Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2010, 22:45
Girl92
Girl92 is offline
-

Laatst gewijzigd op 25-08-2010 om 19:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2010, 10:02
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik denk dat je sowieso wel wordt toegelaten.
Denk dat de vraag meer is of je er 1 of 2 jaar over wilt doen. En dan of je voor 1 jaar ook wordt toegelaten, maar dat denk ik eigenlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 11:32
Girl92
Girl92 is offline
Als ik maar word toegelaten, 1 of 2 jaar maakt me niet zoveel uit..
hoop het echt, eind mei begin juni heb ik een intake gesprek
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 13:06
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Mijn ervaring is dat je altijd wordt toegelaten, qua toelatingseisen zijn ze meestal heel makkelijk. Leeftijd maakt niet uit, ik had destijds klasgenoten van 45 en nog ouder, die voor de lol hun vwo deden bijvoorbeeld. Op welk ROC zou je vavo willen doen?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 14:55
Girl92
Girl92 is offline
-

Laatst gewijzigd op 25-08-2010 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 16:29
Verwijderd
Besef wel dat havo absoluut niet iets is wat je op één dag beslist. Denk er goed over na, maak een lijst met min- en pluspunten.

Wiskunde is totaal anders op het havo dan op het vmbo. Als ik jou was zou ik al een boek aanschaffen voor wiskunde.

Ik raad dit boek aan: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...509/index.html

Verder zou ik als ik jou was geen sprint HAVO doen, om daar in aanmerking voor te komen heb je (als ik het goed heb) bewijs nodig dat je havo 4 hebt gevolgd. Daarnaast is HAVO al vrij pittig, en lijkt het mij het beste om havo uit te smeren over 2 jaar(1 jaar havo-4 en 1 jaar havo-5).

Ik wens je het allerbeste!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 17:40
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Ik heb zelf een jaar op het VAVO gezeten, dat was in Leiden. Ik heb het heel anders ervaren dan de middelbare school en het was dan ook totaal anders dan verwacht. Het was allemaal veel strenger, meer structuur tijdens de les en het was serieuzer. Ikzelf voelde me er meer op mijn gemak en ik heb daar dan ook mijn VMBO-diploma behaald. Maar als ik jouw cijferlijst bekijk, weet ik niet of je de Havo wel aan zou kunnen. Ik zou er eerst met een (oud-)docent over praten.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 18:42
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Besef wel dat havo absoluut niet iets is wat je op één dag beslist. Denk er goed over na, maak een lijst met min- en pluspunten.

Wiskunde is totaal anders op het havo dan op het vmbo. Als ik jou was zou ik al een boek aanschaffen voor wiskunde.

Ik raad dit boek aan: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...509/index.html

Verder zou ik als ik jou was geen sprint HAVO doen, om daar in aanmerking voor te komen heb je (als ik het goed heb) bewijs nodig dat je havo 4 hebt gevolgd. Daarnaast is HAVO al vrij pittig, en lijkt het mij het beste om havo uit te smeren over 2 jaar(1 jaar havo-4 en 1 jaar havo-5).

Ik wens je het allerbeste!
Zo pittig is het niet ... Ik heb vorig jaar ook mavo gedaan, en doe dit jaar ook sprint havo. Dus 2 jr in 1 jr en sta heel erg goed voor (7-ens en 2 zessen). Dus als TS daar zin in heeft, gewoon doen! Je moet echter wel doorzettingsvermogen en discipline hebben, en als je dat hebt, moet alles lukken. Ook moet het huiswerk op tijd af etc., dan moet het geen probleem zijn. En je komt al voor in aanmerking als je een mavo-papiertje hebt, dus wat jij zegt, is niet waar.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 20:53
Girl92
Girl92 is offline
-

