Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 23-08-2004 @ 21:25 :
Volgens mij is het probleem dan dat zijn vader hem als ondankbaar en onbetrouwbaar gaat beschouwen omdat hij zijn 'vrouw' heeft aangeklaagd en weg laten sturen (zo goed als afgepakt), want vergeet niet dat de vader ook onder haar invloed is...
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik mag hopen dat zijn vader tot inkeer komt en ziet wat zijn vrouw/vriendin? doet.

TS heb je de brief al aan jouw vader laten lezen?? Het is misschien olie op het vuur gooien, maar olie brand alleen bij een goede mengverhouding. Dus het is te proberen. Kijken hoe hij reageert.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2004, 23:15
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
sybje schreef op 24-08-2004 @ 00:07 :
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik mag hopen dat zijn vader tot inkeer komt en ziet wat zijn vrouw/vriendin? doet.

TS heb je de brief al aan jouw vader laten lezen?? Het is misschien olie op het vuur gooien, maar olie brand alleen bij een goede mengverhouding. Dus het is te proberen. Kijken hoe hij reageert.
Ik heb hem al laten lezen ja
Hij was het met sommige dingen eens zie die
Uiteindelijk bleef er alleen over dat ik respectloos was
Uiteraard... heb ik ook niet voor haar nee
Trouwens, ik heb wel respect voor sommige mensen... dus respectloos klopt al niet
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 13:48
Girly001
Girly001 is offline
Sorry dat ik het zeg, maar je leest het verhaal maar van 1 kant! Weten jullie veel wat er verder allemaal is gebeurd! Het is natuurlijk altijd allemaal een ander z'n schuld en nooit zou er iets door jezelf komen. Je zou eens moeten kijken wat je bij jezelf kan veranderen, voordat je gaat bepalen wat een ander verkeerd doet!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:34
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Girly001 schreef op 24-08-2004 @ 14:48 :
Sorry dat ik het zeg, maar je leest het verhaal maar van 1 kant! Weten jullie veel wat er verder allemaal is gebeurd! Het is natuurlijk altijd allemaal een ander z'n schuld en nooit zou er iets door jezelf komen. Je zou eens moeten kijken wat je bij jezelf kan veranderen, voordat je gaat bepalen wat een ander verkeerd doet!
Lieve schat, ik heb nooit gezegd dat ik een lieverdje ben
En ik heb al genoeg gekeken bij mezelf
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Girly001 schreef op 24-08-2004 @ 14:48 :
Sorry dat ik het zeg, maar je leest het verhaal maar van 1 kant! Weten jullie veel wat er verder allemaal is gebeurd! Het is natuurlijk altijd allemaal een ander z'n schuld en nooit zou er iets door jezelf komen. Je zou eens moeten kijken wat je bij jezelf kan veranderen, voordat je gaat bepalen wat een ander verkeerd doet!
Volgens mij heeft iedereen door dat het maar het verhaal van één kant is. Alleen Ruudje post op dit forum en zijn stiefmoeder niet en dus reageren mensen op de post van Ruudje. En hij kijkt idd vast ook wel naar zichzelf ed. Ik kan nu ook zeggen: "je kunt niet oordelen over iemand die je niet kent", wat jij nu uit alle posts haalt over personen, kan ik er niet uithalen...

Sowieso vind ik dat je bij een dergelijke brief van een volwassene een flink aantal vraagtekens kunt plaatsen, wat er ook gebeurd is. Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:06
Girly001
Girly001 is offline
Vrouwen zijn vrouwen, hor Dat heeft niets met volwassenheid of wat dan ook te maken. Iedereen kan z'n buien hebben. Ik denk dat iedereen rond zn 16e/ 17e wel ruzie had met z'n ouders. Of het nou stiefouders zijn of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:08
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Girly001 schreef op 24-08-2004 @ 17:06 :
Vrouwen zijn vrouwen, hor Dat heeft niets met volwassenheid of wat dan ook te maken. Iedereen kan z'n buien hebben. Ik denk dat iedereen rond zn 16e/ 17e wel ruzie had met z'n ouders. Of het nou stiefouders zijn of niet.
Dat heeft wel degelijk iets met volwassenheid te maken. Ze noemt mij onvolwassen(klopt theoretisch ook), en zelf is ze ook onvolwassen(klopt theoretisch NIET).
En heb jij ervaring met stiefouders?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:51
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2004 @ 19:35 :
Als 16-jarige heb je daar zelf ook aardig wat over te zeggen.
Mijn hartsvriendin mag niet zelf beslissen dat ze haar vader niet meer wil zien. De kinderbescherming is er tussen gekomen en die zegt dat ze haar vader moet blijven zien. Lekkere kinderbescherming zeg, die vader heeft het zelf verknalt en ze is gewoon boos op hem. Ze is trouwens 15.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:54
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Lotte schreef op 24-08-2004 @ 17:51 :
Mijn hartsvriendin mag niet zelf beslissen dat ze haar vader niet meer wil zien. De kinderbescherming is er tussen gekomen en die zegt dat ze haar vader moet blijven zien. Lekkere kinderbescherming zeg, die vader heeft het zelf verknalt en ze is gewoon boos op hem. Ze is trouwens 15.
15 is toch iets anders dan 16. Voor de wet kun je op je 16de al wat verantwoordelijkheid dragen en op je 15de nog niet.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Girly001 schreef op 24-08-2004 @ 17:06 :
Vrouwen zijn vrouwen, hor Dat heeft niets met volwassenheid of wat dan ook te maken. Iedereen kan z'n buien hebben. Ik denk dat iedereen rond zn 16e/ 17e wel ruzie had met z'n ouders. Of het nou stiefouders zijn of niet.
Ik ben ook een vrouw. Je hebt buien en buien. En een dergelijke brief vind ik niet normaal, ook niet als je vrouw bent en een bui hebt. Dit is niet te vergelijken met ruzie maken met een ouder, stiefouder of biologische ouder. En bepaalde dingen hebben zeker wel te maken met volwassenheid (en dit vind ik er dus één van).

