Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2003, 21:32
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 19-10-2003 @ 15:50:
Mooi dat het werkt!
Slik jij ook medicijneN?
Advertentie
Oud 19-10-2003, 21:34
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 19-10-2003 @ 22:32:
Slik jij ook medicijneN?
Nope. Ja, gister codeďne tegen het hoesten, maar geen antidepressiva.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 20-10-2003, 20:41
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Slashy schreef op 19-10-2003 @ 02:12:
En dat, terwijl er op mijn briefje van de huisarts 'SEROXAT' voorgeschreven staat.

Moet je wel mee oppassen, andere medicatie, andere bijwerkingen, en de huisarts heeft niet voor niets die medicatie voorgeschreven.
In principe mogen ze je daar volgens mij ook geen andere medicatie geven dan wat er op t blaadje van de huisarts staat.
Gaat er vanuit de huisarts niet meteen een faxje naar de apotheker? Bij ons namelijk wel, dan zorgen ze dat het klaarligt daar vanaf 14:30 ofzo.

'k zou teruggaan naar de huisarts (bellen) en zeggen dat je de seroxat niet krijgt van de apotheker.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 20-10-2003, 21:57
Slashy
Slashy is offline
Citaat:
moenbase schreef op 20-10-2003 @ 21:41:
Moet je wel mee oppassen, andere medicatie, andere bijwerkingen, en de huisarts heeft niet voor niets die medicatie voorgeschreven.
Paroxetine is hetzelfde medicijn als Seroxat, voor zover ik weet, alleen dan van een andere fabrikant (ofzo?) dus (iig) goedkoper.
Oud 21-10-2003, 00:00
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Slashy schreef op 20-10-2003 @ 22:57:
Paroxetine is hetzelfde medicijn als Seroxat, voor zover ik weet, alleen dan van een andere fabrikant (ofzo?) dus (iig) goedkoper.
zit het zelfde hoofdmiddel in, de bijstoffen zijn anders, de werking ook, bij mij iig.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 21-10-2003, 06:50
MissManson
Avatar van MissManson
MissManson is offline
Ik ga vandaag met antidepressiva beginnen vind het best eng vanwege de bijwerkingen maar jah daar moet ik maar door heen dan....
Oud 21-10-2003, 10:08
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
MissManson schreef op 21-10-2003 @ 07:50:
Ik ga vandaag met antidepressiva beginnen vind het best eng vanwege de bijwerkingen maar jah daar moet ik maar door heen dan....
welke neem je dan ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 21-10-2003, 12:13
MissManson
Avatar van MissManson
MissManson is offline
seroxat kheb nou onwijze bijwerkingen brr... dus ik ga nu slapen doeg
Oud 21-10-2003, 17:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MissManson schreef op 21-10-2003 @ 13:13:
seroxat kheb nou onwijze bijwerkingen brr... dus ik ga nu slapen doeg
gaat over een weekje wel minder worden (nee dit geeft hoop) Maar hopelijk krijg je er baat bij!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 21-10-2003, 18:13
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
http://www.schizofrenieplein.nl/hulp...t.htm#algemeen


parox = seroxat.

Tenminste dat haal 'k er uit.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 21-10-2003, 23:39
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
moenbase schreef op 21-10-2003 @ 19:13:
http://www.schizofrenieplein.nl/hulp...t.htm#algemeen


parox = seroxat.

