Oud 29-05-2011, 12:04
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
De nieuwe! En hier is de vorige.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Oud 29-05-2011, 12:05
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
En nu is mijn laatste post natuurlijk bijna onzichtbaar, dus hierbij nog een keertje.
Citaat:
Gisteren is een jongen van mijn vereniging overleden :\ Ik ben totaal ontdaan..
Edit: en ik moet zoveel doen en ik kan me er niet op concentreren. Ik kan alleen maar chippies eten en mijn mail om de haverklap checken en af en toe een boek doorbladeren. Mja. Ik weet het gewoon niet zo goed..
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 29-05-2011 om 14:29.
Oud 29-05-2011, 12:36
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik hoorde het van een vriendin inderdaad, heftig hoor
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 29-05-2011, 18:45
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Roosje wat heftig! Sterkte meid!!
En alle knuffel-gevers thanx!! *geeft knuffel aan degene die het nodig hebben*

@Missy1234567890, ik zit nu idd in de 3de, dat maakt het ontzettend lastig om naar een andere school te gaan want de 3de is in het geval van vmbo al een examenjaar. Daar hadden we t gister wel ff over, naar een andere school te gaan, aan de ene kant lijkt het me echt een goeie oplossing, maar aan de andere kant ook weer totaal niet, dan moet ik wennen aan een nieuw gebouw, nieuwe klasgenoten en nieuwe leraren(die dan ook weer moeten leren hoe ze met mij om moeten gaan) en ik weet niet of die moeite het waard is voor minder dan een heel schooljaar.
Ik ga dit jaar wel halen, ik sta voor 3 vakken slecht, maar daar heb ik bewust minder aan gedaan omdat ik daar ook geen examen in doe, dat maakt t ook meteen weer lastig, want als mn punten hadden geleden onder al het gepest en gezeik dan had de school echt wel meer moeite gedaan, het enigste wat ze immers kan schelen zijn slagingspercentages.

OT: vandaag op excursie geweest met de tekengroep, naar het Grafisch Museum in Breda.
Het was echt ontzettend gaaf en een prima afleiding van al het gezeik(maar op de snelweg durf ik nog steeds niet uit het raam te kijken). Het museum zelf was ook heel erg leuk en lekker veel dingen die je er kon doen, wel jammer dat het wat aan de kleine kant was.
Tussen de middag zijn we nog bij een Cafe broodjes gaan eten, en daarna weer terug naar t museum, toen nog naar een park in breda, en toen we weer terug in het dorp van tekenles waren nog naar een grote soort van frietzaak/restaurant.
Maar hoe dichter ik bij huis kom hoe rotter ik mezelf ga voelen,zeker met de school weer in het vooruitzicht, ookal zijn t gelukkig maar 3 dagen. t lijkt wel of ik mn omgeving asscocieer met alles, en als ik ergens anders ben dan denk ik er eigenlijk ook nauwelijks aan.

Verder nog slecht nieuws, een meisje waar ik op de basisschool en bij scouting veel mee opschoot(eigenlijk n soort van oude vriendin dus) en daar de broer van heeft een ongeluk gehad met zn scooter.
Op de weg waar ik altijd langsfiets naar school(tegenover de plek waar die klasgenoot 2 weken geleden n ongeluk had)
Hij was met zn scooter tegen een oude man gekomen, en die man is overleden, de jongen zelf is er met 2 gebroken ellebogen vanaf gekomen, lijkt me toch wel raar, als je zoiets overkomt en zoiets al op je 17de op je geweten hebt.
de ongelukken lijken me wel te zoeken de laatste tijd.

En uitgerekend morgen wordt t 29 graden, als ik tot 5 uur les heb
Oud 29-05-2011, 20:12
Verwijderd
Gecondoleerd roosje!
Was het plotseling?
Oud 29-05-2011, 20:25
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
@Roosje - gecondoleerd meis. <3.

FRANSSTRESS!
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 29-05-2011, 21:45
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Pff helemaal kapot! Mensen beloven ze naar huis te brengen om er dan thuis achter te komen dat de sleutels nog bij je ouders liggen is niet echt geweldig.. Dus nu hebben we hetzelfde stuk "maar" 3 keer gereden(wat normaal totaal niet erg zou zijn, ware het niet dat t "stukjes" zijn van 120 km)..
__________________
Oud 29-05-2011, 23:06
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Sterkte roosje.

ot: pff.. ik ben zooo moe.
Maar ben vandaag wel 2e geworden op springconcours op de manege
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 29-05-2011, 23:29
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
Citaat:
Sterkte roosje.

ot: pff.. ik ben zooo moe.
Maar ben vandaag wel 2e geworden op springconcours op de manege
gefeliciteerd met je winst!

