Oud 09-01-2019, 20:55
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Hoi,

Ik ben verliefd op een meisje, ze heeft een vriend (kan inmiddels ook al uit zijn) ik heb een "neutrale" relatie met haar. Ik wil haar graag dm en maar ik kom meestal niet verder als "he hoe gaat het" wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2019, 21:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat zou je graag van haar weten? Wat zou je haar graag over jezelf vertellen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 21:22
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Geen flauw idee... Ik weet niet waar ze in geïnteresseerd is of waar je het normaal met een meisje over hebt praat niet zoveel op school maar dat is voor een ander topic.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 21:46
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Hebben jullie overeenkomsten? Dan zou je daar misschien eens over kunnen beginnen. Niet als in: "toevallig dat we allebei biologie volgen" maar bijv. door te vragen wat ze van de toets vond ofzo
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 21:55
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Is het niet heel apart als je dat "toevallig" aan haar vraagt en hoe moet ik subtiel vragen of ze nog een vriend heeft?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 22:55
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Subtiel vragen of ze nog een vriend heeft komt echt een beetje gek (of in ieder geval niet subtiel over) als je amper contact met haar hebt
Met citaat reageren
Oud 09-01-2019, 23:44
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Geen flauw idee... Ik weet niet waar ze in geïnteresseerd is of waar je het normaal met een meisje over hebt praat niet zoveel op school maar dat is voor een ander topic.
Je vind haar leuk! Dan wil je toch meer over haar weten!? Haar beter leren kennen? Wat zou jij graag van haar weten (behalve of ze bezet is)?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 01:06
voetbalfreak6
voetbalfreak6 is offline
Ik kan je situatie goed inschatten! Maak begin eerst eens bij jezelf. In de titel maak je jezelf al zwart. Werk eerst aan jezelf en je zelfvertrouwen, dan denk je hier niet meer zo veel over na. Probeer eerst aan je zelf te werken! Als je je lekker voelt, ga je de uitdaging aan. Praat gwn af en toe met haar over school, dit is het makkelijkste onderwerp. Breidt dit langszaam uit tot andere onderwerpen. Ga niet ineens vragen over haar thuissituatie of persoonlijke dingen. Je bent waarschijnlijk toch een beetje een vreemdeling voor haar als ik het zo zie. Maar werk vooral aan jezelf! Zelfvertrouwen en zelfbeeld.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 01:08
voetbalfreak6
voetbalfreak6 is offline
Citaat:
Je vind haar leuk! Dan wil je toch meer over haar weten!? Haar beter leren kennen? Wat zou jij graag van haar weten (behalve of ze bezet is)?
Het is een beetje lasten om zomaar onderwerpen op tafel te gooien. Meestal loopt een gesprek wel spontaan, anders is het net een interview, als je vragen in je hoofd gaat houden. Ook luister je dan waarschijnlijk minder goed naar haar antwoorden, omdat ke steeds met die volgende vraag bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 06:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het is een beetje lasten om zomaar onderwerpen op tafel te gooien. Meestal loopt een gesprek wel spontaan, anders is het net een interview, als je vragen in je hoofd gaat houden. Ook luister je dan waarschijnlijk minder goed naar haar antwoorden, omdat ke steeds met die volgende vraag bezig bent.
Je hoeft die vragen natuurlijk niet allemaal in één keer te stellen je hoeft zelfs helemaal geen lijstje vragen te maken. Maar vooraf nadenken over gespreksonderwerpen is wel heel nuttig, als je dat spontaan niet zo goed kan, dan kan jij een vraag stellen als het gesprek vastloopt, en breng je zo het gesprek weer op gang.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 08:13
Verwijderd
Ze heeft een vriend zeg je? Dan ga je er toch niet achteraan zitten? Wat verwacht je daar nou helemaal van? Stel dat ze hem dumpt voor jou, wil je een vriendin die dat doet?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 08:16
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik zeg ik weet niet zeker of ze een vriend heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 13:34
Verwijderd
Je zegt letterlijk "ze heeft een vriend" en nuanceert dat enkel dat het inmiddels uit zou kunnen zijn. Maar goed.

Maak gewoon praatjes met haar over van alles, niet letterlijk vragen of ze nog altijd een vriend heeft. Er komt vanzelf wel langs dat ze iets gaat doen met haar vriend of zo. En anders, als je het ooit over zoiets als vakantie hebt dan vraag je waar ze heen gaat en met wie. Als dat niet haar vriend is, vraag je "Ga je nog met je vriend weg?" of iets dergelijks...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 13:53
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Laat ik het even wat duidelijker omschrijven. Toen ik op de middelbare school kwam werd ik veel gepest omdat ik lelijk ben. Ik ben toen heel rare dingen gaan doen voor aandacht (dingen in brand steken enzo) ik kreeg toen aandacht maar niet echt vrienden. Ik heb nu wel wat "vrienden" op school maar niet echt goede vrienden die op je verjaardag komen enzo. Ik wil wat meer vrienden krijgen en uiteindelijk het meisje aanspreken maar ik heb geen flauw idee hoe ik goede vrienden moet krijgen en al helemaal niet hoe ik dat meisje moet krijgen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2019, 18:14
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Het is vooral lastig om met haar in contact te komen... Tenminste ik vind het moeilijk om haar aan te spreken (autistisch)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 07:35
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Geen reactie?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 11:33
Verwijderd
Nee, ik heb niet de indruk dat ik nog veel nuttigs kan toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 13:02
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Geen reactie?
Je maakt het een hele moeilijke situatie. Hierdoor weet ik niet echt wat ik moet zeggen om toch goed advies te kunnen geven.

