Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2001, 19:24
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Yo iedereen
Ik heb een prob met mijn printer
ff mijn verhaaltje.
Ik heb na een half jaar, eindelijk nieuwe inktpatronen gekocht voor m'n printer (100 % zeker dat het de juiste patronen zijn). Ik steek ze in de printer en wil ff testen, ik wil iets afdrukken en ik krijg de foutmelding :'kan geen verbinding maken'. Dan ga ik naar configuratiescherm, apparaatbeheer, enz, naar printerpoort LTP1. Daar staat een kruisje door. Ik had dat vroeger al vaker, dan moest ik gewoon drukken op 'apparaat inschakelen' en dan werd m'n micro uitgeschakeld maar kon ik wel printen. Als ik nu op die knop druk dan word m'n pc opgestart zonder te vragen, en krijg ik steeds microsoft scandisk en zegt ie dus da ik verkeerd afsloot. Ik ga dan bij printer naar 'bronnen' en ik zie met een kruisje erdoor: 'intterupt request' 07
en eronder: 'Interrupt request 07 gebruikt door:
SB16 Audio Device'
Dan ben ik nog geweest naar SB 16 audio device, maar wat ik dan veranderen? Ik heb de printersoftware eens geinstalleerd, kabel uit en in gestoken, enz...
Wat moet ik doen?
is dat een irq-probleem? En zoja, wat is dat dan?

Plz help me out

ps. ik heb gisteren een 128 ram latje eringestoken, ma da zal daar verzeker niks mee te maken hebben? ik zeg het toch maar.

Echt klote als ik druk op 'apparaat inschakelen' dat hij dan automatisch reboot met een foutmelding

plz help me out, thx bij voorbaat

clubje.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2001, 19:36
Ligt inderdaad niet aan de cartridge.

Je kunt de IRQ van je Soundblaster veranderen.
Maar als je USB en Seriele poorten hebt, en je gebruikt ze niet. Zet deze dan even uit in het bios. Het kan zijn dat je probleem dan al is opgelost. Er komen dan namelijk weer IRQ's beschikbaar.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 11:30
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Thx elpie
maar onthou, ik ken er niks van, en durf heel weinig, bang om alles naar de haaien te helpen.
So...hoe doe ik dat juist? Ik heb bv 1 usb poort die ik niet gebruik...
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 12:08
ick
ick is offline
Citaat:
clubje schreef:
Thx elpie
maar onthou, ik ken er niks van, en durf heel weinig, bang om alles naar de haaien te helpen.
So...hoe doe ik dat juist? Ik heb bv 1 usb poort die ik niet gebruik...
usb poorten gaan per 2, dus 1 usb poort kan je niet uitzetten. en volgens mij heeft USB ook geen last van IRQ's ed. (elpie, klopt dit?) je seriele poorten zijn die 9-pins poortjes, als je die niet gebruikt kan je ze in de bios setup uitzetten. ze heten meestal com1 en com2 of serial port 1 & 2, e kan de in de bios vinden bij ïntegrated periphals" en daar uitzetten (disabled)

suc6!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 12:11
ick
ick is offline
en evt. kan je, als je 't aandurft je SB 16 (geluidskaartje) in een ander PCI slot stoppen (niet die die direct onder je AGP zit) soms helpt dit ook, omdat ie dan bij 't aanzerren een ander irq krijgt toevewezen (moet je mazzel hebben dat windows niet 'tzelfde irq teruggeeft )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2001, 21:00
Je kunt ze uitschakelen zodat er IRQ's vrij komen.
Iets wat ik ook doe omdat anders de Netwerkkaart en de geluidskaart op hetzelfde IRQ zitten.

Meer IRQ's vrij is minder kans om IRQ sharing
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.