is het 3 jaar later.
Daarom wil ik deze opleiding afsluiten op niveau 3 (Als je deze mbo opleiding afmaakt sluit je hem af op niveau 4) en direct na de zomer beginnen met vavo->havo.
Om nog een jaar mbo te gaan doen om daarna alsnog een havo diploma te gaan halen zie ik de nut er niet van in, ik doe verder toch vrij weinig met mijn huidige opleiding.

Snap je het nog?

Maar het is dus wel mogelijk om vavo->havo te gaan doen met de papieren die ik heb? Vmbo-k & MBO niveau 3?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2010, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik zal het even uitleggen, mijn middelbare school is een ramp geweest. Waar ik begon in een havo/vwo klas eindigde ik dus uiteindelijk met een vmbo kader diploma.. Houd het er maar op dat ik aardig ongemotiveerd was als puber.
Daarna gekozen voor MBO, sport & bewegen op landstede.
Waar ik dit jaar achter kwam is dat ik voor mijn vervolg studie een hbo bachelor of een havo opleiding nodig heb.. (Bron: Overzicht politie opleidingen)
Deze studie is Politiekundige Bachelor (hbo-opleiding).

Als ik dit nou eerder wist was ik natuurlijk direct voor mijn havo gegaan, nu is het 3 jaar later.
Daarom wil ik deze opleiding afsluiten op niveau 3 (Als je deze mbo opleiding afmaakt sluit je hem af op niveau 4) en direct na de zomer beginnen met vavo->havo.
Om nog een jaar mbo te gaan doen om daarna alsnog een havo diploma te gaan halen zie ik de nut er niet van in, ik doe verder toch vrij weinig met mijn huidige opleiding.

Snap je het nog?

Maar het is dus wel mogelijk om vavo->havo te gaan doen met de papieren die ik heb? Vmbo-k & MBO niveau 3?
In jouw bron zie ik dit:
Citaat:
Je wordt tot de politiekundige bachelor toegelaten op grond van een van de volgende diploma's:

een mbo-diploma dat toegang geeft tot een hbo-opleiding
havo
propedeuse hbo of wo
diploma hbo of wo
Je kunt dus ook met een MBO-diploma worden toegelaten, als dat het juiste MBO-diploma is. Dus het beste bel je eerst eens naar de politieacademie om te vragen of jouw MBO-diploma daar geschikt voor is .
Op http://www.politieacademie.nl/Politi.../locaties.aspx staat een telefoonnummer.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2010, 10:30
Ewmeizepl
Avatar van Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Dit is wel dom van me, had ik totaal nog niet gezien..
Gelijk even gebeld. Een niveau 4 MBO opleiding is genoeg om deze opleiding te kunnen volgen oftewel een vavo is totaal niet nodig in mijn geval!

Bedankt voor je scherpte Sarah en Celine bedankt voor alle antwoorden die uiteindelijk niet nodig waren!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2010, 20:01
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Soms kan het wel sneller zijn om havo te doen als je vanaf mbo 3 komt, maar dat ligt aan de doorstroommogelijkheden binnen jouw mbo om van 3 naar 4 te gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 09:44
Peanutbutter.
Peanutbutter. is offline
Weet iemand hoe het zit als je 17 bent (begin december 2010 18) en vwo in 1 jaar wil doen via vavo?
Ik heb vorig jaar mijn havo diploma gehaald, maar omdat ik pas 16 was en niet wist wat ik wilde studeren, ben ik een tussenjaar gaan doen. Hierin heb ik een oriëntatieproject gevolgd, en daardoor kwam ik erachter dat ik meer geïnteresseerd ben in universitaire studies. (Nederlandse Taal & Cultuur of Psychologie). Nu zit ik er toch aan te denken om dan mijn vwo diploma te gaan halen, maar ik zie het niet zitten om nog twee jaar naar de middelbare te gaan..
Dus daarom dacht ik aan vavo. Op veel sites zie ik staan dat, omdat ik dan 17 ben en al een diploma heb, ik het zelf zou moeten betalen en dat dat verschrikkelijk duur is.
Ik heb ook al een e-mail gestuurd naar een roc, met mijn vraag erin, maar ik heb nog geen antwoord. Dus, weet iemand hier het? Of ik een vergoeding zou krijgen, of dat het ook goedkoper kan?
Dankjewel (:
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 15:32
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ik heb slecht nieuws voor je. Je moet het inderdaad zelf betalen als je al een havo diploma hebt. Bij mij op school koste dat € 5000. Ik geloof dat er nog wel wat goedkopere zijn.

