Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Bekijk resultaten poll: Op welke politieke partij ga/zou jij de komende verkiezingen stemmen ?
CDA 5 8.62%
LPF 1 1.72%
VVD 9 15.52%
PvdA 6 10.34%
GroenLinks 13 22.41%
SP 18 31.03%
D66 0 0%
ChristenUnie 1 1.72%
SGP 0 0%
Leefbaar Nederland 0 0%
De Conservatieven.nl 0 0%
Nieuwe Communistische Partij 0 0%
Duurzaam Nederland 0 0%
Partij van de Toekomst 2 3.45%
Partij voor de Dieren 2 3.45%
Blanco Lijst 0 0%
Vooruitstrevende Integratie Partij 0 0%
Alliantie voor Vernieuwing en Democratie 0 0%
Lijst Veldhoen 0 0%
Nog geen idee 1 1.72%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 22:49
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Heeft absoluut met elkaar te maken?
Is jouw milieu bepalend op welke partij je stemt? Uit wat voor milieu kom je en wat stem je? Stem je voor jezelf? Of voor de mensheid?

*dit kan best op lifestyle, want politiek heeft wel degelijk daarmee te maken, zeker als je het een beetje draait naar je omgeving, familie, vrienden wat die stemmen en hoe gedrag etc is*

Oja

www.stemwijzer.nl
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2003, 22:52
STP
Avatar van STP
STP is offline
ik stem nog niet, maar ik weet zeker dat mijn omgeving me wel degelijk van invloed op mijn stem.

Stemwijzer= Pvda bij mij trouwens, net als de hele familie...
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 22:55
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
STP schreef:
ik stem nog niet, maar ik weet zeker dat mijn omgeving me wel degelijk van invloed op mijn stem.

Stemwijzer= Pvda bij mij trouwens, net als de hele familie...
En vrienden? Laat je je daar hun je politieke voorkeuren veranderen?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 22:56
STP
Avatar van STP
STP is offline
Citaat:
rodina schreef:
En vrienden? Laat je je daar hun je politieke voorkeuren veranderen?
hoe bedoel je ?
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 23:05
SuperS
SuperS is offline
ik moet volgens dat ding vvd stemmen
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 23:11
Verwijderd
Ik stem uit mezelf de SP (heb er vorige keer ook op gestemd) , ze komen voor de mensen op die het minder goed hebben, die niet zo rijk zijn. De vvd bijv. wil alles duurder maken en als het aan hun lag zaten studenten er ook en eel stuk minder warm bij. Tja, ik kom gewoon uit een onder modaal gezin en ik heb gewoon niks met partijen die niet aan de "mindeer bedeelden" denken. Ook al kan de SP niet aan alles iets doen, ze maken het tenminste bespreekbaar en beginnen er altijd over, zodat niemand vergeet dat niet heel nederland een zwambad in zn achtertuin heeft.
Dus ik denk dat mn levensstijl er wel een beetje mee te maken heeft. Ik woon in een buurt met veel allochtonen en armere mensen, en zie ook de problemen..

De stemwijzer zegt ook dat ik SP moet stemmen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 23:19
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
Citaat:
danique2 schreef:
Ik stem uit mezelf de SP (heb er vorige keer ook op gestemd) , ze komen voor de mensen op die het minder goed hebben, die niet zo rijk zijn. De vvd bijv. wil alles duurder maken en als het aan hun lag zaten studenten er ook en eel stuk minder warm bij. Tja, ik kom gewoon uit een onder modaal gezin en ik heb gewoon niks met partijen die niet aan de "mindeer bedeelden" denken. Ook al kan de SP niet aan alles iets doen, ze maken het tenminste bespreekbaar en beginnen er altijd over, zodat niemand vergeet dat niet heel nederland een zwambad in zn achtertuin heeft.
Dus ik denk dat mn levensstijl er wel een beetje mee te maken heeft. Ik woon in een buurt met veel allochtonen en armere mensen, en zie ook de problemen..