OT:
kut. frans morgen wordt een hel. ik heb echt 't gevoel dat ik een dikke blackout ga krijgen. ;s
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 30-05-2011, 07:59
Verwijderd
Straks dan eindelijk naar het ziekenhuis! Ik ben benieuwd.
Oud 30-05-2011, 10:46
kroot
kroot is offline
@Kikaa: spannend! Ik duim voor je!

Net voor het eerst lekker gecurvesed (geen idee hoe je het schrijft), is fitness voor vrouwen in 30 min. Ben redelijk gesloopt nu.
Nu nog even uurtje in mijn nieuwe huisje gaan schuren en dan werken en dan pianospelen bij koor. Kortom lang dagje!
Oud 30-05-2011, 11:24
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Jeej, er is een fout bij een tentamen gemaakt en heb hem nu toch

En mijn vakantie in NY met de ww was helemaal geniaal
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 30-05-2011, 11:37
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Nog 3 nachtjes slapen en dan is het zover. Ondertussen is het warm weer en moet ik leren, maar komt er niets van omdat ik niet vooruit te branden ben. Dus nu maar kop koffie opdrinken, douchen en dan buiten in de tuin gaan zitten met leerwerk.

Todolijstje;
  • samenvatting doorlezen
  • opdrachten maken
  • keuken opruimen
  • stofzuigen+dweilen
  • boodschappen
  • eten
  • tentamen maken
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 30-05-2011, 17:43
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
kut. auto kapot.
en voorlopig ook geen geld om hem te (laten) maken.
kutkutkut
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 30-05-2011, 18:04
Verwijderd
Down down down down. Woensdag weer gesprek met mijn hoofdbehandelaar, en met K. Nog maar twee nachtjes slapen. Fuck.
Oud 30-05-2011, 19:00
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Roosje: gecondoleerd! Logisch dat je je aandacht niet bij iets anders kunt houden.
@ Waffie: nouja, aan de andere kant is het toch ook wel fijn dat je schoolprestaties er niet onder lijden toch? Anders duurde het nog langer voordat je van deze school af bent...maar ik begrijp je verder wel hoor. Ik denk dat als je zou mogen kiezen, goede punten of een einde aan het gepest, je toch echt het laatste zou kiezen. (ik werd ook een groot aantal jaar van m'n middelbare school gepest en ik heb me dus altijd op m'n schoolwerk gestort waardoor ik hele hoge punten haalde, maar als ik had mogen kiezen...)

OT: m'n cijfer voor m'n laatste tentamen is al bekend, een 9,4. Ik wist niet wat ik las, ik ging er wel van uit het ruim voldoende gemaakt te hebben, maar ik dacht aan een 7, 7,5. Dus moest ik op m'n stage melden dat ik een 9,4 had... ik ben er wel blij mee hoor, maar ik had liever moeten zeggen dat ik een 7 had. Ik wil niet altijd de beste zijn, ik pik de werkzaamheden ook al zo snel op en één collega vond me al te slim (ik weet niet of hij dat serieus bedoelde zoals hij het zei, maar toch). Maar m'n stagebegeleidster zei dat ik er gewoon trots op moest zijn. Dus bij deze

Zo weer weg, het kan hier elk moment gaan regenen en ik ga ook naar een gebied waar het al regent. Dus jas maar mee, het is ook al een stuk frisser hier inmiddels.
Oud 30-05-2011, 21:26
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Roosje: gecondoleerd.
Missy: je stagebegeleidster heeft gelijk, gewoon trots zijn op je mooie cijfer!
Knuffel voor iedereen (})

Ik ben weer thuis. Het is tegelijk raar en vertrouwd om weer thuis te zijn. Zaterdag vond ik het nog heel fijn dat ik het eindelijk weer koud kan hebben, zondag was ik de kou wel weer zat (ik had het echt heel koud zondag, terwijl de mensen om me heen het best prima weer vonden ).
Ik heb meteen een druk weekend achter de rug, het hele weekend stond meteen in het teken van de sport. Het was hartstikke fijn om iedereen daar weer te zien. Ik heb ook complimentjes gekregen dat ik er goed uitzie, wat ook fijn is om te horen natuurllijk
Waar ik ook heel blij mee ben, is dat ik weer ben aangenomen bij de winkel waar ik vorige zomer (en heel veel zomers ervoor) gewerkt heb.
Jammer dat ik thuis alweer heb gehoord dat ik beter in Thailand had kunnen blijven, beetje jammer dat ze zulke dingen zeggen bij onenigheden als ik net terug ben.

