Oud 03-05-2022, 16:22
Arwind
Arwind is offline


Het ergste is dat ik het niet geloof. Ik heb nog geprobeerd met mijn docent in discussie te gaan, maar daar wil ze niet aan beginnen. Morgen ga ik naar de decaan hierover. Of dat zin heeft weet ik niet, maar misschien begrijpt iemand hier het beter? Ik moest bijvoorbeeld werkwoorden vervoegen.

1: Het .... (worden) tijd voor de update van het systeem.

Ik kies uiteraard voor: Het WERD tijd voor de update van het systeem.
Docent Nederlands: Het wordt tijd voor de update van het systeem.

Ik begrijp het niet. Waarom maakt de docent er tegenwoordige tijd van? Het is toch verleden tijd?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2: Verandert er eigenlijk iets aan de tarieven voor klanten die na 1 april hebben .... (bestellen)?

Ik kies: BESTELD (want voltooid deelwoord)

Goed gerekend, dus hier ben ik het mee eens.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3: Weet je waar ik gek van word? Dat een klant zijn account niet .... (activeren) nadat de e-mail is verstuurd.

Ik kies: ACTIVEERT (want "hij activeert niet" + zijn account niet loopT)

Goed gerekend, dus eveneens mee eens.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4: Toen duidelijk werd dat de klant had gefraudeerd, .... (beantwoorden) de medewerker de e-mail met strenge toon.

Ik kies uiteraard: BEANTWOORDE (want, verleden tijd en LIEP)
Docent: BEANTWOORDDE

Oneens want beantwoordden bestaat niet, lijkt me. Hoe kan je nou weer beantwoordde schrijven?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5: .... (rijden) jij met de auto naar het werk? Wordt je benzine dan wel vergoed?

Ik kies uiteraard: REED (want verleden tijd en LIEP)
Docent: Rijd

ONMOGELIJK. Is toch verleden tijd? Reed jij (altijd) met de auto naar het werk (dan)? Wordt je benzine dan wel vergoed?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zal niet de hele taaltoets hier plaatsen, het waren 40 vragen, maar 1, 4 en 5 moeten toch gewoon goed gerekend worden? Hoop dat de docent dit aanpast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2022, 19:48
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik verspil waarschijnlijk mijn tijd hieraan maar ok:
1: Hoezo kies je ‘uiteraard’ voor werd? Er staat nergens dat je die zin in verleden tijd moet zetten. Woorden in zinnen moet je altijd in tegenwoordige tijd zetten tenzij anders aangeven op de toets.
4: Wat een kut redenatie, jezus
5: Reed? De eerste zin is dan in verleden tijd en de 2e in tegenwoordige tijd.

Tering gast
Met citaat reageren
Oud 03-05-2022, 19:53
Arwind
Arwind is offline
Citaat:
Ik verspil waarschijnlijk mijn tijd hieraan maar ok:
1: Hoezo kies je ‘uiteraard’ voor werd? Er staat nergens dat je die zin in verleden tijd moet zetten. Woorden in zinnen moet je altijd in tegenwoordige tijd zetten tenzij anders aangeven op de toets.
4: Wat een kut redenatie, jezus
5: Reed? De eerste zin is dan in verleden tijd en de 2e in tegenwoordige tijd.

Tering gast
Wacht effe, je bent het dus eens met mijn incapabele docent Nederlands?

Mijn ouders hebben ook al meegekeken en die zijn het juist met mij eens. Morgen gaan ze mee om hierover te spreken.

Je weet dat een docent niet deugt als er wordt gevraagd of deze zin juist of onjuist is:

"Hij had het blijkbaar goed voor elkaar, maar de feiten wezen anders uit."

Ik netjes JUIST kies, maar dat mijn antwoord fout wordt gerekend. Gewoon een malloot die docent dus.

Nog zo'n misselijke grap:

"Die mensen zijn aansprakelijk voor de schade die hun honden hebben aangericht."