Tenminste dat haal 'k er uit.
de hulpstoffen van de echte seroxat zijn anders dan die van de ' neppers"
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 23-10-2003, 20:18
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
ratsja schreef op 22-10-2003 @ 00:39:
de hulpstoffen van de echte seroxat zijn anders dan die van de ' neppers"
Er stond gisteren, of eergisteren een stukje erover in de Spits! dat apothekers de duurdere medicijnen voorschrijven.
'k wist niet dat het meer gebeurde. Had er zelf in iedergeval nooit van gehoord voordat ik het hier las.
Komt ook omdat ik überhaupt niet vaak naar de apotheker wil/ga,
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 20:22.
Oud 24-10-2003, 10:45
MissManson
Avatar van MissManson
MissManson is offline
ik slik seroxat nou sinds 4 dagen this wel om uit te houden maar ik hoop wel dat de bijwerkingen snel over zijn en dat ik me stukken beter mag gaan voelen.
Oud 24-10-2003, 10:59
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
MissManson schreef op 24-10-2003 @ 11:45:
ik slik seroxat nou sinds 4 dagen this wel om uit te houden maar ik hoop wel dat de bijwerkingen snel over zijn en dat ik me stukken beter mag gaan voelen.
duurt echt even, hoeveel mg slik je ?
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 24-10-2003, 20:22
MissManson
Avatar van MissManson
MissManson is offline
Citaat:
ratsja schreef op 24-10-2003 @ 11:59:
duurt echt even, hoeveel mg slik je ?
nu nog 20 waarschijnlijk word het nog verhoogd..ach ik zie het wel
Oud 24-10-2003, 22:10
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
niet zo maar verhogen, dat kan men na 10 tot 16 week pas een beetje bepalen.

succes
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 25-10-2003, 09:29
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
De regering is weer eens aan het BEZUINIGEN en dit keer op de medicijnen. Vergelijk het met de schoenen van de schoenenreus en precies dezelfde schoenen van Nike, alleen het prijsverschil mag er wezen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 25-10-2003, 20:49
Verwijderd
Tis gewoon belachelijk wat ze nou weer met medijnen aan het uithalen zijn .. Maar nou even mijn vraag; zijn er hier mensen die cipramil gebruiken? Ik gebruik het al een aantal maanden, maar heb niet echt het gevoel dat het helpt. Wordt op het moment nogal overspoeld door alles en iedereen..om gek van te worden bijna.
Oud 26-10-2003, 07:52
MissManson
Avatar van MissManson
MissManson is offline
Citaat:
ratsja schreef op 24-10-2003 @ 23:10:
niet zo maar verhogen, dat kan men na 10 tot 16 week pas een beetje bepalen.

succes
Tjah ik denk dat de pschychiater wel weet wat het beste is...thnx
Oud 26-10-2003, 09:26
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
MissManson schreef op 26-10-2003 @ 08:52:
Tjah ik denk dat de pschychiater wel weet wat het beste is...thnx
ja maar dingen die al algemeen bekend zijn, het heeft een inwerktijd nodig en dat is per persoon verschillend
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 27-10-2003, 09:50
MissManson
Avatar van MissManson
MissManson is offline
Citaat:
ratsja schreef op 26-10-2003 @ 10:26:
ja maar dingen die al algemeen bekend zijn, het heeft een inwerktijd nodig en dat is per persoon verschillend
dat weet ik bedankt dat je er op in gaat op wat ik zeg
Oud 29-10-2003, 16:16
dupke
dupke is offline
Ik vind dat huisartsen strenger meoten worden op het uitschrijven van antidepressievia, mijn moeder heeft ze zelf , door verschillende gebeurtenissen ben ik uit huis geplaatst...mijn huisarts wou mij toen der tijd ook anti depressievia voorschrijven, maar hij zei dat eht beter was om te ontspannen en sporten....eerst vond ik dit onzin, maar door sterk te blijven en door te bijten heb ik al heel wat dingen overleefd.....ookal kan ik begrijpen dat eht voor sommigen niet makkelijk is...mijn moeder is nu nog steeds hetzelfde, het helpt niks, ik denk zelf als je antidepressievia gebruikt je een goede omgeving meot hebben die ermee kan omgaan anders heeft het voor mijn gevoel alleen maar een negatieve werking.
Ik krijg steeds meer te horen dat artsen wiet voor schrijven om het voorschrijven van antidepressivia te voorkomen klopt dit? Of is er iemand die dit al heeft meegemaakt? (persoonlijk is wiet wel relaxed maar leid volgens mij tot nog meer engatieve gevolgen als men geestelijk problemen heeft)

Groetjes Dupke
Oud 30-10-2003, 18:47
Slashy
Slashy is offline
Ik ben tot de conclusie gekomen dat Seroxat me zeker niet minder depressief maakt; misschien zelfs depressiever. Waar ik wel van af ben, is mijn continue angst.