Ik heb gisteren voor het eerst weer getraind en hoewel de training niet zo lang en zwaar was als normaal, heb ik er ontzettend last van mijn rug door gekregen. Ik ga morgen naar een chiropractor bellen (ik heb geen vertrouwen meer in de fysio) en hopen dat zij iets kunnen doen. Ik ben het zat dat iedereen zegt dat er niks mankeert aan mijn rug, dat ik behandelingen krijg die zouden moeten helpen maar het niet doen, dat ik niet kan sporten zonder pijn.
Ik ga morgen of overmorgen ook een afspraak met de ortho maken en dan neem ik eindelijk een beugel. De verzekering dekt heel weinig, maar ik had het veel eerder moeten doen dus ik offer mijn spaargeld er wel voor op.
Ik ben net thuis en ik ben nu alweer hartstikke druk met dingen regelen
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 31-05-2011, 07:57
Verwijderd
Fijn dat je weer thuis bent Heksjuh!

Gisteren naar het ziekenhuis geweest en ze gaan een heel uitgebreid bloedonderzoek doen. Dat is nooit gedaan, dus ik vind het fijn dat ze dat nu ook echt gaan doen. Ook krijg ik volgende week nog twee andere onderzoeken. Volgende week maandag krijg ik een bijniertest, en volgende week vrijdag een test om te kijken of ik wel tegen lactose kan. Heel fijn dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren! Ik ben benieuwd of er wat uit gaat komen en ik probeer me er niet te veel op te richten omdat ik niet te teleurgesteld wil zijn uiteindelijk. Het is lastig, maar ach het kan alleen maar beter worden dan nu!
Ads door Google
Oud 31-05-2011, 10:42
Verwijderd
ijn nichtje met Hodgkin houdt een weblog bij en heeft daar foto's op geplaatst van haar kort geknipte haar, omdat haar haar begon uit te vallen. Ik vind het heel dapper dat ze zo schrijft en dat ze dit allemaal doet, maar ergens vind ik het ook heel eng. Ik word ineens met mijn neus op de feiten gedrukt; alles is eindig, niks kun je voorspellen, het leven komt en je moet het er maar mee doen. Meestal vind ik dat heel gaaf en mooi en is dat ook hetgene wat het leven zo mooi maakt, maar nu vind ik het een beetje eng. Omdat het zo duidelijk wordt en ze zo confronterend schrijft en het eigenlijk allemaal maar stom is. Ik kan er niet zo goed mee omgaan dat het zo gaat,d at iemand van 32 jar met een kindje en een vriend en een baan en alles dr op en dr aan kanker krijgt en ik word er een beetje down van. Bah.
Oud 31-05-2011, 14:00
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
@Roosje: Gecondoleerd!


Ik heb nieuwe stalschoenen, een beige geruite rijbroek en van die kniekousen Wanneer ik met de eigenaresse naar een paardenzaak ga, dan ga ik een halster uitzoeken voor Miss Mo
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 31-05-2011, 15:21
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Kikaa, wat fijn dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren!
Ben blij voor je dat er nu toch misschien eens wat uit gaat komen!

