Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2009, 19:07
amiie
amiie is offline
hoi
ik ga 2 weken lang op een meisje van 2 oppassen, de moeder werkt onregelmatig en heeft ook 3 dagen per week als oproepkracht ik moet dus 24 uur per dag beschikbaar zijn. zodat als ze snachts word opgeroepen gelijk weg kan, maar hoeveel kan ik hiervoor vragen?
ik laat het gezin zelf met een bod komen maar wil graag weten wat jullie denken wat een redelijk bedrag is. ik zal er doordeweeks nwonend zijn in het weekend heb ik vrij en ga ik naar huis.
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2009, 23:48
Skater13
Skater13 is offline
Heb je daar kost/inwoning geregeld door die moeder?
Eurootje of 6 zal als 18jarige normaal zijn denk ik, je moet echter wel oproepbaar zijn en te vertrouwen zijn dus ik zou het op 8 euro per uur gooien?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 07:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat ik heb gelezen is dat mensen gemiddeld zo'n 4 ŕ 5 euro per uur voor het oppassen krijgen. Echter, dit is vaak 's avonds als het kind al op bed ligt.

Zo te lezen moet je overdag oppassen en het kind dus ook vermaken. Verder ben je doordeweeks inwonend en krijg je dus ook eten. Ik zou dit zien als vergoeding voor het feit dat je eventueel 's nachts moet oppassen. Daarnaast zou je een uurloon kunnen vragen voor de uren die de moeder niet thuis is en waarbij je dus echt moet oppassen. Ik zou niet lager gaan dan 5 euro per uur
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 08:03
amiie
amiie is offline
okeee ik dacht er eerder aan om gewoon een totaal bedrag te vragen per week. hoe dan ook ik ben er toch wel omdat ik natuurlijik inwonend ben, maar. ik dan dus beter gewoon een uurloon vragen aan de reacties te zien.. en wat voor bedrag moet ik dan voor de nacht vragen?
Als ik een totaal bedrag afspreek hoeveel zou ik dan ongeveer vragen? is 100 euro per week dan erg veel of kan ik hoger of lager gaan zitten? wat vinden jullie
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 11:19
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
100 euro per week voor 24 uur werken vind ik netjes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 12:44
Verwijderd
Ze werkt dus niet 24 uur per week, ze moet 24 uur per dag beschikbaar zijn. Dan is 100 euro wel een beetje weinig, hoeveel uur denkt de moeder gemiddeld weg te zijn per week?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 16:50
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Dag Amiie,

Het zal voor een belangrijk deel van af hangen hoe veel vrijheid je hebt om zelf nog dingen te doen als je 'standby moet staan' en hoe ver je van het oppasadres afwoont.
Ben je daar de hele tijd doordeweeks als je niet hoeft te werken? Doe je dan dingen voor je zelf?
Je kunt afspreken dat je op de momenten dat je wel beschikbaar moet zijn, maar niet hoeft te werken, per uur de helft krijgt van het bedrag dat je krijgt als je wel moet werken, als vergoeding voor het feit dat je dan niks anders kan doen. Je kunt afspreken dat je dan maximaal 8 uur uitbetaald krijgt. Je kunt ook een bedrag per keer afspreken voor het wachten.
Belangrijk is dat je rekening houdt met het minimumloon. Voor iemand van 18 jaar is dat 28,40 euro netto per dag (inclusief vakantiegeld). Dus op de momenten dat je werkt, zul je dat minimaal moeten verdienen.

Succes ermee!
Anna
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 17:36
amiie
amiie is offline
ik wil eigenlijk het liefst gewoon een bedrag per week het is in totaal natuurlijk maar 2 weken en anders word het zo ingewikkeld. ik ben daar doordeweeks heel de week en dus ook gewoon dag en nacht beschikbaar. dus er is zoiezo vrije tijd weg. maar wat is dan een normaal bedrag om te vragen er werd gereageerd op dat 100 euro vrij weinig is. wat is een redelijk bedrag? doe maar een gooi en dan zie ik het wel.
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 18:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik neem aan dat die moeder maximaal 40 uur per week werkt.
De overige 80 uur (je bent het weekend vrij) moet je oproepbaar zijn, maar kun je ook net zo goed in je bed liggen en niks doen. Of moet je ook op het kind passen als moeder wel thuis is?