Laatst gewijzigd op 25-08-2010 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Zo pittig is het niet ... Ik heb vorig jaar ook mavo gedaan, en doe dit jaar ook sprint havo. Dus 2 jr in 1 jr en sta heel erg goed voor (7-ens en 2 zessen). Dus als TS daar zin in heeft, gewoon doen! Je moet echter wel doorzettingsvermogen en discipline hebben, en als je dat hebt, moet alles lukken. Ook moet het huiswerk op tijd af etc., dan moet het geen probleem zijn. En je komt al voor in aanmerking als je een mavo-papiertje hebt, dus wat jij zegt, is niet waar.
Het vavo waarop ik ga vraagt iig om een havo overgang papiertje. Dat terzijde, het verschilt per persoon hoe hij/zij een opleiding ervaart, de één ervaart het makkelijk zoals jij, maar de ander kan het heel heel moeilijk ervaren.

Ik gun het je van harte TS, echt, maar besef en realiseer wel dat het vanaf nu serieus wordt en je keihard moet gaan knokken.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 08:51
Girl92
Girl92 is offline
Ja ik weet dat het hard leren wordt,
maar ik ga liever hardleren dan 2 jaar achter
msn en hyves op het mbo

liefs, Girl92
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 17:51
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
okee, handig dat tip van het boek! Als ik weet dat ik ben aangenomen ga ik die zeker aanschaffen!
Huiswerk maken en bijhouden is bij mij meestal het probleem niet, ik miste afgelopen jaren behoorlijk
veel uitleg door mn slechte gehoor en me opa was een half jaar ziek, daarna overleden en amper half
jaar erna (sept 3e klas) werd me moeder ziek, heb daar heel veel moeite mee gehad, maar nu ongeveer
3 jaar later heb ik er veel beter mee omleren gaan, geaccepteerd natuurlijk niet, maar dat kan ik denk ik nooit..
okee, dus op t vavo is het niet van belang om een 7 gemiddeld te staan op je mavo cijferlijst?

bedankt allemaal voor jullie reacties

liefs, Girl92
Ik heb geen idee, volgens mij moest ik een 6,5 staan.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:14
CyberRage
CyberRage is offline
Bedenk wel goed welk profiel je gaat kiezen. CM en EM zijn in het algemeen wat lichter en sluiten beter aan op het vmbo, terwijl NG en NT wat pittiger zijn maar meer mogelijkheden bieden. ( vooral als je economie als keuzenvak hebt )

Zolang je wilt leren, is er altijd een mogelijkheid. Gewoon proberen dus! Mocht het niet lukken, dan heb je het teminste geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 14:09
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
maar wordt ik toegelaten?
Ja ivm. jouw VMBO vooropleiding zal de VAVO voor jou 2 jaar duren, als je vanaf HAVO kwam had dat 1 jaar geweest
Citaat:
en hoe streng zijn ze met de eisen?
Niet, er zijn kosten aan verbonden en je zal zelf boeken moeten regelen (vaak stellen oud-leerlingen die goedkoop beschikbaar)
Citaat:
tot slot, mijn cijfers van het VMBO-Theoretische leerweg waren:

Nederlands 6,5 & 6,4
Engels 4,4 & 4,4
Duits 5,8 & 5,3
Geschiedenis 6,3 & 5,8
Aardrijkskunde 6,8 & 5,8
Economie 6,6 en 7,2
wiskunde 5,1 en 6,2
maatschappij 7

Groetjes, Girl92
Weinig mee aan de hand, engels moet volgens mij wel aan het eind van de VAVO voldoende zijn.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 21:19
Girl92
Girl92 is offline
ik wil dan profiel economie en maatschappij kiezen

ik kijk al uit naar het volgende schooljaar
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 15:11
Verwijderd
Goede keuze, succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 20:08
Girl92
Girl92 is offline
Wie heeft er van jullie mavo gedaan
en is naar de vavo gegaan?

hoe ging / gaat dat?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 21:28
Noddy
Noddy is offline
Is hier niet een algemeen VAVOtopic voor?

Hoe oud ben je? Ik ging naar de vavo toen ik 17 was en ik moest wel ingeschreven staan op mijn oude middelbare school omdat ik onder de 18 was.