De stemwijzer zegt ook dat ik SP moet stemmen.
niks aan toe te voegen
helemaal mee eens
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 23:25
+Luna Annwyn+
Avatar van +Luna Annwyn+
+Luna Annwyn+ is offline
Ik stem op SP. Mijn ouders stemmen altijd op PVDA en mijn vrienden ook bijna allemaal op SP.
Ik stem daarop om ongeveer dezelfde reden als wat Danique zei.
Ze komen op voor de mensen die het niet zo goed hebben.
Ik kom zelf uit een best rijk gezin. Niet rijk-rijk, met een zwembad in de tuin ofzo, maar wel zo dat ik nog heel veel krijg van mijn ouders en dat we het heel goed hebben. Ik beschouw dat toch als rijk.
Ondanks dat ik het zelf goed heb, heb ik de andere kant ook gezien.
Ze willen ook het onderwijs verbeteren, in de zin van dat leerlingen die niet zo goed meekomen of problemen hebben, ook nog een goede kans krijgen. Zelf moest ik op mijn 15de van school af omdat mijn cijfers te laag waren, terwijl ze wisten dat ik problemen had, dus dat vond ik nogal een klotestreek.
En ze komen ook wel voor de natuur op. Dat vind ik ook belangrijk. Ik wilde ook eerst op GL stemmen, maar ik vond dat de SP toch wat meer dingetjes had die ik ook belangrijk vond.
__________________
~Annwyn, beneath the waves...~
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 23:38
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
ik stem sp, kom uit een vrij rood nest, dus dat was al redelijk voorbestemd overigens stem ik wel uit vrije wil sp hoor, niet vanwege druk uit de familie oid.

de redenen zijn al ongeveer genoemd door danique, luna & substantial.
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 23:50
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:
Heeft absoluut met elkaar te maken?
Is jouw milieu bepalend op welke partij je stemt? Uit wat voor milieu kom je en wat stem je? Stem je voor jezelf? Of voor de mensheid?

*dit kan best op lifestyle, want politiek heeft wel degelijk daarmee te maken, zeker als je het een beetje draait naar je omgeving, familie, vrienden wat die stemmen en hoe gedrag etc is*

Oja

www.stemwijzer.nl
Ja best wel, ik kom uit een tamelijk rood-liberaal nest: een traditioneel PvdA/D66 gezin.

Mijn ouders hebben altijd D66/PvdA gestemd en nu is de sp ook in het plaatje terecht gekomen. Wat ze gaan stemmen weten ze nog niet precies.

Zelf zou ik stemmen op sp of D66, ik ben er nog niet helemaal uit. Overigens ben ik hier uitgebreid op ingegaan in een andere draad over de stemwijzer. Deze is echter gesloten omdat er werd gediscusieerd: wat toch wel te verwachten valt als er wordt gevraagd naar je politieke "geloof".
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 00:06
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:
Ik stem uit mezelf de SP (heb er vorige keer ook op gestemd) , ze komen voor de mensen op die het minder goed hebben, die niet zo rijk zijn. De vvd bijv. wil alles duurder maken en als het aan hun lag zaten studenten er ook en eel stuk minder warm bij. Tja, ik kom gewoon uit een onder modaal gezin en ik heb gewoon niks met partijen die niet aan de "mindeer bedeelden" denken. Ook al kan de SP niet aan alles iets doen, ze maken het tenminste bespreekbaar en beginnen er altijd over, zodat niemand vergeet dat niet heel nederland een zwambad in zn achtertuin heeft.
Dus ik denk dat mn levensstijl er wel een beetje mee te maken heeft. Ik woon in een buurt met veel allochtonen en armere mensen, en zie ook de problemen..

De stemwijzer zegt ook dat ik SP moet stemmen.
Ik vind het een beetje hypocriet om weer de studentenproblematiek aan te halen. Ik weet het, de vvd wil de universiteiten zelf het collegeld laten bepalen (hoe dat nu eigenlijk is weet ik niet) wat ik ook niet goed vind. Maar als je over het algemeen gaat kijken krijgen de studentjes toch wel heel veel. De ovjaarkaart bijvoorbeeld, wat ik ronduit belachellijk vind ten aanzien van de echte armen mensen die hier geen gebruik van kunnen maken. Dat kan ik gewoon niet begrijpen.

