Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2011, 21:32
Verwijderd
Falen is geen optie falen is geen optie falen is geen optie falen is geen optie falen is geen optie falen is geen optie falen is geen opie falen is geen optie.
Ikkan hier niet zo goed mee om gaan, ik rende altijd weg als het moeilijk werd of het kwam er op aan of ik kreeg het benauwd of ik wist het niet meer zo goed of er werden deadlines gesteld. En nu doe ik dat niet, nu mag ik niet wegrennen. En dat voelt heel raar, echt heel raar. Ik weet ook nog niet of ik er blij mee bent, maar ik moet dit halen, dit kan niet anders. DIt mag écht niet fout gaan en ik word helemaal gek als ik dit niet haal. Ik liep altijd weg, en nu is het moment gekomen om te laten zien wat ik in die 2,5 jaar geleerd heb. Niet opgeven niet wegrennen. Falen is geen optie en gewoon doorbikkelen, hoe stom dat soms ook voelt.
Advertentie
Oud 27-05-2011, 08:38
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
Citaat:
Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik een werkstuk/portfolio inlever en een onvoldoende terugkrijg . Normaal krijg ik altijd te horen dat ik te veel voor de 'goed' ga in plaats van voor de 'voldoende'. Van andere cursisten hoorde ik dat ze niet eens allemaal alle opdrachten hebben gemaakt, en dan krijg ik een onvoldoende. Nog wel een gesprek, om alsnog een voldoende te halen, maar toch. Ik zat er niet echt op te wachten. En ik ga meteen weer aan mezelf twijfelen: kan ik dit allemaal wel?

Edit: en dan kom je thuis, en dan zegt je vriend dat je het je allemaal niet zo aan moet trekken. Ja, alsof dat lukt.
echt balen voor je, hawahaai. 't is mij ook overkomen dit jaar. altijd in de onderbouw heb ik voldoendes gehaald - en dit jaar heb ik al meer onvoldoendes gehaald dan in de afgelopen drie jaar! ik snap het gewoon niet meer, ik werk er nog harder voor dan de vorige jaren - en toch faal ik in mijn ogen. niets is meer zeker - m'n overgang enso. zit er echt wel over in - want ik wil het wel heel graag - ik wil zo graag over! en verreweg link in het wel aan dit jaar, gepest worden, een beste vriend die een zelfmoordpoging pleegt --> slechte cijfers op de loer. maar toch ga ik door - krop ik mn gevoel op, wat ontzettend slecht is, en probeer het beste eruit te halen. maar het lukte niet --> gelukkig liggen mijn cijfers nu rond de 6 en heb ik er iets meer vertrouwen in, maar toch ...
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 27-05-2011, 10:02
roos93
roos93 is offline

***zooi
Oud 27-05-2011, 10:57
Verwijderd
Ik ben panisch bang voor motten. Ze vliegen in de badkamer, in de slaapkamer, buiten, overal. Gisteren vloog er een in mijn tshirt. De fobie loopt uit de klauwen en de zomer moet nog komen
Oud 27-05-2011, 15:13
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Leuk!
Zegt die leraar die over stages gaat tijdens dat gesprek nog dat we het samen zouden hebben over de opdrachten die ik daar kan gaan doen, komt ie ff later doodleuk aan 'ja wat wil je gaan maken?' ik zo 'ja doe maar een folder ofzo daar ben ik wat langer mee bezig' zegt ie 'okee dan ga jij de folder maken voor de ouders van groep 8 leerlingen om ze over te halen hun kind naar deze school te sturen, maandag kun je info halen bij mij en als er verder nog wat is hoor ik het wel!'
ik vroeg nog van 'kan ik niet iets anders verzinnen'
maar dat mocht niet.
sorry hoor maar dit vind ik alles behalve samen iets overleggen en ik kán die opdracht gewoon niét uitvoeren. Ik kan het gewoon niet om een folder te maken waarin ik mensen over moet halen naar een school te gaan, waar ik zelf al 3 jaar lang elke dag om zit te janken omdat het er gewoon niet goed gaat. dat kan ik gewoon niet!
Morgen komt joyce dus dan zal ik het er wel met haar over hebben, en zondag hebben we excursie van de tekengroep dus mss dat die leraar nog ideen heeft, maar ik ga nu gewoon een alternatief verzinnen en zijn ze t er niet mee eens dan belt ie mn moeder maar op.
Mn moeder had trouwens n briefje geschreven voor die leraar waar ik gister moest melden, dat ze vond dat die reactie best te verklaren was en dat ze vond dat die melding beter ongeldig kon worden verklaard.
Oud 27-05-2011, 17:58
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Kutzooi