Probeer anders eerst met andere meisjes, die je niet leuk vindt. Ook al vraag je aan een medewerker van de supermarkt waar iets staat (ook al weet je het al) dan heb je tenminste contact. Oefen hiermee, dan heb je wat meer praatervaring met meisjes, en daardoor waarschijnlijk ook minder zenuwen
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2019, 13:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ga inderdaad aan je zelfvertrouwen werken, en ga oefenen. Kijk hoe andere jongens dat doen en leer daar van. Je hoeft hun gedrag natuurlijk niet te kopiëren, maar je kunt er vaak wel elementen uit halen die voor jou ook nuttig zijn.

Denk je dat één of meer van je schoolvrienden ook een echte vriend zou kunnen worden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 18:06
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Dat kan denk ik wel maar op de een of andere manier hoor ik er nog niet echt bij, ik zit wel bij hun aan tafel ofzo maar ik kan nergens over mee praten enzo.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 18:45
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dat kan denk ik wel maar op de een of andere manier hoor ik er nog niet echt bij, ik zit wel bij hun aan tafel ofzo maar ik kan nergens over mee praten enzo.
Ligt eraan. Waar gaan de gesprekken over? Doe anders wat research. En als het over een game ofzo gaat, speel het ook eens, dan kan je meepraten
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 18:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat kan denk ik wel maar op de een of andere manier hoor ik er nog niet echt bij, ik zit wel bij hun aan tafel ofzo maar ik kan nergens over mee praten enzo.
Vind je het in het algemeen moeilijk om met mensen in een groep te praten? Gaan gesprekken één op één makkelijker?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 19:09
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ze hebben het meestal over voetbal iets waar ik geen verstand van heb. Als het een onderwerp is waar ik over mee kan praten vind ik het niet perse erg om in een groep te praten maar ik hoor weinig op school en kan dus over weinig dingen meepraten.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 19:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ze hebben het meestal over voetbal iets waar ik geen verstand van heb. Als het een onderwerp is waar ik over mee kan praten vind ik het niet perse erg om in een groep te praten maar ik hoor weinig op school en kan dus over weinig dingen meepraten.
Je zou meer over voetbal kunnen leren, als je dat wil.

Je kunt ook proberen om zelf een gesprek te starten over een onderwerp wat jou interesseert!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 20:19
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Over voetbal leren word niet wat, het is een onderwerp waar ik totaal geen interesse in heb. Over een ander onderwerp beginnen kan wel maar ik maak niet veel mee...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2019, 21:05
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik wil dat meisje benaderen via snapchat (vriendschappelijk) maar ik ben bang dat het gesprek na "hey alles goed" stilvalt, hoe kan ik met haar aan de praat blijven?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 22:05
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Over onderwerpen praten wat zij leuk of interessant vind.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 22:28
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Hoe moet ik dat dan doen? Ik heb nooit een echt gesprek met haar gehad en kan me goed voorstellen dat ze het raar vind als ik ineens begin over voetbal (voetbal blijft me achtervolgen) het kan ook zijn dat dit helemaal niet raar is maar ik heb nog nooit een echt gesprek gehad met een meisje.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 22:34
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hoe moet ik dat dan doen? Ik heb nooit een echt gesprek met haar gehad en kan me goed voorstellen dat ze het raar vind als ik ineens begin over voetbal (voetbal blijft me achtervolgen) het kan ook zijn dat dit helemaal niet raar is maar ik heb nog nooit een echt gesprek gehad met een meisje.
Dan vraag je over haar hobby's of wat ze leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 22:41
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Kan ik wel doen maar ben een beetje bang dat ze het raar vind dat ik zo geïnteresseerd in haar ben. Nogmaals ik heb geen ervaring met vrouwen😥
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 22:48
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Kan ik wel doen maar ben een beetje bang dat ze het raar vind dat ik zo geïnteresseerd in haar ben. Nogmaals ik heb geen ervaring met vrouwen😥
je moet toch ergens beginnen he? ¯\_(ツ)_/¯
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 22:50
Hoi2003
Hoi2003 is offline
En hoe doe ik dit dan zonder dat het een verhoor is? Ik heb volgende week toetsweek dus als ik het nu verpest heeft ze 1 week om het te vergeten😂
Met citaat reageren
Oud 11-01-2019, 23:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En hoe doe ik dit dan zonder dat het een verhoor is? Ik heb volgende week toetsweek dus als ik het nu verpest heeft ze 1 week om het te vergeten😂
Door er geen gehoor van te maken! Niet alleen vragen, maar ook ingaan op wat ze zegt, een grapje maken, dat soort dingen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 00:04
Hoi2003
Hoi2003 is offline
En als ze vraagt waarom ik zoveel interesse in haar heb?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 01:57
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Wat me ook wel opvalt, is dat je zegt dat je geen interesse hebt in voetbal, maar toch met haar over voetbal wilt praten... Je bent dus nu van plan om niet jezelf te zijn, door te doen alsof je iets leuk vindt terwijl je het helemaal niet leuk vindt. Dat is geen goed idee. Hou het lekker bij je eigen hobby's. En bij die van haar, kijken of je er een klik mee hebt.

