Oud 18-05-2006, 12:59
create
Avatar van create
create is offline
Volgens mij moet het inderdaad op de langdradige manier, maar die optie is wel erg handig om te controleren of je het goed hebt gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2006, 13:14
Verwijderd
Damn, das wel jammer, aangezien ik er niet zo goed in ben
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 13:19
Verwijderd
Inderdaad, ik kan die stappen nooit onthouden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 20:00
Marticek
Marticek is offline
Je kunt ook gewoon die som met die LinReg formule maken en dan naderhand proberen zoveel mogelijk in die stappen op te schrijven . Dus dat je zeg maar omgekeerd werkt en op het antwoordblad gewoon de uitwerking zodanig opschrijft dat het lijkt alsof je het zonder de LinReg hebt gedaan. Beetje vaag geschreven maar ik hoop dat t duidelijk is .
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 20:50
Marticek
Marticek is offline
Trouwens, heeeel fijn dat grafen & matrices er niet in voorkomen ! Normaal kwamen die echt elk jaar in het eindexamen en dit jaar toevallig niet. Nu zijn die onderwerpen niet zo moeilijk, maar de laatste keer dat we die behandelden was vorig jaar en het zou als het ware 'nieuwe' stof voor ons zijn geweest. Nu maar hopen dat de eindexamenmakers de sommen niet moeilijker maken omdat grafen & matrices er niet in voorkomen .
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:06
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Marticek schreef op 18-05-2006 @ 20:00 :
Je kunt ook gewoon die som met die LinReg formule maken en dan naderhand proberen zoveel mogelijk in die stappen op te schrijven . Dus dat je zeg maar omgekeerd werkt en op het antwoordblad gewoon de uitwerking zodanig opschrijft dat het lijkt alsof je het zonder de LinReg hebt gedaan. Beetje vaag geschreven maar ik hoop dat t duidelijk is .
Dat LinReg, waar staat dat?
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:07
Lindekh
Lindekh is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 18-05-2006 @ 11:50 :
Ik heb gisteren ontdekt (wtf?) dat er op je GR een optie zit om een lineaire formule op te zetten. Zeg maar, je voert je gegevens in bij L1 en L2, en dan gebruik je LinReg, die dan je gegevens voor N=ax+b geeft. Beetje kromme omschrijving, maar oke.

Mijn vraag: wij hebben dit in de klas altijd uit ons hoofd moeten doen, dus stap voor stap uitschrijven, 2 punten vergelijken, en dergelijke. LinReg hebben we nooit behandeld - maar het werkt wel! Mag je dit wel gebruiken op exmane, of moet het per se op de langdradige manier?
Wij doen het altijd met de GR bij Wa1 en je mag toch gewoon alle functies van je Gr op je examen gebruiken, dus Why not?!

Hangt mss nog wel van wa1 of wa12 af.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 11:22
Marticek
Marticek is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 18-05-2006 @ 22:06 :
Dat LinReg, waar staat dat?
Onder het Stat-Calc menu, optie 4: LinReg(ax+b) (Heel handig!).
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 17:55
5803
5803 is offline
upupup.

aaah bijna!

maar, ik las ergens dat we matrices enzo niet hoefden te kennen, maar op www.watmoetikleren.nl staat die wel er gewoon bij. weet iemand hier meer over? wat we wel en niet moeten kunnen en kennen?
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:49
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
watmoetikleren.nl is stom. Daar staan echt heeeeel veel fouten op. Dus daar moet je niet kijken. Op www.examen.nl staat geloof ik wel de juiste stofomschrijving. Matrices hoeven in ieder geval niet.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 19:55
Green87
Green87 is offline
Als je op de site www.watmoetikleren.nl, klikt op grafen en matrices dan zie je nvt en een rode kruis.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 20:06
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
www.nvvw.nl en dan havo/vwo aanklikken en wiskunde a1. Dan staat er een overzicht met wat je moet kunnen. Mijn wiskundelerares gaf me deze site.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 20:53
Lindekh
Lindekh is offline
Grafen en matrices waren juist makkelijk Weer een paar punten minder.

Ik heb een samengevat en examenbundels. Ik moet me nog goed gaan voorbereiden maar ik heb echt nog 0 verwachting. Misschien moet ik maar eens een oefenexamen maken en kijken hoeveel ik er nog voor wil doen.

