Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2013, 16:28
movimento
movimento is offline
!

Laatst gewijzigd op 04-03-2013 om 21:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2013, 17:27
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat heeft geloven überhaupt voor nut?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 17:36
movimento
movimento is offline
Citaat:
Wat heeft geloven überhaupt voor nut?
Nee daarom dat vroeg ik
Mijn vraag is ook eigenlijk , wat denken de mensen hierover wat ik eigenlijk vroeg
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 17:41
Verwijderd
Wat vroeg je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:14
movimento
movimento is offline
Citaat:
Wat vroeg je eigenlijk?
Bedankt voor jullie reactie's

Mijn vraag is eigenlijk:

- Waarom bestaan er parodie religies?
- Is raelisme en satanisme ook parodie religies? Als ze parodie religies zijn waarom krijgen ze aanhangers, terwijl het spottende nabootsing van een gedicht, lied, film, toneelstuk, verhaal of andere uiting is?
-Wat heeft in parodie geloven nut?
-Tot zo ver ik het weet zijn de raelisme en satanisme atheistische religies, als ze atheistisch zijn waarom geloven ze in een parodie of in een fictie religies? Is dat niet onlogisch?

Alvast bedankt, hopelijk zijn deze mijn laatste vragen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:18
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Waarom noem je die 2 parodie religies? Waarom de andere religies ook geen parodie noemen op een eerdere religie?
Waar trek je de grens?
Atheïstische religies bestaan niet. (Satanisme komt nog altijd voort uit een christelijk idee)
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:26
movimento
movimento is offline
Citaat:
Waarom noem je die 2 parodie religies? Waarom de andere religies ook geen parodie noemen op een eerdere religie?
Waar trek je de grens?
Atheïstische religies bestaan niet. (Satanisme komt nog altijd voort uit een christelijk idee)
Hoezo? Verdedig je raelianen en satanisten? Het staat zelfs in hun eigen (raelianen.. satanisten weet ik niet hun geloven niet in god of satan) site dat ze atheisten zijn

"Laat ons eerst bepalen wat de betekenis van God is. De “Random House Webster's College Dictionary” definieert het word God als “De schepper en heerser van het Universum; een Opperwezen". Als een Raëliaan geloven we noch in een Opperwezen, noch in iemand die verantwoordelijk is voor de creatie van het Universum en er dan over heerst. Daarom zijn we atheïsten. "

http://nl.rael.org/faq
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie reactie's

Mijn vraag is eigenlijk:

- Waarom bestaan er parodie religies?
Wat bedoel je precies met parodie religies?

En waarom niet?
Citaat:
- Is raelisme en satanisme ook parodie religies? Als ze parodie religies zijn waarom krijgen ze aanhangers, terwijl het spottende nabootsing van een gedicht, lied, film, toneelstuk, verhaal of andere uiting is?
Wat is raelisme? Waarom noem je ze 'parodie' religies?

En waarom zouden ze geen aanhangers krijgen? In theorie zijn het niets anders dan ideeen. Sommige mensen zijn het daarmee eens, anderen niet.
Citaat:
-Wat heeft in parodie geloven nut?
"in parodie geloven"?

Wat heeft jouw gebrek aan in een 'parodie' geloven voor 'nut'?
Citaat:
-Tot zo ver ik het weet zijn de raelisme en satanisme atheistische religies, als ze atheistisch zijn waarom geloven ze in een parodie of in een fictie religies? Is dat niet onlogisch?
Atheïsme betekent voornamelijk dat je niet gelooft in een of meerdere goden. Dat heeft verder niets te maken met hoe de atheïsten in kwestie denken dat ze hun leven het best kunnen leven.

Dat een mens niet in een god gelooft betekent niet automatisch dat het een volstrekt logisch-denkend individu is.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:33
movimento
movimento is offline
Citaat:
Wat bedoel je precies met parodie religies?



Atheïsme betekent voornamelijk dat je niet gelooft in een of meerdere goden. Dat heeft verder niets te maken met hoe de atheïsten in kwestie denken dat ze hun leven het best kunnen leven.

Dat een mens niet in een god gelooft betekent niet automatisch dat het een volstrekt logisch-denkend individu is.

Hmm dus "religieus atheisten" zijn er wel mogelijk?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Hmm dus "religieus atheisten" zijn er wel mogelijk?
De zaken die jij beschrijft gaan voor zover ik kan ontdekken niet uit van het bestaan van een almachtig wezen/god. Dat maakt hen atheïstisch, ja. Religieus zou ik ze niet noemen. Het heeft immers weinig met religie te maken.

Maar nogmaals: dat je een atheïst bent betekent niet je dan maar geen mening hebt over hoe jouw leven en/of het leven van anderen ingevuld moet worden. Satanisten zijn in theorie niets anders dan mensen die ongeveer dezelfde mening delen en het fijn vinden om met gelijkdenkende personen interactie te hebben.

Ik waardeer je denkwerk maar ik denk dat je het jezelf te moeilijk maakt en de verkeerde vragen stelt. Vergelijk voor de lol eens een groep mensen die het satanisme 'volgen' met een politieke partij. Het zijn gewoon groepjes gevormd door een gedeelde mening. Dat heeft verder niets met religie, atheïsme, "parodieën" of fictie te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:52
movimento
movimento is offline
Reverend, ik ben u zeer dankbaar, dank u wel
Sorry dat ik u stoorde, thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.