Oud 17-02-2003, 17:24
Ikke_in_luv
Ikke_in_luv is offline
Heey Piepol!
Ik heb ff een vraagje...Ik zit nu in VWO 4 en moet dus voor volgend jaar een profiel kiezen. Nou, dát profiel staat al vast: dat wordt EM.
In de vrije ruimte wil ik dan Bio + M&O kiezen.
Maar nu wil ik weten: Is M&O echt zo moeilijk als ze zeggen? Wat houdt het nu precies in? [want ik hoor van iedereen iets anders...] Moet je er ontzettend veel voor leren? Men zegt dat de boeken superdik zijn en dat het dus heel veel is...
Wie o wie kan mij helpen?!
__________________
Kuzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 17:25
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
De boeken zijn dik, maar de stof die erin staat (en dat is nog niet eens de helft, de andere helft is opgevuld met voorbeeldopgaven) is ontzettend makkelijk. M&O is een goede basis om te hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:26
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik heb het niet gehad maar het schijnt inderdaad vrij veel leerwerk te zijn, dikke boeken inderdaad waaruit je heel veel moet leren
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:37
Ikke_in_luv
Ikke_in_luv is offline
Hmm...oké..de stof is dus erg makkelijk... [Mooi zo! ]
Maar is het erg veel om te leren? Kun je bijv. niet in één avond voor je hele repetitie leren [dat doe ik nu namelijk wel voor andere reps...]
__________________
Kuzzz
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:42
Flasher
Flasher is offline
Jahoor.

Hangt er wel een beetje vanaf hoe je je huiswerk maakt.

Ik zou alle sommen goed maken, dan is MEO een erg leuk vak om erbij te hebben.
Zou geen Bio doen, hoor ik bij mij op de havo erg slechte dingen over

Maar MEO is heel erg te doen. Alleen als je gaat keutelen in de les, dus geen sommen maakt etc, dan wordt het erg lastig

Sommen maken, uitleg volgen ,MEO =

ouwehoeren, niks doen, en dan voor de rep TEveel moeten doen
,MEO =

__________________
Anything worth having is worth waiting for!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:16
Mariebel
Mariebel is offline
De methode die ik op VWO had, was best zwaar. Waren veel lesbrieven en stonden geen voorbeeldopgaven in, moest je allemaal zelf maar uitzoeken. Op zich is het niet supermoeilijk (maar daar verschillen de meningen over), maar je bent lang met de opgaven bezig omdat je alles zelf uit moet vogelen. Het is best veel leerwerkm, maar zeker als je een opleiding met management, marketing oid wilt gaan doen is het erg handig. Ik hoor van veel mensen dat ze het een saai vak vinden, maar daar ben ik het niet mee eens, het is wel vaak balansen maken, maar wel elke keer een beetje anders. Daarnaast is het onderdeel marketing heel leuk.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:20
Punkiej-Fish
Avatar van Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
kzit zelf in havo 4, en ik heb M&O gekozen, opzich vink ut helemaal nie moejlijk, maar je moet er wel veel voor doen, (ksta een 7.5) maar ik denk ook dat het vak je maar net moet liggen..
en of je m&o in 1 avond kan leren? tis wel zo da je alle opdrachten in het boek moet gaan maken, want anders heb je de avond daar voor wel hééél veel werk volgens mij..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:23
mar87
mar87 is offline
k vind 't niet moeilijk. Naja als ik 't goed wil snappen moet ik wel goed bijblijven. Het is wel veel leerwerk vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:25
Punkiej-Fish
Avatar van Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
Citaat:
mar87 schreef:
k vind 't niet moeilijk. Naja als ik 't goed wil snappen moet ik wel goed bijblijven. Het is wel veel leerwerk vind ik.
naja leerwerk, wij slaan soms een paar hfst over, en ik heb vooral veel rekenwerk, en zo nu en dan theorie...
en idd, je moet goed bijblijven..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 16:16
L1
Avatar van L1
L1 is offline
Ik hoor van veel mensen bij mij in de klas dat het niet echt moeilijk is, als je goed in economie bent moet M&O ook wel lukken

--------------
L1
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
vriendinnen van mij vinden het onwijs moeilijk, veel en saai. dat ligt voor een deel aan de docent en voor een deel aan het vak.
dat 't veel werk is staat in ieder geval wel vast.

maar vraag het eens na bij mensen van jouw school, want het ligt er heel erg aan welke methode + docent je hebt. Dan heb je d'r dus meer aan om te weten hoe het op jouw school is geregeld dat op een ander z'n school.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:43
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
L1 schreef:
Ik hoor van veel mensen bij mij in de klas dat het niet echt moeilijk is, als je goed in economie bent moet M&O ook wel lukken

--------------
L1
Nou, dat hoeft niet. M&O vind ik eigenlijk zelfs te makkelijk voor het VWO. Economie valt absoluut niet te vergelijken met M&O, bij economie gaat het om modellen en véél theorie.

