Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2008, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Oei, serieus? Sorry
Zeker verkeerde pagina aangeklikt.....
Maar het neemt niet weg dat je wel gelijk hebt.
Ik gebruik het ook zo min mogelijk, max 2 keer per week ofzo (met een gemiddelde van 1x per twee weken, soms is het namelijk ook weken niet nodig).
En alleen op momenten dat ik volledig overstuur en in paniek ben...
Advertentie
Oud 04-02-2008, 08:49
Verwijderd
Wat is dan het verschil tussen zyprexa en oxazepam?
Behalve dat zyprexa een anti psychoticum is. Ik krijg namelijk zyprexa voorgeschreven
ipv oxazepam. Ik merk echt dat het helpt, en dat ik rustiger wordt. Maar nu snap ik eerlijk
gezegd niet waarom ik overgestapt ben op de zyprexa.
Oud 04-02-2008, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan het verschil tussen zyprexa en oxazepam?
Behalve dat zyprexa een anti psychoticum is. Ik krijg namelijk zyprexa voorgeschreven
ipv oxazepam. Ik merk echt dat het helpt, en dat ik rustiger wordt. Maar nu snap ik eerlijk
gezegd niet waarom ik overgestapt ben op de zyprexa.
Zyprexa en oxazepam zijn eigenlijk 2 heel verschillende medicijnen. Oxazepam is echt een kalmeringsmiddel, maar heel verslavend. Ik kan me zo voorstellen dat je nu Zyprexa krijgt omdat dat geen verslavend medicijn is en misschien omdat de oorzaak van de onrust hiermee wordt bestreden, ipv het symptoom "onrust", zoals dat bij oxazepam gebeurt. Vraag het anders eens na aan je psychiater.
Oud 04-02-2008, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Zyprexa en oxazepam zijn eigenlijk 2 heel verschillende medicijnen. Oxazepam is echt een kalmeringsmiddel, maar heel verslavend. Ik kan me zo voorstellen dat je nu Zyprexa krijgt omdat dat geen verslavend medicijn is en misschien omdat de oorzaak van de onrust hiermee wordt bestreden, ipv het symptoom "onrust", zoals dat bij oxazepam gebeurt. Vraag het anders eens na aan je psychiater.
Bedankt voor je antwoord
Ik ga het zeker eens na vragen
Oud 10-02-2008, 18:43
Verwijderd
Zijn er anti-depressiva die níet als bijwerking sufheid/vermindering van het reactievermogen hebben? (cq waarmee je auto kunt rijden?)
Oud 10-02-2008, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Zijn er anti-depressiva die níet als bijwerking sufheid/vermindering van het reactievermogen hebben? (cq waarmee je auto kunt rijden?)
Nee, die zijn er niet. Ik weet trouwens niet of je per defenitie niet mag autorijden met ad, er staat alleen op dat je moet oppassen in het verkeer. Misschien kun je ergens een reactievermogen testje doen?
Oud 10-02-2008, 20:04
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Zijn er anti-depressiva die níet als bijwerking sufheid/vermindering van het reactievermogen hebben? (cq waarmee je auto kunt rijden?)
Je mag wel met AD autorijden, als dit niet mocht, zat er een rode stikker op het medicijndoosje. De eerste twee weken dat je het middel slikt, kun je last van sufheidsbijwerkingen hebben, in de regel is dat na een week of twee voorbij. Als je net AD slikt, kun je als je jezelf nog niet helemaal vertrouwt, vragen of iemand even naast je gaat zitten om te kijken of je reactievermogen inderdaad verminderd is.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 10-02-2008, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Je mag wel met AD autorijden, als dit niet mocht, zat er een rode stikker op het medicijndoosje. De eerste twee weken dat je het middel slikt, kun je last van sufheidsbijwerkingen hebben, in de regel is dat na een week of twee voorbij. Als je net AD slikt, kun je als je jezelf nog niet helemaal vertrouwt, vragen of iemand even naast je gaat zitten om te kijken of je reactievermogen inderdaad verminderd is.

oké, dus je bent dan ook verzekerd?

