Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2011, 07:00
faithfully
faithfully is offline
Hoi allemaal,

Over een tijdje moet ik mijn profiel kiezen en ik ben benieuwd naar de verschillende profielen, aangezien ik er nog niet een heb uitgesloten. Ik hoop dat ik hierdoor een breder beeld krijg en beter kan kiezen.

Groetjes,
faithfully
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2011, 07:48
Verwijderd
Mogen vmbo'ers ook meedoen met hun sectorkeuze?
Ik heb nl economie gekozen.
Bij mij was het puur een kwestie van het vakkenpakket, groen doet bij mij op school eigenlijk niemand, techniek zit Nask bij en dat wilde ik niet, en bij Zorg&Welzijn heb je bio en dat wilde ik niet.
Ik had voor mezelf gewoon besloten dat ik de vakken Nask,Bio en evt Duits wilde laten vallen en daarbij een vakkenpakket gekozen aangezien ik die later niet nodig heb en mijn vervolgopleiding ze op 3 scholen niet eist.

Maar omdat ik nu best wel offtopic ben:
Ik denk dat de TS er meer aan heeft als ze ff vertelt welke richting ze later misschien op wil, wat haar hobby's/interesses zijn etc, ik denk dat je daardoor een betere keuze maakt dan naar te kijken hoe anderen hebben gekozen....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 10:04
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
NT + biologie, Duits en economie.

Daarmee kan je alles.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 11:47
Mipje
Mipje is offline
Citaat:
NT + biologie, Duits en economie.

Daarmee kan je alles.
helemaal mee eens! Al moet je het natuurlijk wel aankunnen.. Verder is het ook een goed alternatief om ipv eco m&o te kiezen. Heb ik zelf ook..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 13:30
faithfully
faithfully is offline
Ik zit nu in drie gymnasium en ik heb nog geen flauw idee wat ik wil want alles lijkt me wel leuk behalve CM omdat je dan geen WIB kan doen. Maar verder spreken techniek, gezondheid en maatschappij me alledrie wel aan. Al lijkt EM me het leukst, alleen met NT kan je veel meer. Lastig, lastig...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:03
ieriep
ieriep is offline
Toen ik op de havo zat koos ik voor E&M met Duits, Filosofie & Kunst Algemeen/Drama.
Eigenlijk C&M met Economie & Filosofie & Wiskunde A.
Ik had dus 2 profielen.

Ik had voor Duits gekozen omdat ik misschien nog naar VWO wilde (waar ik nu ook zit), wiskunde omdat ik dat belangrijk en als vanzelfsprekend zie. De andere vakken omdat ik die leuk vindt. Ik kwam er ook achter dat er altijd economie óf M&O wordt gevraagd. Dus koos ik alleen economie.

Ik koos een maatschappijprofiel omdat ik in alle vakken wel goed was maar de maatschappijvakken spraken me meer aan. Dan weet ik echt wat ik leer én ik wilde geen beroepen waarbij je een natuurprofiel nodig hebt dus leek het me het beste, interessantste en leukste om een maatschappijprofiel te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:05
Verwijderd
Ik had N&G + wib2 en economie (en Latijn). Omdat ik dan nog elke richting uit zou kunnen en ik geen natuurkunde-2 wilde. Met WiB2 ben ik later gestopt omdat het te moeilijk was en ik de studies waarvoor ik dat nodig had van mijn lijstje had geschrapt.

