Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2001, 18:16
dystopia
dystopia is offline
Hallo,

kheb sinds kort al de PC's op me kamer staan en nu wil ik graag surround creeren in m'n kamertje...

Ik heb dus 2 pc's speakers die best van goede kwaliteit sijn. Nu heb ik die even afgekoppeld samen met de subwoofer en heb ik me PC op de radio aangesloten (hij kan alleen maar op input/mic).

Nu is de kwaliteit enorm verslechterd! Er is veel ruis, en de stemmen zijn bijna niet te horen. Het lijkt wel alsof ik een voice removal plugin draai. Het klinkt gewoon voor geen meter en dan heb ik het over rustige musiek. Het zwaardere werk klinkt gewoon ontsettend 'dood' er is ook helemaal geen bass in feite sijn alle lage tonen gewoon WEG terwijl ik allemaal plugins draai die die lage tonen juist moeten creeren.

Maar goed ik wil dus me 2 boxjes in hoeken van de kamer setten en me stereo laten staan zodat ik surround heb en ik wil eter geluid op me stereo. Hoe moet da?

------------------
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2001, 18:32
Athlon
Athlon is offline
Zou je het niet eens kunnen proberen met een optische kabel dan als beiden daar een aansluiting voor hebben????
__________________
eXPerience a new world... Together with /\ 'I' I-I L ( ) I\I... Copyright 2002
Met citaat reageren
Oud 08-03-2001, 18:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Athlon schreef:
Zou je het niet eens kunnen proberen met een optische kabel dan als beiden daar een aansluiting voor hebben????
Wat is een optische kabel en hoe ziet ie eruit? Ik gebruik nu nogal wat verlengsnoeren...

Me stereo heeft alleen een 220V aansluiting en een mic aansluiting


------------------
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 08-03-2001, 19:35
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wat is een optische kabel en hoe ziet ie eruit? Ik gebruik nu nogal wat verlengsnoeren...

Me stereo heeft alleen een 220V aansluiting en een mic aansluiting


Ja hier, haal die verlengsnoeren er tussen uit of koop beter merk kabels.
Zorg er ook voor dat er geen andere kabels om de verlengers heen zitten.

Een optische kabel wordt vaak gebruikt om bijv. vanaf Minidisc op te nemen en dat was foutje van mij, die kun je niet koppelen aan de uitgang van je soundkaart. Moet je in de Digitale Ingang stoppen.....

__________________
eXPerience a new world... Together with /\ 'I' I-I L ( ) I\I... Copyright 2002
Met citaat reageren
Oud 08-03-2001, 20:20
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Athlon schreef:
Ja hier, haal die verlengsnoeren er tussen uit of koop beter merk kabels.
Zorg er ook voor dat er geen andere kabels om de verlengers heen zitten.

Een optische kabel wordt vaak gebruikt om bijv. vanaf Minidisc op te nemen en dat was foutje van mij, die kun je niet koppelen aan de uitgang van je soundkaart. Moet je in de Digitale Ingang stoppen.....

ah okeej da's duidelijk
dus in de line out?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 08-03-2001, 20:23
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
dystopia schreef:
ah okeej da's duidelijk
dus in de line out?


Nee, de optische kabel stop je niet in de line out van je soundcard, maar in de Digital In, zoals sommige geluidkaarten zoals de Soundblaster Live serie die heeft.
Op je 128PCI zit ie vast niet.
Is meestal een gele aansluiting.

Succes
__________________
eXPerience a new world... Together with /\ 'I' I-I L ( ) I\I... Copyright 2002
Met citaat reageren
Oud 08-03-2001, 21:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Athlon schreef:
Nee, de optische kabel stop je niet in de line out van je soundcard, maar in de Digital In, zoals sommige geluidkaarten zoals de Soundblaster Live serie die heeft.
Op je 128PCI zit ie vast niet.
Is meestal een gele aansluiting.

Succes

nee ik heb een onboard
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-03-2001, 14:18
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Je stereo heeft vast geen optische ingang (dit is meestal niet eens het geval op versterkers in de high-end klasse) dus daar hoef je al niet naar te kijken...
een soundblaster 128 heeft geen optische dig. uitgang en je onboard chip ook niet
Ik denk eerder dat de ruis veroorzaakt word door de kwaliteit van je stereo en door de kwaliteit van de verbinding, het is namelijk niet echt een goed idee om een line-out aan te sluiten op een mic-ingang (onboard soundkaarten hebben geen line-out dus, in ieder geval ik weet niet hoe je het gedaan hebt)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2001, 01:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Je stereo heeft vast geen optische ingang (dit is meestal niet eens het geval op versterkers in de high-end klasse) dus daar hoef je al niet naar te kijken...
een soundblaster 128 heeft geen optische dig. uitgang en je onboard chip ook niet
Ik denk eerder dat de ruis veroorzaakt word door de kwaliteit van je stereo en door de kwaliteit van de verbinding, het is namelijk niet echt een goed idee om een line-out aan te sluiten op een mic-ingang (onboard soundkaarten hebben geen line-out dus, in ieder geval ik weet niet hoe je het gedaan hebt)
Sound output -> MIC input
en beter kan het voor zover ik weet niet...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 10-03-2001, 21:11
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Sound output -> MIC input
en beter kan het voor zover ik weet niet...
Dat is sowieso al fout. De mic input wordt door de set flink versterkt. Omdat een mic normaliter hele lage spanningen aflevert (veel minder dan die max 5V van line in/out) raakt het geluid flink vervormt. Als je geen line in of aux in op je set hebt zitten ben je genaaid. Elke fatsoenlijke set heeft zo'n ingang.

Daarnaast kun je ook proberen om een van de 2 apparaten NIET geaard te laten zijn. Bij audio kun je al snel last krijgen van een aardlus wat voor een brom zorgt.

Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 00:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat is sowieso al fout. De mic input wordt door de set flink versterkt. Omdat een mic normaliter hele lage spanningen aflevert (veel minder dan die max 5V van line in/out) raakt het geluid flink vervormt. Als je geen line in of aux in op je set hebt zitten ben je genaaid. Elke fatsoenlijke set heeft zo'n ingang.

Daarnaast kun je ook proberen om een van de 2 apparaten NIET geaard te laten zijn. Bij audio kun je al snel last krijgen van een aardlus wat voor een brom zorgt.

Okeej thanks hier heb ik dus wat aan..

Nee het is idd niet so'n mooie situatie

Ag ja, jammer dan..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware ruis over de geluidskaart
Blenderhead
1 09-11-2007 09:28
Verhalen & Gedichten 'Ik val en ik ruis en ik zing'
lukas15
3 22-01-2006 12:30
Software & Hardware [Audio] Geluidskaart maakt geruis
°°°°°°
0 04-11-2004 12:21
Verhalen & Gedichten Ruis
Verwijderd
8 08-08-2004 20:37
Software & Hardware [Speakers] Monitor veroorzaakt ruis in speakers
IEMOW-KOR
4 12-01-2004 21:39
Software & Hardware Ruis bij opnemen met bas en mic
Edwin uit Kaasstad
4 14-02-2002 14:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.