OT: komt mn moeder vanmorgen doodleuk aan, dat de regering aan het discusseren is over de afschaffing van de PGB's. Wat denken ze daar wel niet? ze laten ons nu pas echt aan ons lot over, eerst het aangepast onderwijs helemaal op de schop gooien,en dan dit ook nog ns af proberen te pakken?? khoop dat er daar in den haag mensen komen die zelf ook eens iemand van dichtbij hebben met een stoornis ofzo, en dat ze eens beseffen dat er zo echt niets meer overblijft. Ik ken genoeg mensen met autisme and other stuff like that, die er gewoon niet meer waren geweest zonder en die zonder straks werkelijk ergens op straat belanden....
Verder op school weer echt veel te veel gezeik aan mn hoofd gehad,gedreig met opwachten en dan vervolgens verbaasde blikken dat ik na zo'n dreigement direct naar de mentor stap.
Mijn kunstvakkenlerares heb ik altijd al goed mee overweg gekund, en gister ging t in die les ook niet goed qua pestgedrag, dus die kwam vandaag naar me toe 'waffie, of je het nu wil of niet, dat pesten tegen jou kan zo niet langer en ik ga het vanmiddag meteen in de vergadering gooien' ben blij dat ze dat zei, maar diep vanbinnen weet ik dat het niet op te lossen valt.
Oud 31-05-2011, 23:32
kroot
kroot is offline
Net sollicitatie bij een koor gehad, ging best oke. Leuk, goed koor. Ik wil het zoooo graag worden. Duimen jullie met me mee?
Vanmorgen plafond in mijn nieuwe huis geverfd. Shit, wat een teringklus is dat zeg. Nu overal spierpijn.
Oud 01-06-2011, 08:35
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Gister ging ik naar turnen. Gaan we achteruitsalto op de tumblingbaan (zo'n lang springkussen) doen. Houd de stagair me (de 2e keer) niet goed vast en val ik op me nek. Het klonk echt als een zak chips als je het laat knisperen weetjewel. Dus nu heb ik nog last van me nek . Kutzooi.

Gelukkig heb ik alleen pijn en is het ws niet gevaarlijk. Daarna heb ik de achteruitsalto nog wel een keer gedaan, dat moest, al zal ik het zo weer doen. Achteruitsalto is veels te leuk om niet meer te doen .

Hoop dat ik de volgende keer beter word vastgehouden . (Ja, het lag echt aan de stagair, dat zei de turndocente).
Oud 01-06-2011, 08:51
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Zucht.. over pakweg een uurtje krijg ik mijn schema's en stoornissen (om het maar even zo te noemen) naar me teruggekoppeld.
Eindelijk een officiële diagnose.
Denk dat de kans er goed in zit dat er ook de diagnose borderline persoonlijkheidsstoornis bij zal zitten (hier hintte mijn oude psych al naar toe namelijk) en had het zo gisteren met mijn vriend erover, want zijn moeder heeft borderline.
Toen zei hij doodleuk dat ie hoopte dat er uit zou komen dat ik een vermijdende persoonlijkheidsstoornis heb, omdat ie daar waarsch beter mee om kan gaan dan met borderline.. like wtf, alsof de naam opeens veranderd wie ik ben en wat ik doe.
Dat heeft me echt wel ff flink geraakt, en later bood hij zn excuses ook wel aan en zei die dat ie toch wel van me blijft houden no matter what, maar toch... het blijft in mn hoofd spoken en ik blijf me afvragen of we niet gezellig samen bezig zijn met iets dat uiteindelijk toch niet gaat functioneren.
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Oud 01-06-2011, 10:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het gesprek gisteren ging prima, en ik heb nu wel een voldoende. Nu nog een voldoende halen voor deel 2 en deel 3 en dan krijg ik mijn certificaat. En dat moet me gewoon lukken!

Ik heb net een paar meubels afgesopt, ga zo boodschappen doen en als de meubels dan droog zijn dan ga ik ze in de woonkamer zetten! Hopelijk komt Vriendje vanavond op tijd thuis, zodat we de kasten, de bankstellen en de tv neer kunnen zetten, dan hebben we eindelijk iets wat lijkt op een huis!

En, en, ik wil een konijn, ik wil een konijn! Vriendje kan waarschijnlijk een goed hok op de kop tikken en ik heb op de websites van een paar asiels al mooie, jonge konijntjes gezien. Ik merk nu pas hoe erg ik de afgelopen jaren een huisdier heb gemist. Maar dat kon toen echt niet, naar mijn maatstaven, in ons flatje. Nu wel, dus hopelijk lukt het allemaal!

Heerlijk, een paar dagen vrij
Advertentie
Oud 01-06-2011, 17:16
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Bedankt KUTkabinet!!
PGB afgeschaft, leven verkloot en afgepakt!!
Wat denken ze daar wel?
Dat mensen zichzelf wel van zorg voorzien??!!!
En dat allemaal dankzij een stelletje achterlijke fraudeurs!!

Lekker begin van paar dagen vrij!
weet echt niet meer waar ik het zoeken moet, en ik vrees dat als mn broertje dit hoort, hij evenmin.

