Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2009, 10:17
Verwijderd
Zijn er mensen die ervaring hebben met het op kamers wonen in een andere stad dan waar je studeert?

Op dit moment woon ik op kamers en studeer ik in Amsterdam. Ik ben niet zo'n fan van deze stad want ik vind alles te groot en nu twijfel ik of ik niet in een andere stad zal gaan wonen bijv. Utrecht of Leiden. Dit is nog wel aan te reizen.
Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben en wat de voor- en nadelen zijn. Van mijn studie zitten er mensen op kamers in Amsterdam en ook in Utrecht.
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen en ik heb ook wel gezocht of mijn studie niet ergens anders te doen is, maar dat is niet zo. Mijn kamer op dit moment vind ik ook echt niet leuk, dus ik wil sowieso op zoek maar ik weet dus niet zo goed waar.
Misschien dat ik met hulp van jullie ervaring een wat betere keuze kan maken.
ps. ik hoop dat het topic hier goed staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2009, 12:24
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik studeer in Brussel dit jaar en ik woon in Leuven. Uurtje heen en uurtje terug telkens, beetje lang waardoor ik bijna nooit naar de lessen ben geweest, enkel de verplichte nummers ben ik geweest. Ik zou persoonlijk 't niet meer doen. Ik verlies er gewoon te veel tijd mee.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 12:28
Le Soleil.
Avatar van Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Misschien is een stad vlakbij Amsterdam een optie? Zaandam ligt op ongeveer 6 minuten met de trein van Amsterdam en het is een stuk kleiner
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 14:25
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Misschien is een stad vlakbij Amsterdam een optie? Zaandam ligt op ongeveer 6 minuten met de trein van Amsterdam en het is een stuk kleiner
of amstelveen. schijnt na naarden de beste plaats om te wonen te zijn... (van de week in het nieuws)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 14:40
Verwijderd
Ik studeer in Utrecht en woon in Hilversum omdat daar redelijk makkelijk woonruimte te vinden was. 20 minuten met de trein, prima
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 15:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Utrecht is heel leuk en best te doen vanuit Amsterdam, maar je moet daarbij wel rekening houden met heel erg lange wachttijden...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 21:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik studeer in Utrecht en woonde in Huizen. Verschrikkelijk matig omdat het OV slecht was. Vijf kwartier reistijd, en op slechte dagen anderhalf uur. Flink kut dus, aangezien 1 minuut op de universiteit al 3 uur kost, en in de spits is het met volle bussen en volle treinen niet relaxt. Op Hilversum Sportpark je een weg vechten door vijf rijen breed ROC-vee om de trein nog te kunnen halen...

Na een iets meer dan half jaar had ik het daar al flink mee gehad, en ben ik een kamer gaan zoeken.

Maar voor alles dat binnen tien kilometer van de uni ligt (half uurtje fietsen dus) zou ik het nog doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 09:42
ganralph
ganralph is offline
heb ik ruim een jaar lang met de trein gereisd voor mijn studie (meer dan een uur enkele reis). daarna had ik een kamer op 20 min. treinen van de Universiteit. toen wist ik niet beter, maar ik zou nu voor geen goud meer iedere dag afhankelijk zijn van de trein. voor jou betekent het ook dat je er qua reizen op achteruit gaat, en ik hoop dat je dat niet tegen gaat vallen.

na een drukke dag lekker naar huis fietsen is zo veel fijner dan met z'n allen in zo'n trein (of bus, of tram) moeten proppen.

ik denk dat er ook genoeg plekken in Amsterdam zijn waar je je thuis kunt voelen, zonder dat het "te groot" is. Omgekeerd kan een kamer in Utrecht of Leiden ook anders uitpakken dan je hoopt. Het blijft een gok en je zult voor jezelf moeten bepalen wat je het belangrijkst vindt.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 11:27
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Heb je een sociaal leven in Utrecht? Heb wel is gelezen dat je in Amsterdam bijna niet hebt wonen die je kent, kan me voorstellen als je in Utrecht wel veel mensen kent dat het veel prettiger wonen is. Heen en weer reizen is prima te doen, heb een aantal huisgenootjes die dat elke dag doen en het prima vinden.