*AAAARGG*
Oud 27-05-2011, 18:11
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
@ waffie (lees hier vaak, maar reageer bijna nooit): ik snap op zich wel dat je liever een andere soort folder maakt, maar misschien is het juist ook wel een goede oefening voor je. Als je later werkt (als grafisch ontwerpster o.i.d.?) zul je ook niet elke opdracht even leuk vinden...
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind

Laatst gewijzigd op 27-05-2011 om 18:17.
Oud 27-05-2011, 20:00
Schipper
Avatar van Schipper
Schipper is offline
In de meivakantie heb ik een heel leuk meisje ontmoet. Ik had meteen een klik met haar en kon heel goed met haar praten, omdat we dezelfde intresses hebben. Eigenlijk leerde ik haar pas een van de laatste dagen van de vakantie kennen en nu... nu zie ik haar nooit meer, omdat we ver van elkaar wonen. Ik heb geen contactgegevens van haar gevraagd waar ik ontzettend spijt van heb.
Ik heb wel een e-mailadres van haar op internet gevonden. Ik heb zelfs een kort mailtje naar haar toe gestuurd. Dat was drie dagen geleden.

Ik kan haar niet uit mijn hoofd krijgen. Steeds verlang ik weer terug naar die vakantie...

Denken jullie dat ze ooit nog terug zal mailen?
Oud 27-05-2011, 20:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
@ Fizzle-fluffy: herkenbaar verhaal, niet de specifieke situatie, maar wel herkenbaar in andere gevallen. Bij mij is het bijna 12 jaar geleden, maar ik zit nog steeds met de gevolgen, al gaat het wel steeds wat beter, maar sommige dingen blijven moeilijk.
Ja, het zal nooit helemaal weggaan. Maar daardoor ben ik ook wie ik nu ben, en so far kan ik er in het algemeen heel goed mee leven. Het komt gewoon soms even boven.
Oud 28-05-2011, 08:18
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Alwien,
dat begrijp ik ook best, maar een school die me het leven al 3 jaar ontzettend zuur maakt zal ik gewoon nooit aanraden aan iemand, want er zijn gewoon dingen gebeurd die veel te ver gaan, daarbij komt dat die leraar het had over 'overleggen' terwijl ik dit dus alles behalve overleggen vind.
Oud 28-05-2011, 09:57
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
YESYESYESYESYESYESYES.
een pakketje uit de states van mn hostfamily.
mn jas weer terug (die overigens nog echt naar hun huis ruikt) en ook nog wat spulletjes voor andere mensen.
wat mis ik die plek zeg, bij het ruiken van de geur schoten de tranen in mn ogen ... ;(
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 28-05-2011, 20:55
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Joyce was geweest,
we hebben t met mn ouders over de schoolsituatie gehad, en ze gaan nu n eisenpakket stellen, en n dealine voor de school, verandert er niets gaan we er anderen bij halen en dan komt de school er niet meer zo gemakkelijk vanaf.
verder nog gezocht naar hostels in londen, en geskeelerd.
daar ging het mis.
ze begon over haar reis, ze zei dat ze er zo'n zin in had enzo, en dat het nog maar 9 maanden was. 9 maanden lijken lang, maar als ik joyce de komende tijd slechts 1 keer per maand ofzo zie is dat reuze kort. ik heb verder maar niet gevraagd of ze na haar reis blijft enzo, want ik wil haar ook gewoon haar dromen gunnen, maar ik zit terwijl ik dit typ echt met tranen over mn wangen, ik trek het gewoon niet meer allemaal.
de laatste weken zit ik op school telkens tegen mn tranen te vechten, om er vervolgens thuis helemaal gestoord van te worden. om alles wat er door mn kop zwerft.
Als joyce dinsdag niet was gekomen dan was ik er mss nu wel niet meer geweest, maar als ze volgend jaar weggaat in de moeilijkste tijd in jaren, dan weet ik het ook nog niet zo. en ja, dat is pas over n jaar, maar ik wordt er nu al dagelijks mee geconfronteerd.
Ik hoop gewoon zo dat ik Joyce nog regelmatig blijf zien, of dat ik iemand anders vind waar ik zo'n band mee kan hebben, maar als ik alle verhalen voor over andere thuisbegeleiders dan houd ik mn hart vast.
Joyce merkte ook al dat het nog steeds niet goed met me ging, ze vond dat ik veel stiller was dan normaal en dat hoor ik de laatste tijd vaker van mensen, terwijl ik normaal niet zo ben.
Weekend heeft ook geen nut meer voor mij, zaterdag zwerft alle zooi nog door mn hoofd van de afgelopen schoolweek, en zondag maak ik me zorgen over wat ze een dag later naar mn hoofd zullen slingeren.
Tekenen kom ik de laatste tijd nauwelijks aantoe, het enigste wat ik doe is n beetje doelloos internetfilmpjes kijken in t weekend en gewoon maar zien hoe t zal gaan, ik heb er gewoon geen plezier meer in zo te moeten leven.
vanmorgen kwam mn oma ook nog langs met zo'n kwetsende opmerking
bij t skeeleren ging de skeeler van Joyce ook nog kapot, best rot voor haar maar hoe ze daarna verder moest zag er eerlijk gezegd best komisch uit
gelukkig maakt t haar ook niet uit als ik dan in de lach schiet,zij is de enigste waar ik mezelf bij kan zijn.
Joyce zei ook dat ze mij anders wel n keer zou mailen hoe het ging, ik denk dat ze inmiddels wel doorheeft dat die drempel bij mij erg hoog ligt.

