Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 19:54
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik kan zelf niet goed overweg met m'n ouders. Ik heb elke dag discussies met m'n moeder die uitlopen op een ruzie. M'n vader die begint al te zeuren als die wakker word over de zooi in m'n kamer en dat doet ie dan de de hele dag en soms wil ik ook wel weglopen, omdat ik het echt verschrikkelijk zat ben, maar dat gaat helaas niet .

Kunnen jullie goed overweg met je ouders?
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 20:07
Verwijderd
mwah. soms wel, soms nie.
maar tegenwoordig meer wel als nie.
en daar ben ik ook wel blij om, want kheb al genoeg aan me kop.

ik praat verder weinig met me ouders.
soms over noodzakelijke dingen, maar verder nie.
ook geen behoefte aan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
We leven min of meer langs elkaar heen; m'n moeder werkt overdag en m'n stiefvader zit altijd gedurende de hele week in het buitenland. Moederlief is 's avonds gevloerd (mede doordat ze fybromallergie heeft)... Ik word geacht elke dag te koken/ stofzuigen/ keuken opruimen/ zusjes achter de vodden zitten et cetera. Niet dat ik nu een klaagbetoog wil ophouden, maar zodra m'n zusje iets te lang en te enthousiast over haar goede latijn-cijfers praat geeft ze zowel veraal als nonverbaal aan dat ze het (lees; ons) te veel vindt. Overigens is ze een lieve vrouw, ik zou alleen wel fijn vinden om uitgesproken waardering te krijgen

Zie een vergelijkbaar topic over je vraagstelling.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Met m'n vader had ik altijd al een goede band, met m'n moeder eigenlijk sinds een jaar oid gaat het goed . Maar dat is toch zeker 6 jaar heel anders geweest...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:47
Verwijderd
Jawel
Veel ruzies en discussies wel.
En ik geloof dat ik wel echt een vaderskindje ben, om het zo maar even te noemen..
Maar ik kan, naast al die ruzies en discussies, gelukkig ook ontzettend veel lol hebben (met beiden).
Gelukkig is ook meer bespreekbaar. 'Vroeger' waren ze zooooo snel ongerust. Dat gaat er langzaam een beetje vanaf (ook mede dankzij de discussies trouwens). Ik ben duidelijk de oudste thuis. En daar baal ik ook wel goed van. Vind het vaak zelfs oneerlijk, hoeveel mijn zusjes mogen dat ik nooit mocht. Maar op zich wel begrijpelijk, natuurlijk

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 20:49.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:58
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Och. Het zijn m'n ouders. Af en toe praten we over koetjes en kalfjes. Dat was het wel weer.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja ik kan goed met ze opschieten. Mijn vader heeft een totaal andere mening dan ik en ik kan me daar wel verschrikkelijk aan ergeren, maar verder heb ik met zowel m'n vader als m'n moeder een goede band en zou ik niet zonder hen kunnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:13
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Nee, daarom ga ik ook uit huis
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:47
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Supergoed.. Mag alles, nooit problemen wat ik ook doe en ze zeiken nooit
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 06:56
light fighter
light fighter is offline
nee niet met beide tegelijk soms heb ik wel eens met mijn moeder alleen een goed gesprek en heel soms met m'n pa. Maar er zijn veel ruzies en discussies over wat ik wel en niet mag. tussen mij en m'n jongste broer zit tien jaar en dus moet ik als nog voor mezelf de regels vrij vechten en dat is me redelijk gelukt
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:11
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 09-11-2004 @ 22:13 :
Nee, daarom ga wil ik ook uit huis
Het is alleen een betje onmogelijk qua financiën. Ik wil er niet via Jeugdzorg ofzo uitgeplaats worden, zo erg is het niet.
Maar ik heb niet het gevoel dat het mijn ouders zijn. Het kunnen net zo goed de buren zijn ofzo, waar ik permanent woon. Heb ook niet het gevoel dat ik veel liefde en zorgzaamheid ontvang (en geef dan vanzelfsprekend ook niet)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:23
Verwijderd
Met mijn moeder wel goed, en met mijn vader ook (mits mijn broertje er niet is, want dan trekken ze heel erg naar elkaar toe).

edit; typo

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 09:07.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:04
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Meestal wel, soms ook niet.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:09
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Met mijn moeder heb ik een redelijk goede band. Met mijn vader een iets minder goede.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ja hoor...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
yup!
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:49
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
wja wel een redelijk goede relatie, woon nu niet meer thuis maar ongeveer tien minuten van ze vandaan. Nu wordt het een andere relatie wat wel fijn is. Zitten ze me ook niet achterna over tentamen uitslagen aangezien die zeer slecht zijn...
__________________
Don't let the world miss out on you......
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2004, 11:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
M'n pa weigert al sinds zaterdagavond met me te praten, zeg dat genoeg?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:19
Verwijderd
Ja, zeer goed, hoewel ik me natuurlijk soms wel gruwelijk aan ze erger.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:25
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Met m'n vader heb ik het contact verbroken. Ik geloof niet dat "nee, ik kan niet goed met 'm overweg" echt aangeeft wat het bij ons is. Maar laten we het maar simpel op "nee" houden.
Met m'n moeder kan ik erg goed overweg en heb ik een goeie band.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2004 @ 12:07 :
M'n pa weigert al sinds zaterdagavond met me te praten, zeg dat genoeg?
Niet per sé. Mijn vader had 'vroeger' ook wel eens van dat soort acties, toch kan ik niet zeggen dat ik heel slecht met hem overweg kan of dat onze band heel slecht is oid.

