Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2011, 21:58
Nobodyknows
Nobodyknows is offline
Ik weet niet zo goed hoe ik erover moet beginnen.. ik ben nu 24 jaar en toen ik een jaar of 11 was en mijn broer 13 is het er zeg maar van gekomen dat we sex met elkaar hebben gehad. Ik heb er veel van geblokt want voelde me overrompelt, durfde niet echt nee te zeggen en had een achterstand was best kinderachtig voor mijn leeftijd. Ik heb adhd en borderline, en vroeger was de adhd ook al bekend.

Vlak voor deze periode (1 jaar of korter) heeft een meisje (anderhalf jaar ouder) op het pedagogisch instituut ook aan me gezeten etc en dit deed pijn maar ik wist niet wat het was dus ging er ook niet tegenin omdat ik tegen haar opkeek.

Ik denk dat dit ermee te maken heeft dat ik bij mijn broer ook weinig zei, ik weet me god niet hoe het ooit is gekomen en weet er ook niet meer precies alles van... alleen dat ik heel erg veel moeite met sex heb, eigenlijk vind ik het heel kut en zou ik liever hebben dat t niet bestond...

Ik dacht altijd dat het aan die aanvaring met dat meisje lag, maar zit dat van mijn broer zo diep? Ik wil het hem niet kwalijk nemen, hij was zelf ook een moeilijk kind... alleen heeft hij wel tegen me gezegt: je mag dit echt niet tegen papa en mama zeggen.. ik heb het de volgende ochtend meteen verteld...

Ik hoorde net pas van mijn moeder dat ik niet duidelijk heb verteld wat er is gebeurt en er is verder ook weinig over gesproken.

Ik denk er gewoon vaak aan, mijn 1e keer echte sex was omdat mijn vrienden vonden dat het tijd werd om ontmaagd te worden... toen kwam alles boven en werd ik dus emotioneel... durf mijn grenzen nooit aan te geven...

wat moet ik hier nou mee? ik voel me gewoon zon smerig persoon... ik wist niet eens wat sex was dat werd me door een vriendinnetje verteld toen ik 12/13 was...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2011, 22:54
Gerben901
Avatar van Gerben901
Gerben901 is offline
Citaat:
Ik weet niet zo goed hoe ik erover moet beginnen.. ik ben nu 24 jaar en toen ik een jaar of 11 was en mijn broer 13 is het er zeg maar van gekomen dat we sex met elkaar hebben gehad. Ik heb er veel van geblokt want voelde me overrompelt, durfde niet echt nee te zeggen en had een achterstand was best kinderachtig voor mijn leeftijd. Ik heb adhd en borderline, en vroeger was de adhd ook al bekend.

Vlak voor deze periode (1 jaar of korter) heeft een meisje (anderhalf jaar ouder) op het pedagogisch instituut ook aan me gezeten etc en dit deed pijn maar ik wist niet wat het was dus ging er ook niet tegenin omdat ik tegen haar opkeek.

Ik denk dat dit ermee te maken heeft dat ik bij mijn broer ook weinig zei, ik weet me god niet hoe het ooit is gekomen en weet er ook niet meer precies alles van... alleen dat ik heel erg veel moeite met sex heb, eigenlijk vind ik het heel kut en zou ik liever hebben dat t niet bestond...

Ik dacht altijd dat het aan die aanvaring met dat meisje lag, maar zit dat van mijn broer zo diep? Ik wil het hem niet kwalijk nemen, hij was zelf ook een moeilijk kind... alleen heeft hij wel tegen me gezegt: je mag dit echt niet tegen papa en mama zeggen.. ik heb het de volgende ochtend meteen verteld...

Ik hoorde net pas van mijn moeder dat ik niet duidelijk heb verteld wat er is gebeurt en er is verder ook weinig over gesproken.

Ik denk er gewoon vaak aan, mijn 1e keer echte sex was omdat mijn vrienden vonden dat het tijd werd om ontmaagd te worden... toen kwam alles boven en werd ik dus emotioneel... durf mijn grenzen nooit aan te geven...

wat moet ik hier nou mee? ik voel me gewoon zon smerig persoon... ik wist niet eens wat sex was dat werd me door een vriendinnetje verteld toen ik 12/13 was...

zoek hulp http://www.vsk-og.nl/index.php
stom dat je ouders er niks aan hebben gedaan

en je broer is een prutser dat ie zoiets deed
je kan ook wel zelfvertrouwen cursussen volgen
dan kan je beter nee zeggen

weet je nog wat die pedagoog ongeveer precies deed?