nu zit ik hier dus weer n potje te janken, moet eigenlijk dringend gaan slapen want morgen wordt n lange dag en dan wil ik ook niet zo chagerijnig zijn, waardeloos kind dat ik ook ben!

oepsie, lang verhaal!
Oud 28-05-2011, 21:22
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
*knuf* & *troost* voor waffie!

sorry, ben niet zo heel goed met woorden wat troosten betreft
Oud 28-05-2011, 22:15
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
Citaat:
*Knuffel* Voor iedereen die het nodig heeft .
een knuffel terug! <3.
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 28-05-2011, 23:01
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline

en explosie van gevoelens. hoop, verdriet ... het komt er allemaal uitrollen.

het is alweer bijna een half jaar geleden dat ik dit nummer voor de allereerste keer hoorde, wat zou ik dat moment nog eens graag over willen doen. ik zing al bijna 4 jaar in een jongerenkoor, en afgelopen kerst waren we uitgenodigd voor HET grote kerstconcert, samen met het vrouwenkoor (met dezelfde dirigent) en onze harmonie. dit nummer hebben zij eerst vocaal/a capella voorgedragen, waarna de harmonie ook inviel. wat een moment was dat! ;( wat overigens nog veel mooier was, is dat de 'oude/echte' dirigent dit nummer hoogstwaarschijnlijk ook nog niet eerder had gehoord - ook met tranen in zijn ogen zat, net zoals ik ... en als toppunt kreeg ik ZIJN bosje bloemen, omdat ik zo mooi gezongen had en hij er zo van genoot om mij te zien genieten, het mooi vond dat ik zo kon opgaan in de muziek. en zo zou ik dat moment nog eens over willen doen. wat was ik trots dat ik zijn bloemen kreeg - en nog altijd, elke dag luister ik naar dit nummer om wat dingen te proberen te verwerken, dit lukt overigens nooit - maar het geeft me toch wel een goed en voldaan gevoel. en dat is het waard.
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 29-05-2011, 10:26
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Sorry: jaaa, mooi nummer is dat! Ik zit ook in een koor en wij hebben dit (en nog een soortgelijk nummer) ongeveer 2 jaar geleden gezongen samen met een orkest. Vrij kort daarna kwam ik erachter dat er ook een cd van was en die heb ik toen via Bol.com besteld en die is ook super!

@ Waffie: knuffel! In welk jaar van je opleiding zit je nu eigenlijk? 3e toch? Ga je dit jaar halen?
Wat betreft een accommodatie in Londen, toen ik begin dit jaar een weekend naar Londen ging, heb ik in een Travelodge-hotel gezeten, die zitten door heel Londen. Voor een hotel was dit zo'n beetje de goedkoopste optie, zeker als je in de Londense binnenstad wilt. Misschien dat hostels of jeugdherbergen nog goedkoper zijn, maar dat moet je ook willen.

OT: afgelopen donderdagavond gezwommen en vanmorgen alweer, goed bezig
Verder doe ik niet zo veel eigenlijk dit weekend...

Laatst gewijzigd op 29-05-2011 om 10:37.
Oud 29-05-2011, 10:56
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Gisteren is een jongen van mijn vereniging overleden :\ Ik ben totaal ontdaan..
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.