Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2006, 17:21
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ik werk in de gehandicaptenzorg en wil nu voor een half jaar naar het buitenland (daar gaan werken).
Ik heb een maand opzegtermijn bij mijn huidige werkgever.
Nu hoorde ik dinsdagavond definitief dat ik de baan in het buitenland heb en ik kan 15 april beginnen.
Had gelijk de 15e van deze maand op willen zeggen zodat ik ook 15 april weg zou kunnen.
Helaas was mijn bazin er toen niet, had ze donderdag geen tijd en kon ik pas vandaag met haar praten.

Nu vertelde ze me dat het moeilijk is, wánt ze willen dat je voor het begin van de nieuwe maand opzegt
Dus als ik 15 april weg wil dan had ik vóór 1 maart al moeten opzeggen.
Kunnen ze dit eisen?

En is er nog iets wat ik er aan zou kunnen doen.
Volgens mijn moeder kan ik dat aanvechten als mijn andere baan daardoor in de problemen komt, alleen meer weet ze er ook niet van. Is er hier iemand die daar een idee van heeft?

Ik wil echt 15 april weg, had gedacht dat het in goed overleg wel goed zou komen, maar eerder dan de laatste week van april gaat volgens haar niet lukken.

Is er nog een mogelijkheid die ik kan aandragen om toch 15 april weg te kunnen of ben ik verplicht te doen wat zij zegt?

Die opzegtermijn is er toch om de werkgever de tijd te geven een vervanger voor je te vinden?
Ik heb maar voor 1 dag in de week een vast contract en de rest is op invalbasis, dus een andere invalkracht is zo aangevraagd.
Het gaat dan alleen om die woensdag en daar heeft ze ook geen vervanger voor nodig (aangezien er 17 april verhuist gaat worden en dus toch alle groepen + medewerkers opnieuw ingedeeld worden (en er voor mij toch al geen plek meer was op die groep).
3 a 4 weken is toch tijd genoeg een invalkracht te regelen voor die ene week dat er nog op die locatie gewerkt gaat worden?
Kan ze me dan toch verplichten te blijven ookal kom ik daardoor misschien in de problemen met mijn nieuwe baan?

Beetje warrig verhaal mss, maar hoop dat iemand me hier advies over kan geven.
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2006, 17:49
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Je kunt proberen onbetaald verlof op te nemen? Of is dit werk in het buitenland permanent?
Heb je nog veel vakantie uren?

Als ze moeilijk willen doen, kunnen ze zeker eisen dat je tot 1 mei zal blijven werken.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 17:53
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Zou onbetaald verlof nog een optie zijn op deze korte termijn?

En helaas lukt het met vakantie-uren niet meer
Had ik (dom dom dom) wel op gerekend, maar het jaar is natuurlijk pas net begonnen, had nog 4,8 uur over van vorig jaar en zou in totaal voor dit jaar 23,9 uur hebben (geldt alleen voor die ene vaste dag in de week a 7,2 uur)
Alleen toen begon er een rekensommetje en toen bleek ik nog 1,2 uur ofzo beschikbaar te hebben, daar kom ik dus nergens mee
(Had er even niet aan gedacht dat als je in maart opzegt je natuurlijk geen recht hebt op je totaal aan vakantieuren voor 2006)

Heb er zelfs aan gedacht me te laten ontslaan o.i.d.
Heeft dat verder nog nadelige gevolgen voor mij?
(Naast een slechte referentie bij een volgende sollicitatie in de gehandicaptenzorg)

En wat zou het gevolg zijn als ik me niet aan de opzegtermijn houdt en gewoon 15 april vertrek?
Moet ik dan een boete betalen oid?
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 20:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Fleur schreef op 17-03-2006 @ 18:53 :
Zou onbetaald verlof nog een optie zijn op deze korte termijn?

