Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2020, 14:44
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Een hypotheekadviseur is natuurlijk sowieso nogal overbodig. Zeker als hij dit soort waardeloze adviezen geeft.

Het komt dan ook verrassend vaak voor dat mensen zich op de financieringsclausule moeten beroepen omdat ze de financiering niet rondkrijgen omdat ze toch niet de hypotheek krijgen die ze hadden verwacht, en dat kan weer komen vanwege een tegenvallende taxatie.

Dat is dan ook niet strijdig met elkaar. Jullie verkopen een huis met waarschijnlijk leuke overwaarde, dus taxatie hoeft niet knijterhoog te zijn. Een goede taxateur heeft dat allemaal in het snotje.
Er komt nogal wat kijken bij het (ver)kopen van een huis, zeker als je voor het eerst door zo'n proces gaat, dus ik zie een hypotheekadviseur niet als een overbodige luxe. Maar ik denk wel dat we iets te blind op hem hebben vertrouwd. In het vervolg zou ik het ook anders aanpakken.

De overwaarde heeft ons inderdaad gered Maar ik kan me voorstellen dat mensen de financiering niet rond krijgen door een onverwacht tegenvallende taxatie.
Advertentie
Oud 17-02-2020, 15:01
Verwijderd
Ik overdrijf uiteraard want zo ben ik nu eenmaal, begrijp best dat veel mensen een hypotheekadviseur gebruiken. Maar is een beroepsgroep met fout verdienmodel, klant zo goed mogelijk helpen is niet altijd hun hoogste prioriteit. Deal moet snel rond, dus pushen ze om taxatie, bouwtechnische keuring achterwege te laten. Slaat natuurlijk nergens op, is slecht advies. Goed dat je er nu van geleerd hebt zonder dat er echte schade is.

Ja, vandaar dus altijd taxeren voor je iets tekent.
Oud 17-02-2020, 20:02
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Het is vandaag een jaar geleden dat ik actief begon te zoeken naar een woonruimte en ik heb nog steeds NIETS en dat frustreert enorm.
Oud 17-02-2020, 20:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Het is vandaag een jaar geleden dat ik actief begon te zoeken naar een woonruimte en ik heb nog steeds NIETS en dat frustreert enorm.
I feel ya. Ben zelf ook 2 jaar bezig geweest en heb maar gesettled voor tijdelijk. Heb je huurflits al eens geprobeerd? Als ik de reviews mag geloven heeft dat wel een hoge slagingskans. Maar je moet wel betalen om te mogen reageren.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 17-02-2020, 20:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had de halve nacht wakker gelegen omdat ik ineens niet wist wie mijn gasfornuis aan moest sluiten. Nou ging ik vanavond bij een vriendin eten en toen zei haar man 'je moet niet wakker liggen, dan moet je gewoon bellen'
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-02-2020, 21:41
Verwijderd
Hahaha, daar had ik je ook wel doorheen kunnen helpen. Er staan uitstekende Nederlandstalige filmpjes op YouTube en het is eigenlijk altijd hetzelfde met zo'n schroefslot met isolatietape ertussen.
Oud 18-02-2020, 06:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Soms is het zo jammer dat je zo ver weg woont Bas
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-02-2020, 07:45
Verwijderd
Heb je al eens een verwarming ontlucht? Dat was een succes toen ik dat voor het eerst ging doen Overal Smurrie
Oud 18-02-2020, 08:45
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Het was een spannende rit naar mijn werk vanmorgen. De accu van de auto was bijna leeg omdat alle laadpalen in de buurt gisteravond bezet waren
Oud 18-02-2020, 09:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Heb je al eens een verwarming ontlucht? Dat was een succes toen ik dat voor het eerst ging doen Overal Smurrie
Ik heb hem wel eens bijgevuld en ook wel eens ontlucht maar voor dit soort dingen heb ik ook een service abonnement