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 17:01.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 24-08-2004 @ 17:51 :
Mijn hartsvriendin mag niet zelf beslissen dat ze haar vader niet meer wil zien. De kinderbescherming is er tussen gekomen en die zegt dat ze haar vader moet blijven zien. Lekkere kinderbescherming zeg, die vader heeft het zelf verknalt en ze is gewoon boos op hem. Ze is trouwens 15.
Het ging over ergens wonen, dat is een andere situatie, die niet helemaal vergelijkbaar is met iemand wel/niet meer (willen/moeten) zien, denk ik.

En kunnen ze een 15-jarige verplichten iemand te moeten blijven zien...? Vaag.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 24-08-2004 @ 17:51 :
Mijn hartsvriendin mag niet zelf beslissen dat ze haar vader niet meer wil zien. De kinderbescherming is er tussen gekomen en die zegt dat ze haar vader moet blijven zien. Lekkere kinderbescherming zeg, die vader heeft het zelf verknalt en ze is gewoon boos op hem. Ze is trouwens 15.
Dit vind ik wel heel raar hoor! Ik heb op een gegeven moment tegen mijn vader gezegd: ik wil je (voorlopig) niet meer zien!
Dat voorlopig duurde een paar jaar en toen heb ik m weer eens voor het eerst gezien, vlak voordat hij overleed.
Dat ze haar daartoe verplichten vind ik raar, want wordt er dan niet aan haar gedacht? Ze maakt zo'n beslissing niet voor niets en het wordt er neem ik aan niet gezelliger op.
Maar ik ga weer offtopic dus ik hou mn mond weer
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:14
Girly001
Girly001 is offline
Nee ik zelf gelukkig niet! Maar ik zie wel bij vrienden hoe het er aan toe kan gaan. Trouwens ook wel eens andersom. Dat ze het met hun stiefmoeder beter kunnen vinden en soms wel knallende ruzies met hun vader hebben.

Iedereen reageert anders als hij kwaad is. Zo'n brief komt misschien niet heel erg volwassen over, maar je kan van een volwassene niet verwachten dat ze altijd volwassen is. Oke, klinkt vast beetje onlogisch.

De mensen die nu commentaar op haar hebben, die reageren misschien heel anders, maar ze weten niet hoe het is om haar schoenen te staan.

Aan de persoon die dit gepost heeft: Over een paar jaar lachen jullie hier vast om!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 07:38
Verwijderd
Het klinkt niet onlogisch wat je zegt. Ik zeg niet dat volwassenen altijd volwassen gedrag vertonen, ik zeg alleen dat dit onvolwassen gedrag is. En ik vind dat je je als volwassene en zeker als ouder (en dat ben je ook als je stiefouder bent), in moet je je weten te houden. En een dergelijke brief vind ik van een ouder absoluut niet kunnen, maar dat is mijn mening en die kan verschillen van de jouwe, dat gebeurd nu eenmaal wel eens. (Al ben ik wel benieuwd hoe jij zou reageren als jij in een dergelijke situatie zat en dan zo'n brief zou krijgen. Of je dan net zo luchtig zou reageren ed, maar goed, dat zullen we waarschijnlijk nooit weten. En dat is misschien maar goed ook.)

Over het posten: Het gaat er niet om of mensen heel anders reageren of wat dan ook, mensen reageren hier uit zichzelf, niet uit een ander. Dat lijkt me nogal logisch. Als je alleen mocht reageren als je de totale situatie kende en precies wist hoe iemand anders was, hoe het was om in zijn of haar schoenen te staan, enz, dan zou het forum akelig leeg worden, omdat het dan nooit meer mogelijk was om te posten.