En helaas lukt het met vakantie-uren niet meer
Had ik (dom dom dom) wel op gerekend, maar het jaar is natuurlijk pas net begonnen, had nog 4,8 uur over van vorig jaar en zou in totaal voor dit jaar 23,9 uur hebben (geldt alleen voor die ene vaste dag in de week a 7,2 uur)
Alleen toen begon er een rekensommetje en toen bleek ik nog 1,2 uur ofzo beschikbaar te hebben, daar kom ik dus nergens mee
(Had er even niet aan gedacht dat als je in maart opzegt je natuurlijk geen recht hebt op je totaal aan vakantieuren voor 2006)

Heb er zelfs aan gedacht me te laten ontslaan o.i.d.
Heeft dat verder nog nadelige gevolgen voor mij?
(Naast een slechte referentie bij een volgende sollicitatie in de gehandicaptenzorg)

En wat zou het gevolg zijn als ik me niet aan de opzegtermijn houdt en gewoon 15 april vertrek?
Moet ik dan een boete betalen oid?
ALs je ontslagen word en je vermeld het niet op je CV is er zo goed als geen haan die er naar kraait, hetzelfde geld als je niet meer komt opdagen. Theoretisch gezien is het niet netjes en word het als not done gezien maar daar hoef je je niks van aan te trekken

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 23:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ja, zoiets is bij mij ook gebeurd.

Op 3 mei zei ik dat ik met ontslag wilde. De opzegtermijn was 1 maand, dus ik dacht dat ik dan 3 juni officieel weg kon zijn.
Zegt mijn bazin: de opzegtermijn gaat op de 1e van de maand pas in (dus 1 juni), en duurt dan nog 1 maand. Dus toen kon ik 1 juli pas weg

Ik heb toen al mijn vakantiedagen ingezet en dat werkte al aardig.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 12:22
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 17-03-2006 @ 21:58 :
ALs je ontslagen word en je vermeld het niet op je CV is er zo goed als geen haan die er naar kraait, hetzelfde geld als je niet meer komt opdagen. Theoretisch gezien is het niet netjes en word het als not done gezien maar daar hoef je je niks van aan te trekken

grtz
ivo
Hmm, ok bedankt voor de informatie iig.
Ik vind het zelf ook behoorlijk "not done", maar eerlijk gezegd vind ik dat mijn werkgever ook best iets flexibeler mag zijn.
Ze hoeft tenslotte helemaal geen vacature te plaatsen om vervanging voor mij te zoeken, een andere invalkracht is zo geregeld..

Snap ook niet helemaal hoe het nou zit met mijn vakantiedagen.
Ik kreeg in mei 2005 wel vakantietoeslag die gebaseerd was op 5 dagen per week werken, maar de opbouw van mijn vrije uren is maar gebaseerd op 1 (vaste) dag per week. (en de andere 4 dagen op invalbasis tellen dus niet mee, terwijl ik op die dagen regelmatig overuren e.d. maak...die krijg ik dus gewoon uitbetaald ipv hiermee meer vrije uren op te bouwen)
Dat klopt ook niet helemaal lijkt me, volgens mij heb ik recht om meer vrije uren dan die 1,5 uur waar zij mee komt..

Ik ga het dit weekend proberen even allemaal uit te zoeken en anders probeer ik me toch maar te laten ontslaan denk ik, hoe lullig ik dat ook vind, maar als het voor mij verder geen nadelige gevolgen heeft, why not, dan maar "not done" hoor..

