Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 12:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Waarom moet een werkstuk tegenwoordig 'praktische opdracht' heten?

En waar staat dat 'praktisch' voor? Ik heb nergens zien staan dat er verplicht praktijkonderzoek voor gedaan moet worden (zoals voor scheikunde het lab in; voor biologie het bos in; voor maatschappijleer een enquete houden; voor Duits een taalreisje maken).

En dan de tijden die ervoor staan. Ik zou niet weten wat ik in al die tijd zou moeten doen, als ik zo lang bezig zou gaan als ervoor opgegeven staat zou ik 50 pagina's hebben (en het mogen er maar 6 zijn). Ik weet dat veel anderen zich ook niet aan die tijden houden (iemand die ik ken heeft in 6 uur een PWS gemaakt dat goedgekeurd werd). Dus ook die tijden zijn onzinnig.

Zijn er anderen die het met mij eens zijn dat die rare term 'praktische opdracht' gewoon moet worden omgezet naar 'werkstuk'?

Laatst gewijzigd op 09-03-2004 om 13:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2004, 13:05
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Praktisch slaat op praktisch probleem. Dus hoe je iets zo handig mogelijk kunt doen.

Waarom ze de naam verandert hebben weet ik niet, erg boeiend is het niet.
__________________

Laatst gewijzigd op 09-03-2004 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:14
Verwijderd
Boeiend, een paar van die verveelde beleidsmakers op het ministerie van OCW vonden het leuk om een paar leuke termen te bedenken en kwamen op praktische opdracht en Programma van Toetsing en Afsluiting ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:18
Verwijderd
Gast, je zit niet eens meer op school, wat loop je nou te miepen?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:22
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
En al zat je nog wel op school: wat dan nog?

Als ik even Shakespeare mag aanhalen: what's in a name?

Wat boeit het nou hoe zo'n ding genoemd wordt?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:38
Verwijderd
tja... ik noem het meestal gewoon verslag of werkstuk. maar PO klinkt wel mooier. maar ja net zoals handelings delen.. waarom zijn die bedacht
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 15:13
fib
Avatar van fib
fib is offline
bij mij op school moeten we ook proefjes doen, onderzoek doen met het Nioz, posters maken etc
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 15:51
Verwijderd
Ik heb me ook wel eens afgevraagd waarom het eigenlijk 'praktisch' heet. Zo praktisch is het niet. Hoe dan ook, het zijn en blijven vreselijke dingen. Ik moet er 4 maken de komende periode (geschiedenis,anw,wiskunde,maatschappijleer)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heet het praktisch omdat je een praktisch probleem ofzo moet oplossen, echt een situatie en niet zomaar theorie moet leren maar het ook echt moet toepassen. Het verschilt natuurlijk een beetje per vak in hoeverre een PO praktisch is maar wij moesten bij biologie en scheikunde ook altijd practicum doen bij een PO dus dan is het zeer zeker praktisch.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:30
Verwijderd
omdat praktische opdracht zo'n beetje alle mogelijke invullingen dekt

Bij sommige scholen moet je een werkstuk maken (wat ook een opdracht is die je in de praktijk uitvoert). Wij gaan ook met Bio naar de dierentuin of ontwerpen met natuurkunde een systeembordensysteem en voeren onderzoeken uit voor scheikunde. En dat kun je niet echt werkstukken noemen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:06
Verwijderd
Praktisch wil zeggen je kennis die je toe nu toe hebt opgedaan toepassen op een probleemgebied.
Wat maken mensen zich druk om rare dingen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:09
Verwijderd
Volgens mij heet het zo omdat je je kennis die je geleerd hebt, moet gaan toepassen in de praktijk. Iets anders kan ik er niet van maken eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:33
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nee het kan geen werkstuk genoemd worden, omdat je soms ook een presentatie ofzo maakt.

En inderdaad waar spang je om?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Praktische opdracht Maatschappij nieuw profiel
vanderhulst
0 21-04-2009 10:25
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde!
danaa
3 03-10-2006 20:57
Huiswerkvragen: Exacte vakken Praktische Opdracht wiskunde VWO B
metallica
3 26-01-2005 08:18
Algemene schoolzaken Enquete: Praktische opdrachten in de 2e fase
Asilymor
14 25-03-2003 13:15
Huiswerkvragen: Exacte vakken praktische opdracht anw
2 20-06-2001 10:28
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Economie Praktische Opdracht Informatievaardigheden 4havo gezocht..
0 25-05-2001 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.