Misschien zullen ze er over een paar jaar idd om lachen, maar misschien ook niet. Weet jij hoe het is om in zijn schoenen te staan? (En hoe het is om in de schoenen van zijn stiefmoeder te staan?) Waarschijnlijk net zo min.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 15:35
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-08-2004 @ 18:00 :
Het ging over ergens wonen, dat is een andere situatie, die niet helemaal vergelijkbaar is met iemand wel/niet meer (willen/moeten) zien, denk ik.

En kunnen ze een 15-jarige verplichten iemand te moeten blijven zien...? Vaag.
Vind ik ook. Hij dronk op tijden waarop hij dat niet zou moeten en ze hebben in een blijf-van-me-lijf huis iets gezeten om van hem af te komen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 17:16
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Girly001 schreef op 24-08-2004 @ 23:14 :
Nee ik zelf gelukkig niet! Maar ik zie wel bij vrienden hoe het er aan toe kan gaan. Trouwens ook wel eens andersom. Dat ze het met hun stiefmoeder beter kunnen vinden en soms wel knallende ruzies met hun vader hebben.

Iedereen reageert anders als hij kwaad is. Zo'n brief komt misschien niet heel erg volwassen over, maar je kan van een volwassene niet verwachten dat ze altijd volwassen is. Oke, klinkt vast beetje onlogisch.

De mensen die nu commentaar op haar hebben, die reageren misschien heel anders, maar ze weten niet hoe het is om haar schoenen te staan.

Aan de persoon die dit gepost heeft: Over een paar jaar lachen jullie hier vast om!
Je haalt hier een punt aan, dat niet helemaal fout is. Het verhaal dat wij krijgen zal weliswaar gekleurd zijn en waarschijnlijk zijn bepaalde dingen niet wat het in werkelijkheid is. Verschillende personen zien gewoon verschillende dingen in eenzelfde situatie. Met het verhaal van de stiefmoeder, zou je evengoed de topicstarter kunnen afkeuren, dat is wel waar. Maar een feit is dat je geen brief schrijft met zo'n dingen in. Wat is de opvoedende waarde daarvan? Het enige wat zij laat zien is dat ze hem graag wilt zien lijden, en oké, dit is misschien maar een momentopname maar er zijn andere manieren om problemen op te lossen. Eigenlijk druk ze hem weg omdat ze zich bedreigd voelt. Misschien kan ze niet omgaan met iemand in de puberteit, want velen weten niet meer hoe het is om in de puberteit te zitten ( ouwe zakken ) . Kijk, als ze haar excuses had aangeboden, had het voor mij nog gekund: iedereen kan wel eens de controle verliezen, maar je moet je fouten willen rechtzetten.
Volgens mij is dit een situatie die van kwaad naar erger gaat: volgens mij heeft geen van beiden respect voor elkaar en waarom zouden ze? De ander heeft ook geen respect...
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 20:14
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Ah bah Ruud dat is echt niet leuk voor je hoor. Hoop dat het straks allemaal weer een beetje afkoelt.
__________________
I am a princess in nothing more than a fantasy world
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 25-08-2004 @ 16:35 :
Vind ik ook. Hij dronk op tijden waarop hij dat niet zou moeten en ze hebben in een blijf-van-me-lijf huis iets gezeten om van hem af te komen.
En dat hebben ze de kinderbescherming ed ook duidelijk gemaakt? (Eventueel met 'bronvermelding' (daar bedoel ik mee dat die het bevestigd hebben oid, maar ik kan even niet op het goede woord komen ) van dat blijf-van-m'n-lijf-huis?)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 21:44
blote bosmens
blote bosmens is offline
Ik heb je brief niet helemaal gelezen, maar het klinkt wel ziek.
Uit ervaring heb ik geleerd dat je zieke mensen best aangeeft, hoe moeilijk ook. Mijn ex vriendin haar ma wa sook al jaren getikt en dat had vreselijke gevonden voor de kinderen. Na heel erg veel miserie is ze nu toch recent in een instelling beland. Daarvoor was waarschijnlijk niet veel nodig. Als het echt niet meer normaal is, praat met een of andere jongerenhulp. In België hebben wij het JAC (Jongeren Advies Centrum) en die waren echt enorm goed in hun werk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:04
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
blote bosmens schreef op 27-08-2004 @ 22:44 :
Ik heb je brief niet helemaal gelezen, maar het klinkt wel ziek.
Uit ervaring heb ik geleerd dat je zieke mensen best aangeeft, hoe moeilijk ook. Mijn ex vriendin haar ma wa sook al jaren getikt en dat had vreselijke gevonden voor de kinderen. Na heel erg veel miserie is ze nu toch recent in een instelling beland. Daarvoor was waarschijnlijk niet veel nodig. Als het echt niet meer normaal is, praat met een of andere jongerenhulp. In België hebben wij het JAC (Jongeren Advies Centrum) en die waren echt enorm goed in hun werk.
Dat gaat toch zomaar niet lijkt me? En mijn vader heeft ook zelf voor haar gekozen... dus eigelijk interesseert het me ook niet meer hoe ze met hem omgaat (stiekem toch wel, maar ik probeer me er niet meer mee te bemoeien).
Ik hoop dat mijn maatschappelijk werker binnekort terugkomt
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 10:15
anne1234
Avatar van anne1234
anne1234 is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 19-08-2004 @ 14:59 :
De voorkant van het a4'tje:

'Na jaren gezeik en inspanning rondom jou is mijn geduld nu op. Ik zal er alles aan doen om jou leven hier zo vervelend mogelijk te maken.
Ik haat je voor alles wat je hebt geprobeert kapot te maken.