Kost 4 euro in de maand maar materiaal zit er ook in. Eén keer een nieuwe douchekop en ik heb het er weer voor een jaar uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-02-2020, 13:21
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
ey Destruct, hoe gaat het met je?
Heb je intussen weer wat meer plezier in het leven?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 18-02-2020, 13:28
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Kiespijn is een modderfokker! Zeker als je er ' s nachts door wakker wordt omdat je ibu is uitgewerkt.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 18-02-2020, 20:12
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Liverpool staat nu al achter
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 18-02-2020, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hem wel eens bijgevuld en ook wel eens ontlucht maar voor dit soort dingen heb ik ook een service abonnement
Ja maar die kunnen nooit als ik kan dus ik heb mezelf deze dingen allemaal gerepareerd. Er zijn echt maar weinig dingen die ik niet zelf kan. Er zijn trouwens ook maar weinig dingen die ik zelf doe
Oud 19-02-2020, 09:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
GGD is er vandaag. We moeten een vragenlijst invullen, maar ik weet niet of het wel mag van mijn ouders. Mijn ouders reageren niet op mijn vraag of ze me wel of niet hadden afgemeld. Wat moet ik doen? Wel of niet invullen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 19-02-2020, 09:57
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Gewoon invullen. Waar ben je bang voor?
Oud 19-02-2020, 10:00
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik ben nergens bang voor, maar mijn ouders zijn bang voor de voorbarige conclusies die de GGD kan trekken. Inmiddels heb ik hem ook ingevuld
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 19-02-2020, 16:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nog meer hoofdpijnbehang maar ik vind het super tof geworden
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20200219_150449.jpg (889.4 KB, 6x gelezen)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-02-2020, 18:11
Verwijderd
Trigger warning aub.
Oud 19-02-2020, 18:36
Verwijderd
M'n kind is bijna 24 uur spoorloos en ik maak me zorgen.
Oud 19-02-2020, 19:17
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Amadeus?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 19-02-2020, 19:29
Verwijderd
Huh?
Oud 19-02-2020, 19:31
Verwijderd
Aaargh de hond van m'n moeder wordt zenuwachtig als je tegen 'm praat. Ik ben gewend aan een hond die hooguit ff kijkt of hooguit "mmmmmmmmmmmmm" antwoordt ofzo.

En HENK KOM NU THUIS
Oud 19-02-2020, 19:51
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Thoughts and prayers voor Henkie.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 20-02-2020, 12:12
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Huh?
Hoe noemt dat mormeltje weer?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 20-02-2020, 12:27
Verwijderd
Henk?
Oud 20-02-2020, 12:47
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Die andere kleine
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 20-02-2020, 12:55
Verwijderd
Ja die was er gewoon.
Oud 20-02-2020, 15:09
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
M'n kind is bijna 24 uur spoorloos en ik maak me zorgen.
Is hij/zij intussen thuis?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 20-02-2020, 15:19
Verwijderd
Hij kwam om 11:00 zenuwachtig miauwend binnengelopen stinkend naar motorolie en vettige vacht. Opgesloten gezeten dus.
Oud 20-02-2020, 15:21
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline

Wel fijn dat hij weer terecht is. Gaat het weer goed met hem?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 20-02-2020, 15:22
Verwijderd
Hij ligt chagrijnig te slapen en dat is z'n normale modus operandus dus gok van wel. Kon ook geen breuken vinden, geen schroeiplekken.
Oud 20-02-2020, 16:01
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
dat is fijn
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 21-02-2020, 20:43
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Hij ligt chagrijnig te slapen en dat is z'n normale modus operandus dus gok van wel. Kon ook geen breuken vinden, geen schroeiplekken.
Blij dat het goed gaat met m. Gaat ie vaker zomaar op avontuur?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-02-2020, 20:46
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Btw menson, praat me eens uit de verhuisstress. Ben gister tot laat bezig geweest in het nieuwe huis, heb 's nachts nog een kast uit elkaar gehaald en allerlei dingen in dozen gedaan, maar het lijkt of er nog zo veel moet. Morgen moet ik ook de hele dag werken en zondag ga ik al over en dan heb ik nog 2 dagen om het huis helemaal leeg en schoon te maken. Ik ben zo moeeee
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-02-2020, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Blij dat het goed gaat met m. Gaat ie vaker zomaar op avontuur?
Nooit. Ik kan echt de klok gelijkzetten op wanneer hij thuis is.
Oud 21-02-2020, 21:41
Verwijderd
In de zomer is hij vaak onzichtbaar maar altijd binnen gehoorsafstand en als ik 'm thuis wil hebben hoef ik normaal alleen maar het balkonraam open te zetten want dan kan meneer z'n dikke reet in de schaduw parkeren en toch bij ons zijn.
Oud 21-02-2020, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Btw menson, praat me eens uit de verhuisstress. Ben gister tot laat bezig geweest in het nieuwe huis, heb 's nachts nog een kast uit elkaar gehaald en allerlei dingen in dozen gedaan, maar het lijkt of er nog zo veel moet. Morgen moet ik ook de hele dag werken en zondag ga ik al over en dan heb ik nog 2 dagen om het huis helemaal leeg en schoon te maken. Ik ben zo moeeee
Je hebt volgens je CAO volgens mij recht op 2 tot 4 vrije dagen om te verhuizen, die meer dan twee weken van tevoren niet geweigerd mogen worden. Ik heb net iemand op reddit met een soortgelijk issue geholpen.
Oud 21-02-2020, 22:05
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik krijg inderdaad ook twee dagen bijzonder verlof om te verhuizen
Oud 21-02-2020, 22:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg alleen verlof om te verhuizen als het moet van de baas.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2020, 22:15
Verwijderd
En bij ons in het onderwijs kunnen die ook per direct ingezet worden meestal want soms zijn verhuizingen gewoon dingen met spoed. Maar om eerlijk te zijn, als een van je ouders komen te overlijden dan krijg je daar dus ook dagen voor, maar bij ons word je gewoon ziekgemeld voor zolang het nodig is. En soms hebben collega's gewoon maanden nodig om daar van bij te komen. Tot wel een jaar als er ook nog eens gezeik ontstaat in de familie.

