Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 14:58
chantalleke
chantalleke is offline
hey!!

Wij zijn bezig met een praktische opdracht voor het vak economie.

We zijn bezig met de verhouding man-vrouw op de arbeidsmarkt en zouden graag willen weten hoe de jonge generatie hier tegen aankijkt.

Zouden de mannen onder ons bereid zijn parttime te gaan werken om een gezin te kunnen combineren met werk???

Hoe denken jullie dat het combineren van werk en kinderen in de toekomst gaat als beide partners werken??

Wat vinden jullie van het feit dat steeds meer vrouwen gaan werken, en dat hierbij veel gebruik wordt gemaakt van instellingen zoals crèches en oppas om de kinderen onder te brengen??

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 02:23
Verwijderd
Kinderen zijn voornamelijk voor rekening van de betreffende moeder. Het spijt me zeer, maar werken (en enigszins carrière maken) met een hoog salaris (wat toch mijn streven is) en parttime werken gaat niet samen. Een vrouw die graag wil dat haar man flexibel in zijn arbeidstijden kan zijn voor het gezin, moet of een miljonair trouwen, of een fabrieksarbeider die om halfvijf weer op de stoep staat. Ik ben geen van beide, en vermoedelijk als ik ooit kinderen heb, ook niet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 15:27
Jeroen vdf
Jeroen vdf is offline
Citaat:
chantalleke schreef op 09-03-2004 @ 15:58:
hey!!

Wij zijn bezig met een praktische opdracht voor het vak economie.

ja dat moet ook gebeuren he, succes met het wertkstuk dames!


We zijn bezig met de verhouding man-vrouw op de arbeidsmarkt en zouden graag willen weten hoe de jonge generatie hier tegen aankijkt.


Zouden de mannen onder ons bereid zijn parttime te gaan werken om een gezin te kunnen combineren met werk???

Hoe denken jullie dat het combineren van werk en kinderen in de toekomst gaat als beide partners werken??


Wat vinden jullie van het feit dat steeds meer vrouwen gaan werken, en dat hierbij veel gebruik wordt gemaakt van instellingen zoals crèches en oppas om de kinderen onder te brengen??

Alvast bedankt!!
In de toekomst gaat het er als volgt uitzien: De kinderen worden "verwaarloosd" er wordt gezocht naar oppas voor de kinderen. dit komt niet tengoede van de kinderen want ze krijgen minder contact met hun ouders wat weer invloed heeft op het karakter/ gedrag van het kind.
Ook een mogelijklheid is dat als de ene ouder sochtends/overdag werkt en de andere overdag/savonds werkt de beide ouders zelf niet meer voldoende met mekaar omgaan wat ook kan leiden tot slechte relaties met elkaar met als gevolg dat het kind heir weer de dupe van word.
Of een ander voorbeeld kan ook nog zijn dat kinderen als ze een jaar of 12 zijn overdag als ze uit school komen alleen thuis zijn, ze gaan dan niet braaf hun huiswerk maken maar gaan de straat op met vrienden, met grote kans dat ze de criminaliteit ingaan. met als gevolg ook nog weer dat ze later geen baan krijgen.
Kortom dat als beide ouders gaan werken is alleen maar nadelig voor het kind, en besef wel dat de kinderen de toekomst hebben, ook later als ze moeten werken.

Dus mijn mening: Beide partners fulltime werken maakt de samenleving kapot voor zover dat nog niet het geval is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 09:20
Mastermind
Mastermind is offline
Ik zou er zelf geen moeite mee hebben om minder te gaan werken als daar goede redenen voor zouden zijn. Bijvoorbeeld als de vrouw meer verdient of een baan heeft waarin oparttime werk moeilijk te realiseren is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders
Verwijderd
442 14-09-2009 06:52
Levensbeschouwing & Filosofie Islamitische vrouwen op de arbeidsmarkt
naamloozzz
104 26-05-2006 21:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrouwen uit etnische minderheden hebben dubbele achterstand
Love & Peace
20 07-03-2006 10:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Handen op de rug en spugen
Love & Peace
173 18-04-2005 19:24
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geschiedenis katern nederland en hun gezagsdragers 1950-1990
WanderingSpirit
3 19-05-2004 11:21
Werk, Geld & Recht werk en vrouwen???
chantalleke
2 09-03-2004 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.