Dus als je het hier moe bent vindt je bij de buren een goed voorbeeld hoe je een last moet zijn voor de samenleving, lekker je omgeving treiteren.
Ze hebben ruzie met: Allebei de buren, de achterburen, op het werk en met familie. Niet gek dat jij je daar zo goed thuisvoelt, mooie toekomst.

Ik ga hier nooit meer weg, daar kun je van uit gaan.
Ook hoop ik dat als je het niet meer kunt uithouden, je mij eens flink te grazen neemt, want dan ga je de bak in en dan is de maatschappij van jou verlost en jouw leven voorbij.

P.S. Vergeet niet met deze brief langs Jetten(mijn Maatschappelijk Werker) en al die andere te gaan.
'


Op de achterkant stond dit:

'Wij
Respect, begrip, geven.
Elkaar steunen en proberen het beste uit een ander te halen.
Het niet altijd met elkaar eens zijn.
Warmte + liefde geven.

Definitie: Mens je bent iemand.

Jij
Ik, ik, ik, ik, ik, ik.
Respectloos, begriploos, treiteren(jarenlang).
Mensen + relaties proberen kapot te maken.
Géén gevoel voor mens of dier.
Status => dikke auto, groot huis, computeren, houden van levenloze dingen. Koud, steen, hard.

Definitie: O, niemand stelt niks voor'



Ik zal maar even geen smilies gebruiken... geen enkele kan mijn gevoel op dit moment evenaren.

Even ter toelichting: we hadden eergisteren een extreme ruzie.


Maandag:
De oorzaak is internet. Wij hebben internet gedeeld dmv een router bij de buren te plaatsen en een kabeltje naar ons te trekken.
Dit hebben we(een jaar geleden) gedaan om geld te besparen. We zaten krap bij kas en zo konden we het op een goedkopere manier oplossen.
Echter, mijn stiefmoeder kreeg ruzie met de buurvrouw. Dat is ook niet meer goedgekomen.
Toen de buurman eenmaal de sleutel gaf en iets om het alarm uit te zetten(ze gingen 2 weken op vakantie), greep ze in. Ze mochten geen gebruik meer maken van onze diensten. Het idee achter dit, wat de buurman deed was, om ons binnen te kunnen laten(mijn broer en ik) als internet raar zou doen.
Aan de deur heeft ze staan schreeuwen, echt niet normaal.
En alles kwam eruit, alle verwijten.
Ik had met het buurmeisje afgesproken dat ik naar haar computer zou kijken. Dat heb ik alsnog gedaan.
Een uur na het gebeuren, kwam mijn vader bij de buren binnen om te 'praten'. Hij moest komen mededelen dat we zelf kabel zouden aanschaffen. Naar mijn idee is dit besluit niet door hem genomen. Ik werd er nog bij gehaald, om de mededeling te horen. Ik was het er niet mee eens. Ik vertelde mijn vader dat zij er helemaal niks mee te maken had. Daar moest hij nog over nadenken.

Veel meer was er niet gebeurd eergisteren. Ik heb dus totaal geen ruzie met de buren... ook mijn vader en broer niet.


Dinsdag, eergisteren:
Na het avondeten werd ons(of mij) verteld dat we zelf internet via de kabel hadden aangevraagd.
Alweer liet ik horen dat ik het er niet mee eens was. Ook vroeg ik om de reden. Wat ik te horen kreeg was: 'om geen verdere ruzie te maken met de buren en geen diensten meer te verlenen.'
Ik zei dat ze er niks mee te maken had.
Vanaf toen was het ruzie. Ze begon eerst tegen mij te schreeuwen. Daarna begon ze mijn vader nog verwijten aan te praten. Ook toen werd ik kwaad, maar ik hield me in. Daardoor heb ik niks gezegd waar ik achteraf spijt van heb.

Een aantal zeer wijze woorden van haar, en niet alleen naar mij gericht:
'Wat een kutgezin is het hier toch. Niemand houdt hier rekening met mij. Ik was al eerder op het punt te vertrekken, maarn u ga ik echt'

Tegen mijn vader hoorde ik haar zeggen:
'Je kunt alles in je kont steken, weet je dat?'