('t gaat nu toch weer over misschien wel weer medicijnen slikken. Ik wil echt niet...)
Oud 10-02-2008, 22:12
Verwijderd
Als je echt niet wilt, moet je het niet doen. Als je nog twijfelt is het goed om info te zoeken en de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen.
Oud 11-02-2008, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Als je echt niet wilt, moet je het niet doen. Als je nog twijfelt is het goed om info te zoeken en de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen.
Ik heb 't een tijd geslikt en het hielp voor geen meter. Merkte alleen achteraf dat het me nogal afgevlakt had, maar aangezien ik nu al bijna geen positieve emoties heb lijkt me dat niet zo'n strak plan.
En oja, ik had wel de bijwerkingen.

Maargoed, zoals het nu gaat is ook verre van ideaal.
Misschien moet ik maar wat meer oxazepam gaan gebruiken...
Oud 11-02-2008, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 't een tijd geslikt en het hielp voor geen meter. Merkte alleen achteraf dat het me nogal afgevlakt had, maar aangezien ik nu al bijna geen positieve emoties heb lijkt me dat niet zo'n strak plan.
En oja, ik had wel de bijwerkingen.

Maargoed, zoals het nu gaat is ook verre van ideaal.
Misschien moet ik maar wat meer oxazepam gaan gebruiken...
Je zou een ander middel kunnen proberen, maar alleen als je dat wilt natuurlijk.

Met oxazepam moet je wel uitkijken dat je niet verslaafd raakt. Maargoed, dat wist je volgens mij al.
Oud 11-02-2008, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Je zou een ander middel kunnen proberen, maar alleen als je dat wilt natuurlijk.

Met oxazepam moet je wel uitkijken dat je niet verslaafd raakt. Maargoed, dat wist je volgens mij al.
Ja, mm, ik wil gewoon niet dat hele kleine beetje aan positieve emoties dat ik nu af en toe nog heb afvlakken.

En ja, oxazepam is troep...
Oud 16-02-2008, 16:07
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Ja, mm, ik wil gewoon niet dat hele kleine beetje aan positieve emoties dat ik nu af en toe nog heb afvlakken.

En ja, oxazepam is troep...

Dan moet je niet extra oxazepam gaan slikken. Oxazepam zorgt ook dat je afvlakt. Heel sterk zelfs. Het haalt de heftigste punten van de emoties weg, waardoor je vlakker wordt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 16-02-2008, 21:23
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik slik sinds 4 weken weer Risperdal. In eerste instantie om te kijken of het zou helpen tegen de chaos van binnen. Nadat mijn opa bijna 2weken geleden overleed, is alles heel rap slechter gegaan. Onder andere ook achterdocht en waanklachten. Dat terwijl ik wel met Risperdal (wel 1mg maar) was begonnen. Word ik nu gek, of kan dit? Misschien omdat de dosis nog aan de lage kant is? Want alle klachten worden nog steeds met de paar dagen erger.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 16-02-2008, 21:29
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik denk dat je dosis aan de lage kant is, maar sommige dingen kunnen met een pilletje niet weggehaald worden. Ikzelf slik 8 mg risperdal en nog heb ik wanen en stemmen. Maar 1mg is wel heel weinig vergeleken mij. Ik zou het gewoon aangeven bij je psychiater of huisarts. De gene die je medicatie beheert.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 17-02-2008, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je niet extra oxazepam gaan slikken. Oxazepam zorgt ook dat je afvlakt. Heel sterk zelfs. Het haalt de heftigste punten van de emoties weg, waardoor je vlakker wordt.
ja, daarom slik ik het ook alleen op heel heftige momenten, dan voel ik liever even helmaal niks dan algehele paniek enzo...
Oud 21-02-2008, 09:00
Verwijderd
Oke, ik weet dat ik eigenwijs ben, maar ik wil van de zyprexa af.
Ik ga er veel meer door eten, en ja ik weet dat ik het zelf in de hand heb, maar het lukt mij niet om met dat medicijn fatsoenlijk te eten. Het laatste wat ik wil is aankomen.
Nu slikte ik 2x 2,5 mg. Een vrij lage dosis, maar nu ben ik abrupt gestopt.
Het schijnt niet goed te zijn, maar kan het erg schadelijk zijn is mijn vraag?
Wel heb ik knallende koppijn, en krijg ik bizarre wanen kan dat een gevolg zijn van het plotseling stoppen met zyprexa?
Oud 21-02-2008, 09:44
Verwijderd
ja dat kan, je kunt beter gewoon afbouwen. In het ziekenhuis hebben ze me ook van de ene op de andere dag van de medicijnen af gehaald en ik werd er behoorlijk ziek van. Overleg het met je psychiater, bouw af en misschien kun je dan een ander middel starten, want er zijn ook medicijnen die die vreetkicks veel minder hebben (ik zelf slik nu seroquel, wat ook een anti-psychoticum is en veel minder die bijwerking heeft).
succes!
Oud 21-02-2008, 09:56
Verwijderd
Mijn psychiater is het er niet helemaal mee eens, dat ik kap met die medicijnen.
Hij heeft liever dat ik er mee stop, als de prozac helemaal goed z'n werk doet.
Ik kan idd eens een gesprek aanvragen, en dan voorleggen of ik seroquel evt. zo mogen.
Ik heb eerder van het medicijn gehoord. Ik google wel even voor meer info.
Weet je misschien of het net als zyprexa de werking heeft dat emoties meer afgevlakt worden?
Voor mensen die emoties minder goed kunnen reguleren?