Laatst gewijzigd op 01-06-2011 om 17:27.
Oud 01-06-2011, 17:44
Verwijderd
Aaaaaaaaaaaaaaaaaargh
Oud 01-06-2011, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Bedankt KUTkabinet!!
PGB afgeschaft, leven verkloot en afgepakt!!
Wat denken ze daar wel?
Dat mensen zichzelf wel van zorg voorzien??!!!
En dat allemaal dankzij een stelletje achterlijke fraudeurs!!

Lekker begin van paar dagen vrij!
weet echt niet meer waar ik het zoeken moet, en ik vrees dat als mn broertje dit hoort, hij evenmin.
Dat maakt toch niet uit?
Dan kun je nog terugvallen op zorg in natura.

Het wordt niet minder daardoor, tenzij je je pgb-geld gebruikt om van te eten natuurlijk.
Oud 02-06-2011, 09:39
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
Dat maakt toch niet uit?
Dan kun je nog terugvallen op zorg in natura.

Het wordt niet minder daardoor, tenzij je je pgb-geld gebruikt om van te eten natuurlijk.
Hoe het zit met die zorg in natura etc weet ik niet,
maar dat is ook niet voor iedereen,

Ik heb alleen al sinds gisteravond iets van 5 petities getekend en weet ik hoeveel verhalen getypt van allerhande acties.
Ik en n vriendin gaan mee protesteren, want reken maar dat er protesten komen
Oud 02-06-2011, 10:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Hawahaai: Je klinkt positief, wat fijn

OT: Ik ben tegen de logica in zelf eigenlijk ook wel positief
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 02-06-2011, 17:01
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Oef, ik maak er weer een zooitje van.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 02-06-2011, 17:34
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik wil weg uit dit huis, ik wil op mezelf gaan wonen en zelf een leuk leventje opbouwen. Zelf. Terwijl ik het hier hartstikke goed heb in dit huis. Teminste, ik heb mij altijd heel erg verbonden gevoeld met mijn vader, moeder en broertje. Maar sinds mijn vader ander werk heeft ver weg en heel weinig thuis is, en ik ook nog eens vermoed dat hij vreemd gaat, vind ik het niks aan meer hier en wil ik het liefst zo snel mogelijk weg hier. Ik wil naar Amsterdam, of naar Groningen of Utrecht, en daar in mijn eentje het helemaal gaan maken. Cariere maken. Geen idee nog waarin, maar ik weet zeker dat ik het kan. Ik wordt hier alleen vreselijk beperkt door mijn ouders. Ik woon in Friesland en ver rijden van de stad. Ik wil hier gewoon weg.
__________________
mijn handtekening
Oud 02-06-2011, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Hoe het zit met die zorg in natura etc weet ik niet,
maar dat is ook niet voor iedereen,

Ik heb alleen al sinds gisteravond iets van 5 petities getekend en weet ik hoeveel verhalen getypt van allerhande acties.
Ik en n vriendin gaan mee protesteren, want reken maar dat er protesten komen
Nou. Als je extra zorg ontvangt, dan kun je kiezen voor twee manieren van ontvangen daarvan.
Of je kan het krijgen in de vorm van een PGB, namelijk jij krijgt geld van het CIZ en geeft dat aan de instelling of zorgaanbieder voor wat je wilt hebben aan zorg.
Óf jij geeft aan waar jij zorg wilt krijgen, en de instelling krijgt het geld direct van het CIZ.

De reden waarom ze het PGB willen afschaffen, is omdat de mensen die het ontvangen er andere dingen mee kopen dan zorg. Als je niet weer hoe t zit, waarom maak je je er dan druk om?
Oud 02-06-2011, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Als je niet weer hoe t zit, waarom maak je je er dan druk om?
Inderdaad zeg
Oud 03-06-2011, 08:44
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
know the feeling Bright Blue, i've got exactly the same.....

@Lilith
Ik krijg het gevoel dat we langs elkaar heen praten,
de rede dat ik PGB krijg is omdat ik pdd-nos heb,
ik heb nog nooit wat met het ciz te maken gehad volgens mij,
voor mensen die niet zelfstandig kunnen wonen en in een rolstoel zitten etc. komt er echt wel een oplossing, maar als ze moeten korten zijn wij autisten de eerste die eraan moeten geloven....
Oud 03-06-2011, 08:52
Verwijderd
Het CIZ betaalt jou dat PGB, en heeft jou een indicatie gegeven voor je zorg, daar staat in dat jij recht hebt op zoveel uren van deze ondersteuning, zoveel uren van die zorg, die aanpassingen enzovoorts.