En tegen mij:
'Je bent helemaal niks. Een onvolwassen persoon, zonder levenservaring en inlevingsvermogen.'

Dit zei ze tegen mij toen ze de trap afstompelde met haar ingepakte tas:
'Zo Ruud, ben je weer de baas hier... kun je het weer helemaal maken bij je vader'

*Bam* Daar ging de voordeur.

Mijn vader ging de was opruimen en kwam dus ook op mijn kamer. Ik vroeg aan hem: 'Waar is ze naartoe? Naar haar vader' Met een nogal kwade blik op zijn gezicht.
Ik had hem verdedigt. ik kon het niet aanhoren hoe niet alleen ik, maar ook hij als een zak stront behandeld werd.

Niet veel later kwam ze terug. Ze rende de trap op:
'Verassing... randdebiel, klojo... zelfs je oma vind dat'
'Ik laat me toch niet door een klein kind mijn man afpakken?'

Toen rende ze naar de zolder(daar is de slaapkamer van hun) en ging ze mijn vader terugwinnen. Uiteraard was dit zo gebeurd. En daar kwam ze weer naar beneden:
'je hebt helemaal NIKS meegemaakt'

Bij mij was de maat vol. Ik probeerde mijn beste vriend te pakken te krijgen via de telefoon, maar die bleek achteraf te internetten.
Ik pakte de fiets, en ging naar hem toe. Daar hadden ze dus geen idee dat ik eraan kwam. Eenmaal daar vertelde ik mijn verhaal en kon ik enigzins wat troost vinden.
Nu nog een probleem: ik doe een krantenwijk.
Ik moest dus smorgens weer vroeg opstaan. Mijn vader belde rond 10 uur savonds op, en vroeg wanneer ik naar huis kwam. Ik zei: 'Vandaag nog... want morgen moet ik de kranten doen.'

Rond 11 uur was ik thuis. Ik ging regelrecht naar mijn kamer, om het bed in te duiken. Goed heb ik niet geslapen... ik werd weer zoiets om het uur wakker.


Gisteren:
Ze was naar een vriendin. Opzich vond ik dat helemaal niet erg. Bij het avondeten kreeg ik nog een kleine woordwisseling met mijn vader, want ik vroeg hem nog steeds om uitleg. Die kon hij me niet geven.


Vandaag:
Ik stond rond 1 uur smiddags op. Totaal had ik iets van 4½ uur geslapen. Ik zette mijn computer aan. Na en tijdje ging ik lunchen. Eenmaal terug vond ik de brief op mijn toetsenbord.


Ik weet niet wat ik nu moet. Ik ben radeloos, hopeloos en machteloos. Ik kan nergens heen, want ik moet elke morgen(muv zondag) de krant rondbrengen. Mijn Maatschappelijk Werker is net 3 weken met vakantie. Ook mijn beste vriend is er 2 weken tussenuit. Mijn vader gaat met haar naar het RIAGG, maar ze hebben daar helemaal geen spoed bij... want er stond nog een afspraak.


Wat moet ik nu? Moet ik hulp gaan zoeken?


Alvast bedankt voor de mensen die de moeite hebben genomen voor het lezen... het koste me ook veel moeite om het te schrijven.
klote
volgens mij is er een steekje los bij dat mens
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:11
light fighter
light fighter is offline
anders quote je ff niet hele lappen tekst
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 15:08
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Ten eerste, Sterkte!

Zou je me kunnen vertellen waarom je denkt dat je stiefmoeder zo reageerd tegen jou, de buren, enz. ? en hoelang ze zich al zo gedraagt (zijn er betere tijden geweest)?
Ik denk namelijk dat je stiefmoeder blind is voor de gevolgen van haar woedeuitbarstingen (en bijv. ook de brief). Je stiefmoeder zit denk ik erg met haar zelf in de knoop. En reageert daardoor 'overreact'. Door haar (weer (als het antwoord op "zijn er betere tijden geweest?" 'ja' is)) op het goede pad te krijgen, zou het probleem misschien verholpen kunnen worden...

Je vader wilde een vrouw, dat had hij, helaas overleed zij. Je vader miste wat hij bij je 'echte' moeder had en trouwde opnieuw en in dit geval met je stiefmoeder. Ik vermoed dat het eerste huwelijk van je vader een goed huwelijk was (correct me if I'm wrong). Het tweede huwelijk is een heel ander huwelijk geworden. Aan de ene kant denk ik namelijk niet dat je vader 100% gelukkig is met je stiefmoeder, als ze hem zo behandeld. Maar aan de andere kant zou hij ook niet weg kunnen gaan bij je stiefmoeder, omdat hij (in het geval van 'betere tijden') verlangt naar de 'goede oude tijd' met je stiefmoeder of (in het geval dat er geen echte 'goede tijd' is geweest) niet zonder een vrouw kan en is daarmee afhankelijk van de liefde/seks van je stiefmoeder.