door seksueel misbruik sex te hebben gehad op jonge leeftijd waardoor je niet weet wat je doet

is niet jou schuld en het is ook niet goed als je je hele leven hierdoor nu niet de liefde kan bedrijven met een lieve aardige man

dus om eroverheen te komen kan je ook dus hulp zoeken


en als je een verhaal uit de persoonlijke ervaringen bundel wil:

vroeger, toen ik ongeveer 10 a 11 jaar was
had ik op een mn kamer een tv met een nintendo 64 met het spelletje pokemon stadium
en toen speelde ik met mn buurmeisje minigames en wie verliest moest zijn geslachtsdeel laten zien en de winaar mocht aanraken enz gelukkig had ik veel oefening omdat het mijn spel was

maar op een dag wou ze dus neuken
ik dacht van neuken huh?
nou toen zei ze dus gewoon dat ik mn penis in haar vagina moest steken
en ik wist niks van risico's zoals zwangerschap soa's enzo af
dus ik had toen ook bijna sex gehad terwijl ik er niks van wist
maar dat ging op het laatste moment niet door doordat we iemand beneden hoorde binnenkomen
__________________
ik weet niet waar jij nu aan denkt

Laatst gewijzigd op 22-08-2011 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 23:17
Nobodyknows
Nobodyknows is offline
Dat is ook niet goed inderdaad....!

we hebben niet echt sex gehad qua vrijen, want dat lukte niet. Herinner me er ook niet veel van verder alleen dat ik alles met hem gedaan heb verder en dat ik misselijk word als ik eraan denk. Ik weet nog dat ik tegen mijn moeder zei dat hij alles voorstelde en ik alleen ja zei, snap t gewoon niet want het voelde ook niet goed, mijn broer en ik hadden altijd ruzie soms wurgde hij me bijna.. of sloeg me... hij vertelde vroeger ook aan zijn vrienden dat ie een gehandicapt zusje had... de band was dus totaal niet goed.

ik weet alleen dat ze vroeg waarom we het hadden gedaan, maar ik heb dus blijkbaar alleen tegen mijn moeder gezegt dat hij dingen had gedaan maar niet duidelijk wat.. ja was ook nog jong.

Ik kan nu heel goed overweg met mijn broer maar sinds een tijdje denk ik er veel aan en voel me gewoon kut erover... mijn psycholoog zegt dat het komt omdat ik nooit goed nee heb kunnen zeggen, iedereen tevreden wil stellen en jong was voor mijn doen.

Is het nou raar dat ik nog steeds heel veel van hem houd? bedoel hij was ook n kind...

zooo lang verhaal sorry..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 23:40
Gerben901
Avatar van Gerben901
Gerben901 is offline
nee je broer was vroeger een testeron puber en een prutser
maar daar kan je hem ook weinig op aan rekenen

goed dat je naar psycholoog gaat

het is inderdaad normaal dat je nog van em houd

het blijft je broertje en hij heeft er waarschijnlijk ook spijt van.
hij was ook gewoon jong

maar je had het in je vorige text hierover:

op het pedagogisch instituut ook aan me gezeten etc en dit deed pijn maar ik wist niet wat het was dus ging er ook niet tegenin omdat ik tegen haar opkeek.

wat deed ze daar dan?
__________________
ik weet niet waar jij nu aan denkt
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 07:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
hoewel het over een vervelende seksuele ervaring gaat, denk ik dat dit topic toch voornamelijk over een psychologisch probleem gaat. Daarom verplaatst ik de topic ook naar Psychologie, daar heb je namelijk ook meer kans op het krijgen van goeie tips om wat aan je probleem te doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 07:57
Verwijderd
Ik denk niet dat je je broer nu echt nog iets kwalijk kan nemen. Het blijft heel erg vervelend natuurlijk maar hij was toen ook nog gewoon een kind. Het is dus heel erg logisch dat je nog van hem houdt.
Heb je het er nog wel eens met je broer over gehad?