Daarbij moet je ook nog eens bedenken dan de meeste studenten toch wel uitzicht hebben op een redelijke baan wat die vier jaar in relatieve "armoede" (terwijl er toch flink wordt uitgegaan in de niet goedkoper geworden horeca?) wel enigzins draagbaar maakt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 00:17
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
mja ach ik en mijn vrienden hebben mij ontwikkeld tot een sociaal gozertje ben uit mijzelf altijd al politiek geintrsseerd geweest, en kan mij altijd goed vinden in de sp... tis voor mij het beste wat de hedendaagse politiek te bieden heeft...
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 00:21
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Ik vind het een beetje hypocriet om weer de studentenproblematiek aan te halen. Ik weet het, de vvd wil de universiteiten zelf het collegeld laten bepalen (hoe dat nu eigenlijk is weet ik niet) wat ik ook niet goed vind. Maar als je over het algemeen gaat kijken krijgen de studentjes toch wel heel veel. De ovjaarkaart bijvoorbeeld, wat ik ronduit belachellijk vind ten aanzien van de echte armen mensen die hier geen gebruik van kunnen maken. Dat kan ik gewoon niet begrijpen.

Daarbij moet je ook nog eens bedenken dan de meeste studenten toch wel uitzicht hebben op een redelijke baan wat die vier jaar in relatieve "armoede" (terwijl er toch flink wordt uitgegaan in de niet goedkoper geworden horeca?) wel enigzins draagbaar maakt.
de ov jaar kaart is GEEN luxe zoals jouw post doet suggereren... tis gewoon voor velen een noodzakenlijk middel om te kunnen studeren even als de vrij karige studiefinanciering... ik ben het dus niet echt met je eens dda studenten veel zouden krijgen.... de meeste studenten (uithuis wonende) moeten naast hun studie een drukke baan nemen om het hoofd boven water te houden... de thuis wonende student krijgt zijn studiefinanciering als een soort vervanging van de kinderbijslag... dus het valt allemaal best wel mee
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 00:25
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
misschien leuk om een poll te houden op lifestyle om te kijken hoeveeel sp vvd en sgp stemmers er hier nu eigenlijk rondhangen =)
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 01:36
maar
Avatar van maar
maar is offline
Ik kom zeg maar uit een 'goede' familie.., mijn ouders hebben de laatste keer cda (of mams d66?) gestemd - ze stemmen niet alleen voor zichzelf. Lijkt me logisch dat iedereen wel deels voor zichzelf stemt. En Je krijgt als kind ook normen en waarden etc. mee van je ouders die uit een bepaald milieu komen, en waar je de juiste partij bij zult vinden. Dus ja, lifestyle, afkomst en politieke voorkeur hebben m.i zeker met elkaar te maken.
Uit de stemwijzer komt trouwens cda, en verder in de top ook overwegend rechtse partijen. Ik ben nog geen 18 en hoef daarom niks te besluiten, dus ik kijk het nog even aan allemaal
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 06:41
STP
Avatar van STP
STP is offline
Op verzoek van Strafcorner een poll over op welke partij je gaat stemmen!
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 09:06
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
"je hebt reeds gestemd"

mooi, hoef ik 22 januari ook niet naar de stembussendinges
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 09:20
qghp
qghp is offline
Ik mag nog niet stemmen.
Maar volgens dat testje moet ik op de party vand e arbeid stemmen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2003, 09:36
a new noise
a new noise is offline
Volgens de tests ben ik altijd met bijna alles eens van de D66. Ik stem toch SP. Hoewel ik het niet met al hun standpunten (volledig) eens ben, pik ik duidelijk positieve punten op in in de campagne van de sp en heb ik veel respect voor deze partij. Daarnaast komt D66 mij niet zo enthousiast over.

In hoeverre dat met mijn lifestyle te maken heeft, daar kom ik nog op terug.
__________________
The best thing since canned vegetables.

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 09:42
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
party vand e arbeid stemmen.
FEEST!!
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 09:55
soffietje
soffietje is offline
WOEII...VVD op 1, LPF op 2 en CDA op 3 klopt wel maar mijn ouders stemmen altijd PVDA, we zitten niet op 1 lijn met politiek en mijn vrienden stemmen allemaal anders van LPF tot CU. Ik ben ook lid van de JOVD en een vriendin van mij is lid van de JS..wel grappig
__________________
bruce almighty..:do you like jazz??let me play something for you....