Keurige zin, die mocht ik beoordelen. Ik kies JUIST. Streep er door, want volgens de docent is de zin onjuist.

Moet niet gekker worden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2022, 20:53
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ja je docent heeft gelijk en met je ouders daarheen gaan is verspilde moeite
Met citaat reageren
Oud 04-05-2022, 15:13
Khadija333
Avatar van Khadija333
Khadija333 is offline
Citaat:
Ja je docent heeft gelijk en met je ouders daarheen gaan is verspilde moeite
Helemaal true
__________________
Ik ben blij met wie ik ben en wat ik heb. 😄
Met citaat reageren
Oud 08-06-2022, 22:37
kaasboertje
kaasboertje is offline
Citaat:
Ik verspil waarschijnlijk mijn tijd hieraan maar ok:
1: Hoezo kies je ‘uiteraard’ voor werd? Er staat nergens dat je die zin in verleden tijd moet zetten. Woorden in zinnen moet je altijd in tegenwoordige tijd zetten tenzij anders aangeven op de toets.
4: Wat een kut redenatie, jezus
5: Reed? De eerste zin is dan in verleden tijd en de 2e in tegenwoordige tijd.

Tering gast
XD
Met citaat reageren
Oud 08-06-2022, 22:39
kaasboertje
kaasboertje is offline
Citaat:


Het ergste is dat ik het niet geloof. Ik heb nog geprobeerd met mijn docent in discussie te gaan, maar daar wil ze niet aan beginnen. Morgen ga ik naar de decaan hierover. Of dat zin heeft weet ik niet, maar misschien begrijpt iemand hier het beter? Ik moest bijvoorbeeld werkwoorden vervoegen.

1: Het .... (worden) tijd voor de update van het systeem.

Ik kies uiteraard voor: Het WERD tijd voor de update van het systeem.
Docent Nederlands: Het wordt tijd voor de update van het systeem.

Ik begrijp het niet. Waarom maakt de docent er tegenwoordige tijd van? Het is toch verleden tijd?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2: Verandert er eigenlijk iets aan de tarieven voor klanten die na 1 april hebben .... (bestellen)?

Ik kies: BESTELD (want voltooid deelwoord)

Goed gerekend, dus hier ben ik het mee eens.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3: Weet je waar ik gek van word? Dat een klant zijn account niet .... (activeren) nadat de e-mail is verstuurd.

Ik kies: ACTIVEERT (want "hij activeert niet" + zijn account niet loopT)

Goed gerekend, dus eveneens mee eens.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4: Toen duidelijk werd dat de klant had gefraudeerd, .... (beantwoorden) de medewerker de e-mail met strenge toon.

Ik kies uiteraard: BEANTWOORDE (want, verleden tijd en LIEP)
Docent: BEANTWOORDDE

Oneens want beantwoordden bestaat niet, lijkt me. Hoe kan je nou weer beantwoordde schrijven?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5: .... (rijden) jij met de auto naar het werk? Wordt je benzine dan wel vergoed?

Ik kies uiteraard: REED (want verleden tijd en LIEP)
Docent: Rijd

ONMOGELIJK. Is toch verleden tijd? Reed jij (altijd) met de auto naar het werk (dan)? Wordt je benzine dan wel vergoed?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zal niet de hele taaltoets hier plaatsen, het waren 40 vragen, maar 1, 4 en 5 moeten toch gewoon goed gerekend worden? Hoop dat de docent dit aanpast.
jonge niet zo zeiken je docent heeft gelijk. je ken gwn nie nederlands doe er wat aan en stop met huilen. zo gaat de docent je alleen meer haten
Met citaat reageren
Oud 08-06-2022, 22:40
kaasboertje
kaasboertje is offline
van 1 3 ga je trouwens niet dood
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Engels als voertaal op school.
Antubis
32 05-06-2006 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.