Bedankt
Oud 21-02-2008, 10:03
Verwijderd
Ik hoor over bijna alle anti-psychotica en anti-depressiva dat het je emoties afvlakt, maar misschien is het van zyprexa duidelijker ofzo, dat weet ik niet zo goed.
Ookal is je psychiater het er niet mee eens, hij kan je niet dwingen die medicijnen te slikken en zal jou dus ook moeten informeren over hoe je het moet afbouwen.
Oud 25-02-2008, 00:01
Verwijderd
Hallo iedereen,

Ik had een vraag, die ik sowieso ook aan mijn psychiater ga stellen, maar misschien kunnen jullie mij al een indicatie geven over de haalbaarheid. Ik ben wel van België, en ik ben niet zeker of de medicijnen hier hetzelfde heten als bij jullie , maar op hoop van zegen.

Ik ben nu een aantal jaar in behandeling tegen depressie (weet mijn eigenlijke diagnose niet zo goed, ga ik ook eens achter vragen) en ik neem daar ook medicatie tegen, namelijk 1mg risperdal, 60mg cymbalta en 1,5 gram Maniprex per dag. Het is eigenlijk sinds de laatste verhoging van Maniprex dat ik me echt beter en sterker voel. Nu ga ik ervan uit dat ik heel mijn leven medicatie ga moeten nemen, manisch-depressie zit bij mij in de familie en mijn depressies zijn niet getriggerd door een specifieke gebeurtenis, maar ik neem liever geen dingen die ik niet nodig heb. Daarom ben ik van plan om voor te stellen om cymbalta, maar vooral de risperdal af te bouwen. Die risperdal 'vooral', omdat we tijdens de behandeling eens op mijn voorstel die lichtjes hadden verhoogd. Ik werd echter snel heel moe en futloos van. We hebben dan terug de oude dosis genomen, maar eigenlijk voel ik mij over het algemeen altijd wel ...'moeilijk om in gang te schieten' en ik weet niet sinds wanneer dat is. Mijn hoop is dat die vermoeidheid een beetje mindert als ik de risperdal laat vallen.