Issues met je kinderen? In principe kan je dan bij ons alles uit je handen laten vallen en naar huis gaan om je daar mee bezig te houden.

Fijn is dat hoor.
Oud 21-02-2020, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg alleen verlof om te verhuizen als het moet van de baas.
Onder welke CAO val jij? Universitair Medische Centra, Ziekenhuizen?
Oud 21-02-2020, 22:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En verder misschien niet meer haalbaar op zo'n korte termijn maar ik heb overal lijstjes voor. Als je spullen straks maar allemaal in je nieuwe huis staan, komt het uiteindelijk allemaal wel goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2020, 22:22
Verwijderd
Als ziekenhuizen: 12.3.5. Lijkt me sterk dat er niet iets te hosselen valt.
Oud 21-02-2020, 22:24
Verwijderd
Citaat:
En verder misschien niet meer haalbaar op zo'n korte termijn maar ik heb overal lijstjes voor. Als je spullen straks maar allemaal in je nieuwe huis staan, komt het uiteindelijk allemaal wel goed.
Ik ben geen fan van lijstjes in veel gevallen, mensen overdoen het, maar in het geval van verhuizingen, inpakken en boodschappen is een lijst die ergens ligt en makkelijk te pakken is, papier of digitaal, echt een uitkomst.

Met overdoen; ik ken mensen die lijsten met lijsten met lijsten hebben en dat werkt gewoon niet meer, je verzuipt dan in je eigen bureaucratie. Hou het zo simpel mogelijk
Oud 21-02-2020, 22:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Als ziekenhuizen: 12.3.5. Lijkt me sterk dat er niet iets te hosselen valt.
Ik heb wel vrij gekregen maar ik moet er wel zelf uren voor opnemen. En ik moet een week later verhuizen dan ik wilde want anders kon ik geen vrij krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-02-2020, 22:28
Verwijderd
Ja, in de zorg is vrij krijgen inherent moeilijker. Dat is in ICT vaak ook zo.
Oud 21-02-2020, 22:29
Verwijderd
Of als docent buiten de vakanties.
Oud 21-02-2020, 23:23
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik ben geen fan van lijstjes in veel gevallen, mensen overdoen het, maar in het geval van verhuizingen, inpakken en boodschappen is een lijst die ergens ligt en makkelijk te pakken is, papier of digitaal, echt een uitkomst.

Met overdoen; ik ken mensen die lijsten met lijsten met lijsten hebben en dat werkt gewoon niet meer, je verzuipt dan in je eigen bureaucratie. Hou het zo simpel mogelijk
De lijstjes die ik heb gezien hebben toptips als 'begin optijd met inpakken' en gaan er vanuit dat je een verhuisbedrijf inhuurt.
Opzich heb ik zo dingen in een doos getiefd, maar ik moet ook nog m'n koelkast ontdooien en schoonmaken (en ergens het eten opslaan), m'n wasmachine leeg laten lopen en vastzetten, en m'n fornuis ontvetten. En daar heb ik alleen morgenochtend nog voor, want werk + een verjaardag.

De verplichte vrije dagen geleden overigens niet in de horeca.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-02-2020, 23:28
Verwijderd
Ja, dat soort lijstjes dus; alles wat nog moet. Zo trok mijn broertje ooit de stekkers van alles eruit terwijl op m'n ma's lijstje duidelijk stond dat dat ding pas de dag van de sleuteloverdracht leeggehaald zou worden want de nieuwe bewoners wilden hem graag hebben.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.