En verder ga je dus al naar een psycholoog. Praat je daar ook vaker over dit?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 08:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
.. durf mijn grenzen nooit aan te geven...
Maar nu toch wel? Bepaal voor jezelf vooraf waar je niet heen wil gaan (hoewel het bij sex wel belangrijk is dat je je kunt laten gaan, je kunnen overgeven aan de ander, maar zelfs dan kun je simpelweg (rustig) ingrijpen als er een grens nadert)
Citaat:
ik voel me gewoon zon smerig persoon...
Dat ben je niet, punt.
Een smerig persoon is iemand die bewust, met vol verstand smerige dingen doet. Jou is iets overkomen in een zwakke periode. Ja, zo'n beetje de hele pubertijd kan als "niet toerekeningsvatbaar" beschouwd worden, zelfs het rechtssysteem houdt er rekening mee.
Je voelt je gebruikt, overrompeld, verkracht. allemaal dingen die je zijn overkomen in een zwak moment. Nu ben je sterker en kun je zelf besluiten wat je wel of niet wil. Laat het verleden voor wat het was; een slechte, werk aan je nieuwe "verleden".
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 16:33
Verwijderd
Gossie, over wat jij jaren geleden hebt meegemaakt moet je nu geen probleem meer maken. Toen ik 17 was heb ik geexperimenteerd met mijn eigen even oude nichtje, gewoon twee jonge meiden die wat wilden uitproberen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 18:00
Verwijderd
2 naïeve puberwichten die toevallig nichtjes van elkaar zijn en wederzijds accepteren dat ze hun nieuwsgierigheden willen uitwisselen is natuurlijk wat anders dan een meisje van 11 die genomen werd door haar oudere broer.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 21:39
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Pokemon Stadium is echt overal goed voor!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 20:02
Kryptonite
Avatar van Kryptonite
Kryptonite is offline
Toen ik een jaar of 13 was had mijn broertje erge gedragsproblemen en was het thuis niet gezellig. Mijn broertje was bijvoorbeeld heel agressief en chanteerde mij en mijn ouders. Ik probeerde intussen alles goed te doen om geen 'extra last' voor mijn ouders te zijn. Inmiddels zijn we tien jaar verder en is het thuis weer leuk. Mijn broertje is een ander mens en we hebben nu best een goede band. Dat betekent niet dat ik nu opeens alles van vroeger vergeten ben. Sterker nog, het breekt me de laatste paar jaar ineens op, omdat ik mezelf eerder nooit gunde erbij stil te staan en dat soort dingen dat kennelijk toch nodig hebben.
Ik vind het daarom nogal apart dat mensen reageren met 'Maar dat is toch al heel lang geleden'. Ja natuurlijk, maar als je zoiets niet verwerkt hebt, zit je er nog mee. Dûh.

Dan mijn ideeën aangaande jouw verhaal.
Je hoeft jezelf niet te beschuldigen dat je je hebt laten overrompelen. Wist jij veel op die leeftijd! En zelfs al wist je wat seks was en dat je dat niet met je broer hoort te doen, dan ben je nog steeds geen 'smerig persoon'. Je verwart hier een keuze met je hele identiteit. Daarom hoef je je ook niet schuldig te voelen dat je ondanks zijn nare acties wel van je broer houdt. Ik vind dat juist grootmoedig. Ik ben soms nog best wel boos op de mijne, omdat hij nooit heeft beseft hoeveel pijn hij mij heeft gedaan en nu zo'n houding heeft van 'Die tijd is geweest, daar hoeft nooit meer over worden gepraat'. Dan vind ik hem een egocentrische lul, ghehe...
Verder vraag ik me af hoe je tegen seks aankijkt. Als je nu geen seks in leven meer wilt, dan hoeft dat toch ook niet? Natuurlijk kan dat moeilijk zijn in een relatie, maar dat moet je dan leren verdedigen (dat je dat niet wilt). Ja, dat is moeilijker. Aan de andere kant zijn er ook best wel wat mensen op deze planeet die ook geen seks in hun relatie willen. Misschien tref je iemand die er net zo over denkt en hoef je je er helemaal geen zorgen om te maken!
Tenslotte lijkt het me goed de gedachten die je nu met ons deelt, ook met je psycholoog te bespreken.
Good luck!
__________________
Als een rommelig bureau staat voor een rommelige geest, waar staat een leeg bureau dan voor? - Tutto il meglio è già qui, sotto le stelle del jazz
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 08:59
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Ik denk niet dat je je broer nu echt nog iets kwalijk kan nemen. Het blijft heel erg vervelend natuurlijk maar hij was toen ook nog gewoon een kind.
Sorry hoor.. maar dit schiet me even in het verkeerde keelgat.

Er worden zelfs jongens van 13 onder toezicht geplaatst door rechters vanwege dit soort feiten en dan wordt het 'gewoon' verkrachting genoemd.

Stel dat een willekeurige jongen van 13 een willekeurig meisje van 13 verkracht. Dat moet ze dan maar begrijpen omdat hij nog een kind is? Volgens mij zit je in de war met een andere ontwikkelingsfase van kinderen.

Deze link even ter aanvulling. Het gaat me niet om de inhoud, wel om wat justitie er van vond.

http://www.nu.nl/binnenland/2257050/...gbejaarde.html
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 16:51
Verwijderd
ik heb zelf een broer en dit kan dus echt niet maarja ik voel me ongemakkelijk als ik dit lees sorry
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe is jouw relatie met je ouders?
Verwijderd
67 14-10-2007 12:36
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 08:42
Liefde & Relatie Twijfels over mijn lange relatie
Innocence
51 27-02-2005 18:38
Seksualiteit Lichamelijke handicap en seks
Verwijderd
52 29-01-2005 13:25
Liefde & Relatie bindingsangst....?
Josefhien
2 24-06-2002 20:29
Seksualiteit Mijn SOA onderzoek.
Oen
8 25-04-2002 14:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.