Laatst gewijzigd op 20-04-2011 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:53
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Ik heb NG met wiskunde A en zonder natuurkunde gekozen. Bij mij was het een beetje een soort afvalrce. Met CM had je geen scheikunde, dus dat viel af. Bij economie val ik altijd half in slaap dus EM kon ook weg. Ik ben niet goed genoeg in wiskunde voor wiskunde B, dus NT werd het ook niet. Zo kwam ik dus een beetje bij NG uit. Veel mensen zeggen ook dat ik er eigenlijk niets mee kan, maar dat valt volgens mij aardig mee.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 16:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik had N&G (gymnasium, dus met grieks en kcv) met economie1,2. Ik heb ook nog een tijdje Duits2 gedaan, maar omdat dat roostertechnisch niet geregeld kon worden, moest ik alles zelf doen en dat werd me te veel, dus toen ben ik na driekwart jaar met Duits gestopt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 12:00
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik heb E&M met AK, M&O en MW. Heb geen Duits/Frans (heb een zintuiglijke beperking, dus hoefde geen moderne taal te nemen). Een echte maatschappij-profiel dus
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 08:20
Verwijderd
Ik hoor allemaal dingen voorbij komen waarvan ik nog NOOIT heb gehoord. Wat is WiB(2)?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 08:31
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik hoor allemaal dingen voorbij komen waarvan ik nog NOOIT heb gehoord. Wat is WiB(2)?
Kom je uit België? Of doe je VMBO?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Kom je uit België? Of doe je VMBO?
Nee, ik zit in 2 Gymnasium te Nederland ;-)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:32
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Nee, ik zit in 2 Gymnasium te Nederland ;-)
Halverwege klas 3 moet je kiezen welke vakken je hebt in de bovenbouw. Voor wiskunde zijn er verschillende keuzes: wiskunde A, B of C. Je kunt als extra wiskunde nog wiskunde D kiezen. Maar dat wijst zich dan allemaal vanzelf.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:33
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik heb nu op 4 VWO Gymnasium het pakket N&G+Natuurkunde+WiB+Filosofie+Economie, dat is sowieso een pakket waar je echt alle kanten mee op kan, en ik was al vrij lang geïnterreseerd in gezondheid en in wat mindere mate in technologie en wetenschap...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:34
Verwijderd
Ik had NT met biologie en economie. Vakken vond ik leuk en was er goed in, ik wilde geneeskunde studeren dus moest sowieso biologie erbij, economie vond ik super makkelijk dus dat deed ik er maar voor een extra hoog cijfer bij.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:34
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Halverwege klas 3 moet je kiezen welke vakken je hebt in de bovenbouw. Voor wiskunde zijn er verschillende keuzes: wiskunde A, B of C. Je kunt als extra wiskunde nog wiskunde D kiezen. Maar dat wijst zich dan allemaal vanzelf.
ik zit in de 4e van gymnasium, maar ik heb nog nooit van wiskunde B1 en wiskunde B2 gehoord, is daartussen eigenlijk enig verschil?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Halverwege klas 3 moet je kiezen welke vakken je hebt in de bovenbouw. Voor wiskunde zijn er verschillende keuzes: wiskunde A, B of C. Je kunt als extra wiskunde nog wiskunde D kiezen. Maar dat wijst zich dan allemaal vanzelf.
Oh, wacht, natuurlijk! Wat dom van mij.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2011, 09:36
Verwijderd
Citaat:
ik zit in de 4e van gymnasium, maar ik heb nog nooit van wiskunde B1 en wiskunde B2 gehoord, is daartussen eigenlijk enig verschil?
In de oude tweede fase had je voor een maatschappijprofiel wiskunde A1 en A2, en voor een natuurprofiel wiskunde B1 en B2. A1 was dan de makkelijkste wiskunde, en B2 de moeilijkste, om het maar even simpel te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:37
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
In de oude tweede fase had je voor een maatschappijprofiel wiskunde A1 en A2, en voor een natuurprofiel wiskunde B1 en B2
ow okay, maar daar is dus nu geen sprake meer van toch? Want nu doen we de nieuwe 2e fase.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:38
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
ow okay, maar daar is dus nu geen sprake meer van toch? Want nu doen we de nieuwe 2e fase.
Klopt.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:38
Verwijderd
Ja klopt ik weet niet hoe het nu precies zit maar jullie hebben wiskunde A,B,C en D ofzo? Dat zal vast met een vergelijkbaar systeem gaan
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 09:38
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ja klopt ik weet niet hoe het nu precies zit maar jullie hebben wiskunde A,B,C en D ofzo? Dat zal vast met een vergelijkbaar systeem gaan
ja, nu heb je gwn A, B, C en D ...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 10:07
Verwijderd
Ja het is geloof ik ongeveer zo:
wiskunde A = wiskunde A1
wiskunde B = wiskunde B1
wiskunde C = wiskunde A2
wiskunde D = wiskunde B2.

