Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2002, 18:45
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
wie heeft m gezien en wat vond je er van??

ik heb m gister gezien en ik vond m echt heel erg... niet in de zin van stom als wel schokkend. ik ben niet echt snel geschokt met films maar op een gegeven moment had ik echt zoiets van 'wil ik dit wel zien? ik vond ut echt een hele erge film...

maar ben blij dat ik m gezien heb....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2002, 21:06
Verwijderd
Ja ik heb 'm gezien.

En veel mensen praten erover dat ie zo schokkend is, maar ik vond het toch allemaal best meevallen, oke, het is geen familiefilm maar ZO erg was ie toch niet. Misschien kwam het omdat ik apenstoned was maar toch kan ik meestal een film wel redelijk goed volgen.

Ik vond hem overigens wel goed daar niet van, maar niet zo uberschokkend ofzo..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:08
Verwijderd
Het vervelende van films in niet-mainstream bioscopen kijken is dat d'r van die filmfanatici/critici naast je zitten, alles af te kraken en onnodig commentaar en verwijzingen geven, alleen maar om even te onderstrepen wat voor een filmfan ze wel/niet zijn en welke fouten ze uit een film kunnen halen. Bah, ik wil gewoon vermaakt worden, wil je kritisch zijn, ga dan de politiek in.

klaar.

terug naar Das Experiment
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
heb nog nooit last gehad van film critici wel van irritante dozen die geen verstand hebben van goeie films en dan een fantastische film als from hell gaan afkraken

maar ind terug naar das exp.

het kan zijn dat jij het mee vond vallen doordat je stoned was, tkan ook aan mij liggen, ik weet het niet. opzich gaat t bij mij ook niet om de hele film, het meeste was gewoon te doen, maar er zit een stuk in dat ik echt afscuwelijk vond;
vanaf het moment dat die bewakers echt door gaan draaien, dat ze die mede bewaker bosch met een zak over zn kop tegen de muur laten lopen, tarek helemaal in elkaar schoppen en die andere kerel van de kiosk dood slaan... tegen 'in-elkaar-slaan' scenes kan ik over het algemeen wel, maar dit was zo ontzettend bruut, niet zozeer om de manier waarop misschien (al vond ik dat ook niet echt lekker om te zien ) maar om de manier waarop, het machtsmisbruik, de volkomen machteloosheid van de gevangenen. daar kon ik dus niet tegen. >zucht< deze film blijft me iig nog wel even bij...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:36
chardros
Avatar van chardros
chardros is offline
Weet iemand tot wanneer de film draait in Nederland.
Ik zit nu tot 19 december in Chicago vandaar.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:41
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
chardros schreef:
Weet iemand tot wanneer de film draait in Nederland.
Ik zit nu tot 19 december in Chicago vandaar.
nou hier in zwolle draaide ie gister voor het laatst....
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 21:44
chardros
Avatar van chardros
chardros is offline
Dat is klote

Moet toch hier maar beter zoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2002, 23:55
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
heb nog nooit last gehad van film critici wel van irritante dozen die geen verstand hebben van goeie films en dan een fantastische film als from hell gaan afkraken

maar ind terug naar das exp.

het kan zijn dat jij het mee vond vallen doordat je stoned was, tkan ook aan mij liggen, ik weet het niet. opzich gaat t bij mij ook niet om de hele film, het meeste was gewoon te doen, maar er zit een stuk in dat ik echt afscuwelijk vond;
vanaf het moment dat die bewakers echt door gaan draaien, dat ze die mede bewaker bosch met een zak over zn kop tegen de muur laten lopen, tarek helemaal in elkaar schoppen en die andere kerel van de kiosk dood slaan... tegen 'in-elkaar-slaan' scenes kan ik over het algemeen wel, maar dit was zo ontzettend bruut, niet zozeer om de manier waarop misschien (al vond ik dat ook niet echt lekker om te zien ) maar om de manier waarop, het machtsmisbruik, de volkomen machteloosheid van de gevangenen. daar kon ik dus niet tegen. >zucht< deze film blijft me iig nog wel even bij...
Sja op zich.. ik kan er wel inkomen... 't wordt ook een beetje op een manier gebracht alsof het echt zou kunnen gebeuren want aan het begin van de film worden de karakters als redelijk normale mensen weergegeven en langzamerhand gaan ze steeds raarder doen. Dat is wel een beetje beangstigend, een harde confrontatie met de donkere zijde van de menselijke psyche. Ik vond het schokkendste dat die elvis imitator die vrouw verkrachtte... .. maar dat vond ik ook een beetje over-the-top...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 11:17
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
eXo schreef:
Sja op zich.. ik kan er wel inkomen... 't wordt ook een beetje op een manier gebracht alsof het echt zou kunnen gebeuren want aan het begin van de film worden de karakters als redelijk normale mensen weergegeven en langzamerhand gaan ze steeds raarder doen. Dat is wel een beetje beangstigend, een harde confrontatie met de donkere zijde van de menselijke psyche. Ik vond het schokkendste dat die elvis imitator die vrouw verkrachtte... .. maar dat vond ik ook een beetje over-the-top...
ja dat was ind echt; maar tarek kwam net op tijd dat ding uit volgens mij... maar das machtsmisbruik... zou denk ik wel kunnen gebeuren, al kun je je het niet voorstellen. en ik hoorde wel zoiets als dat het gebaseerd is op een waar gebeurd verhaal, maar dan gedramatiseerd natuurlijk. weet niet of het waar is.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 16:56
Dutchian
Avatar van Dutchian
Dutchian is offline
Ik heb hem niet al te lang geleden ook gezien en ook al was ie Duits, vond ik hem erg goed. Toch wel leuk hoe zo'n experiment uit de hand kan lopen, dat machtsgevoel dat die mensen in hun schoot kregen geworpen. En er zit toch ook wel wat realisme in verwerkt.
Das Experiment vind ik een aanrader (tenzij je een hekel aan duitse films hebt)
__________________
It's a bitter sweet Symphony
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 17:55
Verwijderd
Ik wil hem echt heeeeel graag zien.. had al veel over dat experiment gelezen, en nou heb ik het op school ook nog gehad..