Je moet vooral afwegen waar je je prettiger denkt te voelen (en hoe makkelijk je natuurlijk aan een kamer komt in Utrecht, aangezien de wachttijden daar ook niet mis zijn).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 15:57
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik studeer in Utrecht en woon in Dordrecht. De afstand is.. te groot, dat kan ik absoluut stellen. Gelukkig ben ik pas verhuisd toen ik al geen colleges of tentamens meer had, dus ik hoefde alleen af en toe nog naar de hogeschool voor mijn afstuderen. Dan is het wel te doen.
Hiervoor woonde ik in Gouda en dan is de afstand tot Utrecht goed te doen. Van deur tot deur ongeveer 3 kwartier, dat gold toen ook voor mijn jaar stage in Utrecht. Prima bevallen, zeker omdat het OV van Gouda - Utrecht v.v. in die tijd ook sterk verbeterd is.

Als je je niet prettig voelt in een stad, dan heeft dat vaak invloed op heel veel dingen die je doet. Je kunt beter wat langer moeten reizen voor je studie maar dan wel thuis op een plek zitten waar je je goed voelt. Dan vind je dat reizen vanzelf ook niet meer zo erg (als je de afstand niet Dordrecht - Utrecht maakt tenminste..). Dit is een mening, maar ik denk dat wanneer je je niet prettig voelt zolang je in Amsterdam woont, dat je dan beter een andere plek kunt zoeken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 23:01
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Ik ben 8 maanden lang elke dag van Hoorn naar Amsterdam gereisd (= 5 kwartier). Het reizen vond ik het ergste niet, in de trein kan je lekker lezen of voor je uit staren. In mijn studie zaten veel 'lege' uren waarin ik maar een beetje door Amsterdam zwierf. Ook had ik een redelijk sociaal leven in Amsterdam waardoor ik vaak 's ochtends college had en 's avonds een afspraak. Dat je niet snel even naar huis kan om je daar te vermaken vond ik echt een nadeel. Ook leverden treinvertragingen en omleiding flink wat stress op die ik nu, al fietsend, niet meer heb.

Utrecht - Amsterdam is trouwens maar 20 minuten met de trein, dat scheelt al een hoop.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 14:05
Verwijderd
Mijn twijfel lag inderdaad op het sociale gebied. Nu heb ik in Utrecht eigenlijk ook 1 goede vriendin en een zusje dat daar gaat wonen per september en in Amsterdam heb ik 1 goede vriendin.
Bedankt iig voor alle reacties!
Ik heb (denk ik, want ik blijf beetje een twijfelaar) toch besloten om in Amsterdam te blijven wonen en dan en op zoek te gaan naar een leukere kamer waar ik meer contact heb met huisgenootjes en om vanaf september bij een studenten(sport)vereniging te gaan. Ik hoop zo dan toch een beetje contacten te kunnen opbouwen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Mijn twijfel lag inderdaad op het sociale gebied. Nu heb ik in Utrecht eigenlijk ook 1 goede vriendin en een zusje dat daar gaat wonen per september en in Amsterdam heb ik 1 goede vriendin.
Bedankt iig voor alle reacties!
Ik heb (denk ik, want ik blijf beetje een twijfelaar) toch besloten om in Amsterdam te blijven wonen en dan en op zoek te gaan naar een leukere kamer waar ik meer contact heb met huisgenootjes en om vanaf september bij een studenten(sport)vereniging te gaan. Ik hoop zo dan toch een beetje contacten te kunnen opbouwen.
Bij een studenten, sport of cultuur verenging gaat helpt heel erg! Misschien is het een idee om gewoon in de introductieperiode wat infomarkten af te gaan en te kijken wat er allemaal te doen is in en om de uni? Veel mensen staan in die periode open voor nieuwe contacten en het is dus een slim plan om dit gewoon te doen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 08:44
Verwijderd
Ik woon in zaandam, praktisch mijn hele studie in Amsterdam lang. En heb er nooit spijt van gehad...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO medisch hulpverlening !!!
demihoogendoorn
11 14-06-2012 14:12
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Psychologie Psychologen
Kauw
184 25-06-2007 12:25
Seksualiteit Dubbel veilig onzin?
Streepjescode
126 03-05-2006 16:04
Lifestyle Balen van je omgeving?
WishfulDreaming
46 13-07-2003 20:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nederlands boekverslag
ard16slot
2 22-05-2003 18:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.