Mijn vraag dus aan mensen die meer ervaring hebben met medicatie, kan mijn redenering kloppen?
Oud 25-02-2008, 08:18
Verwijderd
Van risperdal kan je inderdaad moe en versuft raken. Hoewel 1mg een lage dosis is, kan het toch zijn dat jij daar last van hebt, dat verschilt per persoon. Ik heb ook een aantal jaar risperdal geslikt en ik dacht ook dat ik daar heel moe van werd. Vooral omdat ik ineens helemaal niet moe was en zelfs bijna niet sliep als ik het een dag oversloeg. In oktober ben ik ermee gestopt en de eerste week sliep ik heel slecht en was ik toch vrij energiek, maar toen ik eenmaal over de "afkickverschijnselen" heen was, werd ik weer net zo moe als met de risperdal. Wel kreeg ik van mensen te horen dat ik er veel meer "bij" was en sneller reageerde. Kortom, het kan best zijn dat je minder moe wordt, maar het kan ook zijn dat die moeheid bij je depressie hoort.
Van cymbalta heb ik nog nooit gehoord, dus daar kan ik je niet mee helpen...
Oud 26-02-2008, 17:26
Verwijderd
Ik las net in de krant dat SSRI's nauwelijks meer effect hebben dan placebo, alleen bij ernstig depressieve patiënten. Dat zou uit nieuw onderzoek zijn gebleken.

Wat denken jullie hiervan? Dacht je het altijd al? Of denk je "het is maar één onderzoek dat dat zegt". Voor de mensen die SSRI's gebruiken: denken jullie hierdoor erover om te stoppen?

Ik heb over 1 of 2 weken weer een afspraak met mijn psychiater en ik ga haar er wel naar vragen. Hoewel mijn depressie wel als ernstig bestempeld werd, heb ik er toch twijfels over of die medicijnen nou werken. Ja, ik ben me iets beter gaan voelen, maar dat kan ook toeval zijn of met andere dingen te maken hebben. En een paar jaar geleden heb ik ook allemaal anti-depressiva geslikt van de categorie SSRI en daar werd het toen niet beter van.

Ik vraag me dus gewoon af hoe jullie erover denken.
Oud 26-02-2008, 22:17
kroot
kroot is offline
Ik slik citalopram, ook een SSRI. Toen ik het vandaag las dacht ik ook stoppen. Alleen in de krant stond ook dat het onderzoek absoluut niet volledig was enzo. en dat denk ik dus ook wel. Ik vrees dat er veel overdreven is. En ik ben me door de medicatie wel beter gaan voelen, maarja het kon ook onmogelijk veel slechter...
Oud 26-02-2008, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Ik slik citalopram, ook een SSRI. Toen ik het vandaag las dacht ik ook stoppen. Alleen in de krant stond ook dat het onderzoek absoluut niet volledig was enzo. en dat denk ik dus ook wel. Ik vrees dat er veel overdreven is. En ik ben me door de medicatie wel beter gaan voelen, maarja het kon ook onmogelijk veel slechter...
Ik had niet het hele artikel gelezen, alleen dat kleine stukje op de voorpagina en wat op internet. Ik denk dat ik zo maar eens even de krant pak .

Ik slik nu ook citalopram en heb wel het idee dat het iets beter gaat, maar zoals je zegt, het kon bijna niet slechter. Maargoed, naast de citalopram heb ik nu ook veel intensievere hulp en wat meer daginvulling en ik heb andere medicijnen waardoor ik rustiger in mijn hoofd ben en beter slaap, dus dat kan ook allemaal meewerken.
Oud 29-02-2008, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Ik las net in de krant dat SSRI's nauwelijks meer effect hebben dan placebo, alleen bij ernstig depressieve patiënten. Dat zou uit nieuw onderzoek zijn gebleken.

Wat denken jullie hiervan? Dacht je het altijd al? Of denk je "het is maar één onderzoek dat dat zegt". Voor de mensen die SSRI's gebruiken: denken jullie hierdoor erover om te stoppen?

Ik heb over 1 of 2 weken weer een afspraak met mijn psychiater en ik ga haar er wel naar vragen. Hoewel mijn depressie wel als ernstig bestempeld werd, heb ik er toch twijfels over of die medicijnen nou werken. Ja, ik ben me iets beter gaan voelen, maar dat kan ook toeval zijn of met andere dingen te maken hebben. En een paar jaar geleden heb ik ook allemaal anti-depressiva geslikt van de categorie SSRI en daar werd het toen niet beter van.