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 09:58.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 09:57
a new noise
a new noise is offline
SP komt ook op voor de privacy van de burger. Nou denk je dat je niets te vrezen en te verbergen hebt (bovengemiddeld)welvarend burger zijnde. Maar denk maar eens terug aan de WO2! In Nederland lag precies vast waar alle Joden zich bevonden. Dit is nog niet eens zo lang geleden pas afgeschaft.

En voor wie LPF een potentiele stemkandidaat is: knal je hoofd heel hard tegen de dichtsbijzijnde muur en denk nog eens na .
__________________
The best thing since canned vegetables.

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 10:00.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef:
de ov jaar kaart is GEEN luxe zoals jouw post doet suggereren... tis gewoon voor velen een noodzakenlijk middel om te kunnen studeren even als de vrij karige studiefinanciering... ik ben het dus niet echt met je eens dda studenten veel zouden krijgen.... de meeste studenten (uithuis wonende) moeten naast hun studie een drukke baan nemen om het hoofd boven water te houden... de thuis wonende student krijgt zijn studiefinanciering als een soort vervanging van de kinderbijslag... dus het valt allemaal best wel mee
En dus niet noodzakelijk voor mensen die zich krom moeten werken voor een kutloontje en geen opleiding hebben genoten zoals studenten? Die vrijwel allemaal goed terecht komen.

Dat bedoelde ik eerder te zeggen, ik vind dat zo oneerlijk. Geef het ook een mensen die het echt nodig hebben, ik begrijp het echt niet. Je betaalt weet ik niet hoeveel voor een ritje met een tram die nog viezer is dan de plee van een middelbare school en dat is dan het te dure dagelijkse vervoer van deze mensen. Echt belachelijk. Maar daar hebben, op enige uitzondering na, de heren politici geen aandacht voor.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 11:29
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
En dus niet noodzakelijk voor mensen die zich krom moeten werken voor een kutloontje en geen opleiding hebben genoten zoals studenten? Die vrijwel allemaal goed terecht komen.

Dat bedoelde ik eerder te zeggen, ik vind dat zo oneerlijk. Geef het ook een mensen die het echt nodig hebben, ik begrijp het echt niet. Je betaalt weet ik niet hoeveel voor een ritje met een tram die nog viezer is dan de plee van een middelbare school en dat is dan het te dure dagelijkse vervoer van deze mensen. Echt belachelijk. Maar daar hebben, op enige uitzondering na, de heren politici geen aandacht voor.
Citaat:
sp programma:Bussen, trams en metro alternatief voor verstopping
Wie genoeg geld heeft reist in een mum van tijd overal naartoe; wie minder te besteden heeft mag steeds vaker wachten op de bus naar het winkelcentrum, de school, het bejaardentehuis of het naastgelegen dorp. Het is hoog tijd om de uitverkoop van het openbaar vervoer te stoppen. De zeggenschap over bus, trein, tram en metro hoort in overheidshanden. Dan kan een rigoureuze verbetering gerealiseerd worden.
Er moet meer geïnvesteerd worden in bussen, trams en metro's, maar ook in lijnen, bestemmingen, service en comfort. Daarbij dient extra gelet te worden op de eisen die mensen met een handicap en ouderen stellen aan het openbaar vervoer. Alle stations, haltes en voertuigen dienen toegankelijk gemaakt te worden voor minder valide reizigers. Nieuwe technieken als 'people movers' en 'light rail' moeten serieuze ontwikkelingskansen krijgen. In alle stedelijke gebieden dient ten minste op koopavonden en zaterdagen de 'winkelbus' tegen sterk gereduceerd tarief te rijden, van de buitengemeenten en aan de stadsrand gelegen parkeerplaatsen naar het stadscentrum. In een middelgrote stad dient, in navolging van ervaringen in het buitenland, een proef met vrij busvervoer te worden uitgevoerd waarbij bekeken wordt in hoeverre de extra kosten voor het vervallen van buskaartjes opwegen tegen de besparingen op infrastructuur en andere voorzieningen ten behoeve van autoverkeer. Het serviceniveau van het openbaar vervoer op het platteland dient beduidend verbeterd te worden. Op trams en risicovolle buslijnen horen conducteurs te komen en op metroperrons en busstations info- en toezichtposten. Bedrijven dienen aangespoord te worden om met bedrijfsvervoerplannen het openbaarvervoergebruik en het fietsgebruik van hun werknemers te stimuleren. Ondernemers op bedrijfsterreinen dienen gezamenlijk zorg te dragen voor spitsbuspendel van en naar het bedrijventerrein. In het landelijk gebied kan het voorzieningenniveau gehandhaafd blijven door een adequate en voldoende ondersteunde integratie van trein, bus, taxi en andere vormen van vervoer.

