Oud 20-05-2008, 13:21
Verwijderd
de twentse katoenhandel bloeide op tijdens de tijd van de nhm en verkochten veel katoen in indië
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2008, 13:24
Verwijderd
en in de tekst stond dat het schip op weg was naar indië en dus kan je concluderen dat deze niets te maken had met de inter aziatische handel (sowieso twents katoen is toch niet echt inter aziatisch)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:24
Verwijderd
Citaat:
de twentse katoenhandel bloeide op tijdens de tijd van de nhm en verkochten veel katoen in indië
maar dan klopt de vraag toch niet? sinds wanneer werden er dan met daalders betaald?

dat van twente kan ik nog wel inzien
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:34
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Vond sommige vragen want breed gesteld als ik naar de antwoorden kijk die toch best specifiek zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:35
Verwijderd
n 1694 kwam de generaliteitsgulden in omloop, met de Nederlandse maagd-met-lans.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Vond sommige vragen want breed gesteld als ik naar de antwoorden kijk die toch best specifiek zijn.
100% mee eens
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:42
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Vond sommige vragen want breed gesteld als ik naar de antwoorden kijk die toch best specifiek zijn.
Dat ja. Hoop wel dat ze daar rekening mee houden. Van een aantal vragen weet ik op zich wel zeker dat mijn antwoord ook goed was (dat het feitelijk en inhoudelijk klopt als antwoord op de vraag), maar dat staat dan toch niet genoemd in het officiële antwoord
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:42
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Raar dat de antwoordmodellen alleen nog maar op cito.nl staat?

Vond het best pittig, maar kwam in ieder geval met de tijd goed uit. Ben blij dat het over is, heb wel echt een enorm lamme hand gekregen Ben benieuwd, heb m'n aantal punten maar kan dus nog niets berekenen op internet.. Grr.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:43
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Poeperd: ja dat heb ik ook, komt dan gewoon omdat de vraag te breed of te onduidelijk is gesteld. Daar houden ze meestal wel redelijk rekening mee, hopen dat de norm omhoog gaat
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:49
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja lamme hand heb ik zeker last van, vooral mn duim omdat ik altijd te hard op mn pen druk Maar de hoeveelheid viel me alles mee. Je hoort ieder jaar weer van mensen die het allemaal niet haalden qua tijd. Daar had ik totaal geen last van. Was een kwartier voor tijd klaar!

Ik hoop inderdaad dat ze daar rekening mee houden.. want supergoed ging hij niet. Hoewel het ook duidelijk een STUK slechter had kunnen gaan.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:53
Verwijderd
examen.nl staan antwoorden ook en kan je berekenen

6.1-8.1
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:54
Verwijderd
oh en was 1 uur en 1 kwartier voor tijd klaar, toch 6 kantjes volgeschreven
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 13:56
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
tussen 5.6 en 7.6. Prima, dan sluit ik t met n 7 af

Vond hem best goed te doen. Soms idd wel wat breed gesteld, maar zeker niet té moeilijk. Genoeg tijd ook vond ik.
__________________
droeftoeter
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 14:12
Verwijderd
Gemiddeld kwam de norm de afgelopen 14 examens op 0.7 uit. De hoogste normering voor dit vak was 1.2 en de laagste normering was 0.3. Dit betekent echter niet dat de norm dit jaar ook op, of in de buurt van 0.7 of tussen de 0.3 en 1.2 komt te liggen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 16:41
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Noway dat ik geschiedenis na ga kijken, zeg. xD Dan ga ik dik lopen stressen terwijl ik het idee heb dat het echt erg goed ging. Ik vond m prima, helemaal niet heel moeilijk of zo. Heb acht kantjes volgepend, dat wel.
Ik vond de vraag over Soekarno leuk! Die te maken had met coöperatie en non-coöperatie, omdat je toen kon zien dat hij dingen verdraaide.
En de laatste spotprent, over het verdrag van Versailles, vonden ik en een vriendinnetje vrij geniaal. Het waren ook echt veertien punten aan die bommen/granaten!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 18:00
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Citaat:
En de laatste spotprent, over het verdrag van Versailles, vonden ik en een vriendinnetje vrij geniaal. Het waren ook echt veertien punten aan die bommen/granaten!
Die was idd geniaal moest ik ook ff om lachen, wadeerde de rest alleen niet zo
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 18:46
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Die was idd geniaal moest ik ook ff om lachen, wadeerde de rest alleen niet zo
Haha mooi, ben ik niet de enige. Ik heb wel vaker dat ik moet lachen om examendingen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 18:46
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik vond hem zeker te doen. Heb alleen wel het idee dat ik soms te uitgebreid/niet scherp genoeg geantwoord heb. Dat komt omdat we bij de SEs altijd vragen krijgen waarbij het antwoord minimaal een half kantje is, en hier dacht ik soms: Dat kun je gewoon in één zin beantwoorden! Heb alsnog 9 kantjes volgekrabbeld, maar was drie kwartier voor tijd klaar.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 18:50
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
Haha mooi, ben ik niet de enige. Ik heb wel vaker dat ik moet lachen om examendingen.
Hehe ja ik moest af en toe ook wel even gniffelen. Soms ook omdat ik dan weer voor me zag hoe mijn leraar iets uitlegde, de Frans-Duitse oorlog bijvoorbeeld. Inclusief Duits geschreeuw, soldatenmars en Franse wanhoopskreten.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Raar dat de antwoordmodellen alleen nog maar op cito.nl staat?