Ik vond het er verschrikkelijk. Zonder problemen mijn diploma gehaald, maar er hing geen leuke sfeer. Ik zat eerst in Zeist waar ik me echt niet thuis voelde . Daarna ben ik naar Amersfoort gegaan. Ook niet leuk maar de leraren waren vriendelijker en wat persoonlijker. Sommige leraren waren wel wat streng wat op tijd komen betreft. Dat vond ik niet vervelend. Verder moesten we zelf weten of we naar de les kwamen of niet. Het was onze eigen verantwoordelijkheid. Maargoed, twee jaar havo zijn snel voorbij gegaan. Heb geen mavo gedaan ervoor gewoon havo. Maar ik vond het prima te doen. Ik was niet heel streng voor mezelf en ik heb het makkelijk gehaald.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-04-2010, 22:54
Girl92
Girl92 is offline
Okee, ik ben 18..

Jammer dat er niet echt een leuke sfeer hing, maar die kan ik nu ook niet vinden op het MBO..
en ja, op tijd komen zijn ze overal wel streng denk ik.. en dat is ook belangrijk om jezelf te
motiveren om op tijd te komen.

Goed van je dat je de havo gehaald hebt! Hoe vond je de overgang van havo naar hbo?

Liefs, Girl92
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 14:44
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Wie heeft er van jullie mavo gedaan
en is naar de vavo gegaan?

hoe ging / gaat dat?

Ik.
Ik vind het echt makkelijk en te doen. Maar kan ook wel komen omdat ik werd misplaatst op MAVO. Het is doorzettingsvermogen hebben, en je kan het.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 16:17
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik ben door een slechte citotoets ook naar de mavo gegaan. na de mavo naar 4 havo gegaan. 4 havo gehaald, toen naar het mbo gegaan.. na 2 jaar weer naar de vavo. 4 en 5 havo alsnog in 1 jaar.
ik vond het ook makkelijk. je krijgt op de vavo ook alleen de dingen die op het examen kunnen komen, niet vanalles erom heen wat je wel op gewone middelbare scholen ziet.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 18:37
Girl92
Girl92 is offline
Tja, op de basisschool nam ik het ook nooit serieus, dus ik heb daar zeker nooit uitgehaald wat ik had gekunt. Voor mijn gevoel kan ik meer dan dat ik heb laten zien

Laatst gewijzigd op 25-08-2010 om 19:48.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 21:32
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Goed van je dat je de havo gehaald hebt! Hoe vond je de overgang van havo naar hbo?
Dat was best te doen. Ik werd op het HBO een stuk beter begeleid dan op de vavo. Maar ik had op het HBO een kleine klas waardoor het heel gemoedelijk was. De docentn waren ook erg bij ons betrokken. Volgens mij isdat bij de meeste studies niet zo.
Het moeilijkste van de vavo was dat de sfeer niet zo leuk was.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 02-05-2010, 12:41
Girl92
Girl92 is offline
@ Lotte, waarom ben je eigenlijk van het mbo weer naar de havo gegaan?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 19:14
Girl92
Girl92 is offline
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die de keuze hebben gemaakt om havo te volgen via het vavo?
Hoe bevalt dat?
& hebben jullie verder nog tips voor mij om de school te overtuigen om mij toe te laten tot het vavo?

Groetjes, Girl92
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2010, 20:41
Verwijderd
Ik heb de keuze gemaakt om volgend jaar MAVO te gaan volgen, om daarna HAVO te gaan doen en tenslotte met VWO weg te gaan.

Een lange weg zal ik moeten bewandelen, maar ik ben er zeker van dat ik het haal.

Nu is de vraag alleen of ze me voor het MAVO aannemen, ben zo nerveus.

Nog maar een klein weekje en dan is het zover. Mijn toekomst wordt bepaald.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 21:06
Girl92
Girl92 is offline
Hopelyk nemen ze je aan vanwaar zover terug gezakt? en hoe oud ben je nu?

liefs, Girl92
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 21:09
Verwijderd
Terug gezakt zou ik het niet noemen. Heb een Kader diploma op zak(1 niveau lager dan TL).