Ik had dus wiskunde B1 én B2 (zoiets als wanneer je B en D hebt, dat kan ook toch?) en heb B2 later laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 10:08
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ja het is geloof ik ongeveer zo:
wiskunde A = wiskunde A1
wiskunde B = wiskunde B1
wiskunde C = wiskunde A2
wiskunde D = wiskunde B2.
Volgens mij is wiskunde C beter te vergelijken met A1 en wiskunde A is dan A1,2
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2011, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is wiskunde C beter te vergelijken met A1 en wiskunde A is dan A1,2
Ohja, is waar ook.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 14:14
Verwijderd
Ik heb een combinatie van NT en NG met m&o. M&o past er niet echt bij, maar ik vond het een interessant en ook een leuk vak dus daarom heb ik het gekozen. Voor de rest heb ik NT/NG gekozen omdat ik vakken zoals natuurkunde en scheikunde leuk vind. Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken en om niet alleen maar uit een boek te leren. En ik vind het leuk om te rekenen, dus daarom leek me dit ook wel leuk. Ik zit nu in 4havo en ik ben blij dat ik dit profiel gekozen heb.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 15:58
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik heb zelf NG en NT met Frans en bsm. Daarmee kan je eigenlijk ook wel alles. Bsm was alleen omdat ik dacht veel tijd nodig te hebben voor wiskunde B en natuurkunde maar dat viel ontzettend mee. Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik waarschijnlijk in plaats van bsm filosofie of wiskunde D kiezen. Maar daarvoor is het nu een beetje laat want over drie weken doe ik examen

In ieder geval heb ik er niet echt spijt van dit gekozen te hebben omdat ik nu kan studeren wat ik wil en waar ik nog niet aan dacht toen ik aan de tweede fase begon. Als ik toch wiskunde A had gekozen kon dat niet.

Om maar even te zeggen dat je moeilijk zeker kunt weten wat je wilt gaan doen als je nog maar in klas 4 zit waardoor het dus verstandig is om een profiel te kiezen dat je (bovenal) leuk vindt èn waarmee je zo veel mogelijk studierichtingen open houdt.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 16:20
Verwijderd
E&M met wisA, duits, inf, bio en ak. Bio als extra vak omdat ik dat interessant vind, niet omdat ik het verder nog denk te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 19:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
E&M met M&O; voor mij was 't logisch, aangezien ik economie (en zeker op micro-niveau) toen al helemaal geweldig vond .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 07:39
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb zelf NG en NT met Frans en bsm. Daarmee kan je eigenlijk ook wel alles. Bsm was alleen omdat ik dacht veel tijd nodig te hebben voor wiskunde B en natuurkunde maar dat viel ontzettend mee. Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik waarschijnlijk in plaats van bsm filosofie of wiskunde D kiezen. Maar daarvoor is het nu een beetje laat want over drie weken doe ik examen

In ieder geval heb ik er niet echt spijt van dit gekozen te hebben omdat ik nu kan studeren wat ik wil en waar ik nog niet aan dacht toen ik aan de tweede fase begon. Als ik toch wiskunde A had gekozen kon dat niet.

Om maar even te zeggen dat je moeilijk zeker kunt weten wat je wilt gaan doen als je nog maar in klas 4 zit waardoor het dus verstandig is om een profiel te kiezen dat je (bovenal) leuk vindt èn waarmee je zo veel mogelijk studierichtingen open houdt.
Wat is BSM eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 13:48
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Wat is BSM eigenlijk?
Bewegen sport & maatschappij.

