Oud 04-07-2007, 23:38
Verwijderd
Wie studeert er hier geschiedenis, dat maar als eerste vraag.

Zelf studeer ik bedrijfskunde, maar ik denk erover om geschiedenis er volgend jaar naast te gaan doen. Heb al langere tijd een ruime interesse voor de geschiedenis en dan vooral de klassieke.
De mogelijkheid om een minor te doen laat ik gaan, want dat is dan toch maar een half jaartje, en dat is te kort om er echt veel van te leren, terwijjl ik dat juist wel wil.
Ik wil toch(als het gaat) in ieder geval mn bachelor GS halen naast mn master BA..

Al een beetje contact met de studieadviseur, die vertelde dat geschiedenis wel een voltijd-studie is qua studiedruk. Maar van anderen hoor ik juist dat het wel meevalt. wel redelijk veel contacturen, maar verder.

Dus iemand anders hier ervaringen met geschiedenis, en studiedruk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2007, 17:57
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 05-07-2007 @ 00:38 :


Al een beetje contact met de studieadviseur, die vertelde dat geschiedenis wel een voltijd-studie is qua studiedruk. Maar van anderen hoor ik juist dat het wel meevalt. wel redelijk veel contacturen, maar verder.

Dus iemand anders hier ervaringen met geschiedenis, en studiedruk?
Doe zelf geschiedenis @RU en dat is te doen qua studiedruk.

Waarom schrijf je niet gewoon in voor Geschiedenis? Het blijft even duur (één, twee of 1000 studies tegelijk volgen) en je kan dan zelf wel zien in hoeverre je het kan combineren en of het je überhaupt wel bevalt.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 11:39
Shyra
Avatar van Shyra
Shyra is offline
Ik studeer geschiedenis aan de VU, dus als je daarover informatie wilt hebben PM je maar.

Over de studiedruk, die is relatief hoog aan de VU. Ik meen laatst op zo'n studiekeuze pagina (studiekeuze 123.nl) gelezen te hebben dat deze aan de VU het hoogste is van alle universiteiten die geschiedenis aanbieden. Het is veel lees- en schrijfwerk, en daar moet je wel tegen kunnen.
Het is wel te combineren inderdaad. Ik ken enkelen uit mijn jaar die dat doen, maar volgens mij volgen de meeste hiervan de tijdrovende vakken niet of nauwelijks.

Kun je overigens niet beter oudheidkunde gaan doen, als je je voornamelijk wilt focussen op klassieke geschiedenis?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Waar geschiedenis studeren?
miramichi
16 06-11-2011 13:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen klassieke talen studeren, waar?
Lisa :D
16 14-02-2007 16:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vragen GLTC
Sanctus
29 27-11-2006 13:24
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
autodropje
140 05-10-2005 10:52
Studeren Rechten, waar?
Kimisa
140 05-06-2005 12:16
Studeren vu of uva
juulc
24 02-03-2005 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.