__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:17
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Ik mag dan nog niet stemmen, maar als ik zou stemmen zou ik SP stemmen. Ik ben het met veel punten van hen eens, zoals hierboven al gezegd door anderen.
Misschien komt dat ook wel door mn opvoeding: mn beide ouders stemmen SP, mn pa is ook lid. We komen uit een vrij gemiddeld gezin, iets lager mss. Dat is denk ik ook wel bepalend voor je keuze.
En veel vrienden zijn ook wel vrij links georienteerd zeg maar, maar misschien zijn het daarom juist wel mn vrienden.
__________________
The circle only has one side
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2003, 12:17
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Ik twijfel nog tussen de SP en de NCPN...
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:19
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Ik twijfel nog tussen de SP en de NCPN...
ik denk dat je nu meer bereikt met een stem op de sp.. ookal is het maar om wat serieues en realistisch tegengas aan de vvd en "bulk ellende" te geven....
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:29
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
ik denk dat je nu meer bereikt met een stem op de sp.. ookal is het maar om wat serieues en realistisch tegengas aan de vvd en "bulk ellende" te geven....
Ja daar zat ik ook al aan te denken.
Hoewel ik wel voel voor een wat communistischer inslag, maar de SP is qua realistatie van plannen wat dichterbij idd.

*zucht*

Keuzes, keuzes...
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:30
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Ja daar zat ik ook al aan te denken.
Hoewel ik wel voel voor een wat communistischer inslag, maar de SP is qua realistatie van plannen wat dichterbij idd.

*zucht*

Kuezes, keuzes...
die inslag bereik je nu never nooit niet en in mijn optiek is het zinniger om de cda op zijn lazer te geven en de pvda te dwingen weer wat linkser te worden...
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:36
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
die inslag bereik je nu never nooit niet en in mijn optiek is het zinniger om de cda op zijn lazer te geven en de pvda te dwingen weer wat linkser te worden...
Kameraadski!
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:16
colgate
colgate is offline
Ik ben echt helemaal in de war door die verkiezingen. Uit principe zou ik SP willen stemmen of anders op Femke Halsema (GL). Zij is de enige die tenminste echt TEGEN de oorlog is en dat vind ik toch wel heel belangrijk.
Maar oka, als ik het nu even reeël zou bekijken is de kans dat de SP in de regering komt toch wel zeer klein, tenzij in eens heel nederland SP zou gaan stemmen. En als je het zo bekijkt dan zou ik misschien weer PvdA stemmen, omdat die een zeer grote kans hebben om in de regering te komen en het zou iig. een stuk beter zijn dan alleen VVD & CDA erin.
Oftewel; moeilijk...

Ik ga nog eens goed nadenken.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:52
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
colgate schreef:
Ik ben echt helemaal in de war door die verkiezingen. Uit principe zou ik SP willen stemmen of anders op Femke Halsema (GL). Zij is de enige die tenminste echt TEGEN de oorlog is en dat vind ik toch wel heel belangrijk.
Maar oka, als ik het nu even reeël zou bekijken is de kans dat de SP in de regering komt toch wel zeer klein, tenzij in eens heel nederland SP zou gaan stemmen. En als je het zo bekijkt dan zou ik misschien weer PvdA stemmen, omdat die een zeer grote kans hebben om in de regering te komen en het zou iig. een stuk beter zijn dan alleen VVD & CDA erin.
Oftewel; moeilijk...

