Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2010, 13:28
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
Ik vroeg mij af wat jullie een goede leeftijd vinden om:
1- Samen te gaan wonen
2- Trouwen
3- Kinderen

of als je al samen woont of iets anders hoe oud jullie toen waren
het licht er natuurlijk ook altijd aan hoelang je elkaar al kent enzo.
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2010, 13:42
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Wij gingen na anderhalf jaar samenwonen, na 4 jaar trouwen en met 5 jaar samen hadden we een kindje, ik was toen net 24.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 13:45
Verwijderd
Sjonge, dat ligt er helemaal aan wanneer je relatie is begonnen... onafhankelijk van relaties vind ik rond de 25/26 trouwen wel mooi, en tussen de 27/30 kinderen. Maar als je op je 18e al samenwoont, vind ik het niet gek als je op je 22e een keertje wilt gaan trouwen en op je 24e kinderen krijgt ofzo.

Maar goed binnen 3 jaar ga ik niet samenwonen, laat staan trouwen denk ik zo En dat vind ik ook prima, dus eigenlijk zijn die getallen maar onzin.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 14:21
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Over het algemeen vind ik het voor alle drie de dingen dat je ze niet te vroeg moet doen. Zelf ben ik al vanaf mijn 15e samen met m'n lief en doen geen van de drie dingen die je noemt. Dat komt nog wel, kan altijd nog .
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 14:59
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik denk dat dat heel erg afhangt van de personen en de soort relatie die ze hebben.

Ik was 18 toen ik bij mijn toen nog 16-jarige vriend introk. We wonen nu dus al bijna 3 jaar samen. Met trouwen heb ik geen haast aangezien dat helemaal niks aan je relatie verandert. En kinderen... tja, ik wil eerst mijn opleiding afmaken en dan zie ik wel verder.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 15:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, dat ligt natuurlijk maar net aan de situatie hè, dat zeg je zelf eigenlijk ook al. Ik was 22 toen ik ging samenwonen, dat vind ik er eigenlijk ook wel een goede leeftijd voor.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 16:32
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vind 16 en 18 trouwens geen goeie leeftijd voor anderen om samen te wonen. hypocriet, ik weet het.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 16:34
Verwijderd
Dat ligt aan zoveel dingen...maar met name aan de relatie zelf.

Ik was 20 toen we samen gingen wonen (geloof ik), 22 toen we trouwden en 27 toen onze dochter geboren werd...de eerste twee vond ik een prima leeftijd, de laatste (voor mij) wat aan de 'oude' kant.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 16:57
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Samenwonen lijkt me het meest voor de hand liggen, als je beide bent afgestudeerd en beide een begin hebt gemaakt aan een carrière. Na twee of drie jaar samenwonen, zou je misschien kunnen trouwen en aan de kinderen beginnen. De leeftijden die daaraan verbonden zijn verschillen per persoon.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 17:14
WAT
WAT is offline
ik ging samen wonen op mijn 20ste we waren toen een half jaar samen, dat heeft een jaar geduurt voor hij het uitmaakte. Maar nogsteeds vond ik het geen slecht idee of een slechte leeftijd. Ik denk dat het heel erg verschilt wat voor opleiding je doet en aan hoe je zelf bent. Als je bijvoorbeeld al een mbo of hbo opleiding doet is de situatie ook anders dan als je nog op de middelbare school zit.

Trouwen doe ik niet aan, ben niet christelijk en tegenwoordig zijn er genoeg niet religieuze alternatieven.

En kinderen.... ik denk dat de juiste leeftijd is als je er voor kunt zorgen, hier zit voor iedereen een andere leeftijd aan vast.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2010, 18:25
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik was 19 toen ik ging samenwonen en trouwen. Vrij jong dus.
Voorlopig nog geen kinderen, we zien wel waar het schip strandt.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Leeftijd
WRONGLIKEGOD
57 04-06-2006 23:31
Drugs & Alcohol leeftijd
omg...
66 21-12-2005 21:26
Verhalen & Gedichten verhaal/dagboekfragment van een anorexiapatient
littlegurl
17 01-07-2004 23:43
Liefde & Relatie na hoelang zouden jullie ... (vragenlijstje)
Verwijderd
67 14-05-2004 18:42
Psychologie Verticale leefgroep, wat vinden jullie ervan?
phensicske
11 03-03-2004 17:11
Algemene schoolzaken Enquete
somebody13
61 13-06-2002 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.