Ik vraag me dus gewoon af hoe jullie erover denken.
Er zijn met dergelijke middelen altijd onderzoeken die zo opgezet zijn het tegendeel te willen bewijzen. Nou heb ik het onderzoek niet gelezen (en ben dat ook niet van plan) maar me dunkt dat er ernstige twijfels bij de opzet, methodiek en uitkomsten gezet kunnen worden wanneer er enkele tientallen onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzen.
Oud 29-02-2008, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Er zijn met dergelijke middelen altijd onderzoeken die zo opgezet zijn het tegendeel te willen bewijzen. Nou heb ik het onderzoek niet gelezen (en ben dat ook niet van plan) maar me dunkt dat er ernstige twijfels bij de opzet, methodiek en uitkomsten gezet kunnen worden wanneer er enkele tientallen onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzen.
Het was een metastudie, dus een onderzoek met de gegevens van een heleboek onderzoeken die eerder uitgevoerd zijn. Een heleboel van die onderzoeken die een negatieve uitkomst hadden waren door de medicatiefabricanten gedaan en die gaan die onderzoeken natuurlijk niet uitbrengen. De onderzoekers van die metastudie hebben de gegevens van een heleboel onderzoeken en ook die niet-uitgebarchte onderzoeken gebruikt voor hun onderzoek. Ik weet natuurlijk niet hoe degelijk dit onderzoek was, maar het geeft wel te denken.
Oud 08-03-2008, 17:29
Vasalis
Vasalis is offline
Zijn hier mensen die ervaring hebben met Topamax icm PTSS (post traumatische stress stoornis) klachten? Of met andere medicatie die effect hebben daarop?

Ik slik op dit moment Seroquel (voornamelijk om de nachten dragelijk te maken), dit heeft enig effect, maar niet genoeg. Het is geen optie om omhoog te gaan met de Seroquel (wel geprobeerd, maar krijg daarbij te veel last van bijwerkingen en meer effect dan m'n huidige dosis heeft het niet), maar aangezien m'n klachten momenteel de pan uit rijzen.. Ben ik benieuwd of hier anderen zijn met ervaring hiermee.
Oud 27-03-2008, 23:23
Dude22
Dude22 is offline
Ik heb een vraag mischien kunnen jullie mij helpen.
Ik ben verslaafd aan alcohol en krijg therapie en Xanax.
Alleen ik gebruik te veel Xanax ( 10mg per dag) op een dag en dat schijnt nogal verslavend te zijn de dokter zei ook maximaal 4mg per dag(met uitroepteken !).
Maar stoppen met drank bevalt me echt zwaar en wil niet terugvallen.
Heeft iemand een alternatief voor het remmen van angsten ?
Ik heb ook al Seroxat gehad maar dat spul liet mij de hele dag slapen.

Mijn dokter heeft mij al meerdere dingen voorgeschreven en voel me niet echt serieus genomen door het zorg systeem.

Iemand tips of advies ?
Oud 28-03-2008, 17:02
Verwijderd
Ik ben geen arts, maar ik heb hier ergens gelezen dat prometazine (als het zo heet) versuffend/angstremmend werkt, maar niet verslavend is. Het is eigenlijk een anti-allergie middel.
Oud 28-03-2008, 19:41
Verwijderd
volgens mij werkt prometazine niet angstremmend, wel versuffend... Maar ik kan het mis hebben hoor.
Oud 29-03-2008, 07:03
Verwijderd
Citaat:
volgens mij werkt prometazine niet angstremmend, wel versuffend... Maar ik kan het mis hebben hoor.
't Is inderdaad één van de twee, wist alleen niet meer welke...
Oud 29-03-2008, 15:36
Verwijderd
Citaat:
't Is inderdaad één van de twee, wist alleen niet meer welke...
Dan is het versuffend. Ik kreeg het als slaapmedicatie.
Oud 29-03-2008, 15:45
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Clozapine (Leponex)? Mijn risperdal wordt wss afgebouwd en dan krijg ik dat, omdat mijn risperdal niet meer werkt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 30-03-2008, 21:29
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Clozapine (Leponex)? Mijn risperdal wordt wss afgebouwd en dan krijg ik dat, omdat mijn risperdal niet meer werkt.
Het enige dat ik er vaker van hoor is dat mensen het vervelend vinden dat je geregeld bloed moet prikken ivm met het een of ander. Verder geen negatieve dingen over gehoord.