En ze korten dus niet, je krijgt gewoon de zorg die je nu ook krijgt.
Alleen krijg jij het geld niet meer direct op je rekening, maar gaat het naar de instelling die jou die zorg biedt. Dat heet zorg in natura.

Ik neem aan dat jij met dat PGB wat zorg 'koopt', nu hoef je dat niet meer te kopen en gaat dat geld direct naar degene die jou die zorg geeft.
Ads door Google
Oud 03-06-2011, 11:00
Verwijderd
^Zoals ik vanmorgen uit de krant begreep, kregen alleen de mensen die een verblijfsindicatie hebben maar hun zorg ergens anders in kopen, nog PGB als de wijzigingen ingaan. Dat zou inderdaad inhouden dat mensen als Waffie en gehandicapten die met begeleiding zelfstandig wonen, hun begeleiding zelf moeten gaan betalen of geen zorge meer krijgen en dát houdt weer in dat een groot gedeelte van de maatschappij binnen de kortste keren heel erg diep in de problemen zit.
Heb ik dat dan heel verkeerd begrepen?
Oud 03-06-2011, 11:36
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@SA,
dat is idd ook wat ik dus begreep,

En ff btw, die smoesjes van het kabinet van 'we doen dit vanwege de vele fraude' zijn ook niet waar, want ze controleren al best veel mensen, terecht ook, maar waarom controleren ze dan niet gewoon meer mensen en laten ze ons met rust?
Daarbij komt, dat wat Lilith zegt ook niet op mij van toepassing is, want Joyce werkt niet bij een of andere instelling ben wel benieuwd hoe ze dat nu gaan doen met die soort contracten dan.

OT: vanmorgen huisruzie tussen mn ouders,
verder heb ik de laatste dagen echt ontzettend veel last van mn oren,(nouja, hersens dan)
en krijg ik bepaalde gebeurtenissen steeds niet uit mn kop gehaald,
reuze irritant!
Vanavond op verjaardag bij mn tante, en daar zie ik al netzoveel tegenop, de enigste mensen die daar altijd komen zijn van die mensen die denken dat ze alles zijn en dat ze belangrijker zijn dan anderen etc. en tussen dat soort mensen zit ik liever niet,
vanmiddag naar de kapper!!
Oud 03-06-2011, 11:39
Verwijderd
@Secret Agent: Nee, zo ernstig is het volgens mij niet. Iedereen die nu een PGB heeft blijft recht houden op zorg, alleen gaat de keuzevrijheid er een beetje uit. Voorheen kreeg de persoon zelf het geld, en kon daarmee bij wijze van spreken zelfs de buren inhuren om die zorg te verlenen. Nu krijgt de persoon zelf geen geld meer maar krijgt zorg 'in natura'. Hij/zij zal dus gebruik moeten maken van een officiele zorginstelling, en flexibelere arrangementen waarbij je gewoon de buurvrouw (of wie je maar wil) kon inhuren zijn dus niet meer mogelijk.

Zoals ik het heb gevolgd, zijn er mensen met een PGB die bang zijn dat ze daardoor heel veel dingen niet meer kunnen doen (die nu bijvoorbeeld de buurvrouw kunnen bellen en die staat binnen 10 minuten voor de deur om ze te helpen naar de wc te gaan of wat dan ook, want zo snel en flexibel werkt een zorginstelling natuurlijk niet). Ik weet niet of dit voor Waffie specifiek ook echt gevolgen gaat hebben, want ze blijft voor zover ik weet wel recht hebben op zorg.

@Waffie: Ik zou proberen om je nog niet teveel zorgen te maken, je weet nog niet precies hoe het komt en het is volgens mij echt niet zo dat je opeens helemaal geen begeleiding etc. meer krijgt.


Oh, en OT: Mijn stemming gaat alle kanten op, het zal wel. Woensdag heb ik eindelijk weer met I. gesproken, dat was fijn, ik heb haar gemist. Dinsdag hebben we weer een afspraak, daarna ongeveer elke 3 weken. We hebben besloten de Effexor af te bouwen en Wellbutrin eens te proberen. Ik probeer maar niet alle horror-verhalen te lezen van mensen die heel veel last hadden van het afbouwen van Effexor, ik heb in ieder geval 37.5 mg, 75 mg en 150 mg capsules nu, dus het kan zo langzaam of zo snel als ik wil. Ben gister van 300 naar 225 mg gezakt, heb nog nergens last van dus hopelijk blijft het zo, fingers crossed.

