Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2001, 11:39
Verwijderd
Ik heb onder de kabelmodem staan en op de 1e verdieping de pc. Nou wil ik de pc naar de zolder verhuizen maar hoe zit het dan met die utp-kabel????
Is er een manier om deze te verlengen, of moet ik een hele nieuwe kopen????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2001, 12:47
Neem een 2e kabel er bij en zet er een verlengstukje tussen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 13:28
Verwijderd
hmmmm weet jij dan ook misschien hoe ik zon kabel door en gat in het plafond krijg??? Kan ik dat aansluitstukje eraf halen en er dan weer opzetten, of moet ik zon groot gat boren dat ie er helemaal doorhee kan???
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 14:13
Verwijderd
Als er nog geen (geschikt) gat in het plafond zit:

pak gewoon een (klop)boormachine en zet daar een lange betonboor op (langzaamdraaiend). Je zoekt een plek in het plafond uit die op de verdieping erboven uitkomt waar jij het wil hebben. Dus waarschijnlijk dicht bij een muur (het onopvallendst) of precies onder het bureau waar de PC/modem staat (het handigst). Je kunt 't het beste met z'n tweeën doen, ééntje boort het gat door het plafond en de ander houdt een stofzuigerslang bij de boorschacht zodat je niet in een regen van betongruis staat.

Dat aansluitstukje kun je er gewoon afhalen, misschien dat je de kabel daarna opnieuw moet strippen, maar iig kan het er gewoon af.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 14:18
robdr
robdr is offline
hmmmzzz... ik zou gewoon een hele nieuwe kabel maken, want ik heb zeker geen fantastische ervaring met die verlengstukjes en utp cat-5 kost toch nix, iets van 0,70 p/m heb ik ervoor betaald. Zorg dat je een connectortang krijgt, 2 connectors en klaar is keez.
__________________
No Hope != No Fear
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 14:50
Verwijderd
oooffff..........je neemt een draadloze kabelmodem, met infrarood....kost wat maar dan heb je ook wat !
Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 15:01
Is er nog bier ?
Is er nog bier ? is offline
Citaat:
henri schreef:
oooffff..........je neemt een draadloze kabelmodem, met infrarood....kost wat maar dan heb je ook wat !
Ook zo handig "infrarood", gaat lekker door een plafond heen enzo

Met citaat reageren
Oud 15-03-2001, 16:52
KeeZ
KeeZ is offline
Citaat:
robdr schreef:
hmmmzzz... ik zou gewoon een hele nieuwe kabel maken, want ik heb zeker geen fantastische ervaring met die verlengstukjes en utp cat-5 kost toch nix, iets van 0,70 p/m heb ik ervoor betaald. Zorg dat je een connectortang krijgt, 2 connectors en klaar is keez.

ja en dan nog even aansluiten ja !!

__________________
oh, wat is het toch fijn, om een tweakert te zijn.... wOOOOt !!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 10:08
tommy_nl
tommy_nl is offline
je kunt beter de netwerkkabel verlengen dan de utp kabel, de netwerkkabel is daarvoor gemaakt
__________________
tommy_nl to the top :->
Met citaat reageren
Oud 17-03-2001, 10:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
*arg*

De UTP kabel IS de netwerkkabel! Lees een boek ofzo voordat je je met dingen gaat bemoeien waar je nu nog helemaal geen verstand van hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.