Alleen nog 1 vraagje, kan ik dan deze baan helemaal niet meer op mijn CV vermelden of gewoon er niet bij zetten dat ik ontslagen ben e.d.?
Heb daar wel ruim 3 jaar gewerkt, het is een baan die aansluit op mijn opleiding en waar ik na terugkomst in Nederland waarschijnlijk nog wel mee verder wil (die richting dus, niet dat bedrijf persé) Dus als ik deze baan niet mag vermelden heb ik dus geen werkervaring op papier, terwijl ik die wel degelijk heb in praktijk. Of dat handig is
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 13:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Gewoon bij werkervaring:
Bedrijf A van augustus 2002 tot maart 2006
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Fleur schreef op 18-03-2006 @ 13:22 :
Alleen nog 1 vraagje, kan ik dan deze baan helemaal niet meer op mijn CV vermelden of gewoon er niet bij zetten dat ik ontslagen ben e.d.?
Heb daar wel ruim 3 jaar gewerkt, het is een baan die aansluit op mijn opleiding en waar ik na terugkomst in Nederland waarschijnlijk nog wel mee verder wil (die richting dus, niet dat bedrijf persé) Dus als ik deze baan niet mag vermelden heb ik dus geen werkervaring op papier, terwijl ik die wel degelijk heb in praktijk. Of dat handig is
Je kunt hem natuurlijk nog wel gewoon op je CV vermelden, maar er is natuurlijk een kans dat je nieuwe werkgever vraagt waarom je daar bent gestopt, of nog erger, om referenties vraagt.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 22:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Fleur schreef op 18-03-2006 @ 13:22 :
Hmm, ok bedankt voor de informatie iig.
Ik vind het zelf ook behoorlijk "not done", maar eerlijk gezegd vind ik dat mijn werkgever ook best iets flexibeler mag zijn.
Ze hoeft tenslotte helemaal geen vacature te plaatsen om vervanging voor mij te zoeken, een andere invalkracht is zo geregeld..

Snap ook niet helemaal hoe het nou zit met mijn vakantiedagen.
Ik kreeg in mei 2005 wel vakantietoeslag die gebaseerd was op 5 dagen per week werken, maar de opbouw van mijn vrije uren is maar gebaseerd op 1 (vaste) dag per week. (en de andere 4 dagen op invalbasis tellen dus niet mee, terwijl ik op die dagen regelmatig overuren e.d. maak...die krijg ik dus gewoon uitbetaald ipv hiermee meer vrije uren op te bouwen)
Dat klopt ook niet helemaal lijkt me, volgens mij heb ik recht om meer vrije uren dan die 1,5 uur waar zij mee komt..

Ik ga het dit weekend proberen even allemaal uit te zoeken en anders probeer ik me toch maar te laten ontslaan denk ik, hoe lullig ik dat ook vind, maar als het voor mij verder geen nadelige gevolgen heeft, why not, dan maar "not done" hoor..

Alleen nog 1 vraagje, kan ik dan deze baan helemaal niet meer op mijn CV vermelden of gewoon er niet bij zetten dat ik ontslagen ben e.d.?
Heb daar wel ruim 3 jaar gewerkt, het is een baan die aansluit op mijn opleiding en waar ik na terugkomst in Nederland waarschijnlijk nog wel mee verder wil (die richting dus, niet dat bedrijf persé) Dus als ik deze baan niet mag vermelden heb ik dus geen werkervaring op papier, terwijl ik die wel degelijk heb in praktijk. Of dat handig is
Over alle gewerkte uren bouw je vakantieuren op. Bij een fulltime aanstelling minimaal 20 dagen per jaar. in jou geval minimaal 5 dagen per jaar. Maar werk je extra bouw je daar extra vakantieuren over op
Voor iedere 12 uur die je werkt heb je zowiezo recht op 1 vakantie uur. Waarschijnlijk is 12 uur hoog maar gebasserd op
(52*5*8-160)/ 160.
52 = weken
5 = dagen
8 = uren
160 = aantal vakantie uren minimaal per jaar.

Als jij dus in jan/feb/mrt in totaal 240 uur gewerkt hebt zou je recht hebben op minimaal 20 uur vakantie.

Dit is even een eenvoudig rekensommetje en ik weet het niet precies maar zal ern iet ver vandaan zitten.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 21:25
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Ok hardstikke bedankt, dat ga ik morgen meteen eens even navragen op mijn werk!
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht 0 uren contract?
alisonn
17 16-12-2010 10:18
Werk, Geld & Recht nieuwe baan opzeggen?
Dianne Aalderin
2 01-03-2009 12:56
Werk, Geld & Recht Na paar dagen werk nieuwe baan opzeggen?
Naru
8 17-10-2007 11:44
Werk, Geld & Recht 10-40 uren contract: verplicht 5 dagen werken?
drukknoopje
2 12-12-2006 21:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Werk, Geld & Recht Ontslaan wegens ziekte?
shameonme
18 07-10-2004 23:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.