Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 16:40
Crimson
Crimson is offline
Straks, als ik na 7 jaar ben met gymnasium, wil ik graag samen met een goede vriendin een jaar naar Amerika. Ben enorm gek op dat land, ben er ook al ontelbare keren (50 ongeveer) geweest en ik wil nu graag terug, maar dan voor een langere periode.
Ik wil graag naar Florida, omdat ik daar telkens geweest ben. Alleen ik wil niet naar een highschool of university, maar gewoon werken en feesten, maar ik wil ook wel iets erbij doen, zoals een cursus. Een cursus Engels zou opzich wel kunnen, maar daar ben ik al vrij goed in.
Heeft iemand andere ideeen? Ook voor huisvestiging, werk, etc. Het plan is nogal vrij abstract, maar goed, ik heb ook nog een jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2006, 17:30
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik heb er niet zoveel verstand van hoor (eigenlijk helemaal geen), maar heb je geen groene kaart nodig als je een jaar in Amerika wil gaan werken, maar niet studeren? Volgens mij gaat daar nogal wat tijd/papierwerk overheen voordat je zo'n ding krijgt (als je sowieso er al voor in aanmerking komt).
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:34
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
www.ef.com heeft ook taalcursussen van bepaalde periodes van 2 weken tot 8 maanden ofzo zoiets zou je kunnen doen
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 21:43
Cait
Cait is offline
Hmm... volgens mij moet je eerst een beetje rondkijken. In ieder geval hier:
http://netherlands.usembassy.gov/wonen/werken_.html

En bijvoorbeeld hier:

http://netherlands.usembassy.gov/hoe...visum_aan.html

Het probleem is een beetje dat je eigenlijk al een baan nodig hebt, een aanbod om er te mogen werken, voordat je visumaanvraag wordt gehonoreerd... tenzij je er familie hebt wonen ofzo. En aangezien ik niet weet of het lastig is om daar te solliciteren vanuit Nederland en wat je kansen zijn... zou ik toch een soort organisatie opzoeken. Er zijn ook instanties die helpen bij het regelen van visa, maar die helpen je meestal niet aan een baan.

Het eerste wat me te binnenschoot was om als au pair te gaan, maar dan zit je waarschijnlijk niet met je vriendin samen, en dat wil je (neem ik aan) helemaal niet... net zoals je niet daar wilt studeren of naar high school wil gaan oid. Dat maakt het meteen een stuk lastiger, maar het is volgens mij wel te doen hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 22:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Even een opmerking tussendoor, maar de VS is groter dan alleen Florida. Er zijn daar zoveel mooie, gave plekken buiten Florida.
Je hebt wel problemen met je visum, je kan niet zomaar een jaar daar zitten. Goed uitzoeken, misschien met de ambasade bellen wat je mogelijkheden zijn, die zullen het precies weten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 15-06-2006 @ 23:17 :
Even een opmerking tussendoor, maar de VS is groter dan alleen Florida. Er zijn daar zoveel mooie, gave plekken buiten Florida.
Ze is er zelf 50 keer geweest en ik neem aan niet alle 50 keer in Florida, dus dat zal ze zelf ook wel weten denk ik
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
stefano schreef op 17-06-2006 @ 21:00 :
Ze is er zelf 50 keer geweest en ik neem aan niet alle 50 keer in Florida, dus dat zal ze zelf ook wel weten denk ik
Ik heb me hierop gebaseerd:
Citaat:
Crimson schreef op 15-06-2006 @ 17:40 :
Ik wil graag naar Florida, omdat ik daar telkens geweest ben.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:26
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Kun je niet gewoon gaan backpacken in de VS, zoals in Azië of Oz ofzo? Moet je dan persé een baan hebben? Of gewoon aardig wat geld op de bank?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 00:09
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Femic schreef op 17-06-2006 @ 22:26 :
Kun je niet gewoon gaan backpacken in de VS, zoals in Azië of Oz ofzo? Moet je dan persé een baan hebben? Of gewoon aardig wat geld op de bank?
Backpacken moet waarschijnlijk op een toeristenvisum en dat kan maar voor 3 maanden (nou ja, 90 dagen)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 08:17
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 18-06-2006 @ 01:09 :
Backpacken moet waarschijnlijk op een toeristenvisum en dat kan maar voor 3 maanden (nou ja, 90 dagen)
En met een touristenvisum kan je waarschijnlijk niet (legaal) werken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 09:07
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 18-06-2006 @ 09:17 :
En met een touristenvisum kan je waarschijnlijk niet (legaal) werken.
Ik weet eigenlijk wel zeker van niet, maar met die andere visa lopen ze ook niet te strooien, ik geloof zelfs dat er bepaalde quota per jaar aan vast zitten.