Vraagje van mezelf dan. Is er buiten de vertraagde afgifte nog een verschil tussen seroquel en seroquel XR ? en is 50 mg seroquel hetzelfde als 50 mg seroquel XR?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 30-03-2008, 21:47
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Het enige dat ik er vaker van hoor is dat mensen het vervelend vinden dat je geregeld bloed moet prikken ivm met het een of ander. Verder geen negatieve dingen over gehoord.


Vraagje van mezelf dan. Is er buiten de vertraagde afgifte nog een verschil tussen seroquel en seroquel XR ? en is 50 mg seroquel hetzelfde als 50 mg seroquel XR?
ik gebruik nou zelf ook seroquel 50mg XR.
in plaats van 25 mg seroquel.
maar het verschil vroeg ik me ook af.
ik dacht dat ze geen seroquel.
50mg hadden.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 31-03-2008, 13:41
Verwijderd
Volgens mij is het verschil inderdaad alleen de vertraagde afgifte. Dat is namelijk bij efexor ook het geval.
Oud 03-04-2008, 00:45
Verwijderd
Ik zit echt met een stom probleem. Ik heb mijn medicijnen altijd voor het slapen gaan genomen, maar ik heb nu het advies gekregen om ze eerder te nemen. De anti-depressiva moest ik eerder nemen omdat die ervoor kunnen zorgen dat ik niet goed doorslaap en het anti-psychoticum moest ik eerder nemen omdat de avonden voor mij heel moeilijk zijn. Nou zit het dus helemaal in mijn ritme om ze voor het slapen gaan in te nemen en ik vergeet ze gewoon eerder in te nemen.
Nou is het niet echt een optie om mijn alarm van mijn telefoon erop in te stellen omdat ik maar 1 alarmtijd in kan stellen en die gebruik ik om me 's ochtends te wekken. Ik heb ooit een medicijnwekker gekocht, maar ik heb niks aan dat ding omdat ik niet de tijden in kan stellen waarop ik mijn medicijnen in moet nemen. Ik heb ook geen piephorloge... Ik kan ze niet in de keuken neerleggen zodat ik ze zie als ik ga eten omdat ik met 15 man in een huis woon en ik niet graag mijn medicijnen rond laat slingeren (niet dat ik nou zo bang ben dat ze die gaan jatten, maar stel dat er kinderen op bezoek komen... bovendien hoeft niet iedereen te weten wat voor een medicijnen ik slik). Nouja, mijn ideeën zijn een beetje op. Heeft iemand anders nog goede tips? Of weet iemand anders een niet al te dure, fatsoenlijke medicijnwekker?
Bij voorbaat dank!
Oud 03-04-2008, 09:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Koop gewoon bij de Hema voor een euro of 5 een goedkoop wekkertje, probleem opgelost, toch of denk ik nou te simpel?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-04-2008, 20:32
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ow, dat probleem heb ik ook gehad. Ik vergat mijn pillen vaak. ik zou ook niet weten hoe je het beter kan onthouden. Zelfs nu ik opgenomen ben, vergeet ik mijn pillen regelmatig.



Verder; kent iemand het middel Abbilify? Of Stabilify? Ik weet niet hoe je het schrijft, maar het moet iets in die richting zijn. Het is een anti psychoticum. Ze twijfelen bij mij tussen dat medicijn en Leponex.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 04-04-2008, 20:41
Verwijderd
Ik ken het zelf niet, maar ik vond deze link.
Oud 04-04-2008, 20:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ow, dat probleem heb ik ook gehad. Ik vergat mijn pillen vaak. ik zou ook niet weten hoe je het beter kan onthouden. Zelfs nu ik opgenomen ben, vergeet ik mijn pillen regelmatig.



Verder; kent iemand het middel Abbilify? Of Stabilify? Ik weet niet hoe je het schrijft, maar het moet iets in die richting zijn. Het is een anti psychoticum. Ze twijfelen bij mij tussen dat medicijn en Leponex.
Abilify is een relatief nieuw (a-typisch) antipsychoticum. Met klassieke antipsychotica loop je een groter risico op den duur diabetes te ontwikkelen. Abilify schijnt in dit opzicht positiever te zijn. Verder is het bijwerkingsprofiel iets lichter. Maar goed, het blijft een antipsychoticum dus bijwerkingen zijn er (hoegenaamd) altijd wel.

