Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2011, 17:33
Philario
Philario is offline
Hallo,

Ik zou graag een opleiding of cursus volgen om te leren een gentlemen te worden. Ik heb al even rond gezocht op internet maar ik kan tot zover helaas nog niets vinden. Er zijn wel veel website's die online hulp aanbieden maar ik ben opzoek naar iets persoonlijkers en uitgebreider, duidelijke lessen.

Zijn hier opleidingen of cursussen voor? Alle hulp is welkom.

Bij voorbaat dank,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2011, 23:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wattes?

Lijkt me dat er veel oplichters actief zijn voor zo'n 'cursus'. Die denken 'wie dat wil volgen is bang geen vriendin te krijgen. Ze zullen me alles betalen als ik verbetering beloof!'. Slecht plan dus.


Denk zelf eens rustig na? Waar gaat dat hele idee van gentleman zijn nu over?
Vroeger mochten en konden vrouwen niets, en als ze eenmaal ja hadden gezegd op trouwen zaten ze voor eeuwig aan je vastgeketend, wat voor hufter je ook was. Dus werd het, als een doekje voor het bloeden zeg maar, als galant gezien om ze te helpen met van alles en nog wat voordat het zo ver was.

Tegenwoordig doen we daar een stuk normaler mee, en wat vroeger galant was is nu een overdreven slijmbal geworden.
Desondanks stellen sommige vrouwen dingen als deuren open houden of een stoel aanbieden als positief. Het zit hem in dat soort dingen. Het is geen vastomlijnd idee, geen gedragscode die je per se moet volgen, het gaat om je gedragen.
Stel jij gaat uit met een meisje, zeg, de tweede keer. Als je ziet dat ze er anders bijloopt dan in dagelijkse kleding, is dat moeite die ze heeft gedaan voor jou. Dus trek je je mond open en maakt een compliment zodat je aangeeft dat die moeite niet voor niets was en op prijs gesteld wordt.

Veel meer dan dat soort simpele dingen is het niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 00:46
Philario
Philario is offline
Citaat:
Wattes?

Lijkt me dat er veel oplichters actief zijn voor zo'n 'cursus'. Die denken 'wie dat wil volgen is bang geen vriendin te krijgen. Ze zullen me alles betalen als ik verbetering beloof!'. Slecht plan dus.


Denk zelf eens rustig na? Waar gaat dat hele idee van gentleman zijn nu over?
Vroeger mochten en konden vrouwen niets, en als ze eenmaal ja hadden gezegd op trouwen zaten ze voor eeuwig aan je vastgeketend, wat voor hufter je ook was. Dus werd het, als een doekje voor het bloeden zeg maar, als galant gezien om ze te helpen met van alles en nog wat voordat het zo ver was.

Tegenwoordig doen we daar een stuk normaler mee, en wat vroeger galant was is nu een overdreven slijmbal geworden.
Desondanks stellen sommige vrouwen dingen als deuren open houden of een stoel aanbieden als positief. Het zit hem in dat soort dingen. Het is geen vastomlijnd idee, geen gedragscode die je per se moet volgen, het gaat om je gedragen.
Stel jij gaat uit met een meisje, zeg, de tweede keer. Als je ziet dat ze er anders bijloopt dan in dagelijkse kleding, is dat moeite die ze heeft gedaan voor jou. Dus trek je je mond open en maakt een compliment zodat je aangeeft dat die moeite niet voor niets was en op prijs gesteld wordt.

Veel meer dan dat soort simpele dingen is het niet.
Beste T_ID,

Het gaat me niet om de klassieke vorm van een gentlemen, zoals je zelf al aangeeft is dat vrij achterhaald in deze tijd. Kleine dingen zoals een deur open houden zou een standaard moeten zijn voor een gefatsoeneerd man.

Maar er zijn zeker dingen te leren die je zelf misschien over het hoofd ziet of waarvan je niet genoeg kennis hebt. De juiste manier van groeten, de juiste manier van lopen, de manier van communiceren, enzovoort.

Sommige vrouwen houden van los geslagen mannen die blijkbaar overal mee weg komen ( als in asociaal en dominant gedrag ), andere vrouwen houden van serieuze mannen die minder los geslagen zijn en zich fatsoenlijk kunnen gedragen.

Dankje voor je reply
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 08:46
Verwijderd
Bedoel je nu dat je een cursus etiquette wil? Want zo klinkt "De juiste manier van groeten, de juiste manier van lopen, de manier van communiceren, enzovoort." wel. Daar zijn wel cursussen voor, bv. http://www.etiquettealacarte.nl/

Als je gewoon bedoelt dat je een hedendaagse gentleman wil zijn zonder etiquetteregeltjes, dan moet je je gewoon aan de vuistregel 'anderen behandelen zoals je zelf het liefst behandeld zou willen worden' houden, daar heb je geen cursus voor nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn vriend is te..
Llewcethin
23 18-03-2013 18:12
Verhalen & Gedichten opstel Engels
Burat
11 26-01-2005 22:53
Muziek Dump de playlist
mmuddy
83 17-06-2004 00:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.