Ik sta nu een 6,5 (ik haal altijd elk jaar alleeeen maar onvoldoendes voor wiskunde en dit jaar even niet, dat kwam wel goed uit ) dus opzich mag er best wat mis gaan, maar dat hoop ik natuurlijk niet. Zou leuk zijn om een 7 te staan voor wiskunde dat had ik een jaar geleden echt nooit durven dromen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 10:05
belluhvantbeest
Avatar van belluhvantbeest
belluhvantbeest is offline
uhm... zeg dat je lin reg wel mag gebruiken toe... toe...
wij hebben het namelijk zo geleerd en ook met oefenexamenopgaven
dus dat zou wel fijn zijn opzich eigenlijk
anders weet ik niet echt meer hoe de andere manier moet
__________________
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 13:00
reminiscent
reminiscent is offline
Moet je nu wel met reken -en meetkundigerijen kunnen werken?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 13:18
Zwammer
Zwammer is offline
Ik kan me ergens herinneren dat Meetkunde ook niet hoefde nee.

In mijn boek (Getal En Ruimte EM3) staat ook dat de hoofdstuk daarover (H5) in 1999 is afgeschaft voor het examen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 13:40
reminiscent
reminiscent is offline
Iemand die het boek Getal & Ruimte cm 4 heeft; paragraaf 3.5 rijen? recurrente en directe formules? Komt dat niet voor op het examen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 13:40
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
belluhvantbeest schreef op 26-05-2006 @ 10:05 :
uhm... zeg dat je lin reg wel mag gebruiken toe... toe...
wij hebben het namelijk zo geleerd en ook met oefenexamenopgaven
dus dat zou wel fijn zijn opzich eigenlijk
anders weet ik niet echt meer hoe de andere manier moet
me 2
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:20
reminiscent
reminiscent is offline
2006 en 2007
Domein Ea, Grafen en Matrices (109-121)

N.b. uit de Regeling profielen 2000 worden tevens de volgende passages geciteerd, onder het kopje Permanente aanpassing:
Domein Bg, Functies en grafieken
* Eindterm 3 vervalt.
* In eindterm 10 vervalt: rekenregels voor logaritmen (die voor machten worden gehandhaafd).
* Eindterm 13 vervalt.

Domein Cg, discrete analyse
* Eindtermen 23 en 24 vervallen

Domein Fa: Statistiek en kansrekening
Het Subdomein 'het toetsen van hypothesen' (eindtermen 147 tot en met 150) vervalt als verplicht onderdeel. Het komt dus in elk geval niet aan de orde in het centraal examen. (voor het overige zij verwezen naar Uitleg Gele katern nr 9, pg 28, van 28 maart 2000)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:53
Verwijderd
Ik vind het erg dom dat er geen site is die in begrijpelijke mensentaal uitlegt wat er wel of niet geleerd moet worden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:33
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2006 @ 14:53 :
Ik vind het erg dom dat er geen site is die in begrijpelijke mensentaal uitlegt wat er wel of niet geleerd moet worden.
Haha, daarnaast heb ik het gevoel dat ik de helft van de stof, zoals het daar beschreven wordt - met bepaalde termen -, niet beheers.

..maar kan iemand me aub vertellen hoe het zit met die meetkundige en rekenkundige rijen en in hoeverre je dat moet beheersen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:43
Shyra
Avatar van Shyra
Shyra is offline
Ik heb nog nooit van Linreg gehoord. Wat is dat nu weer?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:51
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Shyra schreef op 28-05-2006 @ 15:43 :
Ik heb nog nooit van Linreg gehoord. Wat is dat nu weer?
Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Overigens begon ik nog vol vertrouwen opgave te oefenen uit de bundel, maar het wil nu dus echt niet meer lukken
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:55
Marticek
Marticek is offline
Citaat:
reminiscent schreef op 28-05-2006 @ 13:40 :
Iemand die het boek Getal & Ruimte cm 4 heeft; paragraaf 3.5 rijen? recurrente en directe formules? Komt dat niet voor op het examen?
Ik heb dat boek ook voor wiskunde, je moet wel weten hoe je die rijen moet maken en toe moet passen. Ze komen wel vaak gewoon niet voor in examens, maar we kunnen dit keer pech hebben . Dus ik zou als ik jou was dat wel even doornemen. Tip: op pagina's 162 en 163 staan sommen met rijen, in deze vorm zou je ze kunnen verwachten op een examen. Ik vind de sommen in Getal en Ruimte overigens veel makkelijker in vergelijking tot de examenopgavens .
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 18:02
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
Marticek schreef op 28-05-2006 @ 16:55 :
Ik heb dat boek ook voor wiskunde, je moet wel weten hoe je die rijen moet maken en toe moet passen. Ze komen wel vaak gewoon niet voor in examens, maar we kunnen dit keer pech hebben . Dus ik zou als ik jou was dat wel even doornemen. Tip: op pagina's 162 en 163 staan sommen met rijen, in deze vorm zou je ze kunnen verwachten op een examen. Ik vind de sommen in Getal en Ruimte overigens veel makkelijker in vergelijking tot de examenopgavens .
Fijn . Ik ga ook meer met examenopgavens oefenen, nu ik alle theorie heb doorgekeken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:25
Lindekh
Lindekh is offline
Citaat:
belluhvantbeest schreef op 26-05-2006 @ 10:05 :
uhm... zeg dat je lin reg wel mag gebruiken toe... toe...
wij hebben het namelijk zo geleerd en ook met oefenexamenopgaven
dus dat zou wel fijn zijn opzich eigenlijk
anders weet ik niet echt meer hoe de andere manier moet
Je mag LinReg gebruiken zo blij?