Maar bij gebrek aan filmhuizen enzoow, zal ik moeten wachten tot ie in de videotheek ligt
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 22:20
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
ja dat was ind echt; maar tarek kwam net op tijd dat ding uit volgens mij... maar das machtsmisbruik... zou denk ik wel kunnen gebeuren, al kun je je het niet voorstellen. en ik hoorde wel zoiets als dat het gebaseerd is op een waar gebeurd verhaal, maar dan gedramatiseerd natuurlijk. weet niet of het waar is.
ja dat klopt hoor, kijk het is geinspireerd op het 'stanford prison experiment', kijk maar op http://www.prisonexp.org. Alleen is het echte experiment tijdig afgekapt.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 01:01
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Harde, beklemmende film, die laat zien wat er kan gebeuren als je mensen zonder supervisie hun gang laat gaan.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 10:03
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Harde, beklemmende film, die laat zien wat er kan gebeuren als je mensen zonder supervisie hun gang laat gaan.

maar uiteindelijk een film met onnodige subplots en sensatiezucht
*tjek die massale stormloop door die gevangenen dan*
en dan bweh dat liefdesplotje over Moritz Bleibtreu blaa!

aardige film, though
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 11:08
Desp
Desp is offline
Ik vond de gevangenis scènes en goed, maar die scènes erbuiten, over liefde enzovoorts, echt overbodig... verpestte de film voor mij...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 11:30
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Desp schreef:
Ik vond de gevangenis scènes en goed, maar die scènes erbuiten, over liefde enzovoorts, echt overbodig... verpestte de film voor mij...
my point exactly
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:49
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Desp schreef:
Ik vond de gevangenis scènes en goed, maar die scènes erbuiten, over liefde enzovoorts, echt overbodig... verpestte de film voor mij...
vond ik juist wel goed; maakte de film niet helemaal geweld, geweld geweld zeg maar.. die afwisseling hield het geheel wat rustiger vond ik.

het einde vond ik overigens erg mooi; dat ze zo op het strand zitten...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 14:50
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
maar uiteindelijk een film met onnodige subplots en sensatiezucht
*tjek die massale stormloop door die gevangenen dan*
en dan bweh dat liefdesplotje over Moritz Bleibtreu blaa!

aardige film, though
joy, mensen die verstand (denken te????) hebben van films
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2002, 16:08
Dutchian
Avatar van Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
Desp schreef:
Ik vond de gevangenis scènes en goed, maar die scènes erbuiten, over liefde enzovoorts, echt overbodig... verpestte de film voor mij...
Ik vond het juist niet overbodig. Die vrouw mist die vent, gaat uit op onderzoek en komt te weten dat hij aan een project meedoet.
Als zij niet verliefd was (of niet meespeelde) dan was zij nooit het project binnengelopen.

Maarja, dat is mijn visie op het verhaal
__________________
It's a bitter sweet Symphony
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 16:33
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Ik vond het juist niet overbodig. Die vrouw mist die vent, gaat uit op onderzoek en komt te weten dat hij aan een project meedoet.
Als zij niet verliefd was (of niet meespeelde) dan was zij nooit het project binnengelopen.

Maarja, dat is mijn visie op het verhaal
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 16:44
Verwijderd
Liefdesverhaaltje was niet echt overbodig maar het contrast tussen dat en het 'hoofd'-verhaal was iets te groot. Werkte voor mij nogal als een anti-climax.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 12:12
Bram
Bram is offline
zeker en vast 1 vd beste films die ik de afgelopen paar jaar gezien heb!
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Bram schreef:
zeker en vast 1 vd beste films die ik de afgelopen paar jaar gezien heb!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 10:40
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
sublime schreef:
joy, mensen die verstand (denken te????) hebben van films
ik denk graag van mezelf dat ik verstand heb van films ja
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 18:14
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
eXo schreef:
ik munt uit in niets doen en slapen
daar snap ik nou niks van
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2002, 21:37
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
ik vond het een zeer goede film