Er zal ook een ontwikkelingsanamnese komen om na te gaan of ik Asperger/ASS heb. I. wil dat een psychologe van de dagbehandeling die afneemt, maar K. vindt dat een autisme-team met ervaring dat moet doen (ik ben in ieder geval geen typische Aspie, als ik het al ben), dus daar moeten we het dinsdag nog maar over hebben. Als er geen Asperger uitkomt, ga ik naar de psychotherapeutische dagbehandeling; als het er wel uitkomt, weet ik niet wat we doen. Oh, en ze vindt niet meer dat er sprake is van borderline. Diagnose minder

I. wil ook dat ik mij aanmeld voor dagbesteding. Het is vast een goed idee maar ik heb er heeeeeel veel moeite mee om mezelf te zien als 'ziek/beperkt'. Ik ben altijd ondanks dysthymie heel succesvol geweest (wat school betreft in ieder geval), hoge cijfers, etc. En nu terwijl mijn kennissen bezig zijn met master of PhD, prijzen en beurzen winnen of toegelaten worden tot speciale programma's, moet ik beginnen met wat licht, gestructureerd, behapbaar vrijwilligerswerk of zo. Het vergt wel aanpassingsvermogen...

En jezus wat is dit een lange post geworden.

Laatst gewijzigd op 03-06-2011 om 11:57.
Oud 03-06-2011, 11:43
Verwijderd
@waffie: iedereen controleren kost superveel geld, hè.
Oud 03-06-2011, 12:58
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Hm, het verbaast me niets als ze sowieso gaan korten op het pgb. Niet dat ik het al dan niet goed vindt, maar op alles wordt gekort. En er is héél veel pgb gegeven de afgelopen jaren, misschien wel te veel. En dan bedoel ik niet dat men het niet verdiend, maar dat men eraan gewend geraakt is. En ergens vind ik het ook een beetje dubbel. Door mijn vrijwilligerswerk kom ik nogal veel met mensen in aanraking uit verschillende zorginstanties etc. en de verhalen over korten wat je daar soms hoort... We doen maar een driedubbele inco aan, zodat je alleen maar 's ochtends en 's avonds hoeft te verschonen en is de kans klein dat hij doorlekt... Mensen die ouders of vrienden moeten bellen om uberhaupt te kunnen douchen... En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen. Of dit puur relevant is voor de discussie over pgb: nee. Of het voor mij meespeelt: ja.

Hm, ik vind het allemaal een beetje dubbel, maar ik krijg niet zo goed mijn punt duidelijk. Iemand die het kan voor me uit dit verhaal?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 03-06-2011, 13:11
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Dank voor de reacties allemaal

En top, mijn papa kreeg gisteren een telefoontje dat één van zijn collegae/partners zelfmoord heeft gepleegd. Feest..
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 03-06-2011, 20:28
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
dit weekend ben ik thuis.
kan het beter gewoon proberen
en bij familie op bezoek geweest aan de overkant van de straat..
daarna even naar het dorp geweest met me nichtje.
en dadelijk ga ik aan de overkant van de straat bij familie van me op bezoek.
mijn oom gaat dan ook een vuurtje stoken.
het lijkt me wel gezellig dan.
en verder zie ik wel hoe het weekend verloopt.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 03-06-2011, 23:50
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
het was gezellig.
maar ook moeilijk.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 04-06-2011, 01:26
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Vandaag heeft de vriend van mam een brandblusser op zijn teen gekregen en die is nu mooi versplintert. Hoop gedoe en geregel ook omdat ik sowieso al veel te regelen had. Toen een uur lang diep teleurgesteld geweest, en nu voel ik me redelijk we zullen zien of ik morgen weer met hoofdpijn opsta.
__________________
Oud 04-06-2011, 01:44
gentlemen
Avatar van gentlemen
gentlemen is offline
@azijn seikers over pgb.