Ik zou ook niet weten hoe het anders moet en ik heb altijd begrepen dat je gewoon alle functies van je rekenmachine mag gebruiken! En LinReg ook dan toch? Dan moet je er alleen wel even bij zetten dat je LinReg hebt gebruikt en hoe enzo. Volgens mij geldt dat dan gewoon als berekening.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:26
Lindekh
Lindekh is offline
Citaat:
Marticek schreef op 28-05-2006 @ 16:55 :
Ik vind de sommen in Getal en Ruimte overigens veel makkelijker in vergelijking tot de examenopgavens .
Getal&Ruimte is inderdaad veel makkelijker Erg vervelend, maar we hebben nog een paar daagjes om uit de examenbundels te oefenen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:37
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Marticek schreef op 19-05-2006 @ 11:22 :
Onder het Stat-Calc menu, optie 4: LinReg(ax+b) (Heel handig!).
Kan het op mijn rekenmachine (Casio CFX-9850GB) niet vinden.. of ik kijk gewoon niet goed.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 20:34
Marticek
Marticek is offline
Citaat:
Lindekh schreef op 28-05-2006 @ 19:26 :
Getal&Ruimte is inderdaad veel makkelijker Erg vervelend, maar we hebben nog een paar daagjes om uit de examenbundels te oefenen.
Das waar . En meer kun je ook eigenlijk niet doen ter oefening.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 20:35
Marticek
Marticek is offline
Citaat:
Cheenna schreef op 28-05-2006 @ 19:37 :
Kan het op mijn rekenmachine (Casio CFX-9850GB) niet vinden.. of ik kijk gewoon niet goed.
Hm, ik heb geen Casio dus ik weet niet waar die daarop te vinden is , misschien moet je even je docent vragen of iemand anders die een Casio heeft. Het lijkt mij dat zo'n dergelijke optie er ook op moet staan!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 20:41
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
reminiscent schreef op 28-05-2006 @ 14:20 :
* In eindterm 10 vervalt: rekenregels voor logaritmen (die voor machten worden gehandhaafd).
Waaaaaat? Logaritmen vervallen? Dat zou wel beter zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 20:54
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 28-05-2006 @ 20:41 :
Waaaaaat? Logaritmen vervallen? Dat zou wel beter zijn.
..maar die voor machten worden gehandhaafd? Kan iemand dit misschien toelichten?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 22:41
Arual
Avatar van Arual
Arual is offline
Nee dat zijn de rekenregels voor logaritmen. Die stonden ook in mijn boek en die hoefde ik voor de SE's ook al niet te leren. Ik heb dan ook geen idee wat het inhoudt eigenlijk
Logaritmen zelf moet je wel gewoon leren.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 10:19
Mus
Mus is offline
Citaat:
reminiscent schreef op 28-05-2006 @ 20:54 :
..maar die voor machten worden gehandhaafd? Kan iemand dit misschien toelichten?
je kunt een formule krijgen waarin 'log' staat. die moet je dan gewoon bij Y in je Grafische Rekenmachine invoeren, maar je hoeft er verder niets mee te kunnen.

Machten: dit moet je kunnen, en krijg je waarschijnlijk ook: een formule waarin 't' jaren is, maar waar wordt gevraagd om maanden, of juist om 'per 10 jaar'. Stel je moet omrekenen van t in jaren naar t in maanden. Dan doe je G(roeifactor) tot de 1/12.
en laat de formule verder hetzelfde.