maar wel erg... euhm... spanningopbouwend
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 21:40
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Tampert schreef:


maar wel erg... euhm... spanningopbouwend
dat vond ik dus ook en dat is imo niet goed voor mijn bloeddruk maar heb t overleefd dus dat zal het moment wel geweest zijn. tis inmiddels al weer een paar dagen geleden dat ik m gezien heb en ik heb nu zoiets 'wat was er ook alweer zo shockerend aan' maar goed dat heet 'nare dingen en trauma's wegstoppen' geloof ik
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 21:44
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
ik ga 'm over een week of 3 zien (dan draait ie hier in 't filmhuis) dus ik lees deze replies allemaal nog niet en haal dit topic over 3 weken weer omhoog.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 23:14
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
sublime schreef:
dat vond ik dus ook en dat is imo niet goed voor mijn bloeddruk maar heb t overleefd dus dat zal het moment wel geweest zijn. tis inmiddels al weer een paar dagen geleden dat ik m gezien heb en ik heb nu zoiets 'wat was er ook alweer zo shockerend aan' maar goed dat heet 'nare dingen en trauma's wegstoppen' geloof ik
och... die scene met het mes heeft me wel even een beetje ee zwakke maag geleverd... De rest was niet zo slecht voor mijn maag
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef:
daar snap ik nou niks van
wat snap je er niet aan?


Konflict: Dat ie nog draait?! Had ik niet verwacht, welk filmhuis dan?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 14:56
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Tampert schreef:
och... die scene met het mes heeft me wel even een beetje ee zwakke maag geleverd... De rest was niet zo slecht voor mijn maag
dat had ik duidelijk weggestopt want ik wist het niet meer; maar das toch met die hand he? vond die scene erger dat die bewakers helemaal gingen flippen; dat ze bosch met een zak op zn kop tegen de muur aan lieten lopen, dat vond ik echt naar.. en toen ze later tarek en de meneer van de kiosk in elkaar sloegen...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 21:17
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
eXo schreef:

Konflict: Dat ie nog draait?! Had ik niet verwacht, welk filmhuis dan?
De Pul, Uden

zo'n jongerencentrum dat iedere donderdagavond een filmhuisfilm draait.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 21:38
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef:
De Pul, Uden

zo'n jongerencentrum dat iedere donderdagavond een filmhuisfilm draait.
maar niet op een groot doek?

naja maak nie zo heel veel uit, veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 21:24
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
eergisteren gehuurd erg coole film maar weten jullie wel dat deze film stiekum op waarheid gebaseerd is?

http://www.prisonexp.org/

zie voor u zelf.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 21:32
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
hoe bedoel je updaten

nou ja, nu kan ik mooi nog even vertellen dat ik m morgen weer ga zien
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 08:11
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
kheb m maandje terug gezien en ik vond m erg goed
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2003, 08:53
Verwijderd
Hmmm ja gezien...Maar ik had er veel meer van verwacht, Dat ie echt schokkend zou zijn en dat er héle erge dingen in gebeurde, oke op het eind gingen er een paar dood enzo, maar echt schokkend, nee.
Het was wel een goede film, hoe die bewakers ineens veranderden terwijl ze eerst allemaal gewoon blij deden tegen elkaar toen ze nog niks over het experiment wisten.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
danique2 schreef:
Hmmm ja gezien...Maar ik had er veel meer van verwacht, Dat ie echt schokkend zou zijn en dat er héle erge dingen in gebeurde, oke op het eind gingen er een paar dood enzo, maar echt schokkend, nee.
Het was wel een goede film, hoe die bewakers ineens veranderden terwijl ze eerst allemaal gewoon blij deden tegen elkaar toen ze nog niks over het experiment wisten.
Dat had ik ook een beetje, ik vond hem wel ok, maar te 'speelfilmig' gebracht, kwam daardoor bijna niet realistisch over.. dat vond ik écht jammer...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:36
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
issie al te huur?
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 21:12
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:
issie al te huur?
ja
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:37
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
hmmm vanavond weer gezien; en al vond ik m niet meer zo shockerend als de eerste x, het blijft gewoon een hele goeie film. de psygische ontwikkeling van die mensen, fantastisch..

en ik vind dat moment waarop ze schütte die klap geven zó naar!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 06:08
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
ja
mooi
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 15:34
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik heb hem gisteren gezien en eerlijk gezegt vond ik hem niet echt schokkend.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 17:04
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
hij is allang te huur ja, maar waar gaat het precies over, ik weet alleen dat het een duitse film is.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio [Op tv] Das Experiment
Verwijderd
50 17-05-2005 07:25
Psychologie Das Experiment
Woodstock
25 09-08-2004 05:13
Films, TV & Radio [vanavond op tv] Das Experiment
aniki
21 05-08-2004 00:15
Psychologie Macht.
Maurice
6 12-02-2004 16:58
Films, TV & Radio Das Experiment
Mindfields
9 06-10-2002 13:35
Films, TV & Radio Das Experiment: afgrijselijk, shockerend, beangstigend
Simon
50 03-07-2002 22:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.