Veel leerwerk, dat is misschien wel zo. Maar het is allemaal zo makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 17:58
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
M&O is heel goed te doen. Maar ik had er echt helemaal nix aan... Het komt voor de rest heel veel overeen met economie, maar dat kan aan mij liggen. Als ik het over kon doen, had ik een ander vak gekozen....
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:03
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Als je E&M doet, heb je dus ook al Economie 1,2. M&O overlapt voor een groot deel, dus dat scheelt sowieso al veel; onderwerpen als balansen en aandelen komen zowel bij m&o als ec voor. Verder is de stof heel makkelijk. Het is niet weinig, voor een SO moet je wel 100 blz leren, maar dat is echt supereasy vergeleken met wiskunde of economie. Gemiddeld zijn bij ons zo'n 8/16 leerlingen per les aanwezig en de rest spijbelt, maar iedereen staat voldoende !
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:03
Verwijderd
Als je gewoon je huiswerk doet, goed oplet in de les en vraagt wat je niet snapt, dan valt het leerwerk ook mee. Het is dus goed te doen als je maar wel ff goed doorwerkt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 18:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Blisss schreef:
Als je E&M doet, heb je dus ook al Economie 1,2. M&O overlapt voor een groot deel, dus dat scheelt sowieso al veel; onderwerpen als balansen en aandelen komen zowel bij m&o als ec voor. Verder is de stof heel makkelijk. Het is niet weinig, voor een SO moet je wel 100 blz leren, maar dat is echt supereasy vergeleken met wiskunde of economie. Gemiddeld zijn bij ons zo'n 8/16 leerlingen per les aanwezig en de rest spijbelt, maar iedereen staat voldoende !
wow, hebben jullie dan heel makkelijke toetsen ofzo?
bij ons zijn d'r 2 leerlingen met een 8 en de rest heeft tussen de 4 en de 6
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 19:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
m&o is niet echt super moeilijk hoor, ik heb zelf N&G met m&o en scheikunde 2 (vwo). Ik vind m&o super leuk om te doen, je leert heel veel praktische dingen en daarom valt de hoeveelheid theorie erg mee. De boeken zijn niet echt heel erg dik, wij hebben allemaal losse boeken die erg handig zijn om mee te werken. Als ik jou was zou ik gewoon m&o kiezen, zeker als je ook al E&M wilt kiezen, dan past m&o er prima bij. Het is hardstikke leuk en niet abnormaal moeilijk vergeleken met andere vakken.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 21:24
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
thunder110 schreef:
Nou, dat hoeft niet. M&O vind ik eigenlijk zelfs te makkelijk voor het VWO.

Veel leerwerk, dat is misschien wel zo. Maar het is allemaal zo makkelijk.
Bij ons wordt m&o wel degelijk gezien als een moeilijk vak. Er zijn maar weinig mensen die een 7 of hoger staan. De rest zit rond de zes. M&O is een heel leuk vak, maar het moet je liggen. Als het je ligt is het idd niet zo moeilijk. Maar als je dingen niet "ziet" wanneer je opgaven moet maken heeft m&o heel veel leerwerk. Ik zelf vind het niet moeilijk, maar ik zie het ook anders om me heen. Dit geldt zowel voor het vwo als voor havo. En op het vwo is het zeker niet te makkelijk. Ik hoor vaak dat leerlingen het niet hadden gekozen als ze hadden geweten dat het zo moeilijk is. Maar dit kan ook aan de methode liggen die ze bij ons op school gebruiken. Alles wordt in moeilijke taal verteld en sommen worden niet eerst uitgelegd, moet je allemaal zelf uitzoeken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-02-2003, 20:15
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
M&O an sich is niet echt moeilijk. Maar ik denk wel dat je je moet afvragen wat je dr aan hebt. M&O is de opvolger van Bedrijfeconomie, alleen het stuk administratie is er uit gehaald. Als jij op dit moment niet van plan bent om iets in het bedrijfsleven te gaan doen, dan moet je heel goed overwegen of er niet een ander vak is dat je ook wel zou willen. M&O is heel erg gericht op bedrijven, en het managen van een bedrijf.