Extra gym + nog een stuk organisatie. Denk aan het organiseren van toernooien. Ook nog een gedeelte over trainingsschema's enzo, spelregels van verschillende sporten en iets over verschillende soorten blessures.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 19:20
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh apart vak!

Ik heb NG/NT, met Latijn en Frans als keuzetalen en economie als keuzevak. Ik koos het ten eerste vanwege mijn interesse in de bètavakken en ten tweede omdat je er alles mee kan. Ik wist en weet niet echt zeker wat ik wil, dus wilde ik het breed houden maar ook dat ik alles met plezier zou blijven doen. Dus dit werd het, en ik ben er nog steeds (zit nu in de 5e) tevreden mee.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 11:52
.Daan
.Daan is offline
Ik koos voor E&M Economie en Maatschappij met als keuzevakken aardrijkskunde en M&O (mangement en organisatie)
Ik wist vanaf het begin dat ik de economische kant op wou en met dit profiel en deze vakken had ik de beste basis!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 18:56
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bewegen sport & maatschappij.

Extra gym + nog een stuk organisatie. Denk aan het organiseren van toernooien. Ook nog een gedeelte over trainingsschema's enzo, spelregels van verschillende sporten en iets over verschillende soorten blessures.
Hmm... dat lijkt mij best wel interresant.
Jammer dat wij dat niet op school krijgen....
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 19:33
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Hmm... dat lijkt mij best wel interresant.
Jammer dat wij dat niet op school krijgen....
Tja, eigenlijk hoef je heel weinig te doen. Als je goed bent in gym haal je zomaar een 8, geen examen in dit vak, alleen schoolexamen dus dat tikt mooi aan.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2011, 20:47
anass
anass is offline
Citaat:
Ik heb E&M met AK, M&O en MW. Heb geen Duits/Frans (heb een zintuiglijke beperking, dus hoefde geen moderne taal te nemen). Een echte maatschappij-profiel dus
wat voor bepreking. dyslexie?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 21:33
Verwijderd
Ik koos in eerste instantie voor een Natuur en Gezondheid profiel, met als natuurkunde (profielkeuze), frans als taal, economie, geschiedenis en aardrijksunde erbij. Echt fantastisch.
Later zag ik gelukkig het licht, en ben ik over gestapt naar Economie en Maatschappij met M&O als profielkeuzevak, Frans als taal en biologie als keuzevak. . Ik heb overigens dan wel wiskunde B gedaan.

Oh, ik deed VWO . Ik geloof dat ik van het eerste jaar was wat examen deed met de verhernieuwde tweede fase . (Mijn zus was ook al tweede fase. En toen weer anders. En toen weer. Zo onoverzichtelijk als het maar kan.)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 13:57
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
wat voor bepreking. dyslexie?
Zwaar slechthorend.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 06:45
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Tja, eigenlijk hoef je heel weinig te doen. Als je goed bent in gym haal je zomaar een 8, geen examen in dit vak, alleen schoolexamen dus dat tikt mooi aan.
Okay, maarjah, lijkt me toch wel leuk voor 'erbij'.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 17:56
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik koos Natuur en Gezondheid met extra vak informatica. Al mij favo vakken in 1 profiel! Ik ben toen blijven zitten omdat het thuis niet zo goed ging. Maar omdat dat het thuis niet zo goed ging werd natuurlijk kapotgezwegen dus raadde school mij ten zeerste aan Economie en Maatschappij te doen. Dat heb ik toen maar gedaan met als extra vak Tekenen en Biologie.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 21:16
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Ik had NG in de oude 2e fase
(dat was wiskunde B1, natuurkunde 1, scheikunde 1, biologie 1,2)