Clozapine is een klassiek (a-typisch) antipsychoticum. Ik dacht dat clozapine een middel is wat vaak pas wordt voorgeschreven als andere antipsychotica niet of onvoldoende werken.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 05-04-2008, 00:58
Verwijderd
Mij is wel een keer voorgesteld om abilify te gaan slikken omdat het erlatief minder bijwerkingen heeft inderdaad. Schijnt wel een goed middel te zijn.
Ik heb toen op de site van uhmm ypsilon (dacht ik) veel informatie gevonden over anti-psychotica.
Oud 05-04-2008, 15:40
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Abilify is een relatief nieuw (a-typisch) antipsychoticum. Met klassieke antipsychotica loop je een groter risico op den duur diabetes te ontwikkelen. Abilify schijnt in dit opzicht positiever te zijn. Verder is het bijwerkingsprofiel iets lichter. Maar goed, het blijft een antipsychoticum dus bijwerkingen zijn er (hoegenaamd) altijd wel.

Clozapine is een klassiek (a-typisch) antipsychoticum. Ik dacht dat clozapine een middel is wat vaak pas wordt voorgeschreven als andere antipsychotica niet of onvoldoende werken.

Thnx voor de uitleg over Abilify!

En Clozapine wordt inderdaad voorgeschreven als andere AP's niet of onvoldoende werken.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 05-04-2008, 15:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Mij is wel een keer voorgesteld om abilify te gaan slikken omdat het erlatief minder bijwerkingen heeft inderdaad. Schijnt wel een goed middel te zijn.
Ik heb toen op de site van uhmm ypsilon (dacht ik) veel informatie gevonden over anti-psychotica.
Ja, het moet wele en goed middel zijn, want anders schreven ze het me niet voor Risperdal werkt niet. Zyprexa en Seroquel hebben dezelfde werking als risperdal en werken daarom ook niet.

Ben benieuwd wat ze me voor gaan schrijven
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 06-04-2008, 12:11
girlsetsfire
girlsetsfire is offline
Citaat:
Zijn er anti-depressiva die níet als bijwerking sufheid/vermindering van het reactievermogen hebben? (cq waarmee je auto kunt rijden?)
lexapro dacht ik, heeft sowieso heel weinig bijwerkingen
__________________
anti-hero.
Oud 07-04-2008, 20:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Ik ken het zelf niet, maar ik vond deze link.
Ik heb helemaal over je heen gelezen. Heb net de link bekeken en weet er nu wat meer van, thanks
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 08-04-2008, 15:26
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
ik gebruik nou zelf ook seroquel 50mg XR.
in plaats van 25 mg seroquel.
maar het verschil vroeg ik me ook af.
ik dacht dat ze geen seroquel.
50mg hadden.
Vandaag langs de arts geweest en die zei dat ze inderdaad geen tabletten van 50mg hebben. Dat het enige verschil ook idd de vertraagde afgifte hebben. mensen die bij de gewone veel last hebben van bijwerkingen schijnen dat bij XR minder te hebben.




Nog over AD die geen sufheid veroorzaken. Ik slik prozac en wordt daar niet suf van. Maar ik denk dat het per persoon verschilt. Ofja, ik werd er niet suf van, maar ik ga nu richting 400mg seroquel en ik gok dat ik daar nu moe van word.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 17-04-2008, 16:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Iemand bekend met efexor of prozac bij PTSS?
Oud 17-04-2008, 18:39
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Iemand bekend met efexor of prozac bij PTSS?
Ik slik 40mg prozac. Ik heb niet het gevoel dat het iets voor mijn ptss klachten doet. Het heeft wel mijn depressie minder diep gemaakt.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Antidepressiva en andere medicatie voor de psyche
Verwijderd
51 28-02-2014 22:46
Psychologie Depressies.
That's why
10 01-08-2013 18:40
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk--> psyche van de mens
thugz-angel
12 02-05-2005 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.