Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Wegwijzen & Voorstellen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2011, 00:40
Autisme
Autisme is offline
Hoi ik ben Bente, ik ben 16 jaar, en ik doe 4 HAVO. Ik zit op een grappige school (Altra College BE) vol met autisten. Ik ga dit jaar Engels en Maatschappijleer examens doen (wat elke 4dejaars doet dit jaar). Klinkt raar, maar dat is typisch Altra, zoals wij autis dat zeggen.
Ik maak veel spellingsfouten, dus je hoeft geen moeite te doen om ze te verbeteren.
Nou dat is dan zo een beetje mijn introductie xD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2011, 06:24
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Hoi
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 15:19
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Welkom!

Maar waarom maak je er zo'n big deal van dat je autisme hebt?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 15:38
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
welkomm
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Welkom!

Maar waarom maak je er zo'n big deal van dat je autisme hebt?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 21:40
Autisme
Autisme is offline
Omdat op onze school maken wij daar een big deal van. Waar je meer omgaat wordt je mee besmet, en op onze school nog 10 keer erger xD
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 06:57
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Omdat op onze school maken wij daar een big deal van. Waar je meer omgaat wordt je mee besmet, en op onze school nog 10 keer erger xD
Dit is je school niet

Heel leuk voor je dat je autisme hebt, maar daar ga je veel te serieus op in!

Ikzelf heb bijvoorbeeld een moedervlek op m'n gezicht die wat groter is dan normale moedervlekken. Maar ik ga er niet mijn hele leven aan verkloten of bij elk account dat ik maak 'de moedervlek' als naam kiezen.

Het gaat om wat je wel hebt, niet om wat kut is.
__________________
Zet je GPS eens op shuffle.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 16:56
Autisme
Autisme is offline
Kom een keer langs en gij zult zien
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 17:26
Verwijderd
Welkompje van strobe
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 21:51
Autisme
Autisme is offline
Oh en trouwens, dit is een introductie, volgende keer zal ik alleen mijn naam opgeven zoals iedereen, hebben jullie minder om op te zeuren
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 22:02
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Ik vind nog steeds dat je van een mug een olifant maakt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 22:07
Verwijderd
mee eens ik heb een klasgenoot die autisme heeft en daar merk je niks van,hij maakt goed contact,maakt er geen grote probleem van en wordt gewoon als de rest behandelt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 22:09
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Bij mij precies hetzelfde. Sterker nog: iemand uit mijn klas die autisme zou hebben is veel socialer dan iemand anders in m'n klas die echt raar doet en geen autisme heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 22:29
Autisme
Autisme is offline
Dan maak ik van een mug een olifant. Ik zeg gewoon hoe het zit op mijn school. Ik dacht, he, dit is een scholieren forum, dus ik kan best mijn verhaal kwijt over SCHOOL. Er zijn natuurlijk Autisten waar je normaal mee om kan gaan. Die heb je ook op mijn school. Kom een keer langs en zie hoe de leerlingen daar van een mug een olifant maken. Ik wou niet dan mensen negatief gingen reageren, ik wou gewoon meedoen op deze forums, en ipv zeggen "ik ben bente en ik ben 16" wou ik wat meer over de situatie bij mij op school zeggen in het kort. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 23:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zeg hallo, doe eens normaal allemaal. Ze heeft helemaal gelijk en je kunt haar niet vergelijken met "een autist die je kent", iets met elk mens is identiek.
Als zij graag iets over haar school wil vertellen, staat dat haar vrij en het klinkt alsof ze het prima naar haar zin heeft. Dat het een school voor autisten is zou niet uit moeten maken.

Ik vind het heel erg dat ik dat moet zeggen, jullie zijn oud genoeg om dat zelf te bedenken. Dus kap met whinen en bashen en vergelijken met andere mensen die ook autisme hebben (want dat komt in verschillende vormen voor), of klik dit topic niet meer aan.