Daarbij economie 1 en M&O

Toen geneeskunde gaan studeren
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 30-04-2011, 17:08
Verwijderd
Ik heb E&M gedaan. Economie, geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde a en muziek.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 16:58
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik heb E&M gedaan, ik merk met nu dat een beetje meer bèta geen kwaad had gekund.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 17:46
ladyburd_
Avatar van ladyburd_
ladyburd_ is offline
E&M: wiskunde A, economie, geschiedenis, duits, frans en als extra vak bio

NT en NG leken me een beetje te veel moeite met veel leren enzo
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 20:14
Luts
Avatar van Luts
Luts is offline
N&T met economie en informatica
Daar kun je alles mee en ik wilde geen talen of geschiedenis.
Ook was ik toen goed in de bèta vakken
__________________
het leven is raar, het ene moment kan het niet stuk en het volgende moment ligt het in diggelen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 17:15
droppingLIES
droppingLIES is offline
Ik heb N&G én N&T, dus alle exacte vakken: wiskunde B, scheikunde, natuurkunde en biologie. Ook doe ik gymnasium, ik heb Latijn. Maar dit heb je al eerder kunnen kiezen (als je op het vwo zit)

Ik zou allereerst kijken naar hoe de vakken je momenteel afgaan. Als je exacte vakken moeilijk vindt en je bijvoorbeeld moeite hebt met wiskunde is het misschien niet handig een van deze 2 profielen te kiezen.
Kan je eigenlijk alles wel, zoals ik had, dan kun je dat het beste wel doen - inclusief een taal bijv. Zo hou je het lekker breed en kun je later nog alle kanten op. Soms zijn exacte vakken namelijk een vereiste bij je vervolgopleiding. Dit is dus handig voor als je nog géén idee hebt wat je later wilt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 17:24
xPien
Avatar van xPien
xPien is offline
Ik heb het profiel C&M, met Frans, Duits, Geschiedenis, Muziek, Wiskunde A en Maatschappijwetenschappen (een verdere uitbreiding van maatschappijleer)
Vorig jaar moest ik ook mijn profielkeuze maken. Ik wist al zeker dat ik geen N-profiel wou, omdat het me totaal niet interesseerde en ik vond de vakken heel moeilijk. Door allerlei tests te doen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik graag wat vakken wou hebben met het onderwerp maatschappij. Ik dacht eerst dat C&M een pretpakket was, maar zoals je ziet is dat helemaal niet zo. Het ligt er ook maar net aan welke vakkan je kiest. Kies gewoon je vakken waar je goed in bent, en die je leuk vind! Veel succes !
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 18:37
Imaginairy
Imaginairy is offline
Ik heb E&M, met Frans, Wiskunde A, Biologie en M&O. Slechte keuze, maar mijn ideale profiel zat er niet tussen. C&M was niks voor mij, omdat ik per se biologie wilde. De N-profielen vielen allebei af, ik heb de 3e klas overgeslagen door omstandigheden en dus helemaal geen basis van natuurkunde en scheikunde, dus dat was niet haalbaar.

M&O is echt een prutvak. Het is extreem saai, zo dodelijk dat ik bang ben tijdens mijn examen in slaap te vallen. Biologie is ontzettend interessant, maar een afrader als je geen scheikunde kiest (dan mis je echt een basis, en maak je het jezelf onnodig lastig).

Ik had graag Maatschappijwetenschappen/Filosofie/Drama gewild, maar dat hebben we niet op mijn school
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 20:04
eliska
eliska is offline
Nu zit ik in 3 VWO. Ik heb voor volgend jaar NT gekozen met als keuzevakken wiskunde B & D (in het profieldeel) en daarnaast tekenen, NLT en economie. Als 2e vreemde taal heb uiteindelijk toch maar frans gekozen, aangezien mijn inzet voor duits nul komma nul is.

Met dit profiel kan je volgens mij heel erg veel en de richtingen die ik niet meer op kan, wil ik ook absoluut niet op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren geneeskunde met c&m
phantom43
40 27-06-2006 14:12
Algemene schoolzaken Loting oneerlijk?
0oFZo0
353 30-06-2005 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.