Volgens mij kan ik wel redelijk goed overweg met mijn ouders, het wisselt een beetje qua moment en qua onderwerp en het is vroeger ook wel anders geweest ed, maar over het algemeen gaat het best.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:34
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Sinds ik op kamer woon gaat het heel goed. Daarvoor ook wel, maar nu waardeer ik ze gewoon meer. Ze laten meer merken dat ze veel om me geven, en ik ook. Dat is best fijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:32
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ja, eigenlijk best wel goed. Natuurlijk komt het wel eens voor dat we een meningsverschil hebben en soms kan ik me wel eens ergeren aan hun, maar daar wordt verder niet echt een probleem van gemaakt. Tenslotte heb ik geleerd om een eigen mening en smaak te ontwikkelen en die accepteren m'n ouders dan ook. Ookal zijn ze het niet altijd mee eens. Aan de andere kant accepteer ik ook de mening van m'n ouders.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:44
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Zoals het nu gaat, is het te doen.

Erg frustrerend soms wel omdat ik erg veel rekening met m'n
vader moet houden en gewoon heel veel dingen maar moet
slikken, voor lief nemen of laten gaan; dat gaat best vaak ten
koste van andere dingen en mezelf.

Daar staat wel weer tegenover dat er een normale sfeer is ed,
weinig tot geen ruzies/verwijten enz, en het gaat ook wel
steeds beter.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2004, 15:01
Verwijderd
Met mijn vader niet meer.. gelukkig zie ik die alleen nog maar voorbij rijden in een auto ofzo. Met mijn moeder kan ik goed praten en is het vaak gezellig, hoewel ik het niet eesn ben met de manier waarop zij problemen probeert op te lossen. Helaas heb ik daar geen controle over.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-11-2004 @ 12:27 :
Niet per sé. Mijn vader had 'vroeger' ook wel eens van dat soort acties, toch kan ik niet zeggen dat ik heel slecht met hem overweg kan of dat onze band heel slecht is oid.
Ik zou het een volwassen man anders flink kwalijk nemen dat hij zulke kinderachtige acties begaat.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:10
11568
11568 is offline
Mwah ja jawel, afgezien van dagelijkse conflicten over school e.d. Met mijn vader beter dan mijn moeder, ik lijk qua gedrag en karakter veel op hem. Gaan soms leuke dingen doen, samen naar Arrow Rock Festival, naar zijn oude stamkroegen in Amsterdam enzo. Maar als we ruzie hebben.....
Mijn ma kan ook wel tof zijn maar ik kan niet goed tegen de manier waarop ze denkt en beslissingen maakt, ze begrijpt me ook niet meestal.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:19
Freestyler*
Freestyler* is offline
nee
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:57
Lunaaaaa
Avatar van Lunaaaaa
Lunaaaaa is offline
Supergoed

Vooral met m'n moeder kan ik echt over alles praten en er is zelden ruzie thuis.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:01
nijs
Avatar van nijs
nijs is offline
Vroeger had ik erg vaak ruzie met ze, maar sinds ik op de middelbare school zit (en dat is al heel lang), gaat het eigenlijk prima . Alleen mijn vader wil me soms nog wel eens dicht op de huid zitten, dat ik niet te laat thuis mag komen, of dat ik het veel te druk heb enzo Maar verder uitstekend
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:20
Verwijderd
nope, vooral nu niet (spreek vanaf zondag niet meer met ze).
En de laatste paar jaar is de relatie tussen mij en mijn ouders alleen maar verslechterd
tot mijn spijt...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 17:50
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
met mam wel met pap niet..
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:37
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 10-11-2004 @ 18:50 :
met mam wel met pap niet..
__________________
Dare to fly!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:50
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Met m'n vader wel, met m'n moeder niet altijd...
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:52
Verwijderd
Over hun problemen kan ik wel goed overweg met mijn ouders. Met de mijne niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2004, 19:02
elledc
elledc is offline
Het gaat goed, soms niet, het zijn goeie mensen en ze menen het goed maar hun overbezorgdheid kan me soms verschrikkelijk irriteren. Soms ook lange discussies en ruzies waarbij mijn conclusie de volgende is dat ik binnenkort uit dat huis WIL.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:25
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 10-11-2004 @ 09:11 :
Het is alleen een betje onmogelijk qua financiën. Ik wil er niet via Jeugdzorg ofzo uitgeplaats worden, zo erg is het niet.
Maar ik heb niet het gevoel dat het mijn ouders zijn. Het kunnen net zo goed de buren zijn ofzo, waar ik permanent woon. Heb ook niet het gevoel dat ik veel liefde en zorgzaamheid ontvang (en geef dan vanzelfsprekend ook niet)
Jah, bij mij is het zo ongeveer hetzelfde. Ik ga dan begeleidt wonen doen als het goed is...Maar idd financieel is het kut.
Ik heb vaak het gevoel dat ik alleen maar eet en slaap thuis meer niets, alsof ik het spook van het huis ben, ze praten nauwelijks met me. Ik moet vaak al blij zijn met een goeiemorgen.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 16:02 :
Ik zou het een volwassen man anders flink kwalijk nemen dat hij zulke kinderachtige acties begaat.
Oh, maar ik ben er ondertussen al aan gewend hoor. Hij praat soms dagen niet met m'n moeder, omdat zij tegen hem gezegd heeft dat hij de was niet op de juiste temperatuur heeft gewassen, of dat soort triviale dingen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:57
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
Mjah, het was altijd wel goed, maar sinds mijn zusje en ik beide een vriend hebben is de band opeens heel erg verslechterd. Het lijkt wel alsof ze er niet mee om kunnen gaan. Alles wat we doen heeft volgens hen (negatief) direct of indirect met het vriendje te maken.

