Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 19:10
Dennis15
Dennis15 is offline
Hallo,

Aanstaande vrijdag is het weer zover, proefwerkweek/toetsweek Ik ben al 2 weken aan het proberen te leren, maar het lukt me maar niet. Ik wordt echt zo snel afgeleid en ik kan me totaal niet concentrere omdat ik steeds aan andere dingen denk. Ik heb hier nog nooit eerder las van gehad. Ik wil me gewoon goed kunnen concentrere zodat ik kan leren Maar het lukt me maar niet

Heeft iemand tips zodat ik niet wordt afgeleid en me wel goed kan concentreren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 21:47
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
je kamer en bureau opruimen, rust om je heen zorgt voor (meer) rust in je hoofd.
niet te lang achter elkaar doorleren, na een tijdje (uurtje ofzo) stoppen en even kwartiertje iets anders doen op een andere plek dan waar je aan het leren bent.
goed slapen en goed eten en genoeg drinken
als er grote belangrijke dingen of problemen zijn waar je de hele tijd aan denkt, er met iemand over praten oid zodat je het even kwijt bent

meer kan ik niet bedenken
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 22:24
Verwijderd
Voor mij werkt een kop thee tijdens het leren altijd wel rustgevend.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 15:42
Bertje B.
Bertje B. is offline
Het is natuurlijk ook heel moeilijk om nu te gaan leren, zonnetje schijnt weer en voor de jongens is er weer genoeg voetbal op tv. Volgende wat ik nu ga zeggen, klinkt misschien wel heel raar, maar bij mij lukt het wel vaak. Zelf leer ik juist altijd heel veel op een vrije dag en/of in het weekend en ik sluit me dan een klein beetje op van de buitenwereld zal ik maar zeggen Ga ik op bed liggen, doe ik de gordijnen gedeeltelijk dicht en zet ook meestal de tv dan aan en leg me boeken naast me op de grond. 's Middags neem ik gewoon ff alles door en kijk ik wat makkelijk is wen wat moeilijk is. Als ik vroeg thuis ben, en ik heb alles doorgenomen, ga ik ff halfuurtje achter de pc en wat drinken. Na het avondeten ga ik nog ff een kwartiertje wat leuks doen (licht eraan hoe laat ik eet dan) en daarna ga ik intensief leren en kijk ik of ik echt alles begrijp en probeer mezelf beetje te overhoren tussendoor en zo. Helpt echt bij mij. En als ik niet kan slapen, pak ik nog ff een boek erbij en dan val ik wel in slaap
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 17:20
Dennis15
Dennis15 is offline
Citaat:
Lente schreef op 06-06-2006 @ 22:47 :

als er grote belangrijke dingen of problemen zijn waar je de hele tijd aan denkt, er met iemand over praten oid zodat je het even kwijt bent

meer kan ik niet bedenken
Nou,, Ik ben wel tot over m'n oren verliefd op een meisje bij mij op school, daar denk ik toch ook veel aan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 17:21
Dennis15
Dennis15 is offline
Meestal doe ik altijd 45 min. leren en dan 15 min. pauze. Dan weer 45 min. leren en dan een half uur pauze en dan weer 45 min leren en dan 15 min. pauze
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.