Oh en ik ben dus 18 jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 21:13
Girl92
Girl92 is offline
ohw, okee.. ik ben ook 18, dus naja tis wel goede keuze
volg je momenteel nog een studie?
waarom ga je daar mee stoppen?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 10:40
Boxplosive
Boxplosive is offline
hoi girl92,

ik lees net dat je graag vavo wilt doen:
Dat kan, ik heb ook mavo gedaan en toen daarna havo en mijn havo had ik op vo niet gehaald en toen moest ik ook naar de vavo. Ik vond de Vavo TOP! Echt waar! Leuke sfeer, veel vrijheid (volwassenonderwijs). Je mag zelf bepalen of je naar de lessen gaat of niet, maar ik raad jewel aan om gewoon te gaan. Enig nadeel vond ik dat vavo van mij heel slecht geregeld was. Als je een werkstuk inlevert of iets anders, moet je er ALTIJD een bewijs om vragen! Want een tijdje later kan het zo zijn dat ze hem niet meer terug kunnen vinden. Natuurlijk is elke vavo anders, maar qua sfeer vond ik het top yoh!
Ik raad je havo in twee jaar te doen
veel succes alvast
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 10:43
Boxplosive
Boxplosive is offline
owja,

De toelating op Vavo is meestal veel makkelijker en sneller dan de andere scholen.
Waar wil je vavo doen? in welek stad?
ik zat op de vavo in noord-brabant.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 15:22
Girl92
Girl92 is offline
Ik wil graag naar de vavo op het ROC aventus in Apeldoorn..
ik hoop echt dat ik word toegelaten

Ja ik was er ook van plan om er 2 jaar over te doen..
Vooral omdat ik ook met me engels zit..

ben blij als ik weg kan van het mbo!!

bedankt voor jullie reacties

liefs girl92
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 00:30
Verwijderd
Om je vraag te beantwoorden: Ik volg momenteel een MBO(niveau 4) opleiding. Het bevalt me absoluut niet. Zit met allemaal ongemotiveerde collega deelnemers vast. En hun mentaliteit begint mij nu ook aan te tasten. Gelukkig ben ik daar bijna van af.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 20:36
Girl92
Girl92 is offline
Daar heb ik dus o.a. ook last van.. en dan niet alleen ongemotiveerde collega deelnemers, maar dan ook
ongemotiveerde docenten die daar rond dwarrelen. Ik hoop zo dat het VAVO mij heel snel uitnodigd voor
het intake gesprek. Kijk er al met smart naar uit.

En het liefst mag voor mij de zomervakantie vervallen zodat ik er direct al aan beginnen.

Hopelijk ben ik snel weg van dat MBO

Liefs, Girl92
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 21:02
Verwijderd
De docenten op het MBO zijn inderdaad bagger(op een paar na).

Volgens mij moet jij juist hun bellen voor een intake gesprek???

Ik ga trouwens morgen bellen voor een intake gesprek, het is vroeg, maar hopelijk mag het wat eerder.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 22:08
Girl92
Girl92 is offline
okee apart.. ik had namelijk een aanmeldingsformulier ingevuld en kreeg
een paar dagen later een mailtje waarin het volgende in stond:

Beste Girl92

Wij hebben je aanmelding voor het komende schooljaar voor een VAVO-opleiding ontvangen. Wij zullen eind
mei/begin juni 2010 contact met je opnemen voor het maken van een afspraak voor een intake-gesprek.