Wanneer mijn moeder dan ergens het niet mee eens is of zij is ergens heilig van overtuigd terwijl het echt niet zo is, of niet zo bedoeld is dan fokt ze haarzelf dagenlang op omdat ze nu veel thuis zit want ze is werkloos sinds kort. Mijn vader kan ze ook lekker meekrijgen in haar tirrades.
Wanneer de uitbarsting dan komt, dan gaat hij maar door en door tot ik of mijn zusje gewoon maar weglopen.

Maar voor de rest, wanneer ze niet iets in haar hoofd heeft gekregen, dan kan het wel een soort van goede band zijn...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:17
Nyawa
Ja, erg goed.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2004 @ 20:36 :
Oh, maar ik ben er ondertussen al aan gewend hoor. Hij praat soms dagen niet met m'n moeder, omdat zij tegen hem gezegd heeft dat hij de was niet op de juiste temperatuur heeft gewassen, of dat soort triviale dingen.
tijd om het huis uit te gaan misschien?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:34
kastdeur
kastdeur is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 16:02 :
Ik zou het een volwassen man anders flink kwalijk nemen dat hij zulke kinderachtige acties begaat.
Als je iedereen alles wat je kinderachtig, stom, niet leuk of wat dan ook vindt zijn of haar leven lang moet blijven verwijten, dan kun je met niemand meer normaal omgaan. Zolang de positieve dingen de overhand hebben moet je bepaalde dingen na verloop van tijd soms naast je neer leggen (en anders ook, als je dat per se wilt en kunt). Daarnaast is en blijft hij mijn vader en houd ik van hem en hij van mij en dat lijkt mij het belangrijkste.

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 13:49
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ouders? heb ik die dan?
Of zijn dat die mensen die zeggen dat ik hun dochter niet ben..?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:27
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ach, het zijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:13
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hmm, ik ben het jongste kind (van 4) dus ik heb het wel goed jah. Eigenlijk maar 4x per jaar ruzie, en dat is vanwege me rapport. Maarjah, ik ben dit jaar blijven zitten, gaat nu wel goed, dus misschien worden die ruzies wel uitgesteld naar volgend jaar
Mijn vader is alleen erg weinig thuis. Vind ik verder niet erg, maar hij wel en hij voelt zich ook meteen aangevallen als ik zeg dat ik niet alleen met me ouders op vakantie wil. Gelukkig begrijpt mijn moeder dan wel dat ik liever thuis blijf, werk en feest

Maar jah, toch echt wel een voor me ouders
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:24
happycat
Avatar van happycat
happycat is offline
Ik het gevoel dat mn moeder d'r nooit voor mij is geweest toen ik haar nodig had . Met mn vader kan ik wel goed overweg.
Tegenwoordig lijdt mn vader aan kanker (ze kunnen 'm niet meer genezen.. ) en hebben mn ouders huwelijksproblemen.
__________________
Je weet dat je iets gemist hebt wanneer je na je vakantie Nederland weer in wil en er staat een bord: "World ends here! Go back!"
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 19:10
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
justhanna schreef op 11-11-2004 @ 14:49 :
Ouders? heb ik die dan?
Of zijn dat die mensen die zeggen dat ik hun dochter niet ben..?
..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 19:11
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 11-11-2004 @ 15:27 :
Ach, het zijn ouders.
Je antwoord een keer zonder commentaar op mij te leveren . Well done !!
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Algemene schoolzaken Over thuis, school, vrienden enz.
Daan_21
70 25-05-2005 22:15
Psychologie Wat houdt dat voor jou in:psychische en/of psychiatrische problemen/stoornis hebben?
Dreamerfly
8 02-02-2004 08:38
Liefde & Relatie Je ouders haten?
smoguzbenjamin
12 31-01-2003 19:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.