Nu moet ik alleen nog even uitvinden wat ik erger vind.
Oud 01-11-2003, 18:58
Rah Digga
Rah Digga is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 03-10-2003 @ 16:22:
ik ben sinds gister begonnen met het slikken van seroquel. ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft wat betreft de bijwerkingen. tis een neurolepticum en wordt normaal gebruikt bij mensen met schizofrenie, dat heb ik niet, dus daar kan niemand mij bij helpen denk ik, maar ik ben bang voor bijwerkingen dus ik vroeg me af of er iemand bekent is met dit medicijn...
Seroquel is een anti psychotica die steeds "populairder" wordt,
omdat het goed werkt & de meeste mensen niet al teveel
bijwerkingen hebben.
De bijwerkingen bestaan vaak uit suffigheid (vandaar dat je
t meestal voor `s avonds voorgeschreven krijgt)
concentratie problemen & eetbuien (minder!)
Voor psychotische verschijnselen krijg je meestal tussen de
100 & 400 mg voorgeschreven & als tegen schizofrenie krijg
je een stuk meer. Ken iemand die 800 mg slikt.

Ik slik 200 mg per dag & vanaf volgende week 300 mg...

Bij mij heeft de seroquel een hoop andere middelen vervangen,
zoals Orap, Lorazepam, Oxazepam, Temesta, Truxal
en Phenergan <--- dit heb ik allemaal op 1 dag geslikt

Nu heb ik alleen nog seroquel & seroxat
Oud 10-11-2003, 13:38
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
ik heb eigenlijk een algemene vraag. ik heb nou voor mijn stemmen orap gekregen wie kent dat medicijn?
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Oud 10-11-2003, 13:56
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ken het niet, maar misschien heb je hier iets aan...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Oud 10-11-2003, 14:14
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Het hoort in het grote medicijnen topic geloof ik maar ontopic: ik ken het wel. Heb het geslikt. Heb het gekregen omdat ik hallucineer. Bij mij hielp het niet maar ik kreeg ook geen echte bijwerkingen ofzo. Maarja, voor elke persoon is het natuurlijk anders.
Oud 11-11-2003, 13:49
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
ik weet dat het er fout stond maar zag het te laat. heb sinds maandag orap gekregen.
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Oud 13-11-2003, 19:01
Rah Digga
Rah Digga is offline
Ik heb ook Orap geslikt en ik had wel last van bijwerkingen.
Mijn hormonen raakten erdoor van slag en ik begon
moedermelk te produceren. Dat schijnt vaker voor te komen.
Oud 19-11-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Rah Digga schreef op 01-11-2003 @ 19:58:
Seroquel is een anti psychotica die steeds "populairder" wordt,
omdat het goed werkt & de meeste mensen niet al teveel
bijwerkingen hebben.
De bijwerkingen bestaan vaak uit suffigheid (vandaar dat je
t meestal voor `s avonds voorgeschreven krijgt)
concentratie problemen & eetbuien (minder!)
Voor psychotische verschijnselen krijg je meestal tussen de
100 & 400 mg voorgeschreven & als tegen schizofrenie krijg
je een stuk meer. Ken iemand die 800 mg slikt.

Ik slik 200 mg per dag & vanaf volgende week 300 mg...