Met vriendelijke groet

Administratie VAVO
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2010, 08:38
Boxplosive
Boxplosive is offline
hoi,

Ik hoop ook dat je toegelaten word, maar misschien is het wel verstandiger om in 2 vavo s aan te melden?
Ik was ook heel slecht in engels, ik stond een dikke 4, maja je mag twee onvoldoendes staan, dus geen probleem
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 09:52
Girl92
Girl92 is offline
ehm, ja kan misschien, maar ik heb gehoord dat je bij de andere vavo een intake-toets moet maken,
en nouja, daar heb ik niet zo heel veel zin in.. maar, jij bent wel aangenomen? of hoever ben je er nu meebezig?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 09:59
Boxplosive
Boxplosive is offline
hoi, ik was vorig jaar aangenomen op vavo in noord-brabant, maar helaas was op ik 0,1 gezakt en nu doe ik een versnelde mbo opleiding. Als ik dit jaar me diploma haal kan ik alsnog hbo doen:
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:01
Boxplosive
Boxplosive is offline
Ik deed al havo op een vo, en naderhand ben ik aangenomen op de vavo
jij was ouder dan 18 tog? De kans is heel hoog dat je wordt aangenomen
Probeer heel gemotiveerd te praten tijdens je intake, zeg dat je hogerop wilt , of dat je mbo te makkelijk vind, maar laat je op vavo ook zien dat je het kan
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:08
Girl92
Girl92 is offline
Ik ben nu 18 sinds een paar maanden. Ik kan vooral me draai op het MBO niet vinden..
Het is allemaal veelste onpersoonlijk, en het is allemaal van zoek maar eens uit hoe het moet..
Maar ik ben meer van feiten, het zit zo en het moet zo.. en geen gedraai er omheen.
& als ik van het mbo af ben, zal ik er absoluut niets aan missen.
Maar ik ga ook zeggen dat ik nu pas merk hoeveel ik al die jaren heb gemist met me slechthorendheid
ik dacht altijd dat het wel meeviel, maar nu ik gehoortoestellen heb, kan ik gewoon niet meer zonder.
En ik vind het gewoon super jammer om hier te klungelen op school terwijl ik meer kan..
Dat ik dan straks denk, ach ik heb diploma, ik ga wel werken.. of als ik aan het hbo begin, dat ik dan
het tempo niet aan kan.. lijkt me heel jammer.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:12
Boxplosive
Boxplosive is offline
ik begrijp je situatie......tja eerlijk ge
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:14
Boxplosive
Boxplosive is offline
tja eerlijk gezegd vind ik mbo ook niet echt super.....(maar ik had geen andere optie)

een vraagje aan jou
stel je wordt niet toegelaten op vavo$ wat ga je dan doen:$?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:17
Girl92
Girl92 is offline
Ehm, ja dan word het echt moeilijk, maar dan ga ik naar die school mijn huidige opleiding vervolgen..
Ik ben zowiezo helemaal klaar met de school waar ik nu op zit. Dus na de zomervakantie ben ik hoedan ook weg!

Wat zouden redenen kunnen zijn om mij niet toe telaten?

liefss
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:21
Boxplosive
Boxplosive is offline
Dus dit jaar is jou laatse jaar van het mbo niveau 4? Heb ik dat goed begrepen:

xxx
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:22
Boxplosive
Boxplosive is offline
De kans is zeer gering dat je niet wordt toegelaten denk ik, maar stel als ze je afwezen.... (ik hoop het niet)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:23
Girl92
Girl92 is offline
Dat hoop ik zeker! Op naar het VAVO en HBO!

Maar ooit gehoord dat er iemand afgewezen was voor het vavo en waarom?

xx
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:26
Boxplosive
Boxplosive is offline
Neej ik heb tot nu toe nooit gehoord, dat iemand is afgewezen, maar was dit jou laatste jaar mbo niveau 4?

xx
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:30
Girl92
Girl92 is offline
nee zit nu net in het 1e jaar van mbo niveau 4..
dus dan zou ik nog 2/3 jaar moeten..
en met vavo dan ook, dus qua tijd maakt het niet zoveel uit..
maar voor mijn gevoel is de aansluiting van havo naar hbo beter
als die van mbo naar het hbo..

en anders had ik nu ook gewoon naar het hbo gekunt he
dan heb je havo niet meer nodig haha..

maarja, ben blij als dit jaar is afgelopen duurde nog langer dan de hele middelbare schooltijd.

liefss
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 10:33
Boxplosive
Boxplosive is offline
Nou veel succes alvast op het vavo en welke profiel ga je kiezen?

grtjs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.