Ik ga nog eens goed nadenken.
sp is ook ECHT tegen de oorlog in Irak.....
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:04
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
of vvd of GroenLinks, denk dat ik voor vvd ga.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:19
a new noise
a new noise is offline
diegenen die voor de partij voor de dieren stemmen hebben ook geen benul van politiek

dus kom op mensen beargumenteer!
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:36
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
ff uit de ratelband programma

Citaat:
Verder pleit de partij voor de opheffing van gevangenissen
god oh god ik heb et niet meer hier

tjah als niemand op je wilt stemmen, dan maar criminele publiek trekken ofso
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:44
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
substantial schreef:
ff uit de ratelband programma
hij denkt dat ze weer heel braaf worden als hij ze maar genoeg tjakkaat
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2003, 14:50
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
Citaat:
a new noise schreef:
hij denkt dat ze weer heel braaf worden als hij ze maar genoeg tjakkaat
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:02
Verwijderd
Ik mag nog niet stemmen, maar als ik zou kunnen stemmen zou ik waarschijnlijk voor GroenLinks gaan, omdat dat toch wel de partij is waar mijn ideeen het meest mee overeenkomen. Mm.. SP spreekt me ook wel aan, vooral het asielzoekersbeleid vind ik een stuk beter geregeld. Het staat me alleen totaal niet aan dat ze voor de oorlog van Amerika met Irak zijn, en ook het herinvoeren van de gulden gaat me iets te ver. Ja, de euro zuigt, en ja, ik zou graag de gulden weer terug willen hebben, maar om nu alles weer terug te gaan veranderen.. Nee, daar is het nu te laat voor.

LPF staat helemaal onderaan in mijn lijstje, ik ben het vrijwel op alle fronten oneens. En hun defensiezooi is al helemaal achterlijk - ik heb als belastingbetalende niet gevraagd om gevechtsvliegtuigen. Bovendien, als er geen oorlog komt dan heb je ook geen verdediging nodig.


En zeg, van de site van de PvdD:

Citaat:
Breng 2 of 3 stemmen uit op de Partij voor de Dieren! Veel mensen vragen ons wat ze kunnen doen om het verkiezingsresultaat zo goed mogelijk te laten worden. Een zeer effectieve manier is het uitbrengen van een stem via een machtiging van iemand anders. Elke kiezer mag maximaal 3 stemmen uitbrengen, een voor zichzelf en maximaal 2 voor mensen die hem of haar machtigen. Omdat veel kiezers teleurgesteld zijn in de politiek, overwegen niet te gaan stemmen of mogelijk verhinderd zijn om te gaan stemmen, is het niet al te moeilijk om mensen te overtuigen van het belang om Partij voor de Dieren te stemmen.
Valt dit niet onder ontiechlijke manipulatie?

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:23
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Ik mag nog niet stemmen, maar als ik zou kunnen stemmen zou ik waarschijnlijk voor GroenLinks gaan, omdat dat toch wel de partij is waar mijn ideeen het meest mee overeenkomen.


En zeg, van de site van de PvdD:



Valt dit niet onder ontiechlijke manipulatie?
Nee je bepaalt toch zelf op wie je stemt (En aan wie je je stembiljet geeft als je machtigt)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:28
Verwijderd
Citaat:
~louise~ schreef:
Nee je bepaalt toch zelf op wie je stemt (En aan wie je je stembiljet geeft als je machtigt)
Maar zo krijg je mensen die zonder na te denken hun stem weggeven.. Meestal weten ze niet eens wat een partij precies wil, omdat ze zich niet interesseren in politiek. Op zo'n manier krijgt PvdD ook een hoop stemmen van mensen die het misschien wel helemaal niet met ze eens zouden zijn als ze 't partijprogramma hadden doorgenomen, dat is imho nogal oneerlijk..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:45
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Forumbazen: wat is het nut van de keuzemogelijkheid "ik mag nog niet stemmen". Lijkt mij beter om die weg te halen, en dan de vraag te veranderen in 'op wie ga/zou je stemmen'. Je krijgt zo natuurlijk een lichtelijk vertekend beeld...

Anyway: als ik zou mogen stemmen zou ik voor de VVD gaan. (ja, ik ga studeren en ben op de hoogte wat het beleid is van de VVD ten opzichte van studenten. )

Hoewel het voor mij misschien niet even voordelig is, denk ik toch dat een rechtse coalitie beter is voor het land. Een terughoudende overheid creëert wat initiatiefvollere burgers. Daarom VVD.