Bij mij heeft de seroquel een hoop andere middelen vervangen,
zoals Orap, Lorazepam, Oxazepam, Temesta, Truxal
en Phenergan <--- dit heb ik allemaal op 1 dag geslikt

Nu heb ik alleen nog seroquel & seroxat
tnx.
ik slik nu 2x 100mg per dag. binnenkort krijg ik nog een antidepressivum erbij. ik heb seroxat geslikt, maar dat werkte niet echt.
wat fijn dat het bij jou al die middelen vervangt!
Oud 20-11-2003, 19:25
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 25-10-2003 @ 21:49:
Tis gewoon belachelijk wat ze nou weer met medijnen aan het uithalen zijn .. Maar nou even mijn vraag; zijn er hier mensen die cipramil gebruiken? Ik gebruik het al een aantal maanden, maar heb niet echt het gevoel dat het helpt. Wordt op het moment nogal overspoeld door alles en iedereen..om gek van te worden bijna.
Ik slik cipramil, ongeveer 5 weken nu. Bij mij werkt het wel goed. Ik ben, sinds een week, helemaal opgeknapt.
Oud 20-11-2003, 20:07
wont cry
wont cry is offline
Ik twijfel of dit hiet thuis hoort, maar ik vraag het toch maar ff.Ik sta namelijk nog voor de keuze of ik wel of niet antidepressiva ga slikken. Ik kan met niemand over mijn beslissing praten, alleen met mijn psychologe, verder zal ik het helemaal zelf moeten besluiten. Ik vind het moeilijk om die beslissing alleen te moeten maken en er met niemand over te kunnen praten. Ik wil dus meer over antidepressiva te weten zien te komen en ik wil graag reacties horen van mensen die ervaring hebben met het medicijn. Natuurlijk besluit ik uiteindelijk zelf, maar het zou fijn zijn als ik er toch met mensen over kon praten.
__________________
every new day, you can choose another way
Oud 21-11-2003, 08:28
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
wont cry schreef op 20-11-2003 @ 21:07:
Ik twijfel of dit hiet thuis hoort, maar ik vraag het toch maar ff.Ik sta namelijk nog voor de keuze of ik wel of niet antidepressiva ga slikken. Ik kan met niemand over mijn beslissing praten, alleen met mijn psychologe, verder zal ik het helemaal zelf moeten besluiten. Ik vind het moeilijk om die beslissing alleen te moeten maken en er met niemand over te kunnen praten. Ik wil dus meer over antidepressiva te weten zien te komen en ik wil graag reacties horen van mensen die ervaring hebben met het medicijn. Natuurlijk besluit ik uiteindelijk zelf, maar het zou fijn zijn als ik er toch met mensen over kon praten.
ik zou er alleen echt aan beginnen:
A indien het serotonine tekort erfelijk is
B als je elke dag echt niks meer kunt, zelf niet eten.

je kan ook proberen met Vitamine B te beginnen en misschien een kalmeringsmiddel.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 21-11-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
wont cry schreef op 20-11-2003 @ 21:07:
Ik twijfel of dit hiet thuis hoort, maar ik vraag het toch maar ff.Ik sta namelijk nog voor de keuze of ik wel of niet antidepressiva ga slikken. Ik kan met niemand over mijn beslissing praten, alleen met mijn psychologe, verder zal ik het helemaal zelf moeten besluiten. Ik vind het moeilijk om die beslissing alleen te moeten maken en er met niemand over te kunnen praten. Ik wil dus meer over antidepressiva te weten zien te komen en ik wil graag reacties horen van mensen die ervaring hebben met het medicijn. Natuurlijk besluit ik uiteindelijk zelf, maar het zou fijn zijn als ik er toch met mensen over kon praten.
als je het idee hebt dat je zonder neit echt verder komt...
je kunt het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis. en tja, elk antidepressivum werkt anders. ik heb zelf anderhalf jaar seroxat geslikt wat (volgens mij) niks heeft opgeleverd. maar ik ken ook mensen waar een hele nieuwe wereld openging door de seroxat. ikzelf krijg binnenkort een ander antidepressivum.
wat ratsja zegt vind ik enigzins overdreven.
A niet alle antidepressiva werken op de serotonine huishouding en het is ook niet zo dat anti-depressiva alleen werken bij mensen met een erfelijke aanleg voor een depressie.
B ik denk dat je wel iets eerder aan antidepressiva mag beginnen, toch liever voor het moment dat je ECHT zelf niks meer kan.

