Oud 04-06-2006, 13:23
Bertje B.
Bertje B. is offline
Heey, ik zit nu met een redelijk groot probleem en heb nog nooit zo kut gevoeld. Ik moet dus overgaan naar 4 havo, maar ik sta er nou niet echt goed voor. Op de basisschool ben ik ook al een keer blijven zitten dus als ik nu nog een keer blijf zitten, ga ik naar vmbo-t. Maar ik sta dus voor Ak. een 6,2 met nog 1 topo proefwerk voor de boeg waar ik geen problemen voor verwacht, maar om over te gaan naar de volgende klas moet ik voor wiskunde voldoende staan. En laat ik nu wel een 5,7 staan, maar de repetitie die ik gemaakt heb woensdag, moet ik minstens een 4,7 voor halen maar ik heb hem echt heel slecht gemaakt en ik weet niet wat ik ervan moet verwachten. Nu heb ik hierna nog een proefwerk en welk cijfer ik daarvoor moet halen is afhankelijk van m'n laatste proefwerk, maar aangezien dat volgende hoofdstuk dus echt moeilijk is, weet ik niet wat ik moet doen. Kan iemand mij alsjeblieft advies geven? Ik zit echt in een benauwde situatie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2006, 13:27
Verwijderd
Wat dacht je van heel hard werken aan je wiskunde, zodat je voor je komende toets een goed cijfer haalt dat je gemiddelde wat opkrikt?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:57
Verwijderd
vraag je wiskundeleraar of die je nog een paar spoed-bijlesjes wil geven. En maak alle opgaven, als je dat nog niet gedaan had.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:22
Bertje B.
Bertje B. is offline
Ja volgende hoofdstuk zal ik er echt voor moeten gaan en dat ga ik ook. Ben alleen bang dat ik een dikke onvoldoende haal, waardoor het bijna onmogelijk wordt om een 5,5 te komen te staan.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:23
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Zo groot is dat probleem toch niet. Ga keihard streven op wiskunde en je haalt die 7 wel.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:09
Bertje B.
Bertje B. is offline
Maar het is dus een enorm moeilijk hoofdstuk en ik ben al bijna de slechtse van m'n klas
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Bertje B. schreef op 05-06-2006 @ 13:09 :
Maar het is dus een enorm moeilijk hoofdstuk en ik ben al bijna de slechtse van m'n klas
Met die instelling zal het idd niet lukken.

Steek je energie in leren en oefenen. Vraag je leraar, een klasgenoot, een oudere broer of zus, je vader of moeder, weet ik het wie om extra uitleg, enz. Meer dan proberen kun je niet doen.

Waarom mag je niet blijven zitten? Voor zo ver ik weet mag je op de middelbare gewoon één of twee keer blijven zitten (maar niet in hetzelfde of twee aangesloten jaren), ook als je op de basisschool een keer bent blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:34
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-06-2006 @ 13:28 :
Met die instelling zal het idd niet lukken.

Steek je energie in leren en oefenen. Vraag je leraar, een klasgenoot, een oudere broer of zus, je vader of moeder, weet ik het wie om extra uitleg, enz. Meer dan proberen kun je niet doen.

Waarom mag je niet blijven zitten? Voor zo ver ik weet mag je op de middelbare gewoon één of twee keer blijven zitten (maar niet in hetzelfde of twee aangesloten jaren), ook als je op de basisschool een keer bent blijven zitten.
Mag wel, maar ik vind het echt verschrikkelijk om nog een jaar langer over school te doen Njah, ga zo dadelijk weer 'ns aan de slag.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Bertje B. schreef op 05-06-2006 @ 13:34 :
Mag wel, maar ik vind het echt verschrikkelijk om nog een jaar langer over school te doen Njah, ga zo dadelijk weer 'ns aan de slag.
Mag je dan wel instromen in 4 vmbo? Vaak kan dat niet, omdat dat de examenklas is.

Ik zou proberen om die toets(en) te halen. En anders toch gewoon 4 havo over doen, dan heb je veel meer keus qua vervolg opleiding. (Als je hbo wilt doen, dan ben je via het vmbo ook langer bezig, dus maakt het dan niet zoveel uit of je het via het vmbo of de havo doet.)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 17:52
Bertje B.
Bertje B. is offline
Ik wil dus niet instromen in 4 vmbo, maar gewoon liefst overgaan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Bertje B. schreef op 05-06-2006 @ 17:52 :
Ik wil dus niet instromen in 4 vmbo, maar gewoon liefst overgaan.
Duh.

Jij begon in je eerste post zelf over het vmbo, vervolgens zeg je dat je geen jaar langer over school wilt doen. Ik vraag me af of je als je naar het vmbo gaat niet ook een jaar langer kwijt zult zijn, omdat ze vaak geen mensen toelaten tot de examenklas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware PhotoShop: harde overgangen subtiel overlappen
hastalapastaaa
7 10-08-2006 13:34
Lichaam & Gezondheid Moeder en de overgang
Angeleyes16
4 10-03-2005 21:10
Algemene schoolzaken Overgang van HAVO naar HBO
Milly
14 02-06-2004 11:48
Lichaam & Gezondheid laatste menstruatie..overgang?
Tulpje6
8 08-11-2003 16:19
Algemene schoolzaken Overgang
SkateMode
2 28-05-2002 13:12
Huiswerkvragen: Exacte vakken Fase Overgangen
Xtreme Gogeta
6 08-12-2001 16:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.