Oud 13-08-2019, 10:22
_Rinke_
_Rinke_ is offline
Hallo allemaal,

Om 6 VWO succesvol te kunnen afronden, moet ik uiteraard ook een proefielwerkstuk maken. Ik heb gekozen om onderzoek te doen naar stotteren en het zelfbeeld bij verschillende leeftijdsgroepen. Ik was iets te enthousiast in het begin. Het gaat behoorlijk wat tijd kosten om voldoende gegevens te verzamelen en deze te verwerken. Daarom ben ik er al vroeg aan begonnen in de hoop zo wat extra speling te hebben met de planning.

Ik heb voor het onderzoek een Engelstalige officiële vragenlijst vertaald naar het Nederlands. De bedoeling is dat zowel stotteraars als niet-stotteraars een vragenlijst invullen. Vervolgens wil ik de gegevens vergelijken en zo tot mijn conclusie komen.

Jullie zouden me heel erg helpen met het invullen van de vragenlijst. Het invullen duurt ongeveer zo'n 10 minuten en het is natuurlijk geheel anoniem.

Alvast heel erg bedankt!!

PS Als je toevallig vrienden/kennissen/familie/etc. kent die stotteren, zou ik het heel waarderen als je de link zou willen doorsturen. Het is best lastig om stotteraars te vinden als je zelf niet in 'die wereld' zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2019, 23:43
Verwijderd
Ik stotter zelf al mijn hele leven en heb er veel last van, succes!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2019, 15:53
_Rinke_
_Rinke_ is offline
Is er toevallig nog iemand die zich verveelt (of geen zin heeft om huiswerk te maken) en de vragenlijsten zou willen invullen?

Ik heb helaas nog maar 1 antwoord op de vragenlijst voor adolescenten.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2019, 17:35
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
wat hebben deze zinnen met stotteren te maken?

Citaat:
Sommige tieners hebben het gevoel even slim te zijn als leeftijdsgenoten
Andere tieners zijn er niet zeker van dat ze even slim zijn als leeftijdsgenoten
Citaat:
Sommige tieners vinden het lastig om vrienden te maken
Andere tieners vinden het vrij eenvoudig om vrienden te maken
Citaat:
Sommige tieners zijn erg goed in alle soorten sport
Andere tieners hebben het gevoel NIET zo goed te zijn in sport
en nog een hoop andere zinnen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2019, 17:36
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
daarnaast: bij de ene zin zeg je 'sommige tieners' en de andere 'andere tieners'. Dat is niet hetzelfde. dat maakt het soms heel moeilijk om goed te kunnen antwoorden.
Bedoel je dan dat 'sommige tieners' de persoon die het invult ook bij die sommige tieners hoort?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2019, 11:35
_Rinke_
_Rinke_ is offline
Citaat:
wat hebben deze zinnen met stotteren te maken?







en nog een hoop andere zinnen
De vragenlijsten hebben inderdaad niks met stotteren te maken. Met deze lijsten kan het zelfbeeld worden bepaald van mensen. Door deze testen af te nemen bij zowel stotteraars als bij niet-stotteraars en de uitslag vervolgens te vergelijken, kan er wel een uitspraak worden gedaan over het feit of het zelfbeeld van stotteraars verschilt van het zelfbeeld van niet-stotteraars.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2019, 11:42
_Rinke_
_Rinke_ is offline
Citaat:
daarnaast: bij de ene zin zeg je 'sommige tieners' en de andere 'andere tieners'. Dat is niet hetzelfde. dat maakt het soms heel moeilijk om goed te kunnen antwoorden.
Bedoel je dan dat 'sommige tieners' de persoon die het invult ook bij die sommige tieners hoort?
Het is de bedoeling dat je de omschrijving kiest die het beste bij jou pas. De manier van vragen is zo gekozen, dat het zo neutraal mogelijk is (niet door mij opgesteld, maar door Amerikaanse professoren).
Dit stond als het goed is ook uitgelegd in de vragenlijst.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png UItleg scholieren.PNG (73.4 KB, 3x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.