Wat ik jou als tip zou kunnen geven is het volgende:
---> Ik denk dat je wel door hebt dat er fel tegen ingaan bij je stiefmoeder geen zin heeft, probeer - hoewel het tegen je gevoel ingaat - toch rustig te blijven en deze dingen waarbij de meeste reageren van: "dit pik je niet" toch te 'pikken'. En na dit gedaan te hebben, kan je dan jezelf als het ware een compliment geven, wat betreft het maximale (positiviteit) halen uit een uitzichtloze discussie. Je weet dat het niet aan jezelf ligt en dat het probleem bij je stiefmoeder ligt.
---> Ik denk dat het ook nuttig zou zijn als je stiefmoeder positief te benaderen. Klinkt misschien gek, maar je gaat er zelf beter van worden en zijzelf ook. Je kan dit doen door bijv. te vragen of ze wat drinken wilt? of door te helpen met de huishoudelijke taken.
Als ze vraagt waarom je zo lief (positief) doet, zou je het best kunnen antwoorden in de trant van: "Ik denk dat het goed/nuttig is".

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen, want anders is dit anderhalf uur tijdverspilling geweest
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:24
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 31-08-2004 @ 16:08 :
Ten eerste, Sterkte!

Zou je me kunnen vertellen waarom je denkt dat je stiefmoeder zo reageerd tegen jou, de buren, enz. ? en hoelang ze zich al zo gedraagt (zijn er betere tijden geweest)?
Ik denk namelijk dat je stiefmoeder blind is voor de gevolgen van haar woedeuitbarstingen (en bijv. ook de brief). Je stiefmoeder zit denk ik erg met haar zelf in de knoop. En reageert daardoor 'overreact'. Door haar (weer (als het antwoord op "zijn er betere tijden geweest?" 'ja' is)) op het goede pad te krijgen, zou het probleem misschien verholpen kunnen worden...

Je vader wilde een vrouw, dat had hij, helaas overleed zij. Je vader miste wat hij bij je 'echte' moeder had en trouwde opnieuw en in dit geval met je stiefmoeder. Ik vermoed dat het eerste huwelijk van je vader een goed huwelijk was (correct me if I'm wrong). Het tweede huwelijk is een heel ander huwelijk geworden. Aan de ene kant denk ik namelijk niet dat je vader 100% gelukkig is met je stiefmoeder, als ze hem zo behandeld. Maar aan de andere kant zou hij ook niet weg kunnen gaan bij je stiefmoeder, omdat hij (in het geval van 'betere tijden') verlangt naar de 'goede oude tijd' met je stiefmoeder of (in het geval dat er geen echte 'goede tijd' is geweest) niet zonder een vrouw kan en is daarmee afhankelijk van de liefde/seks van je stiefmoeder.

Wat ik jou als tip zou kunnen geven is het volgende:
---> Ik denk dat je wel door hebt dat er fel tegen ingaan bij je stiefmoeder geen zin heeft, probeer - hoewel het tegen je gevoel ingaat - toch rustig te blijven en deze dingen waarbij de meeste reageren van: "dit pik je niet" toch te 'pikken'. En na dit gedaan te hebben, kan je dan jezelf als het ware een compliment geven, wat betreft het maximale (positiviteit) halen uit een uitzichtloze discussie. Je weet dat het niet aan jezelf ligt en dat het probleem bij je stiefmoeder ligt.
---> Ik denk dat het ook nuttig zou zijn als je stiefmoeder positief te benaderen. Klinkt misschien gek, maar je gaat er zelf beter van worden en zijzelf ook. Je kan dit doen door bijv. te vragen of ze wat drinken wilt? of door te helpen met de huishoudelijke taken.
Als ze vraagt waarom je zo lief (positief) doet, zou je het best kunnen antwoorden in de trant van: "Ik denk dat het goed/nuttig is".

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen, want anders is dit anderhalf uur tijdverspilling geweest
Ik heb besloten, na er met verschillende personen over gepraat te hebben, om haar te gaan negeren. Dat is de beste uitweg. En idd, ertegenin gaan heeft geen zin. Nu lukt dat best redelijk... en ik probeer dat ook zo te houden.

Over haar positief te benaderen, nee... dat doe ik niet. Ik ga niet voor haar op de knieën, dit maakt ze met niet nog een keer

Mijn maatschappelijk werker komt volgende week maandag terug... volgende week donderdag heb ik een afspraak met hem.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:43
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Je hoeft me niet te bedanken, ik moest dit doen

Als verschillende mensen zeggen dat je haar moet negeren, dan ga ik niet zeggen dat je dat niet moet doen . Deze mensen zijn meer informatie te weten gekomen en kunnen daardoor een betere schatting van de probleemsituatie maken.