ik ben zelf niet zon voorstander van medicijngebruik (terwijl ik dus zelf wel aan de medicijnen zit), maar als het jou kan helpen je levenskwaliteit te verbeter, dan moet dat kunnen. natuurlijk, je gaat niet voor elk dipje omdat je vriendje het heeft uitgemaakt aan de pillen, maar als je echt veel last hebt van die depressie en niet goed kan functioneren, vind ik het het proberen waard.
Oud 24-11-2003, 22:19
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Paracetamol maar dan 100 tegelijk.
Oud 24-11-2003, 22:36
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
groot voorbeeld is depakine, dat de laatste tijd voor een bipolaire stoornis gebruikt word
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable

Laatst gewijzigd op 31-12-2007 om 02:11.
Oud 24-11-2003, 23:39
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 24-11-2003 @ 23:19:
Paracetamol maar dan 100 tegelijk.
Bedoel je letterlijk hetzelfde? Zoiets lijkt me niet gezond.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Oud 26-11-2003, 10:47
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hoi mensjes,

Ik slik sinds vandaag Risperdal
Zijn er onder jullie mensen die (positieve of negatieve) ervaringen hebben met dit medicijn?

Liefs,

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 26-11-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-11-2003 @ 11:47:
Hoi mensjes,

Ik slik sinds vandaag Risperdal
Zijn er onder jullie mensen die (positieve of negatieve) ervaringen hebben met dit medicijn?

Liefs,

Laura
mijn vriendin slikt ook risperdal en het helpt haar wel, ze heeft er in ieder geval geen last van. ik hoop dat het gaat werken meis, veel sterkte!
Oud 26-11-2003, 19:09
Steleto
Avatar van Steleto
Steleto is offline
Ik heb valeriaanpillen die vrij snel (binnen een uur) tegen spanningen werken, en die je niet langdurig hoeft te slikken. Is er ook zoiets tegen dips/neeslachtigheid?
Oud 27-11-2003, 11:14
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
degene die orap hebben geslikt hebben die ook een uitstel of zelfs dat de ongesteltheid uiot bleef gehad?
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Oud 27-11-2003, 12:33
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Worden alleen gebruikt bij langdurig en vaak terugkomende angststoornissen die niet op een andere manier zijn weg te nemen. Ze mogen niet gegeven worden als de angst door een depressie wordt veroorzaakt. Het effect is dat men minder gevoelig wordt voor de eigen gemoedstoestand en voor prikkels van buitenaf.
Waarom zou dat niet mogen? Het is wel gebruikelijk dat er gelijktijdig antidepressiva en kalmeringsmedicatie wordt voorgeschreven.
Ikzelf kreeg 50 mg Oxazepam (Seresta©), Diazepam (valium©) en lormazepam tijdens mijn depressie...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-11-2003, 12:38
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Steleto schreef op 26-11-2003 @ 20:09:
Ik heb valeriaanpillen die vrij snel (binnen een uur) tegen spanningen werken, en die je niet langdurig hoeft te slikken. Is er ook zoiets tegen dips/neeslachtigheid?
na mijn weten niet.
wat wel helpt zijn poppers, maar dat is ook niet alles.

energy drink helpt wel
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 27-11-2003, 12:43
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 21-10-2003 @ 01:00:
zit het zelfde hoofdmiddel in, de bijstoffen zijn anders, de werking ook, bij mij iig.
Herkenbaar!! Een half jaar heb ik Seroxat 30mg geslikt. Op een gegeven moment weigerden ze het merkmiddel te geven.. Nu heb ik sinds een maand of 3 a 4 een onbekend merk wat dezelfde werking zou hebben... Volgens mij klopt het niet want ik voel me depressiever... (Ben alleen bang dat wanneer ik dit zou aangeven ze zullen zeggen 'dat is puur psychisch, want het is hetzelfde 'hoofdmiddel'..)