het pgb moet blijven.
ik ken genoeg mensen die het nodig hebben,
zoals een goeie kennis van me is door een dwars lesie in een rolstoel beland en kan alleen zn hoofd nog gebruiken , doordat hij moeilijk kan praten en alles kan hij niet communiceren met andere , in zijn geval vervalt zn pgb wat inhoud dat hij overschakelt van 3 vaste verplegers naar telkens een verschillende, hierdoor krijgt hij wss niet de zorg die hij verdient en krijgt hij ook niet alles zoals het moet , zn hele familie is hier kwaad over en terecht. ik vind dat de regering zelf maar eens inleverd en niet het geld terughaalt van de pgb en ziekteverzekering, pgb moet blijven!
__________________
aan werk ga je niet dood , maar probeer niet de grens op te zoeken
Oud 04-06-2011, 09:24
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
mn haar is super gaaf geworden,
verjaardag viel mee,
maar verder gaat t niet zo goed,
bende huiswerk, zie door de bomen het bos niet meer
en ik zie zo ontzettend op tegen die stageweek, Joyce komt de eerste dag wel 's ochtends
straks ff naar de bieb
en hopen dat mijn tekenproductie ook wat omhoog kan
Oud 04-06-2011, 09:29
Verwijderd
Citaat:
@azijn seikers over pgb.

het pgb moet blijven.
ik ken genoeg mensen die het nodig hebben,
zoals een goeie kennis van me is door een dwars lesie in een rolstoel beland en kan alleen zn hoofd nog gebruiken , doordat hij moeilijk kan praten en alles kan hij niet communiceren met andere , in zijn geval vervalt zn pgb wat inhoud dat hij overschakelt van 3 vaste verplegers naar telkens een verschillende, hierdoor krijgt hij wss niet de zorg die hij verdient en krijgt hij ook niet alles zoals het moet , zn hele familie is hier kwaad over en terecht. ik vind dat de regering zelf maar eens inleverd en niet het geld terughaalt van de pgb en ziekteverzekering, pgb moet blijven!
Niemand zegt toch ook dat het PGB afgeschaft moet worden? Het is alleen een beetje onduidelijk wat er nu precies gaat veranderen en daar gaat het over. Ik vind het net zo achterlijk als jij hoor, meer dan de helft van de cliënt van mijn stage krijgen pgb en als dat afgeschaft wordt, liggen ze binnen de korste keren in de goot. En dan maar klagen over schooiers en kampvolk. Ik werk met 'randfiguren', mensen die wél verstandelijk gehandicapt zijn, maar niet 'gehandicapt genoeg' om in een instelling te wonen. Ze kunnen in principe zelfstandig wonen, mits ze goede begeleiding krijgen. En die kunnen ze, zonder het pgb wel vergeten. Wat inhoudt dat veel cliënten binnen no time weer diep in de schulden zitten, in een hevig vervuild huis wonen, op straat komen te staan en overal rotzooi gaan lopen trappen. Ik maak me daar echt zorgen om, want voor een heel groot deel gaat het zo werken en ik vrees het ergste
Oud 04-06-2011, 11:41
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@SA
dat is precies waar ik ook bang voor ben,
ik ken genoeg mensen op school die toch al tegen het randje van de criminaliteit aanhangen en door het pgb nog op het rechte pad blijven, mede omdat ze door het pgb wel gewoon op school kunnen blijven want op speciaal onderwijs is dan ook weer geen plek voor ze, als ik Joyce niet had zat ik nu denk ik ook niet op tg, en zo ken ik wel meer verhalen.....

Ik begrijp best dat den haag moet bezuinigen, maar ze kunnen niet het aangepast onderwijs,rugzakbegeleiding, en het pgb in een keer weggooien want dan ga je van 3 soorten hulp naar niets!

Edit: Blegh, ik voel me echt ontzettend gespannen en zelfs nu ik weet dat ik vrijdag pas weer op school kom voel ik me rot,
gewoon omdat ze ook bij dat stagebedrijf een heel verkeerd beeld van me hebben, en ik ben onzeker over of die opdrachten wel goed zijn etc.etc.etc. blegh!!
probeer denk ik maar ff wat afleiding te zoeken en verder met geen enkele verplichting bezig te zijn
nu zijn er ook alweer misverstanden bij het project van nederlands....

Laatst gewijzigd op 04-06-2011 om 14:03.
Oud 04-06-2011, 12:56
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Yeah, ik ben klaar wat betreft mn verzorgpaardje! Ik heb een halster inclusief touw en vliegennet. En ik heb een longeerlijn voor als ik buiten ga lopen en ze schrikt. Niet dat ze dat snel zou doen, maar beter voorkomen dan genezen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 11:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.