Vond het best pittig, maar kwam in ieder geval met de tijd goed uit. Ben blij dat het over is, heb wel echt een enorm lamme hand gekregen Ben benieuwd, heb m'n aantal punten maar kan dus nog niets berekenen op internet.. Grr.
Je aantal punten/77 * 9 = je minimale cijfer.

Ik vond 'm echt prima te doen. Voor mijn gevoel heb ik geen enkele vraag echt fout beantwoord, maar ik ben bang dat mijn uiteindelijke cijfer wel een beetje tegenvalt.

Ben wel bang dat de norm niet zo hoog wordt. Toen ik havo-examen deed vielen de normen allemaal zo tegen! Bijna allemaal tussen de 0.0 en 0.4 of zoiets...dan denk je net dat je een hoog cijfer hebt en dan gaat er alsnog 1 punt vanaf .
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 19:45
sjakies
sjakies is offline
Een deel van vraag 18 uit het correctiemodel wordt vanaf morgen, 21 mei, aangepast door het CEVO.

Heel veel klachten zijn er, zoals eerder vermeld, binnengekomen over vraag achttien en daarom is het Laks dit gaan onderzoeken. Hieruit is gebleken dat een deel van vraag achttien uit het examen inderdaad fout is. Dit wordt nu, vanaf morgen, aangepast door het CEVO.
Wel is het zo dat de volgorde van het antwoord hetzelfde blijft, maar dat onderdeel vier wordt geschrapt. Dit onderdeel wordt dus niet meegeteld in de puntentelling.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2008, 20:40
Verwijderd
onderdeel 4 wordt geschrapt? dat was toch als laatste?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 01:43
damsco
damsco is offline
laatste of niet..
als die 4 weggelaten wordt heb ik in ieder geval 3 punten!
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 10:36
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Lieve schatjes welke vraag was achttien? Ongetwijfeld iets over oorlog, maar welkee?

Edit: Hallo, dik oneerlijk, die was supermakkelijk. xD Wat was daar fout aan dan? Dat stuk over de hervorming van de Turkse regering stond heus wel in mijn boek...
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 11:15
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik had achttien inderdaad ook gewoon compleet goed. Vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje algemene kennis.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Lieve schatjes welke vraag was achttien? Ongetwijfeld iets over oorlog, maar welkee?

Edit: Hallo, dik oneerlijk, die was supermakkelijk. xD Wat was daar fout aan dan? Dat stuk over de hervorming van de Turkse regering stond heus wel in mijn boek...

ik heb daar een klacht over ingediend, want als iemand 1 ding wat anders fout had, zou hij wel 1 punt minder krijgen en het stond zeker in het boek
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 13:17
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
ik heb daar een klacht over ingediend, want als iemand 1 ding wat anders fout had, zou hij wel 1 punt minder krijgen en het stond zeker in het boek
hervorming turkse regering stond ook in mijn boek, al zou ik hem dan alsnog verkeerd geplaatst hebben blijkbaar . En er was een vraag dat er naar de verkeerde bron werd vermeld. Welke was dat? Ik kon het niet vinden
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 16:04
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Ik had achttien inderdaad ook gewoon compleet goed. Vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje algemene kennis.
Ja en je kon het wel beredeneren.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 18:48
tuincentrum
Avatar van tuincentrum
tuincentrum is offline
ja inderdaad, dat had ik ook opgeschreven, maar het was een strikvraag bleek omdat er Twente in stond. Dat is pas opgekomen in de 19e eeuw, met de NHM. Dom, dom, dom.

Hoop in ieder geval door het vermelden van interaziatische handel wat punten te krijgen.
__________________
Ja ik ook.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 22:18
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik vroeg me inderdaad ook af waarom er zo'n stennis ontstond over vraag 18, want ten eerste staat dat van Turkije in mijn boek en ten tweede ook nog eens in de officiële stofomschrijving?! Beetje raar, hadden ze beter een andere vraag kunnen versoepelen want vraag 18 had ik sowieso fout
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 16:07
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
ja inderdaad, dat had ik ook opgeschreven, maar het was een strikvraag bleek omdat er Twente in stond. Dat is pas opgekomen in de 19e eeuw, met de NHM. Dom, dom, dom.

Hoop in ieder geval door het vermelden van interaziatische handel wat punten te krijgen.
Eh? Waar jij het over hebt was vraag 1 en dat was geen strikvraag?
Stond in de vraag heel duidelijk de handel van NL náár Indië als je dat soms bedoelt.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Waar geschiedenis studeren?
miramichi
16 06-11-2011 14:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geschiedenis 1
turtlez
2 16-04-2008 15:09
Studeren Geschiedenis UVA/VU
Verwijderd
2 06-07-2007 12:39
Algemene schoolzaken Enquete over vakken Duits en Geschiedenis
Nishu
24 05-05-2007 21:07
Studeren geschiedenis (alweer) universitair of hbo?
Verwijderd
5 03-12-2004 00:43
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 05:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.