Ik bedoelde trouwens niet dat je voor haar op de knieën hoeft , maar dat ze het gevoel zou kunnen krijgen van: "Zo beroerd is hij niet" of beter zelfs "Waarom heb ik zo beroerd tegen hem gedaan?" Ze moet zien wat de gevolgen zijn.

Suc6 met je gesprek met de maatschappelijk werker!

PS. Je zou de maatschappelijk werker kunnen vragen, wat hij van dat 'positief benaderen' denkt. Maarja, dat is geheel aan jou natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 08:11
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 31-08-2004 @ 17:43 :
Je hoeft me niet te bedanken, ik moest dit doen

Als verschillende mensen zeggen dat je haar moet negeren, dan ga ik niet zeggen dat je dat niet moet doen . Deze mensen zijn meer informatie te weten gekomen en kunnen daardoor een betere schatting van de probleemsituatie maken.

Ik bedoelde trouwens niet dat je voor haar op de knieën hoeft , maar dat ze het gevoel zou kunnen krijgen van: "Zo beroerd is hij niet" of beter zelfs "Waarom heb ik zo beroerd tegen hem gedaan?" Ze moet zien wat de gevolgen zijn.

Suc6 met je gesprek met de maatschappelijk werker!

PS. Je zou de maatschappelijk werker kunnen vragen, wat hij van dat 'positief benaderen' denkt. Maarja, dat is geheel aan jou natuurlijk
Dat zal ze niet inzien, al zeker niet al ze dat niet wilt.

Ik heb het er met de maatschappelijk werker ook al vaker over gehad... maar eigelijk heb ik er helemaal geen behoefte meer aan, zeker niet na dit gebeuren
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 08:44
Verwijderd
heb jij het met je maatschappelijk werker wel eens gehad over begeleid kamerwonen?? Dan ben je er weg, en zit je niet meer vast aan dat ellendige mens.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 08:49
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 01-09-2004 @ 09:44 :
heb jij het met je maatschappelijk werker wel eens gehad over begeleid kamerwonen?? Dan ben je er weg, en zit je niet meer vast aan dat ellendige mens.
Hmm... nee. Ik heb daar niet eens aan gedacht eigelijk. Ik moet nu nog 1 jaar op deze school. Ik heb mijn vader gezegd dat ik na dit jaar, als ik naar een andere school ga, zo snel mogelijk op kamers wil wonen. Hij zou dit ondersteunen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 09:00
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Dit is behoorlijk een geval van de evil stiefmoeder. Echt heel kut voor je. Heeft je maatschappelijk werker geen vervanger voor als hij er niet is?
Ik snap ook helemaal niet wat er nou is met alle ruzie's die jij zou hebben. Want jij zegt zelf dat de ruzie om het internet gaat.
Kun je niet proberen een tijdje bij je moeder/een vriend logeren?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 09:18
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 01-09-2004 @ 10:00 :
Dit is behoorlijk een geval van de evil stiefmoeder. Echt heel kut voor je. Heeft je maatschappelijk werker geen vervanger voor als hij er niet is?
Ik snap ook helemaal niet wat er nou is met alle ruzie's die jij zou hebben. Want jij zegt zelf dat de ruzie om het internet gaat.
Kun je niet proberen een tijdje bij je moeder/een vriend logeren?
Mijn maatschappelijk werker zal vast wel een vervanger hebben. Echter, ik wil liever bij hem. Het heeft enige tijd geduurd eer ik hem in mijn vertrouwen heb genomen... en dan ga ik niet aan een wildvreemde mijn verhaal doen die alleen de situatie van papier kent. Mijn MW'er kent ons hele gezin(Vader, broer, stiefmoeder en mij).

Nouja... de oorzaak is niet echt internet. De ruzie rondom internet is meer de aanleiding hiervan. Het heeft eigelijk nooit goed gelopen tussen haar en mij. Dit was de druppel.

Ik kan niet bij vrienden slapen, want ik heb een krantenwijk(ik heb dat baantje net, na een aantal maanden zonder werk gezeten te hebben). Dat wil zeggen dat ik elke morgen om half 6 op moet staan.

En als je eens goed het topic doorleest... nee, ik kan met geen enkele mogelijkheid bij mijn moeder logeren
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 13:25
smilegirl
smilegirl is offline
heejz...
ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...
ik heb je verhaal over overleden familie al een keer gelezen en volgens mij ook op gereageert...
maar in dit verhaal kan ik me ook inbeelden...streker nog het lijkt zelfs over mijn stiefmoeder te gaan....GELUKKIG voor mij zie ik haar 1x per maand als ik bij me vader ben...
het enige wat ik nu kan zeggen is dat ik je heel veel sterkte en suc6 wens....en ik hoop dat de toekomst meer goeds voor je is..
liefs smilegirl
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:56
nadines
Avatar van nadines
nadines is offline
Ik vind dit heel erg voor je.. ik zou niet weten wat je echt aan haar gedrag kan doen. Hulp zoeken, maar dat doe je al... ik hoop dat het beter voor je gaat worden dan als het nou gaat. Want in zo'n levensomstandigheid te wonen gun ik niemand...
__________________
Trying to figure out...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 19:44
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
toon de brief aan je vader?
neem eens iets op met een bandje zodat zy eens de schuld krygt?
of flikker ze gewoon de deur uit
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 19:58
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
blinkchic schreef op 04-09-2004 @ 20:44 :
toon de brief aan je vader?
neem eens iets op met een bandje zodat zy eens de schuld krygt?
of flikker ze gewoon de deur uit
-Heb ik gedaan
-Hij is/was er zelf bij
-Dat is helaas niet aan mij om te beslissen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 00:03
Vinc
Avatar van Vinc
Vinc is offline
Ruud,