Voor mij persoonlijk is M&O absoluut een verkeerde keus geweest, het is niet moeilijk, maar wel - voor mij - ontzettend loos. Had ik beter wat anders kunnen kiezen. Maar ja, das achteraf.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 20:48
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:

Voor mij persoonlijk is M&O absoluut een verkeerde keus geweest, het is niet moeilijk, maar wel - voor mij - ontzettend loos. Had ik beter wat anders kunnen kiezen. Maar ja, das achteraf.
Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten. Ik had in het begin gedacht dat het meer om 'managen' van een bedrijf zou gaan. Maar je moet alleen maar rekenen enzo. Maar er schijnen ook mensen bij mij in de klas te zijn die het leuk vinden. Op het schoolexamen sta ik er tot nu toe een 8,7 op. En ook verder staat iedereen er voldoende op. Maar het is wel redelijk veel leerstof. Ik maak verder geen sommen en dan moet je echt wel een tijd leren voor die toets, maar het lukt me tot nu toe prima alles de dag vantevoren te leren. Tis echter niet verstandig omdat ik nu zo'n beetje alles al ben vergeten en ik heb dit jaar examen Maarja.. in het algemeen is het wel te doen dus
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 14:23
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Hmmz vreemd ik vind M&O juist heel makkelijk. (Terwijl ik niet eens zo goed in Economie ben ) Zit nu in het examenjaar en heb afgelopen jaar erg weinig opgaven gemaakt, en nja, ik sta dur iets van een 6je op. (heb ut boek Percent)...
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 15:14
DarkRaven
Avatar van DarkRaven
DarkRaven is offline
Laten we het er maar op houden dat Biologie veeeeel moeilijker is dan M&O
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 15:33
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:
Laten we het er maar op houden dat Biologie veeeeel moeilijker is dan M&O
Op de HAVO is bio veel moeilijker dan op het VWO, op het VWO krijg je alleen biologie 1, dus minder stof en geen centraal examen, terwijl je op de HAVO veel meer stof moet behandelen en wel centraal examen hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:47
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
bio is leuker dan m&o (vind ik, en dus is bio makkelijker)

Dat m&o wordt gezien als moeilijk vak omdat er bijna niemand een 7+ staat zegd meer over de moeilijkheid van de proefwerken (afhankelijk van leraar en niet van vak)

Of m&o moeilijk is hangt af van je inzicht is dat soort zaken. Het meeste dat je krijgd ken je al vanuit andere vakken of vanuit je algemene kennis.

Volgens mij is het altijd nuttig om m&o gedaan te hebben, en het is zeker een waardevolle aanvulling van een Em pakket. (en aangezien M&O en eco op sommige vlakken elkaar mooi aanvullen is de combinatie volgens mij ook makkelijker dan alleen eco).

Maar goed, if you like it, it's easy. If you think it is borring (en dat vind ik het) it's possible you hate it.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:29
Limbabanaan
Avatar van Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Heehee, ik heb vorig jaar eindexamen gedaan in M&O. Toen ik het had vond ik het echt een k*tvak, ook vanwege de leraar, maar ik ben met een 6 geslaagd en nu heb ik een soortgelijk vak en daarmee heb ik nu toch een voorsprong. De boeken zijn idd heel dik, maar de eigenlijke tekst valt wel mee, er staan veel plaatjes en voorbeeldopgaven in. Maar als je een beetje feeling voor getalletjes hebt moet het wel lukken.
Succes!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2003, 15:27
kisses-from-me
Avatar van kisses-from-me
kisses-from-me is offline
Haai,

Ik heb net zo'n voorlichtingsdag gehad over M&O en ik had het daarna ook gelijk aan mijn broer gevraagd, het zijn veel dingetjes die je uit je hoofd moet leren maarja als je iets in de administratie richting wilt gaan doen later, is dit vak daar wel heel erg handig bij.. en als je van cijfertjes houd (net zoals ik) dan schijnt het vak wel leuk te zijn!

Kuss jetje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie M&O boekhouden vraag.
thomasbergen
5 04-06-2013 17:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie M&O project vraag
Sarah88
5 11-02-2007 20:59
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie M&o
leguaan
17 25-07-2005 13:11
Eindexamens 2003 [M&O] Hoe ging het?
Verwijderd
55 26-05-2003 20:52
Eindexamens 2003 ALLES over M&O
Verwijderd
26 18-05-2003 15:51
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vraagje over M&O...
Ikke_in_luv
17 10-04-2003 14:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.