En dat enkel en alleen zodat de apotheek er nu meer winst op kan maken
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-11-2003, 12:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 27-11-2003 @ 13:38:
na mijn weten niet.
wat wel helpt zijn poppers, maar dat is ook niet alles.
Raadt haar dan maar meteen speed aan
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 27-11-2003, 14:44
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 27-11-2003 @ 13:43:
Herkenbaar!! Een half jaar heb ik Seroxat 30mg geslikt. Op een gegeven moment weigerden ze het merkmiddel te geven.. Nu heb ik sinds een maand of 3 a 4 een onbekend merk wat dezelfde werking zou hebben... Volgens mij klopt het niet want ik voel me depressiever... (Ben alleen bang dat wanneer ik dit zou aangeven ze zullen zeggen 'dat is puur psychisch, want het is hetzelfde 'hoofdmiddel'..)

En dat enkel en alleen zodat de apotheek er nu meer winst op kan maken
echt, het is verschillend, de echte seroxat is beter, zeker om uit een dal te komen, die andere rommel wil ik zeker niet weer hebben.
ik schop zo stennis bij de apotheek hoor
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 27-11-2003, 18:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ratsja schreef op 27-11-2003 @ 15:44:
echt, het is verschillend, de echte seroxat is beter, zeker om uit een dal te komen, die andere rommel wil ik zeker niet weer hebben.
ik schop zo stennis bij de apotheek hoor
.....Dat moet ik dan ook maar doen ...Serieus, ik twijfelde echt aan mezelf....

(Normaliter haal ik het altijd zelf op, echter mijn moeder ging een keer voor mij, laat ze zich opschepen met een B-merk.. 'Ja, maar die apotheker zei dat het net zogoed werkte, en normaal schrijft een psychiater alleen de stofnaam op en niet de merknaam'... Nou lekker dan )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-11-2003, 22:33
Verwijderd
ik ga vanaf morgen beginnen met efexor. is er iemand bekent met dit medicijn? en weet iemand iets over de wisselwerking van seroquel met efexor? de psychiater zei dat het goed mogelijk is dat ik door de wisselwerking heel moe word, maar misschien heeft iemand ervaring hiermee?
Oud 08-12-2003, 14:01
Mr_Akkerhuis
Mr_Akkerhuis is offline
Paroxetine is hetzelfde als Seroxat, alleen Paroxetine is de wetenschappelijke naam, en Seroxat de triviale. Dit geldt ook voor fluoxetine en citalopram. Welke naam gebruikt wordt zegt niks over het merk of de fabrikant.
De ophef de laatste tijd was over de fabrikant. Dat er soms goedkope fabrikanten werken aangesproken voor medicijnen, dat heeft niks met de naam te maken. Paroxetine is gewoon Seroxat, Prozac is gewoon Fluoxetine, etc. Althans, dat heeft mijn psychiater mij verteld...

Zelf slik ik Citalopram 40mg... maar het schijnt voor veel mensen in de winter niet genoeg te zijn. Zijn er meer mensen die in de winter een dosisverhoging moeten?

Weet iemand verder toevallig waarom er maar 10mg Citalopram wordt voorgeschreven bij mensen die suicidale neigingen hebben?
Oud 08-12-2003, 14:02
Mr_Akkerhuis
Mr_Akkerhuis is offline
Citaat:
MissManson schreef op 27-10-2003 @ 10:50:
dat weet ik bedankt dat je er op in gaat op wat ik zeg
Voor sommige antidepressiva heeft de psychiater het in 3 weken 'al wel gezien', daar zijn geen 16 weken voor nodig. En bij 20mg al helemaal niet!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Algemeen anti-depressiva (en andere medicijnen) topic #2
Storm
500 13-04-2006 10:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.