Laatst gewijzigd op 18-06-2006 om 09:11.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 12:42
Verwijderd
www.travelactive.nl
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 17-06-2006 @ 22:18 :
Ik heb me hierop gebaseerd:
Ja, maar aangezien ze er al 50 keer is geweest, zal ze vast bewust voor Florida gekozen hebben...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 21:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
stefano schreef op 18-06-2006 @ 16:46 :
Ja, maar aangezien ze er al 50 keer is geweest, zal ze vast bewust voor Florida gekozen hebben...
Het is alleen een opmerking tussendoor, ik vind het enorm jammer als je alleen maar dat stukje ziet, aangezien de VS zoveel meer te bieden heeft. Ze moet het vooral zelf weten hoor, maar als je verder niet veel van de rest gezien hebt is het imo toch wat zonde. Lijkt me dat ik dat mag aanstippen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 15:59
Crimson
Crimson is offline
Ik ben inderdaad niet alleen in Florida geweest, heb inderdaad ook iets noordelijker gezeten, maar vooral daar eigenlijk, omdat daar ons huis was. Ik heb ook het idee van 'ik ga terug', snap je, en niet 'ik ga de VS ontdekken'.
EF is waarschijnlijk te duur, aangezien mijn ouders het niet willen betalen. Backpacken kan, maar ik weet niet of ik genoeg geld heb tegen die tijd. Kan er ook niet zo goed mee omgaan.
Ik ga even op de site van Mala kijken iig.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:21
Crimson
Crimson is offline
Ze kunnen daar een werkvisum voor een jaar regelen in bijv. Australie. Dat wil ik ook, maar dan voor Amerika.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 16:35
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Crimson schreef op 19-06-2006 @ 17:21 :
Ze kunnen daar een werkvisum voor een jaar regelen in bijv. Australie. Dat wil ik ook, maar dan voor Amerika.
Australie heeft nu eenmaal een speciaal visum voor backpackers, en de VS zijn, zeker tegenwoordig, vrij streng in die dingen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 17:09
Crimson
Crimson is offline
Jep, ben daar inmiddels ook al achter.
Zit er denk ik niet in..

Ik ga in oktober en met kerst naar Amerika en dan ga ik kijken of ik een baan kan vinden of iets wat er op lijkt, al lijkt me dat heeel erg sterk.

En anders wordt het denk ik toch Australie, aangezien je daar wel makkelijk een werkvisum voor kan krijgen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2006, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 17-06-2006 @ 22:18 :
Ik heb me hierop gebaseerd:
Sorry Ieke, ik heb dat stukje 8 keer verkeerd gelezen ongeveer je hebt gelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Jaar Amerika; kan je verder met 5 havo als je terugkomt?
Maylena
10 23-12-2013 16:12
Werk, Geld & Recht Een jaar High School America
xeva
39 16-08-2012 12:56
Psychologie Ik weet het niet meer
Shaneq
1 15-12-2011 14:59
Psychologie Geef niet op
Columbia
3 06-10-2008 14:55
Algemene schoolzaken Een jaartje ontwikkelingshulp
Jane says
16 27-09-2005 18:07
Verhalen & Gedichten Verhaal in Amerika
Sweetsurrender
3 24-04-2004 16:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.