Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2005, 10:56
Verwijderd
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe autoradio, die behalve cd-r(w) ook MP3 bestanden kan afspelen. Nu zag ik gisteren in een Aldikrantje deze aanbieding staan:


Is dit wat? En zo niet, waar moet ik op letten bij het kopen van zo'n radio?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2005, 12:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je moet er even op letten wat voor aansluiting er op zit (en wat voor in je auto, als je zelf geen iso-aansluiting hebt kun je voor veel radio's wel een stekker krijgen die je dan zelf netjes aan moet sluiten zodat je wel een iso-aansluiting hebt), en uiteraard toch even checken of t ding wel schokbestendig is

meestal zijn die dingen redelijk goed hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 15:35
Verwijderd
Autoradio's hebben weinig met computers te maken, dus G&E.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:55
Verwijderd
Een kennis van een klasgenoot van me had die radio ook gekocht: hij blijkt vaak over te slaan bij drempeltjes, bruggen enz. . Dus op zoek naar een andere radio.

Heeft iemand nog suggesties voor een goede autoradio met CD (r/rw)-speler en MP3 weergave? Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:57
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Laurens schreef op 01-12-2005 @ 11:56 :
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe autoradio, die behalve cd-r(w) ook MP3 bestanden kan afspelen. Nu zag ik gisteren in een Aldikrantje deze aanbieding staan:
[afbeelding]

Is dit wat? En zo niet, waar moet ik op letten bij het kopen van zo'n radio?
Die prijs valt in elk geval enorm goed mee. Het zal in elk geval een radio zijn die aan jouw behoeften voldoet. Verder heeft deze radio alleen maar wat standaarddingen. Elke autoradio heeft een ISOstekker, RDS, en enkele programmeerbare dingen. 4x50 uitgangsvermogen is ook standaard.
Het voordeel van zo'n USB-poort zou kunnen zijn dat je er - heel misschien, als het softwarematig lukt - een iPod of mp3-speler op zou kunnen aansluiten. Even vaak werken die krengen niet op een autoradio.

Ikzelf zou liever meer geld geven aan een kwaliteitsmerk. Een goede klank hoef je van dit ding immers niet te verwachten.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 01-12-2005 @ 19:57 :
Die prijs valt in elk geval enorm goed mee. Het zal in elk geval een radio zijn die aan jouw behoeften voldoet. Verder heeft deze radio alleen maar wat standaarddingen. Elke autoradio heeft een ISOstekker, RDS, en enkele programmeerbare dingen. 4x50 uitgangsvermogen is ook standaard.
Het voordeel van zo'n USB-poort zou kunnen zijn dat je er - heel misschien, als het softwarematig lukt - een iPod of mp3-speler op zou kunnen aansluiten. Even vaak werken die krengen niet op een autoradio.

Ikzelf zou liever meer geld geven aan een kwaliteitsmerk. Een goede klank hoef je van dit ding immers niet te verwachten.
De radio hoeft ook geen exotische functies te hebben, zolang hij maar CD-r(w) en MP3-tjes kan afspelen en niet overslaat tijdens het rijden vind ik het al lang best.

Aansluitingen voor externe apparatuur als iPods enzo klinkt heel leuk, maar als ik twee cd's heb met elk 200 MP3-tjes heb ik dat niet nodig.

Ik zag vanmiddag deze aanbieding. Is dit wat? Hij is wel een stuk duurder dan die Aldi radio, dus wat is er beter aan dan die Aldi radio? Naast het merk natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 20:14
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Laurens schreef op 01-12-2005 @ 20:42 :
.

Ik zag vanmiddag deze aanbieding. Is dit wat? Hij is wel een stuk duurder dan die Aldi radio, dus wat is er beter aan dan die Aldi radio? Naast het merk natuurlijk.
Het kwaliteitsverschil zit in een hele hoop dingen.
Een betere radio zal een zender bijvoorbeeld wat gemakkelijker zuiver pakken. De binnenelektronica is van beter materiaal zijn. => betere laser voor de cd-speler. Minder goede lasers hebben vaker problemen met cd's waarop al eens een kras voorkomt, zullen minder vaak een cd weigeren enzovoort, en gaat gewoon veel langer mee.

Er zit ook wel een heel verschil in kwaliteit van de behuizing. Bij een goedkopere autoradio breekt al eens veel gemakkelijker een knopje of bijvoorbeeld het kliksysteem van het frontje af.

JVC is op zich een goed merk, maar niet wanneer het over autoradio's gaat. De beste prijs/kwaliteitsverhouding vind je bij Blaupunkt en Kenwood, en in iets mindere mate Sony en Pioneer.
Een goed model voor wat jij nodig hebt, is de KDC-W4031 van Kenwood. Prijs zit normaal tussen 150 en 170 euro.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 18:18
Verwijderd
Ziet er inderdaad goed uit ja, vooral qua uiterlijk. Toevallig werd deze radio me door een klasgenoot ook al aangeraden . Ik zal eens kijken, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 11:33
Verwijderd
Ik heb toch maar besloten om de Kenwood KDC-3031A te kopen, nu bij de Makro voor € 89,-. Hij kost € 60,- minder dan de MP3 versie en bovendien is het makkelijker om in de auto een bepaald nummer te zoeken als je 1 cd per album hebt .

Kan misschien wel in dit topic: wat zijn goede boxensetjes voor in de auto, die ik in de hoedenplank in kan bouwen? Ik heb hier totaal geen verstand van, dus de enige eisen die ik heb zijn een lage prijs en een beetje goede bas erin. Een bas die je twee straten verderop nog kan horen hoef ik niet, liever een 'nette' bas. Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 19:50
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Ik zelf heb een paar JBL's in de hoedenplank. Het gaat om het type gto936e (hier te bezichtigen -->JBL-site)

Het zijn 3-weg speakers met een vermogen van 100W RMS. Ze maken een mooi helder geluidje met een rielekste bass. Let wel op dat je er ook fatsoenlijke kabels bij koopt, ikzelf heb de door JBL geleverde kabels niet gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 23:30
RoB!N
RoB!N is offline
als autoradio of de goedkoopste alphine radio nemen dan heb je zowiezo iets wat goed is. Of een leuk 2dehandsje zoeken op i-net. Btw die aldi aanbieding vindt ik helemaal niet slecht voor die prijs.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 11:54
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Heey ff terug komen op die van Aldi.
Het is echt totaal bullshit dat hij nummers overslaat bij drempels man . Wij hebben dat ding zo'n 3 weken al. En nada problemen
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 15:52
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Ik denk dat hij bij normale CD's wel eens kan overslaan, maar MP3 zal hij wel een x aantal seconden in het geheugen opslaan? (Soms zelfs het hele nummer zodat ie niet meer van cd hoeft te lezen.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 18:21
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
http://www.bobblick.com/techref/proj...p3/yammp3.html

deze slaat niet over
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [mp3]Waarom toont een autoradio wel de titels, maar mediaplayer niet?
Verwijderd
1 15-08-2003 11:18
Software & Hardware [CD-Rs] Welke gebruik jij en tevereden?
XCalibur
28 03-10-2002 15:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.