Ik kan het je op msn ook allemaal zeggen, maar hier op het forum komt het allemaal wat officieler over
Ik kan me heel goed indenken wat je allemaal doormaakt, en de twee weken die ik ertussenuit was, waren voor mij absoluut geen pretje; ik heb erg vaak aan je gedacht, en SMS'en kon om technische redenen niet, waarvoor mijn excuses voor de onbereikbaarheid.
Je moet echt weten, dat als je problemen hebt met thuis zijn of wat dan ook, dat op dat moment de deur van mijn huis wagenwijd voor je open staat. We kunnen je zelfs een paar dagen achter mekaar te eten en onderdak geven als dat nodig is (en als je geen kranten hoeft te doen of wat dan ook)
Ik heb ook de verwijzing naar je eerdere post gelezen, en het is voor mij voor het eerst dat ik weet hoe je trauma in detail tot stand is gekomen... Vreselijker dan ik me ooit kon indenken...
Rest mij je nog heel veel sterkte toe te wensen in alles dat je gaat doen, en ook op school. Want je gaat deze maatschappij helemaal niet verlaten, omdat je lekker je havo diploma gaat halen, desnoods sleep ik je er doorheen Laat onder geen enkele voorwaarde je school schieten door die *knip knip knip * (zo, wat er ook moet staan, ik noem dr voor het eerst maar ook eens zo)
Goed, nogmaals veel sterkte, beste vriend! (imo)

Vince

Laatst gewijzigd op 05-09-2004 om 00:09.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 00:28
Satrapold
Avatar van Satrapold
Satrapold is offline
Ik dacht dat dit soort stiefmoeders alleen maar in disney films films voorkwamen!

Als ik zo een stiefmoeder zou ik eerlijkwaar vergif in haar drinken schenken.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 11:57
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Skulllord schreef op 05-09-2004 @ 01:03 :
Ruud,

Ik kan het je op msn ook allemaal zeggen, maar hier op het forum komt het allemaal wat officieler over
Ik kan me heel goed indenken wat je allemaal doormaakt, en de twee weken die ik ertussenuit was, waren voor mij absoluut geen pretje; ik heb erg vaak aan je gedacht, en SMS'en kon om technische redenen niet, waarvoor mijn excuses voor de onbereikbaarheid.
Je moet echt weten, dat als je problemen hebt met thuis zijn of wat dan ook, dat op dat moment de deur van mijn huis wagenwijd voor je open staat. We kunnen je zelfs een paar dagen achter mekaar te eten en onderdak geven als dat nodig is (en als je geen kranten hoeft te doen of wat dan ook)
Ik heb ook de verwijzing naar je eerdere post gelezen, en het is voor mij voor het eerst dat ik weet hoe je trauma in detail tot stand is gekomen... Vreselijker dan ik me ooit kon indenken...
Rest mij je nog heel veel sterkte toe te wensen in alles dat je gaat doen, en ook op school. Want je gaat deze maatschappij helemaal niet verlaten, omdat je lekker je havo diploma gaat halen, desnoods sleep ik je er doorheen Laat onder geen enkele voorwaarde je school schieten door die *knip knip knip * (zo, wat er ook moet staan, ik noem dr voor het eerst maar ook eens zo)
Goed, nogmaals veel sterkte, beste vriend! (imo)

Vince
I know... I know
thnx
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:40
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ik ben gisteren bij de maatschappelijk werker geweest. Hij meende dat ze overspannen was.
Nouja, ik was doodmoe gisteren
Hij zei vanalles...
Wat hij ook nog als oplossing zag, was begeleid wonen. Daar heeft hij me informatie over gegeven.
Voor ervaringen hoef ik niet ver te zoeken
Alleen weet ik niet precies waar het is. Het hoofdkantoor staat in Venlo(Noord-Limburg) en een ander kantoor in Reuver(Midden-Limburg). Er zal toch vast wel buiten die 2 plaatsen zulke woningen zijn? ik hoop toch niet dat ik naar Venlo of Reuver zou moeten... en dat is zeker dit schooljaar niet mogelijk ivm school.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Brief aan mijn amour fou.
Touché
2 02-01-2006 12:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.