Zo, that being said, welkom op dit forum Bente
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 00:38
Autisme
Autisme is offline
Dankje wel Phoebe
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 21:25
TimV
Avatar van TimV
TimV is offline
Welkom!
__________________
Trouw bestaat wanneer de liefde groter is dan het instinct.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 09:39
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Welkom dan maar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-09-2011, 11:12
Autisme
Autisme is offline
Thanks
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 19:36
SweetStrawberry
Avatar van SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
Welkoooomm
en ik vind ook dat je je nickname zelf mag kiezen. Er is niks mis met Autisme
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 21:07
Thomas.
Avatar van Thomas.
Thomas. is offline
Ik vind er ook niks mis me hoor! Integendeel zelfs!
Ik vond het een beetje overdreven, maarja, je mag zelfs kiezen wat je doet

Dus van de helft wat ik allemaal zei: NVM
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 21:47
Autisme
Autisme is offline
Er zijn verschillende soorten van Autisme. Dus overdreven is het niet per se. Maarja thanks again\.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 07:10
priepie
priepie is offline
Wat voor vorm heb je dan?? Las hem nu pas srry maar welkom
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 15:40
Autisme
Autisme is offline
Haha thanks. Ik heb PDD-NOS en MCDD. Ik ben niet zo goed in uitleggen dus zoek het maar op google ofzo
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 17:27
priepie
priepie is offline
ik ben er mee bekent zit zelf met asperger dus zit wel goed hoor heb er ook NLD ( Non-verbal Learning Disorder )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2011, 17:40
Autisme
Autisme is offline
een asser, gezellig heb een paar vrienden die assers zijn, dus ik weet het wel een beetje wat het is
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 18:40
priepie
priepie is offline
oke gezelligXD zit op auti school dus kom ook genoeg pdd-nossers tegenXD dus wel grappig om er dan ook 1 tegen te komen op een forum
__________________
“It is better to be hated for what you are than loved for what you are not.”
― André Gide
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 20:13
Autisme
Autisme is offline
Haha ja, idd. Je komt niet vaak PDD-NOSsers en Autisten tegen op dit forum dus wel leuk om een mede-auti te ontmoeten
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 20:36
priepie
priepie is offline
daarom leuk toch maar PDD-NOS is hetzelfde als autiesXD
__________________
“It is better to be hated for what you are than loved for what you are not.”
― André Gide
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 08:00
Yora
Avatar van Yora
Yora is offline
Hey hey,

Dat is wel toevallig zeg... ik heb ook McDD. (dat komt niet vaak voor tegenwoordig)
en originele naam, vind het wel leuk eigenlijk.

en ik weet hoe het is, je voelt je toch wel een beetje anders en dan vertel je dat gewoon.
niks mis mee, mensen die dat niet begrijpen weten niet hoe dat is.

autisme is iets wat je vaak aan de buitenkant niet kunt zien, dus juist goed om te zeggen dat het wel aanwezig is om daar rekening mee te kunnen houden

groetjes!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 08:03
Yora
Avatar van Yora
Yora is offline
Citaat:
Dan maak ik van een mug een olifant. Ik zeg gewoon hoe het zit op mijn school. Ik dacht, he, dit is een scholieren forum, dus ik kan best mijn verhaal kwijt over SCHOOL. Er zijn natuurlijk Autisten waar je normaal mee om kan gaan. Die heb je ook op mijn school. Kom een keer langs en zie hoe de leerlingen daar van een mug een olifant maken. Ik wou niet dan mensen negatief gingen reageren, ik wou gewoon meedoen op deze forums, en ipv zeggen "ik ben bente en ik ben 16" wou ik wat meer over de situatie bij mij op school zeggen in het kort. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer
Hey, ik herken me in jouw reactie, maar probeer ze gewoon te laten lullen, ene oor in, andere oor weer uit. en nu dus ene oog weer in, andere oog weer uit.