Voor de 40 uur die je echt werkt, zou ik als 18-jarige zo'n 5 euro reëel vinden. Het minimumloon is iets van 3,50, maar aangezien jij vermoeiend werk doet (als het kind wakker is) en verantwoordelijk werk doet, vind ik een iets hoger bedrag wel oké.
Voor de 80 uur die je standby moet zijn, zou ik 50 cent per uur rekenen. Tenzij de kans dat zij wordt opgeroepen en nog lange uren maakt enorm is. Maar zoals het nu klinkt, is de kans ook erg groot dat jij gewoon slapend geld ligt te verdienen. Dan is 40 euro best oke.

In totaal komt het dan neer op 240 euro vergoeding.
Je krijgt al kost- en inwoning, dat is een deel van de vergoeding. Dan zou ik een bedrag van 100-150 euro wel realistisch vinden als uiteindelijke vergoeding. Per week.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 18:52
amiie
amiie is offline
@ balance bedankt voor je reactie hier heb ik wel wat aan de kans is echter wel groot dat ze echt meot gaan werken als ze bereikbaarheidsdienst heeft dit is 3 dagen 48 uur bereikbaarheids dienst. dan kan ze dus opgeroepen worden. je komt op 240 per week en wat jij noemt is realistisch is er 100 euro er vanaf trekken dan niet erg veel?
groetjes
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 07:05
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
@ balance bedankt voor je reactie hier heb ik wel wat aan de kans is echter wel groot dat ze echt meot gaan werken als ze bereikbaarheidsdienst heeft dit is 3 dagen 48 uur bereikbaarheids dienst. dan kan ze dus opgeroepen worden. je komt op 240 per week en wat jij noemt is realistisch is er 100 euro er vanaf trekken dan niet erg veel?
groetjes
Voor die uren dat zij toch opgeroepen wordt om te werken, kun je natuurlijk weer 5 euro per uur rekenen. Je kunt dus een vast bedrag aangeven, zeg 150 euro per week. Maar voor elk extra gewerkt uur wat daar bij komt (dus die uren wanneer zij oproepbaar is en moet gaan werken), reken jij gewoon weer vijf euro
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 16:59
amiie
amiie is offline
ik weet meer over de uren. het gaat over de periode van 13 juli tot 25 juli. in die dagen ga ik 2x48 uur oppassen en ik 1x10. enig idee wat ik kan vragen? het in totaal 106 uur
groetjes
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 23:36
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Dat verandert de boel al: je past dus in totaal 106 uur op, maar hebt daar wel 2 weken lang kost en inwoning? Voor een dag oppassen zou ik dan 50 euro vragen, voor 10 euro oppassen 35.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 13:26
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Het minimumloon per uur is voor jou € 3,55. Als je 106 uur werkt kom je dan uit op 376 euro. Dat zou je in totaal dus minimaal moeten verdienen. Maar je kunt natuurlijk prima meer afspreken.
En je eet dus daar? Voor eten ben je gemiddeld € 5,40 per dag kwijt (van ontbijt tot avond eten). Je kunt afspreken dat je dat weer aan je oppasgezin betaalt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 19:41
amiie
amiie is offline
en kan ik dat bedrag dan ook voor de nacht gebruiken.. ik heb dan natuurlijk wel verantwoordelijkheid maar ik zit niet echt keihard te werken?

meer reacties zijn welkom en alle berkekeningn doe maar een gok!
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware 2e hands laptop verkopen, hoeveel kan ik ervoor vragen?
gamebro
2 01-12-2011 12:48
Werk, Geld & Recht oppassen, hoeveel per uur vragen?
Verwijderd
59 04-12-2005 13:16
Lichaam & Gezondheid hoeveel kans op zwanger worden??belangrijk!!
cin85
13 23-02-2004 13:25
Werk, Geld & Recht Bijbaantje
PsychoBoy
17 04-09-2003 21:09
Algemene schoolzaken hoeveel kan ik vragen voor bijles???
Madame Blanche
12 22-08-2002 00:57
Software & Hardware hoeveel is me motorola waard?? ... denk je?
kizzy
15 26-03-2001 15:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.