Succes iedereen, maar eerst nog Engels!!
__________________
Logic brings you from A to B Imagine brings you everywhere (gejat van Einstein)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 14:38
lautie
Avatar van lautie
lautie is offline
Nou, ik ga me hier maar eens in verdiepen... Heb geen idee wat LinReg betekend en heb mijn examenbundel nog niet opengedaan dus ben erg benieuwd.
__________________
I'm not to be trusted, I'm human
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 14:54
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
ik heb gisteren mijn leraar eens gemaild en hij zei het volgende:

als er staat: 'stel een vergelijking op' dan moet je het zelf uitvoeren
staat er: 'geef de vergelijking' dan mag Linreg

__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 15:46
Verwijderd
Argh, ik kan me er maar niet toe zetten om te gaan oefenen. Geeeeen zin!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 16:03
Arual
Avatar van Arual
Arual is offline
Ik heb hetzelfde probleem, zucht.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 16:10
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik had vandaag nog anderhalf uur bijles wiskunde ingepland. En dat vind ik al wel weer genoeg. Morgen doe ik nog wel iets en dan vind ik het wel best.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:00
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
ik had net met oefenen een 8.2 voor het examen van vorig jaar!
__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:16
Jimte
Avatar van Jimte
Jimte is offline
Kan iemand het begrip eindterm aan me uitleggen? ik heb namelijk geen idee hoe ik een eindterm kan koppelen aan pagina's uit mijn boek (getal en ruimte)
__________________
Everybody should be nice, and illuminate the planet
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:20
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
op een blaadje had ik staan 'alles behalve matrices'
maar laatst hoorde ik iets van 3 hoofdstukken ofzo.
ik zal het ook maar eens na gaan vragen
__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:35
create
Avatar van create
create is offline
http://eindexamens.leidenuniv.nl/dow...et-ce-stof.pdf

Alles wat vervalt dus.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 22:18
belluhvantbeest
Avatar van belluhvantbeest
belluhvantbeest is offline
ik ben erg verwoed aan het oefenen geslagen vandaag... jaa op tijd he heb maar een 3.5 nodig en aangezien ik meestal rond de 7.5 haal zit het wel goed...
of neit... want bij het nakijken van die oefeningen kwam ik tot de ontdekking dat ik veel sommen totaal anders bereken maar wel met gelijke uitkomst kom..
maar voor die uitkomst krijg je 1 luttel puntje... en voor de berekeningen soms wel 4... kunnen ze voor mijn berekeningen wel of geen punten geven als ze op een andere manier als in het antwoord model staan?
__________________
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 09:33
Verwijderd
Ik neem aan van wel. Tenzij in de opgave vermeldt staat op welke manier je het uit moet rekenen, maar dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 09:34
Verwijderd
Ze willen toch ook altijd dat je uitvoerig vermeldt welke stappen je op de GR hebt gedaan?
Moet ik dan echt opschrijven: dit knopje ingedrukt, dit knopje ingedrukt, dit ingevoerd, dit knopje ingedrukt, enter, klaar.?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 10:21
Verwijderd
Ik doe het meestal zo:
GR: stat-calc en dan de dinges die ik daaruit gebruik met wat daarbij hoort, bijv binomcdf(10, 0.1, 5)
Niet dat die in dat menu zit, maar tis maar een voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 10:21
Verwijderd
volgens mijn lerares wel ja, voor het geval de 2e corrector een ander type rekenmachine heeft ofzo. Zet er iig maar zoveel mogelijk bij
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 11:30
KleinAapje
KleinAapje is offline
Is er hier iemand die ook de optie Solver gebruikt bij het vinden van bijv. de standaardafwijking of het gemiddelde?

(texas instruments --> Math --> Math --> Solver)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 11:39
Verwijderd
Ik niet, ken het niet eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Diploma havo wiskunde A1
Max07
12 13-04-2012 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde a1
Gast.
2 26-06-2008 22:34
Algemene schoolzaken Wiskunde a1,2 <----> Wiskunde b1 ??
Trala
26 26-06-2006 20:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde A1
LiefsvanHier
10 30-04-2006 15:06
Algemene schoolzaken weigeren met wiskunde A1 voor het vwo
Meertje
20 20-04-2006 19:17
Algemene schoolzaken [VWO] Wiskunde A1 verplicht voor profiel C&M?
Severus
32 17-12-2003 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.