en misschien is het juist wel lastig voor jou om dingen te overzien, want vaak bij mcdd-ers maken ze ook van een mug een olifant, en dat hoort bij ons en dan moet het juist duidelijk zijn dat jij daar niks aan kunt doen... je kunt er wel aan werken dat altijd. om zekerder te zijn en gewoon rustiger dingen benaderen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:06
priepie
priepie is offline
je kunt heel veel problemen verbeteren maar weg krijg je het nooit wel heel jammer maar zo is het nou eenmaal het hoord bij ons dat is wie wij zijnXD en wie daar niet mee overweg kan kan me de pot op.
__________________
“It is better to be hated for what you are than loved for what you are not.”
― André Gide
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 15:34
Autisme
Autisme is offline
Citaat:
Hey, ik herken me in jouw reactie, maar probeer ze gewoon te laten lullen, ene oor in, andere oor weer uit. en nu dus ene oog weer in, andere oog weer uit.

en misschien is het juist wel lastig voor jou om dingen te overzien, want vaak bij mcdd-ers maken ze ook van een mug een olifant, en dat hoort bij ons en dan moet het juist duidelijk zijn dat jij daar niks aan kunt doen... je kunt er wel aan werken dat altijd. om zekerder te zijn en gewoon rustiger dingen benaderen.
Hahahahaha hier moest ik zo om lachen! "want vaak bij mcdd-ers maken ze ook van een mug een olifant" Gewoon grappig want het is gewoon waar Maar wel leuk om een mede-McDDer te ontmoeten, want die zie ik niet vaak

@ priepie Jaa vroeger vond ik het erg om anders te zijn want op normale basisscholen nodigden ze me eerst niet uit voor feestjes enzo. Maar toen ze me beter leerden kennen accepteerden ze wie ik ben. En ik ben het ook gaan accepteren, want ik ben nou eenmaal een auti en so-be-it
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 16:19
Yora
Avatar van Yora
Yora is offline
Citaat:
Hahahahaha hier moest ik zo om lachen! "want vaak bij mcdd-ers maken ze ook van een mug een olifant" Gewoon grappig want het is gewoon waar Maar wel leuk om een mede-McDDer te ontmoeten, want die zie ik niet vaak

@ priepie Jaa vroeger vond ik het erg om anders te zijn want op normale basisscholen nodigden ze me eerst niet uit voor feestjes enzo. Maar toen ze me beter leerden kennen accepteerden ze wie ik ben. En ik ben het ook gaan accepteren, want ik ben nou eenmaal een auti en so-be-it
haha je hebt ook humor zie ik, helpt goed hé? is een goed medicijn
ja, voor mij is het ook waar hoor... kan soms wel een irri eigenschap zijn van mezelf, maar ach... probeer er beter mee leren om te gaan, ik vecht er tenminste tegen.

Haha ja, ik was ook effe verbaasd toen ik je berichtje zag staan.... ik dacht meen je dat serieus? een mede mcdd-er? haha

Hey ik wens je heel veel geluk in 't leven en als je een keer wilt praten mag je me altijd een pm sturen, heb namelijk een eigen hulpgroep wat betreft mcdd op internet. (wil alleen mijn echte naam hier niet vertonen, dat hoeft niet ieder te weten )

good luck, keep your head up
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 18:22
Autisme
Autisme is offline
Echt leuk om een mede McDDer te ontmoeten
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 07:21
priepie
priepie is offline
Ja gezellig toch alleen ik heb geen mcdd maar lekker vrolijk blijven en dan komt alles goed
__________________
“It is better to be hated for what you are than loved for what you are not.”
― André Gide
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Hooooooooooooi!!
Cathelijne.
2 12-10-2010 19:33
De Kantine De wereld is saai. 587
Missy
500 28-04-2009 15:28
Lifestyle voor de "kisten-dragers" onder ons:
Verwijderd
116 20-12-2004 08:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.