Als ze vraagt waarom je zoveel interesse in haar hebt, kan je "gewoon" zeggen. Dat is niet echt een antwoord, maar toch wordt het vaak geaccepteerd. Anders kan je het hebben over een eventuele (normale) vriendschap, dat je gwn vrienden wilt worden.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 08:01
Verwijderd
Je hebt geen ervaring met vrouwen. Gefeliciteerd, zo is iedereen ooit begonnen! De enige manier om daar wat aan te doen is om te praten met vrouwen. Dat zal in het begin spannend en ongemakkelijk zijn, en vast nog wel eens "mis" gaan, maar dat is niet erg. Start er nu mee, je latere ik zal er je dankbaar voor zijn. Hoe meer je dit uitstelt, hoe langer het een probleem blijft.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2019, 08:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En als ze vraagt waarom ik zoveel interesse in haar heb?
Wees eerlijk, je wil haar graag beter leren kennen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 08:49
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Zal haar vanmiddag een berichtje sturen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 11:54
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Nog een laatste vraag, hoe kan ik het gesprek het beste beginnen?

Hey, alles goed?
Hey
Hoi, alles goed?
Hoi

Of is iets anders beter?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 11:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nog een laatste vraag, hoe kan ik het gesprek het beste beginnen?

Hey, alles goed?
Hey
Hoi, alles goed?
Hoi

Of is iets anders beter?
Waarschijnlijk maakt het niet zo veel uit. De ontvanger zal er niet zo lang of bewust over na denken als jij dat nu doet.

Wat wel slim is, is open vragen stellen. Dus vragen zoals "hoe gaat het?" in plaats van "alles goed?". Dat nodigt meer uit tot een gesprek.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 12:02
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Bericht verstuurd... Nu duimen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 13:08
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Het gesprek is een beetje vastgelopen bij de vraag "alles goed" ik kreeg het andwoord "ja hoor" en toen was het stil
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 13:14
Verwijderd
Ja, wat had je dan verwacht? Eline had je nota bene nog de tip gegeven niet "Alles goed?" te sturen. Zou je zelf op die vraag wel een uitgebreid antwoord geven?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 13:17
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Dat had ik eerst ook gevraagd maar toen vroeg ze aan mij of ik de Nick was die bij haar in de klas zat en toen was ik dus vergeten hoe ik de vraag moest stellen... Hoe kan ik het gesprek 3 kwartier later weer aan de gang krijgen?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 13:29
Verwijderd
Ik heb hier geen geduld voor, sorry.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 13:34
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Zucht...iemand anders wel?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 13:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Zucht...iemand anders wel?
Waarom heb je toch een gesloten vraag gesteld? (Las je mijn bericht pas later, of was het een bewuste keuze?)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 13:50
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Ik had eerst de vraag op een open manier gesteld maar toen vroeg ze wie ik was en een toen heb per ongeluk de vraag op een gesloten manier gesteld...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 13:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik had eerst de vraag op een open manier gesteld maar toen vroeg ze wie ik was en een toen heb per ongeluk de vraag op een gesloten manier gesteld...
Heb je wel uitgelegd wie je bent?

Wel gereageerd op haar antwoord op jouw gesloten vraag?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-01-2019, 14:15
Hoi2003
Hoi2003 is offline
Heb uitgelegd wie ik ben. Gesprek is inmiddels weer gaande
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie onzeker en verliefd
danielDTC97
7 06-01-2013 09:38
Liefde & Relatie wanneer friendzone en wanneer verder?
Verwijderd
94 08-02-2012 21:08
Liefde & Relatie Liefde en Sex zwaar verromantiseerd
Warsocket
82 13-09-2004 18:55
Liefde & Relatie Relatie beste vriend en vriendin
DT
10 13-01-2004 15:18
Seksualiteit maagd...hoe denken jullie over de eerste keer, wat verwacht je ervan
Verwijderd
296 21-09-2003 20:23
Seksualiteit Gevoelig onderwerp: pedofilie
96 21-02-2002 13:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.