Ik geloof trouwens niet dat het echt een wezenlijke invloed heeft op mijn lifestyle, tis niet dat ik dr groot belang aan hecht wat men kiest. Een vriend van mij gaat SP stemmen, maar daar komen juist weer interressante discussies van.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:49
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
En zeg, van de site van de PvdD:

Valt dit niet onder ontiechlijke manipulatie?

Ik weet niet of het legaal is. (waar is nare man als je em nodig hebt). Maar het is wel smeerlapperij, vooral als men bijv. bij oudjes langsgaat en ze wel ff overtuigen met een zielig verhaaltje.
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:50
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Forumbazen: wat is het nut van de keuzemogelijkheid "ik mag nog niet stemmen". Lijkt mij beter om die weg te halen, en dan de vraag te veranderen in 'op wie ga/zou je stemmen'. Je krijgt zo natuurlijk een lichtelijk vertekend beeld...
goed punt !
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef:
Dit wist ik niet van de sp, met enige uitzondering na doelde ik op GroenLinks Bedankt dus dat je me dit laat zien, ik heb het verkiezingsprogramma van de sp hier liggen en dat heb ik niet gelezen. Erg dom van me.

Hier ben ik dus helemaal mee eens, voorbeelden zijn er namelijk ook in België. Ik meen de plaats Hasselt, waar dit soort proeven een succes zijn. Ik hoop alleen wel dat ze met bussen ook trams bedoelen. En inderdaad: het moet gewoon een volledig overheidsbedrijf blijven.

Ik zie nu trouwens wel al weer punten onder dit stukje in het verkiezingsprogramma waar ik me niet in kan vinden...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:01
STP
Avatar van STP
STP is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Forumbazen: wat is het nut van de keuzemogelijkheid "ik mag nog niet stemmen". Lijkt mij beter om die weg te halen, en dan de vraag te veranderen in 'op wie ga/zou je stemmen'. Je krijgt zo natuurlijk een lichtelijk vertekend beeld...
Goed punt idd! *edit*
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:03
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Maar zo krijg je mensen die zonder na te denken hun stem weggeven.. Meestal weten ze niet eens wat een partij precies wil, omdat ze zich niet interesseren in politiek. Op zo'n manier krijgt PvdD ook een hoop stemmen van mensen die het misschien wel helemaal niet met ze eens zouden zijn als ze 't partijprogramma hadden doorgenomen, dat is imho nogal oneerlijk..
Zwevende kiezers overhalen door mond op mond reclame, lijkt me niet fout
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:18
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
STP schreef:
Goed punt idd! *edit*

ok als het een goed forum is dan kunnen die mensen nou ook weer stemmen
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:20
STP
Avatar van STP
STP is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ok als het een goed forum is dan kunnen die mensen nou ook weer stemmen
Don't blame me als dat niet zo is
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
~louise~ schreef:
Zwevende kiezers overhalen door mond op mond reclame, lijkt me niet fout
Dat is 't 'm juist, het lijkt mij dat het over het algemeen helemaal geen zwevende kiezers zijn.. Meer mensen die het niet veel uitmaakt, mensen die toch niet van plan waren om te stemmen. En als er dan iemand langskomt van "Hey, jij stemt toch niet, en er is echt hele goeie nieuwe partij die stemmen nodig heeft - mag ik jouw stem dan hebben?" of erger nog "Als ik jouw stem mag hebben dan krijg je'n biertje van me" dan zullen ze weinig tot geen weerstand bieden.

Of zoals noise al zegt, mensen die langs bejaardetehuizen gaan om stemmen af te troggelen aan oudjes, die toch al niet op de hoogte zijn. Het enige wat ze dan mogelijk kunnen vragen is hoe de op-te-stemmen-partij over AOW denkt, maar daar blijft het ook bij. Waarschijnlijk zijn ze nog blij ook, omdat ze dan zelf niet naar de stembus hoeven te lopen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:48
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
STP schreef:
Goed punt idd! *edit*
en wat is er gebeurd met de stemmen die al op "ik mag nog niet stemmen" stonden. Want ik kan nu niet opnieuwe stemmen....
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Neo-gabbers grotendeels neo-nazi's?
oneMen
99 14-04-2012 15:26
Lifestyle Onderzoekje voor school, help mij :)
Mindfields
8 03-09-2003 19:59
Lifestyle Old Skool -- Lifestyle battle
Verwijderd
155 14-11-2002 22:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.