Ik was ook 17 toen ik begon, maar ik had nog geen diploma. Via de rutte-regeling mocht ik instromen. Dat geldt niet voor jou. (Je staat immers niet meer ingeschreven aan de VO-school + dat je dus een diploma hebt)

Naar welke ROC zou je willen?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 22:41
Ewmeizepl
Avatar van Ewmeizepl
Ewmeizepl is offline
Citaat:
Soms kan het wel sneller zijn om havo te doen als je vanaf mbo 3 komt, maar dat ligt aan de doorstroommogelijkheden binnen jouw mbo om van 3 naar 4 te gaan.
Ik sluit, hoe het er nu uitziet, mijn MBO af met niveau 4 dus havo zou dan totaal geen logische stap zijn..
__________________
"Dit is ongezond als kentucky fried chicken, Ben een tientonner geen cola light flikker"
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb slecht nieuws voor je. Je moet het inderdaad zelf betalen als je al een havo diploma hebt. Bij mij op school koste dat € 5000. Ik geloof dat er nog wel wat goedkopere zijn.

Ik was ook 17 toen ik begon, maar ik had nog geen diploma. Via de rutte-regeling mocht ik instromen. Dat geldt niet voor jou. (Je staat immers niet meer ingeschreven aan de VO-school + dat je dus een diploma hebt)

Naar welke ROC zou je willen?
Ik kan je zeggen, dat het er aan ligt bij welke vavo je zit en hoe de gemeente over denkt qua subsidie.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 09:54
Peanutbutter.
Peanutbutter. is offline
Citaat:
Ik heb slecht nieuws voor je. Je moet het inderdaad zelf betalen als je al een havo diploma hebt. Bij mij op school koste dat € 5000. Ik geloof dat er nog wel wat goedkopere zijn.

Ik was ook 17 toen ik begon, maar ik had nog geen diploma. Via de rutte-regeling mocht ik instromen. Dat geldt niet voor jou. (Je staat immers niet meer ingeschreven aan de VO-school + dat je dus een diploma hebt)

Naar welke ROC zou je willen?
€ 5000 valt dan nog wel mee, op internet had ik het duurder gezien. Voor elk vak apart per uur betalen etc. Dan kwam ik toch uit op over de 10 000 euro.

Het liefste zou ik naar een ROC in Gelderland gaan, of onderin Overijssel is ook goed. (Deventer, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen). Ik vind het zo lastig te vinden op internet. Ik had al een mail ergens heen gestuurd, maar toen kreeg ik een standaard reactie terug, waar ik niet heel veel mee opschoot.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 18:01
Chanel_Chick
Chanel_Chick is offline
Ik heb ook een vraag. Ik doe nu 4havo met NG op een middelbare school, maar ik wil na mijn havo ook vwo doen,omdat ik geneeskunde wil studeren.
Mijn probleem is dat ik verplicht was aardrijkskunde te kiezen in plaats van natuurkunde, anders moest ik NT doen en ik ben niet goed in wiskunde B.
Ik had gedacht aan vavo, maar 5000 vind ik best veel. Ik volg nu een cursus natuurkunde havo.
Zou ik me aan kunnen melden op een andere middelbare school om mijn vwo te doen.
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 18:14
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik heb mijn havo diploma en doe nu vwo op de vavo (havo ook op de vavo gedaan) en het enige wat ik moet betalen is de boeken (lesgeld betaald de ibgroep) dus bij mij op school kost het niks (vavo breda)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 15:59
Peanutbutter.
Peanutbutter. is offline
Citaat:
ik heb mijn havo diploma en doe nu vwo op de vavo (havo ook op de vavo gedaan) en het enige wat ik moet betalen is de boeken (lesgeld betaald de ibgroep) dus bij mij op school kost het niks (vavo breda)
Maar dat kan er ook mee te maken hebben dat jij al ouder bent dan 18. Ik ben nog geen 18 en dan is het weer anders.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 13:47
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
als je onder de 18 bent hoef je toch sowieso niks te betalen?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 19:21
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Nee.
Er is een regeling die verteld dat je je havo mag afmaken op kosten van de overheid/IB enz. maar dat als je je havo hebt, en je je vwo wilt halen, dat zelf moet betalen. Of je nu 17 of 22 bent.

Waarom jij dat niet hoeft; kan ik niet goed begrijpen. Officieel mag dat niet.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 19:47
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ja ik ben eigenlijk verbaasd dat er mensen zijn die wel moeten betalen eigenlijk. bij mij in de klas zitten er toch meerdere die van de havo afkomen en nu vwo doen. (zonder extra te betalen)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 11:11
HACKCRACKnGAME
Avatar van HACKCRACKnGAME
HACKCRACKnGAME is offline
Hallo besten,

Ik doe nu HAVO 5 ben 17 jaar oud, en zou volgend jaar graag VWO - eenjarig doen op het ROC MN. Hoe groot is de kans dat ik word toegelaten? Ik zit nu wel gewoon op een VO. Ik vroeg het aan mijn afdelingsleider, en die zei nana, dat het dus niet kon! Maar ik geloof hier gewoon geen bal van!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2010, 22:26
Verwijderd
Havo hier
omdat ik een luiaard was en ik de hele dag rondluieren veel lekkerder vond van mn handjes uit de mouwen steken

dus nu pluk ik daar...net zoals unive lekker de vruchten van...
maar dat maakt niet uit...het is eigelijk beter zo omdat ik nu echt weet wat ik wil
en ik ben nog jong dus t komt allemaal goed
ben ik 19 en zit ik op de HBO
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.